Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MTV: Työpaikoille koronapassi? "Ehdotus tarkoitus saada valmiiksi helmikuussa"

Vierailija
25.01.2022 |

Edellinen poistui jostain syystä.

"Hallitus aloitti viime vuoden lopulla valmistelemaan keinoja, joilla voitaisiin vahvistaa työelämän turvallisuutta koronaepidemian aikana.

Esiin nousi esimerkiksi työelämän koronapassi.

– Ennen joulua linjattiin, että lähdetään kolmikantaisesti valmistelemaan, miten työturvallisuutta voidaan vahvistaa, kertoo sosiaali- ja terveysministeri Hanna Sarkkinen Uutisaamussa.

– Odotus on, että helmikuussa saataisiin työ päätökseen ja ehdotus valmiiksi.

Sarkkisen mukaan lopputulos ei välttämättä ole se, että työpaikoilla olisi sama koronapassi käytössä kuin muualla.

– Lähdemme etsimään, voimmeko löytää lainsäädännöllisiä keinoja esimerkiksi työnantajille saada tietoa työntekijöiden rokotustilanteesta.

Sarkkisen sanoin työjärjestelyjen kautta voitaisiin pyrkiä estämään taudin leviäminen ja vakavat sairastumiset."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyopaikoille-koronapassi-ehdotus-on…

Eihän koronapassin pitänyt tulla työpaikoille?

Kommentit (993)

Vierailija
581/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se tulee ihan ministerin suusta:

Minä olen itse henk koht sitä mieltä että eu ja päättäjät pyrkivät siihen että koronapassi tulee tänne jäädäkseen. Sen nimi vaihtuu rokotepassiksi ja sitä tullaan jatkossa kysymään matkustaessa ja suurissa yleisötapahtumissa.

Jos esimerkiksi joku jäykkökouristusrokote tai influenssarokotus ei ole voimassa niin passi ei toimi ja ei ole pääsyä passillisiin paikkoihin.

Nyt päättäjät suomessa pyrkii saamaan jokaisen suomalaisen rokottautumaan että kaikki pääsevät passin käyttäjiksi.

Miksi koronapassia ollaan tuomassa jälleen takaisin käyttöön vaikka todella moni on jo rokottautunut?

Ja todella moni jo sairastanut taudin: 470 665 tartuntoja laskettu tänään.

https://www.koronatilastot.fi/fi/

Nyt kaksi rokotetta ei enää riittäisi rokotetepassiin, jos sellainen tulee:

"Husin vt. toimitusjohtaja Markku Mäkijärvi sanoi viime viikolla pitävänsä rokotepassia ongelmallisena, jos sen saisi jo kahdella rokoteannoksella.

– Se ei ole oikea vaihtoehto näille rajoituksille. Jos niitä kriteerejä kyetään tarkistamaan, sitten tilanne saattaa muuttua, Mäkijärvi sanoi viime viikolla Husin koronainfossa."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008569513.html?utm_medium=alsoreadthe…

Vierailija
582/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija: Korona­passin muuttamisessa rokote­passiksi piilee yksi suuri ongelma

Perustuslakiasiantuntija Pauli Rautiaisen mukaan uudessa muodossaan passin hyväksyttävyyttä ei voitaisi enää johtaa tartuntatautilakiin kirjattujen rajoitusten hyväksyttävyydestä.

"Uuden passin oikeudellinen hyväksyttävyys pitäisi Rautiaisen mukaan arvioida uudelleen.

– Pitäisi pohtia sitä, missä määrin ja missä tilanteissa ihmisten elämää voidaan rajoittaa sen perusteella, millaisen sairaanhoidon riskin heidän elämänsä aiheuttaa. Emmehän me kiellä esimerkiksi moottoriteitä, vaikka niiden käyttämiseen liittyy aivan erilainen riski kuin alle 30 kilometrin tuntinopeudella liikkumiseen, hän sanoo."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008549929.html

Kunpa ymmärrettäisiin, että kaikki rokottamattomat eivät edes ole riskiryhmäläisiä!

