Miten miehet liittyvät tampooniveron alentamiseen
Itse kannatan veron alennusta ihan siksi, että on paskaa vielä kivun ja vuodon lisäksi ostaa kaapit täyteen kalliita siteitä, vaikka en kuukautisilleni mitään voi. (minulla on kaksi teinitytärtäkin.)
Menin sitten lukemaan tähän tampooniveroon liittyvää vauva.fi-keskustelua ja jostain helvetin syystä siellä oli pari miestä ruikuttamassa omista oikeuksistaan ja siitä miten tuo on naisten oikeuksien hyysäämistä.
MITEN siteiden hinta liittyy miesten oikeuksiin millään lailla??? Miten se on muka teiltä riistämistä???
Kommentit (353)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 03:17"]
Hallitus tavoittelee yhteensä noin 10 miljardin euron sopeutuksia, joista vuoteen 2019 mennessä tehdään 4,5 miljardin euron menoleikkaukset sekä sen päälle vielä 1,5 miljardia lisää.
Just luin Karjalaisesta jutun leikkauksista ja tulevasta hallituksesta. Tajuatteko miten absurdilta ja naurettavalta tämä ketju tuntuu tuollaisen kirjoituksen jälkeen :D
[/quote]voi voi :/ otaksää ihan tosissaan kaiken mitä netissä lukee? :D
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 03:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 03:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 02:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 02:49"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 02:07"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 02:05"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:34"]Epätasa-arvoista alentaa naisten hygieniatuotteita, mutta ei miesten. [/quote] Miehen kroppa ei vaadi jonki biologisen syyn takia siteiden kaltaista hygieniatuotetta, vaan pääsevät helpommalla. Naisilla taas ns. ylimääräisenä riesana menkat.
[/quote]
No se on naisten asia. Se EI ole miesten ongelma.
[/quote]
Sitten varmaan miestenkään ongelmat eivät kuulu naisille?
[/quote]
Naiset eivät ole koskaan ihmiskunnan historiassa auttaneet miehiä missään.
Miehet ovat työjuhtina tässä yhteikunnassa ja samalla kuluttavat huomattavasti naisia vähemmän yhteiskunnan resursseja. Joten kyllä ne on naiset jotka miesten apua tarvitsee
[/quote]
Mikset saman tien tapa kaikkia naisia? Ai niin, naisiakin tarvitaan, jotta miehet elävät. Miehet ovat itse aiheuttaneet historian saatossa sen, että miehet ovat työjuhtina. Nykyään se on paljon tasa-arvoisempi, mutta voi kuinka joskus toivoisinkaan, että naiset olisivat olleet ne politiikassa ja tieteissä loistaneet henkilöt. Miehet olisivat joutuneet olla kotona hoitamassa lapsia, samalla kun naiset vittuilisivat miehille, kuinka laiskoja he ovat ja kuinka miehet tarvitsevat naisia.
[/quote]
Miten niin joutunut? Naiset itse suorastaan vaatii saada jäädä sinne kotiin.
Kyllä naiset ovat ihan itse tilanteensa koko ihmiskunnan historian aiheuttaneet. Puolet maailman väestöstä vähintään on ollut naisia aina joten on turha selittää että naisia on joku pakottanut.
[/quote]
Suosittelen opiskelemaan historiaa ja perehtymään asioihin.
[/quote]
Olen kuule perehtynytkin. Kukaan tai mikään ei voi alistaa puolta väestöstä.
Naiset oli ihan itse osallisena niihin yhteiskunta malleihin ja suorastaan ylläpitivät niitä rakenteita
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 03:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 03:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 02:59"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 02:01"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:27"]
Itse kannatan veron alennusta ihan siksi, että on paskaa vielä kivun ja vuodon lisäksi ostaa kaapit täyteen kalliita siteitä, vaikka en kuukautisilleni mitään voi. (minulla on kaksi teinitytärtäkin.) Menin sitten lukemaan tähän tampooniveroon liittyvää vauva.fi-keskustelua ja jostain helvetin syystä siellä oli pari miestä ruikuttamassa omista oikeuksistaan ja siitä miten tuo on naisten oikeuksien hyysäämistä. MITEN siteiden hinta liittyy miesten oikeuksiin millään lailla??? Miten se on muka teiltä riistämistä???
[/quote]
Ei voi antaa verohelpotuksia joka on kohdenettu vain toiselle sukupuolelle.
