Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö käteistä rahaa?

Vierailija
25.01.2022 |

Käytätkö vielä käteistä rahaa?Itse maksan lähes kaiken pankkikortilla.Harvoin käytän käteistä.

Kommentit (170)

Vierailija
21/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Ja toivoisin että myös muut käyttäisivät jotta se säilyy jatkossakin maksuvälineenä.

Vierailija
22/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassakin suositaan käteistä ainakin Itävallassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän käyttää mahdollisimman paljon. En tykkää ideasta, että joku pystyy valvomaan, mihin rahojani käytän.

Eikä tarvita kun se yksi kerta, kun järjestelmät ovat jumissa ja itsellä ei ole kuin kortti, että tajuaa, ettei käteisestä saa luopua.

Kannattaa kotonakin pitää käteistä juurikin sillävaralla ettei kortit toimi tai tulee joku tilaisuus ostaa jotakin, mitä ei kortilla saa ostetuksi, esim. pois muuttava naapuri myy sille, kellä on rahat kouraan.

Vierailija
24/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. Olen nostanut rahaa automaatista viimeksi kesällä 2017 ennen ulkomaanmatkaa. 

Vierailija
25/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista milloin olen käteisellä maksanut. Sain jostain kirppistelystä kympin, enkä ole löytänyt sille paikkaa mihin käyttäisin sen. Kortti on aina tasaraha. Lisäksi näin perheenä on kätevää, kun kortilla maksetaan kaikki yhteiset ja lapsen kulut ja menot, ei tarvii mitään kuittishowta kuun lopussa, että sää maksoit tuon ja mä tän.

Vierailija
26/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Säästän säännöllisesti osan rahoista myös käteiseksi, että on rahaa, vaikkei pankkikortit jostain syystä toimisi. Ja muutenkin raha pysyy säästössä paremmin, jos se on käteisenä, joten on yllättäviin hankintoihin aina rahaa. Niitä sitten käytetään, jos menee jokin laite rikki, lapsi tarvitsee luistimet tms.

Vierailija
27/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Havaittu ettei aina onnistu korttimaksu.

Vierailija
28/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tietoisesti.Olen työstäni eläkellä ja yksin elävä.Isomat menot kuitenkin kuin esim.yksityinen hamaslääkäri ymm.Maksan pankki kortilla.Tiedän tasan tarkaan menoni ja rahani ,eikä tule heräte ostoksia.Ei ole velkaa mutta ei suuria tulojakaan.Minun valintani, käteisrahan käyttö.Vaikutaa tietysti ikälisäni asiaan.

Vierailija
29/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kaupat eivät enää hyväksy käteismaksua.

Minä äänestän jaloillani näissä liikkeissä. Jos olen ehtinyt jo kassalle, niin maksan kortilla, mutta toiste en enää liikkeeseen astu

Vierailija
30/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Eilen tyttäreni kortti ei toiminut maksupäätteellä vaikka tilillä oli rahaa ja ei ollut käteistä mukana. Kyllä harmitti!

Vierailija
31/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kaupat eivät enää hyväksy käteismaksua.

Minä äänestän jaloillani näissä liikkeissä. Jos olen ehtinyt jo kassalle, niin maksan kortilla, mutta toiste en enää liikkeeseen astu

Sama!

Vierailija
32/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista milloin olisin käyttänyt, siitä on varmaan useampi vuosi. Pidän kuitenkin kotona jonkinmoista käteissummaa, jotta selviän tarvittaessa yllättävistä tilanteista.

Vierailija
33/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA kaupassa ei onnistunut käteismaksu.

Vierailija
34/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Juuri kuten tuolla todettiin, voisin käyttää pelkästään korttia, mutta käytän "kannatuksen" vuoksi, käteistä, jotta se säilyy maksuvälineenä tulevaisuudessa. On yllättävän paljon ihmisryhmiä ( esim. vammaiset, heikkolahjaiset), jotka syrjäytyvät vielä enemmän yhteiskunnasta jos käteinen ei maksuvälineenä käy.

Vierailija
35/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Polttopuut ostetaan pimeästi, vain käteinen käy.

Ja Alkossa maksan yleensä käteisellä.

Vierailija
36/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän käteistä aina. Jotenkin on helpompi hallita rahankäyttöä kun se on konkreettista.

Vierailija
37/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muualla kuin harrastuksien parissa joissa ei vielä ole MobilePay tai vastaava käytössä.

Vierailija
38/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona jemmassa 500 erikokoisina seteleinä hätävarana.

Vierailija
39/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostokset jätän tiskille, jos ei käteinen käy. Käyn vieläpä tahallani samoissa liikkeissä tekemässä tätä. Mutta boikotissa ovat jo ainakin DNA, M-Room, Ohlsson ja R-kioski, koska siellä ei voi enää maksaa laskuja käteisellä. Ostan myös bensan seteliautomaatista, vaikka kortilla saisi halvemmalla.

Vierailija
40/170 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Käteinen on kaikkein vapain ja turvallisin maksumuoto.

Pidetään se vaihtoehto.