Käytätkö käteistä rahaa?
Käytätkö vielä käteistä rahaa?Itse maksan lähes kaiken pankkikortilla.Harvoin käytän käteistä.
Kommentit (170)
Kyllä on käteisen käyttö vähentynyt rajusti varsinkin koronan aikaan, mutta jo vähän ennen sitä. Mutta onneksi vielä kelpaa johonkin. Yhdessä vaiheessa oli hankala, kun parkkimittarit tarvitsivat vielä kolikoita. Nyt on parkkisovellukset, joten alkaa älypuhelin olla se pakollinen vempele.
Käytän koska sitä on isoja määriä kotona aina.
Maksun laskuni verkkopankissa mutta muuten maksan aina käteisellä rahalla. Viimeksi tänään kävin paikallisessa Kitymarketissa ja maksoin 50 ja 20 euron setelillä noin 65 euron kauppalaskun ja sain samalla Plussa-pisteitä. Se on semmoista arkipäivän budjetointi. Kohta pitää keittää kahvit ja syödä pari ostamaani laskiaispullaa.
Aiempina vuosina suosin enemmän korttimaksua, mutta tälle vuodelle tein valinnan siirtyä käyttämään enemmän käteistä. Tilipäivänä maksan verkkopankissa laskut ja loput nostan käteiseksi. Pysyn paljon paremmin budjetissa, kun sen rahan katoamisen näkee konkreettisesti. Lisäksi ajatus siitä, että pankki voisi jostain syystä estää pankkikortin käytön niin parempi nostaa tili tyhjäksi.
Käytän koska saan viikonloppuduunista paljon tippiä käteen. Toki nyt kun ravintolat ovat kiinni niin ei tule hirveästi käteisellä maksettua. Hyvinä aikoina saan lauantaina extrana vakkarityön ohella tipeistä pelkästään vajaa tonnin käteisellä.
Kyllä käytän käteistä. Mulla on huonoa tuuria ollut korttien kanssa, milloin mitäkin vikaa.
Gudrun Sjödenin rättikauppa Helsingissä meni boikottin kun käteinen ei käy. Ruotsalainen
ketju.
Käteinen on siitä hyvä valinta että tosiaan säästää! Kun menee pankkikortilla kauppaan, sitä ajattelee automaattisesti että ”rajaton saldo”, koska se raha ei näy. Tulee yllättävän usein silloin ostettua kaikkea mitä ei välttämättä tarvikaan.
Käteisellä maksaessa olen paljon säästeliäämpi. Se 50€ seteli tuntuu arvokkaammalta kädessä eikä sitä halua tuhlata.
Piti käyttää jo viiskymppinen joka syksystä pyörinyt lompakossa ja alkoi mennä huonoon kuntoon.
Käytän liki aina pankkikorttia. Käteistä on lompakossa aina parikymmentä euroa plus joitain kolikoita ehkä viitosen verran siltä varalta, että kortti ei toimikaan. Joskus on sattunut taksissa niin, ja mun lyhyet matkani maksavat max. 12 euroa.
Ennen koronaa matkoilla esim. Italiassa oli pakko olla käteistä. Siellä sitä käytetään hämmästyttävän useassa paikassa.
Melkein pelkästään käteistä, ainoastaan bensan kortilla. Haluaisin käteisen pysyvän jatkossakin, tulee nimittäin oikein ikäviä seuraamuksia kun kortilla meneen maksamaan esim. prostituoidulle ja sehän on sellainen maksutapahtuma, joka koskee lähes jokaista miestä.
Kyllä vaan, jollakin pitää maksaa palveluista.
Käytän välillä. Ainoa miinus käteisessä on se pienien hilujen jääminen taskuihin ja laukunpohjalle. Joskus 5cnt tippuu taskusta ja ei jaksa nostaa koska ”pieni raha”😂
Pakko käyttää. Thaihieromta paikoissa käy vain käteinen. En haluaisikaan tiliotteessa näkyvän maksullisille naisille menevää tilisiirtoa.
... tai jos kassajärjestelmät ovat jumissa. Jemmakäteinen on silloin pelastanut. Myös kun olen jäänyt oven taakse ja huoltomies käy avaamassa oven ja veloittaa sen parikymppisen (käteisellä). Ja varmaan niitä muitakin tarpeita on... Lähiliikenteen bussiin varattava tasaraha.
Käytän, koska en halua pankkiin näkevän jokaista hankintaani, vaikken luvattomuuksia teekään. Protestin valvontayhteiskunnalle.
Melko usein, ja aina on käteistä lompakossa.
Huvittaa nää jotka kauhistelee "kuka juntti kalkkis enää käteistä käyttää?"
Olen jo menettänyt käteisenkäyttötaitoni. Ennen kävi ihan kätevästi maksaa tasarahalla. Nyt vain hädissäni lykkään kassalle setelin ja kohta mulla onkin puoli kiloa kolikoita vaivoinani.
Pakko käyttää, operaattorit ei panosta pikkupaikkojen yhteyksiin niin netti pätkii koko ajan vaikka joudumme maksamaan samalla tavalla kuin suuremman kaupungin asiakkaat