Naiset maksakoot omat kulunsa se ei ole miesten tehtävä niitä maksaa
[/quote]
Maksavathan naisetkin miesten kuluja.
[/quote]
Älä nyt naurata. Missä muka? Jossain sarjakuvissa vai?
[/quote]
No miten sitten muka miehet maksaisivat naisten kuluja?
[/quote]
Miehet maksavat ylivoimaisesti suurimman osan yhteiskunnan kuluista ja kuluttavat selvästi pienemmän osan yhteiskunnan kuluista.
bryög toinen ällö artikkeli parrasta http://www.iltalehti.fi/terveys/2015050419625040_tr.shtml
Vain naiset voi keksiä jotain näin tyhmää: tamppoonien alv on tasa-arvo ongelma.
Eiköhän miehet käännytä joukolla muslimeiksi, niin saadaan tähänkin joku tolkku
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:33"]
Naiset saavat noin 12 miljardia euroa vuodessa miehiä enemmän tulonsiirtoina.
Tämäkään ei riitä, vaan lisää pitää saada.
[/quote]
Linkki kyseiseen tietoon?
[/quote]Stakesin erikoistutkija Timo Karjalainen:
Kun miesten lyhyemmän eliniän aiheuttamien menetysten arvo lasketaan yhteen miehille julkisesta terveydenhoidosta ja eläkejärjestelmästä lankeavien kulujen kanssa, miesten kokonaistappioksi tulee Karjalaisen mukaan 11,8 miljardia vuodessa 2000-luvun alkua tarkastellen. Miehet tukevat naisille keskimäärin suosiollisempaa ikääntyneiden lakisääteistä sosiaaliturvaa kolmella systemaattisella tavalla: miehet kuolevat naisia nuorempina, kuluttavat vähemmän verorahoitteisia terveydenhuollon ja vanhustenhuollon palveluja sekä saavat lyhyemmän ajan vanhuuden eläkkeitä.
Karjalaisen mukaan ”miehet ovat ansainneet rahoitusosuuttaan vastaavan satsauksen terveyttä ja elinikää lisääviin toimiin."
Löytyy kirjasta nimeltään mies vailla tasa-arvoa.
[/quote]
Ja miesten lyhyempi elinikä on vai aina naisten vika?
[/quote]
Onko vittuveret miesten vika?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:27"]Onko teidän vitunkantotelineiden elämä tosissaan kiinni 50 sentin hinnanalennuksesta Tampax-paketista?
Ihan oikeasti?
Ostakaa vähemmän niitä tekoripsiä, kynsilakkoja , huulipunia ja muuta paskaa.
Haluatte nekin jollain ilveellä miesten maksettaviksi ainakin osittain?
Ai mutta niinhän se jo meneekin, parisuhteessa oleva nainen on miehille se kallein maksullinen nainen.
[/quote]
Miten sun elämä vaikeutuu sillä että se paketti maksais 50 senttiä vähemmän? Mun silmissä vaikutat elävältä esimerkiltä siitä, mitä tapahtuu kun laittaa pippelin siskon pimppiin.
[/quote]
Miten sun elämä vaikeutuu jos ei maksa? Olette muutenkin saamapuolella.
Jos kaljankin vero laskee niin kannatan
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:30"]Jos kaljankin vero laskee niin kannatan
[/quote]
Olisiko kuitenkin vähän eri asia tamponit ja kalja?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:30"]Jos kaljankin vero laskee niin kannatan
[/quote]
Hahhahhaa.
Epätasa-arvoista alentaa naisten hygieniatuotteita, mutta ei miesten.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:30"]Jos kaljankin vero laskee niin kannatan
[/quote]
[/quote]
Miten niin eri asia? Molemmat yhtä tarpeellisia
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:34"]Epätasa-arvoista alentaa naisten hygieniatuotteita, mutta ei miesten.
[/quote]
Miehen kroppa ei vaadi jonki biologisen syyn takia siteiden kaltaista hygieniatuotetta, vaan pääsevät helpommalla. Naisilla taas ns. ylimääräisenä riesana menkat.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:34"]Epätasa-arvoista alentaa naisten hygieniatuotteita, mutta ei miesten.
[/quote]
Miehen kroppa ei vaadi jonki biologisen syyn takia siteiden kaltaista hygieniatuotetta, vaan pääsevät helpommalla. Naisilla taas ns. ylimääräisenä riesana menkat.
