Miten miehet liittyvät tampooniveron alentamiseen
Itse kannatan veron alennusta ihan siksi, että on paskaa vielä kivun ja vuodon lisäksi ostaa kaapit täyteen kalliita siteitä, vaikka en kuukautisilleni mitään voi. (minulla on kaksi teinitytärtäkin.)
Menin sitten lukemaan tähän tampooniveroon liittyvää vauva.fi-keskustelua ja jostain helvetin syystä siellä oli pari miestä ruikuttamassa omista oikeuksistaan ja siitä miten tuo on naisten oikeuksien hyysäämistä.
MITEN siteiden hinta liittyy miesten oikeuksiin millään lailla??? Miten se on muka teiltä riistämistä???
Kommentit (353)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:34"]Epätasa-arvoista alentaa naisten hygieniatuotteita, mutta ei miesten.
[/quote]
Miehen kroppa ei vaadi jonki biologisen syyn takia siteiden kaltaista hygieniatuotetta, vaan pääsevät helpommalla. Naisilla taas ns. ylimääräisenä riesana menkat.
[/quote]
Entä sitten? Naiset ja miehen on erilaisia. Kaikki on erilaisia. Mulla on niin pahat selkäkivut, että joka työvuoron jälkeen olo kun oisin jääny junan alle Ja ei mulla opiskelijana ole rahaq fyssariin.Mun kokoset rintsikat maksaa väh. 50 euroa. Sellasta se on, on mun pakko niitä käyttää ja ihan mun vastuulla kuule on ne maksaa.
[/quote]
Rinnoista aiheutuvat selkäkivut ei ole kaikkien naisten ongelma, toisin kuin kuukautiset, jotka luonto on naiselle määrännyt. Selkäkipu ei ole normaali, kehon toimintaan kuuluva juttu. Menkat on, ja vielä tuskastuttava sellainen, ja tulevat vielä kalliiksikin.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:34"]Epätasa-arvoista alentaa naisten hygieniatuotteita, mutta ei miesten. [/quote] Miehen kroppa ei vaadi jonki biologisen syyn takia siteiden kaltaista hygieniatuotetta, vaan pääsevät helpommalla. Naisilla taas ns. ylimääräisenä riesana menkat. [/quote] Entä sitten? Naiset ja miehen on erilaisia. Kaikki on erilaisia. Mulla on niin pahat selkäkivut, että joka työvuoron jälkeen olo kun oisin jääny junan alle Ja ei mulla opiskelijana ole rahaq fyssariin.Mun kokoset rintsikat maksaa väh. 50 euroa. Sellasta se on, on mun pakko niitä käyttää ja ihan mun vastuulla kuule on ne maksaa.
[/quote]
Ja oot mies? Vau, sulle vois vähän vaikka maksaakin :(
[/quote]
Miehet tarvii rintsikoita? Ihan nainen olen :)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:01"]laihduttakaa sen verran, ettei kuukautiset tule. Auttaa myös kansanterveyteen.
[/quote]
Sehän on tosi terveellistä ettei naisella ole menkkoja. Mene muualle provoamaan
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:56"]Ette ymmärrä tasa-arvosta ja tasa-arvon periaatteista yhtikäs mitään tai sitten ette halua ymmärtää ja leikitte tyhmää, kun nyt olisi niin mukava ja kiva veronalennus pelkästään naisille.
Jos tälle linjalle lähdetään, pitää meidän ruveta tasapuolisesti katsomaan kummankin sukupuolesta tulevia menoja, voitaisiin ihan työryhmä perustaa pohtimaan näitä asioita ja sen jälkeen ruveta poistamaan miehiltä ja naisilta näitä veroja, ei pelkästään naisilta.
Suomalainen mies uhraa muuten sukupuolensa takia vähintään puoli vuotta valtiolle, koska armeija on pakollinen pelkästään miehille. Milloin miehet saisivat tästä uhrauksestaan edes kunnon korvauksen!!
[/quote]
Aika kaukaa haettua tämä armeija-asia. Miten se liittyy paskan vertaa kuukautisiin? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että mikä välttämättömyys miehillä vie kuukaudessa rahaa yhtä paljon kuin kuukautiset naisilla?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:34"]Epätasa-arvoista alentaa naisten hygieniatuotteita, mutta ei miesten.
[/quote]
Miehen kroppa ei vaadi jonki biologisen syyn takia siteiden kaltaista hygieniatuotetta, vaan pääsevät helpommalla. Naisilla taas ns. ylimääräisenä riesana menkat.
