Käytätkö käteistä rahaa?
Käytätkö vielä käteistä rahaa?Itse maksan lähes kaiken pankkikortilla.Harvoin käytän käteistä.
Kommentit (170)
En muista koska viimeksi. On siitä useampi vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän käteistä mieluummin siksi, että käteistä käyttäessäni, jotenkin hahmotan rahan kulumsien paremmin. - Tulorajoitteisena toimeentulotuen saajana ei ole varaa päästää tiliä miinukselle. "Korona aikana" olen kyllä käyttänyt myös korttia maksamiseen ihan "vain" hygienia syistä.
Minulle lukema tilillä kertoo paljon paremmin mikä on rahatilanne. Käteen nostettu raha tuntuu jo oikeastaan leikkirahalta. Tavalla nosto tuntuu käytetyltä silloin kun sen nostaa tililtä.
Täysin sama. Pelkään käteisen kohdalla aina myös sitä, että se katoaa tai sille käy jotain. Käteisen kanssa ei pysy samalla tavalla kärryillä kun tilin kanssa, olen muutamia kertoja yrittänyt pysyä kärryillä menoistani pelkän käteisen kanssa mutta aina se menee pieleen. Pidän kirjaa että rahaa on mennyt vaikka 125,10e ja kun alan laskemaan tarkemmin huomaan että sitä onkin mennyt 120,10e. Käyn kuitit läpi mutta tuo ylimääräisen vitosen mysteeri ei ratkea. Käteinen on kuin lahjakortti.
Jaksuhaleja kaikille käteisen käyttäjille.
Varalta on aina bussimatkan hinnan verran kolikoita laukussa. Jos kortti ei toimikaan tai unohtunut ladata uutta saldoa niin ikävä jäädä pois kyydistä. Ja useimmiten setelipuolella 20 euronen jos johonkin sattuisi tarvitsemaan. Tämä nykyinen varmaan jo vuoden viettänyt aikaa mukanani.
Erikseen on ulkomaanmatkat sillä siellä monin paikoin käteinen aivan ehdoton.
Kyllä vain. Tälläkin hetkellä on noin 10 eri valuuttaa hetivalmiina.
Kotona on käteistä mm. kirppismyynneistä mutta ei tule käytettyä. Hammaskeijulle kolikoita lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kaupat eivät enää hyväksy käteismaksua.
Käytän harvoin, mutta silti boikotoin yritystä, johon käteinen ei kelpaisi.
Käytän VAIN käteistä rahaa, minulla ei ole mitään muuta maksuvälinettä.
Ostan ja myyn usein nettikirppiksillä, siksi käytän usein käteistä. Samoin toreilla ja myyjäisissä.
Toimii mulla hyvin.
Harvoin käytän korttia, en halua että ostoskäyttäytymisestäni jää jälkiä. En käytä myöskään kauppojen etukortteja. Mitä se muille kuuluu minkä firman muroja tai makkaraa ostan!
Käteinen raha poistuu käytöstä noin 10 vuodessa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Varalta on aina bussimatkan hinnan verran kolikoita laukussa. Jos kortti ei toimikaan tai unohtunut ladata uutta saldoa niin ikävä jäädä pois kyydistä. Ja useimmiten setelipuolella 20 euronen jos johonkin sattuisi tarvitsemaan. Tämä nykyinen varmaan jo vuoden viettänyt aikaa mukanani.
Erikseen on ulkomaanmatkat sillä siellä monin paikoin käteinen aivan ehdoton.
Onneksi täällä bussissakin toimii jo lähimaksu.
Viimeksi käsittelin käteistä, kun vein kotoa löytämäni kolikot automaattiin ja siirsin tililleni. Sain kokoon melkein 30 euroa. En ikinä olisi jaksanut ruveta niillä maksamaan kaupassa.
En käytä.
Pankkikortilla pärjään. Autossa on kaiken varalta 2 seteliä jossain jemmassa.
Helpompi hallita taloutta käteisen kanssa , näkee kun hupenee .
Äärimmäisen harvoin. Lähinnä tulee mieleen jotkut Tori-kaupat yms. yksityisten ihmisten väliset rahansiirrot.
1-2 kertaa viikossa. Ostan mm. leivät, perunat ja kalaa torilta, ja useimmille torimyyjille täällä meillä päin käy vain käteinen.
K-kaupan kassalta voi nostaa käteistä rahaa max 200€/kerta.Plussakortti pitää olla.