[/quote]
Entä sitten? Naiset ja miehen on erilaisia. Kaikki on erilaisia. Mulla on niin pahat selkäkivut, että joka työvuoron jälkeen olo kun oisin jääny junan alle Ja ei mulla opiskelijana ole rahaq fyssariin.Mun kokoset rintsikat maksaa väh. 50 euroa. Sellasta se on, on mun pakko niitä käyttää ja ihan mun vastuulla kuule on ne maksaa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:30"]Jos kaljankin vero laskee niin kannatan
[/quote]
[/quote]
Miten niin eri asia? Molemmat yhtä tarpeellisia
[/quote]
Kuivaa läppää.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:34"]Epätasa-arvoista alentaa naisten hygieniatuotteita, mutta ei miesten. [/quote] Miehen kroppa ei vaadi jonki biologisen syyn takia siteiden kaltaista hygieniatuotetta, vaan pääsevät helpommalla. Naisilla taas ns. ylimääräisenä riesana menkat. [/quote] Entä sitten? Naiset ja miehen on erilaisia. Kaikki on erilaisia. Mulla on niin pahat selkäkivut, että joka työvuoron jälkeen olo kun oisin jääny junan alle Ja ei mulla opiskelijana ole rahaq fyssariin.Mun kokoset rintsikat maksaa väh. 50 euroa. Sellasta se on, on mun pakko niitä käyttää ja ihan mun vastuulla kuule on ne maksaa.
[/quote]
Ja oot mies? Vau, sulle vois vähän vaikka maksaakin :(
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:34"]Epätasa-arvoista alentaa naisten hygieniatuotteita, mutta ei miesten.
[/quote]
[/quote]
Entä sitten? Naiset ja miehen on erilaisia. Kaikki on erilaisia. Mulla on niin pahat selkäkivut, että joka työvuoron jälkeen olo kun oisin jääny junan alle Ja ei mulla opiskelijana ole rahaq fyssariin.Mun kokoset rintsikat maksaa väh. 50 euroa. Sellasta se on, on mun pakko niitä käyttää ja ihan mun vastuulla kuule on ne maksaa.
[/quote]
Ne rintaliivit kestää vähän kauemmin. Maksan kuussa siteistä ja tamponeista noin kympin, vuoto on runsasta ja kestää viikon joten noita tuotteita menee paljon. Käytät varmaan viidenkympin rintaliivejä kauemmin kuin viisi kuukautta. Ymmärrätkö pointin? Kuvitellaan vielä, että minulla olisi kaksi teinitytärtä, joilla on sama ongelma. Tehtäväni on maksaa heidänkin siteet ja tamponit. Tästä tulee kolmekymppiä. Hinta ei kuulosta isolta, mutta ei maksa itseään takaisin kuten rintaliivit.
Ette ymmärrä tasa-arvosta ja tasa-arvon periaatteista yhtikäs mitään tai sitten ette halua ymmärtää ja leikitte tyhmää, kun nyt olisi niin mukava ja kiva veronalennus pelkästään naisille.
Jos tälle linjalle lähdetään, pitää meidän ruveta tasapuolisesti katsomaan kummankin sukupuolesta tulevia menoja, voitaisiin ihan työryhmä perustaa pohtimaan näitä asioita ja sen jälkeen ruveta poistamaan miehiltä ja naisilta näitä veroja, ei pelkästään naisilta.
Suomalainen mies uhraa muuten sukupuolensa takia vähintään puoli vuotta valtiolle, koska armeija on pakollinen pelkästään miehille. Milloin miehet saisivat tästä uhrauksestaan edes kunnon korvauksen!!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 03:14"]
parta on ällöttävä oli se sitten sänki tai kunnon parta! joku kyseli perusteluja parran epähygienisyydelle ja tässä artikkeli http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1426306061312.html
[/quote]
Ällöttävyys on kulttuurikysymys. Minusta ainakaan parta ei ole sen ällöttävämpi kuin muutkaan karvat. Tuosta epähygieenisyydestä ollaan montaa mieltä. Tuossakin artikkelissa sanottiin, että"Partojen ongelmallisuudesta ollaan kuitenkin erimielisiä. Aberdeenin yliopiston bakteriologian professori Hugh Penningtonin mielestä huolta ei ole.– Kyseessä ovat samat bakteerit kuin iholla. Se ei ole ongelma eikä terveysriski, Pennington kommentoi kysymykseen siitä, ovatko parrat epähygieenisiä.".