Käytätkö käteistä rahaa?
Käytätkö vielä käteistä rahaa?Itse maksan lähes kaiken pankkikortilla.Harvoin käytän käteistä.
Kommentit (170)
Maksan aina kortilla. Jää jälki mihin on käyttänyt ja tiliotteista helppo tarkistaa. Tilin saldon tarkistaminen kännykällä käy nopeammin, kuin hilujen laskenta lompakosta.
Käteiseksi nostettu raha on tavallaan jo tuhlattu raha, koska se on pois tilin saldosta ja sen voi hupuloida miten huvittaa, ilman mitään jälkitodisteita.
Nautin käteisellä maksamisesta. Kaupassa käytän käteistä ja korttia yhtä paljon mutta esimerkiksi baarissa maksan aina käteisellä.
Käteinen aina. Harmaa talouteni ei onnistuisi kovin helposti jos kaikki suuret tuloni näkyisivät tileilläni.
Vain jos on pakko. Kiinteistökaupassa kaupanvahvistajan palkkio piti maksaa käteisellä.
Pidän muutamaa kymppiä lompakossa ihan vain varalla ja nytkin lompakossa on rahaa, jonka olen nostanut melkein kaksi vuotta sitten, nostin silloin 60€, yli 40€ on vielä jäljellä.
Käteisen voisi poistaa käytöstä heti.
Vierailija kirjoitti:
raha on aina rahaa, sen huomaa kassajonossa kun ei ne kortit pelitä jostain syystä
Kassajono hidastuu heti kun edellä on käteismaksaja. Kortin käyttö on todella paljon nopeampaa.
Kuten ketjusta näkee, niin käteistä tarvitaan vain pimeisiin töihin ja rikolliseen toimintaan.
Käteinen pitäisi poistaa välittömästi käytöstä kokonaan.
Käytän käteistä mieluummin siksi, että käteistä käyttäessäni, jotenkin hahmotan rahan kulumsien paremmin. - Tulorajoitteisena toimeentulotuen saajana ei ole varaa päästää tiliä miinukselle. "Korona aikana" olen kyllä käyttänyt myös korttia maksamiseen ihan "vain" hygienia syistä.
Toisinaan kyllä. Kaikki torikauppiaat ei omista korttimaksupäätettä joten siellä plus kummilapsen kanssa kiva käydä jossain niin että saa omaa rahaa jolla ostaa jotain pientä. En käsitä miten kortit ja mobilepayt voisi koskaan korvata sitä lapsen iloa omista kolikoista.
Alkeellista porukkaa, palstalaisten tavat(rokoitevastaisuus/käteisen käyttö esim)kertovat selkeästi että iso osa kuuluu huonosti koulutettuihin alemman luokan ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Alkeellista porukkaa, palstalaisten tavat(rokoitevastaisuus/käteisen käyttö esim)kertovat selkeästi että iso osa kuuluu huonosti koulutettuihin alemman luokan ihmisiin.
Erikoisia johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
En edes muista milloin olen käteisellä maksanut. Sain jostain kirppistelystä kympin, enkä ole löytänyt sille paikkaa mihin käyttäisin sen. Kortti on aina tasaraha. Lisäksi näin perheenä on kätevää, kun kortilla maksetaan kaikki yhteiset ja lapsen kulut ja menot, ei tarvii mitään kuittishowta kuun lopussa, että sää maksoit tuon ja mä tän.
Minullakin on venynyt yksi 10€ seteli autotallin hyllyssä vuoden. Sain tuon kympin kun myin FP kirppiksen kautta jotain LVI osia, mitä oli jäänyt ylimääräiseksi. Ei tuota käteistä vaan tule enää käytetty lainkaan. En huomannut vaatia että ostos on maksettava mobilepaylla.
Vierailija kirjoitti:
Kolmesti rokotettu ylimpään tulodesiiliin kuuluva, tietoa työkseen louhiva käteisen käyttäjä ilmoittautuu.
On ihan tervettä järkeä se ettei anna kaikkea kulutusdataansa firmoille. Ne tekevät niillä tiedoilla rahaa (toki omistan niitä datafirmoja)
Vierailija kirjoitti:
Käytän käteistä mieluummin siksi, että käteistä käyttäessäni, jotenkin hahmotan rahan kulumsien paremmin. - Tulorajoitteisena toimeentulotuen saajana ei ole varaa päästää tiliä miinukselle. "Korona aikana" olen kyllä käyttänyt myös korttia maksamiseen ihan "vain" hygienia syistä.
Minulle lukema tilillä kertoo paljon paremmin mikä on rahatilanne. Käteen nostettu raha tuntuu jo oikeastaan leikkirahalta. Tavalla nosto tuntuu käytetyltä silloin kun sen nostaa tililtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
raha on aina rahaa, sen huomaa kassajonossa kun ei ne kortit pelitä jostain syystä
Kassajono hidastuu heti kun edellä on käteismaksaja. Kortin käyttö on todella paljon nopeampaa.
Paitsi silloin kun se kortti ei toimi...
Mitä?Käteinen raha?Mitä se on ???
Käteinen ei sovi kaikille, joillakin raha polttaa taskuissa ja on pakko tuhlata heti kaikki. Tilillä oleva raha jotenkin piilossa, varsinkin jos ei ole korttia käytössä. Näille edunvalvoja onkin usein paras ratkaisu.
Käytän. Korttia käytän vain rahan nostoon. Sillä tavalla olen säästänyt huimat summat 5 vuoden aikana. En myöskään tee mitään nettiostoksia. Nostan kerran viikossa rahaa ruokaan ja muihin menoihin ja en salli itse käyttää yhtään enempää.Jos rahaa jää yli niin kuin yleensä jää niin laitan ne käteisjemmaan jolla voin joskus ostaa extraa kuten jonkun uuden vaatteen.
Laskut toki maksan niin kuin muutkin verkkopankissa tai mobiilipankissa.
Paljon teillä on tapana pitää käteistä kotona? Minulla on nyt poikkeuksellisen paljon, 18000e.
Minä olen käyttänyt yksinomaan korttimaksua jo vuosia. Sen ainoa huono puoli on, että "harmittaa" niin mahottomasti, kun joutuu kadulla pummeilta aina kysymään: "Käyhän korttimaksu?" Yhdellekään ei ole vielä tämä sopinut.
Käteisenä löytyy säästöt käteisenä, pankkitilillä en voi pitää koska ulosotto veisi.