Moni on taudin sairastanut ja nuoret ja perusterveet eivät muutoinkaan sairastuisi vakavasti omikronista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjien ainoa tavoite on saada ihmiset ottamaan rokotteet. Koronapassin tarkoitus on vain ja ainoastaan saada ihmiset rokottautumaan.

Ilman koronapassia suomessa rokotteen olisi ottanut lähin vanhukset ja riskiryhmäläiset.

Rokotuskattavuus ilman koronapassia olisi jäännyt johonkin 50%-60% tienoille.

Päättäjien ainoa sanoma on että ota rokote.

Minä en hyväksy tälläistä joten siksi en rokotteita ota. Olen oikeastaan koronapassivastainen, rokotevastainen en ole. Jos ottaisin rokotukset niin samalla hyväksyisin koronapassin käytön joten sanon ei rokotuksille.

Jos koronapassi poistuu lopullisesti käytöstä niin sitten minä lupaan hakea rokotteet.

Vierailija
584/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koronapassi on ollut jäähyllä kuukauden verran. Tervahaudan mielestä myöhemmässä vaiheessa koronapassin voisi ottaa käyttöön osana rokotustodistusta.

Tietoa sairastetusta koronataudista ei näkyisi Tervahaudan mainitsemassa digitaalisessa rokotustodistuksessa."

Näin ei voi olla! Taudin sairastaneilla täytyy olla oikeus koronapasssiin.

Jos sairasti koronan vuosi sitten sillä ei ole enää mitään merkitysta vs äskettäin ottamaasi 3. rokotteeseen

Vierailija
585/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hallitus, mikä ajaa Suomen perikattoon!

Vierailija
586/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koronapassi on ollut jäähyllä kuukauden verran. Tervahaudan mielestä myöhemmässä vaiheessa koronapassin voisi ottaa käyttöön osana rokotustodistusta.

Tietoa sairastetusta koronataudista ei näkyisi Tervahaudan mainitsemassa digitaalisessa rokotustodistuksessa."

Jos sairasti koronan vuosi sitten sillä ei ole enää mitään merkitysta vs äskettäin ottamaasi 3. rokotteeseen

Moni on sairastanut jo tämän omikronin tänä vuonna. Heidän kohdalla rokotetuvaatimus on mieletön. Heitä alkaa olla kohta virallisesti puoli miljoonaa, laskematta vielä varmaan tuplaten tuo luku.

Vierailija
587/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se tulee ihan ministerin suusta:

Minä olen itse henk koht sitä mieltä että eu ja päättäjät pyrkivät siihen että koronapassi tulee tänne jäädäkseen. Sen nimi vaihtuu rokotepassiksi ja sitä tullaan jatkossa kysymään matkustaessa ja suurissa yleisötapahtumissa.

Jos esimerkiksi joku jäykkökouristusrokote tai influenssarokotus ei ole voimassa niin passi ei toimi ja ei ole pääsyä passillisiin paikkoihin.

Nyt päättäjät suomessa pyrkii saamaan jokaisen suomalaisen rokottautumaan että kaikki pääsevät passin käyttäjiksi.

Miksi koronapassia ollaan tuomassa jälleen takaisin käyttöön vaikka todella moni on jo rokottautunut?

Ja todella moni jo sairastanut taudin: 470 665 tartuntoja laskettu tänään.

Nyt kaksi rokotetta ei enää riittäisi rokotetepassiin, jos sellainen tulee:

"Husin vt. toimitusjohtaja Markku Mäkijärvi sanoi viime viikolla pitävänsä rokotepassia ongelmallisena, jos sen saisi jo kahdella rokoteannoksella.

– Se ei ole oikea vaihtoehto näille rajoituksille. Jos niitä kriteerejä kyetään tarkistamaan, sitten tilanne saattaa muuttua, Mäkijärvi sanoi viime viikolla Husin koronainfossa."

Miten kävisi koronan sairastaneen ja rokottamattoman? Riittäisikö yksi piikki ja miksei sairastettu korona kelpaa, outoa on.

Entä rokottamaton ja ei koronaa sairastanut. Lyödäänkö 3 piikkiä nopeutetussa aikataulussa?

Olisiko nämä puheet pakkorokotuksista siksi, että saadaan digi id hanke käyntiin, tämähän ei näytä onnistuvan jos ei kaikkia ole korona rokotettu. Tietysti pakkorokotukset tuhoavat myös verrokkiryhmän, jossa voitaisiin verrata pitkällä aikavälillä rokotettujen ja ei korona rokotettujen yleistä terveyttä. Tämä on huolestuttavaa, koska tällä voidaan nätisti poistaa jonkun haitan ilmaantuminen rokotteesta johtuvaksi. Helppo todeta, että ei johdu rokotteesta ja olisi muutenkin tullut, koska ei ole rokottamattomien verrokki ryhmää. Saa nähdä miten asiat kehittyy.

Vierailija
588/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli samaan aikaan meillä on työvoimapula, johon pitää haalia työvoimaa ympäri maailmaa, mutta jo työssäolevia halutaan kepittää pois koronapassin avulla?

rakennusalalla huutava pula tekijöistä. nyt yksi kymmenestä lähtee pois passin takia. taitaa kahdeksan kymmenestä hakea väärennetyn passin kotimaastaan.

Ei ole pulaa työvoimasta vaan halpatyövoimasta

Vierailija
589/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös WEF:n sivuilla kannattaa käydä lukemassa mitä siellä mainitaan tulevasta. Agenda 2030 ja event 201 voivat myös selittää joillekkin fiksuille tätä kaikkea.

Nuohan ihan jees- asioita, kun oikeilta sivuilta ne lukee eikä huuhaa-alustoilta jonneka ne on väärennetty ties mihin salaliittotarkoituksiin....valheilla ja todella on ero kuin yöllä ja päivällä.

Niin no meidän valtamedian mukaan nuo ovat salaliittoja.... Salaliittoja jotka toteutuvat toinen toisensa perään.

Huuhaa alustoilta kopioituina niin sitähän ne on, valhetta täynnä ja kaikki vääristeltyä.

Mutta oikeasti ne on hyvät asiat.

Vierailija
590/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös WEF:n sivuilla kannattaa käydä lukemassa mitä siellä mainitaan tulevasta. Agenda 2030 ja event 201 voivat myös selittää joillekkin fiksuille tätä kaikkea.

Nuohan ihan jees- asioita, kun oikeilta sivuilta ne lukee eikä huuhaa-alustoilta jonneka ne on väärennetty ties mihin salaliittotarkoituksiin....valheilla ja todella on ero kuin yöllä ja päivällä.

Kommunistijohtoinen sosialistinen suunnitelmatalouskin oli "jees -asioita" tyhmien korvaan. Itse asiassa ne ihanteet ovat likipitäen samat Wef:n Agendan kanssa. Niiden toteutus vain ei onnistu ilman yksityisomistuksen ja markkinatalouden lakkauttamista ja yksilönvapauksien lähes täydellistä poistamista, kuten kommunismissa ja muissa totalitarismeissa on nähty. Lopulta ihmiset vaaransivat jopa henkensä päästäkseen pakoon noista ihanneyhteiskunnista. 

Vierailija
591/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alkuun tarkkailin tilannetta että miten rokote vaikuttaa koko koronaan ja aiheuttaako se mitä haittavaikutuksia yms.

Minun ikäluokkaa alettiin rokottamaan joskus heinäkuu-syyskuu välillä.

Sitten kun alkoi nämä puheet koronapassista niin sitten aloin jälleen miettimään asiaa ja päätin tarkkailla miten tilanne kehittyy. 

Nyt siis minulle tulee mieleen se että mun pitäisi ottaa rokotus sen takia että minä saisin koronapassin ja sen takia minä taas en ota rokotusta koska koko koronapassi vaikuttaa erittäin epäilyttävälle ja en minä halua kenellekkään todistella sitä että olenko minä rokotettu vai ei, haluan pitää sen täysin omana tietonani. Mitä enemmän minua painostetaan yhteiskunnan toimesta ottamaan rokote niin sitä enemmän minä olen alkanut kieltäytymään siitä.

En ole missään vaiheessa ollut mikään rokotevastainen tai salaliittoteoreetikko. 

Vierailija
592/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättäjien ainoa tavoite on saada ihmiset ottamaan rokotteet. Koronapassin tarkoitus on vain ja ainoastaan saada ihmiset rokottautumaan.

Ilman koronapassia suomessa rokotteen olisi ottanut lähin vanhukset ja riskiryhmäläiset.

Rokotuskattavuus ilman koronapassia olisi jäännyt johonkin 50%-60% tienoille.

Päättäjien ainoa sanoma on että ota rokote.

Minä en hyväksy tälläistä joten siksi en rokotteita ota. Olen oikeastaan koronapassivastainen, rokotevastainen en ole. Jos ottaisin rokotukset niin samalla hyväksyisin koronapassin käytön joten sanon ei rokotuksille.

Jos koronapassi poistuu lopullisesti käytöstä niin sitten minä lupaan hakea rokotteet.

Niin, ja rokotteiden tarkoitus taas on saada kaikille koronapassi käyttöön.

Vierailija
593/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun meistä aika suuri osa sairastaa sen nyt tässä tammi/helmikuussa. Jo jätevesitutkimuksetkin sen todistaa. Eli kaikille näille ihmisille pakotetaan täysin turha lääketieteellinen toimenpide. 

Vierailija
594/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no meidän valtamedian mukaan nuo ovat salaliittoja.... Salaliittoja jotka toteutuvat toinen toisensa perään.

Huuhaa alustoilta kopioituina niin sitähän ne on, valhetta täynnä ja kaikki vääristeltyä.

Mitä hyvää on talouden nollaamisessa, tai Klaus Schwabin visioimassa transhumanismissa? Ihmisistä tehdään kybrogeja vastoin tahtoa.

Vierailija
595/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi raukkaa, sinua ei ole kyllä älykkyydellä pilattu. Harmi että suurempi osa tuntuu olevan samanlaista massaa ja sen takia me fiksummat jotka tajuamme mitä tapahtuu joudumme kärsimään.

Vierailija
596/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun meistä aika suuri osa sairastaa sen nyt tässä tammi/helmikuussa. Jo jätevesitutkimuksetkin sen todistaa. Eli kaikille näille ihmisille pakotetaan täysin turha lääketieteellinen toimenpide. 

Tämä.  Katsokaa tilastoja:

Ja tuossa on vasta virallisesti tartunnan saaneet.

Vierailija
597/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin on unohtunut ne, jotka eivät voi terveydellisistä syistä ottaa rokotteita? Heiltä täytyy kelvata negatiivinen testitodistus.

Vierailija
598/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin on unohtunut ne, jotka eivät voi terveydellisistä syistä ottaa rokotteita? Heiltä täytyy kelvata negatiivinen testitodistus.

Ja ne jotka saivat niin vaaralliset oireet rokotteesta etteivät uskalla ottaa enempää.

Vierailija
599/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten me joilla lääketieteellinen syy löytyy, ja töihin päästäksesi tarvitset silti nega-tuloksen 3 kertaa viikkoon , mutta limakalvot eivät kestä sitä sorkkimista. Testin jälkeen viikon vuotaa verta ja kipulääkkeitä saa syödä. Ja tämä olisi kolmesti viikkoon vuoden loppuun että töihin saisi mennä.

Vierailija
600/993 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Ei passia, ei töitä. Rokotevastaisten hyysääminen pitää nyt kerta kaikkiaan lopettaa ja antaa heille sen mukaan miten he toimivat.

Kielletään niiltä kaikki julkiset palvelut ja miksei myös kaupassa käynti - ei heillä ole mitään oikeutta vaarantaa rokotettuja. Ruokaostoksensa he voivat hoitaa netin kautta aivan hyvin ja känninsä he saavat juoda kotona poissa ihmisten ilmoilta.