[/quote]
Entä sitten? Naiset ja miehen on erilaisia. Kaikki on erilaisia. Mulla on niin pahat selkäkivut, että joka työvuoron jälkeen olo kun oisin jääny junan alle Ja ei mulla opiskelijana ole rahaq fyssariin.Mun kokoset rintsikat maksaa väh. 50 euroa. Sellasta se on, on mun pakko niitä käyttää ja ihan mun vastuulla kuule on ne maksaa.
[/quote]
Rinnoista aiheutuvat selkäkivut ei ole kaikkien naisten ongelma, toisin kuin kuukautiset, jotka luonto on naiselle määrännyt. Selkäkipu ei ole normaali, kehon toimintaan kuuluva juttu. Menkat on, ja vielä tuskastuttava sellainen, ja tulevat vielä kalliiksikin.
[/quote]
Se on LUONNOLLINEN OSA naiseutta ja meidän ihan omalla vastuulla on se siteiden ostaminen. Miehet joutuu inttiin kuukausiksi ja saavat korvausta, mutta se on pienempi kun minimipalkka ja te itkette tästä?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:01"]laihduttakaa sen verran, ettei kuukautiset tule. Auttaa myös kansanterveyteen.
[/quote]
Sehän on tosi terveellistä ettei naisella ole menkkoja. Mene muualle provoamaan
[/quote]
Sitten päästään käyttämään niitä julkisia terveyspalveluita ja sekös vasta valtiolle kalliiksi tuleekin kun jonossa on tuhansia anorektikkoja!
Kävin armeijan aikoja sitten, mutta vapauden menetyksen myötä menetin myös paljon ansiotuloja, 8 kuukauden palkan. Valtioihan voitaisiin velvoittaa kustantamaan nämä ansiotulon menetykset, jos joutuu irtisanoutumaan työpaikasta armeijan takia.
Minusta nyt kun kissa on nostettu pöydälle tamponiveron myötä, pitää meidän ruveta keskustelemaan myös tästäkin asiasta.
M39
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:56"]Ette ymmärrä tasa-arvosta ja tasa-arvon periaatteista yhtikäs mitään tai sitten ette halua ymmärtää ja leikitte tyhmää, kun nyt olisi niin mukava ja kiva veronalennus pelkästään naisille.
Jos tälle linjalle lähdetään, pitää meidän ruveta tasapuolisesti katsomaan kummankin sukupuolesta tulevia menoja, voitaisiin ihan työryhmä perustaa pohtimaan näitä asioita ja sen jälkeen ruveta poistamaan miehiltä ja naisilta näitä veroja, ei pelkästään naisilta.
Suomalainen mies uhraa muuten sukupuolensa takia vähintään puoli vuotta valtiolle, koska armeija on pakollinen pelkästään miehille. Milloin miehet saisivat tästä uhrauksestaan edes kunnon korvauksen!!
[/quote]
Miten vitussa tämä armeijakysymyskin taas liittyy siihen, että on paskaa vaatia monia kymmeniä euroja kuussa naiselta BIOLOGIAN MÄÄRÄÄMÄN ASIAN TAKIA? Ei se ole mikään mukava ja kiva asia, vaan reilua.
Ja tuosta armeijakysymyksestä; en osaa vastata. Olen muutenkin sodan- ja armeijanvastainen, että mielestäni sinne ei saisi pakottaa ketään. Sen sijaan että ruikutat naisille siteistä ja niiden kaukaisesta suhteesta armeijaan, pistä itse kansalaisaloite pystyyn tuosta korvausasiasta. Niin mekin teimme tämän tamponiasian kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:34"]Epätasa-arvoista alentaa naisten hygieniatuotteita, mutta ei miesten.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Se on LUONNOLLINEN OSA naiseutta ja meidän ihan omalla vastuulla on se siteiden ostaminen. Miehet joutuu inttiin kuukausiksi ja saavat korvausta, mutta se on pienempi kun minimipalkka ja te itkette tästä?
[/quote]
No pitäiskö miesten tehdä muutos tuohon inttiasiaan? Miehethän sen on päättäneet, etttä miehen täytyy käydä armeija. PPalkka-armeija olis kova
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:34"]Epätasa-arvoista alentaa naisten hygieniatuotteita, mutta ei miesten.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Menisin mielummin vuodeksi armeijaan kuin maksaisin vitturättejä ja kestäisin kuukautiskipuja 40 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:56"]Ette ymmärrä tasa-arvosta ja tasa-arvon periaatteista yhtikäs mitään tai sitten ette halua ymmärtää ja leikitte tyhmää, kun nyt olisi niin mukava ja kiva veronalennus pelkästään naisille.
[/quote]
Aika kaukaa haettua tämä armeija-asia. Miten se liittyy paskan vertaa kuukautisiin? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että mikä välttämättömyys miehillä vie kuukaudessa rahaa yhtä paljon kuin kuukautiset naisilla?
[/quote]
Entä sitten jos miehillä ei ole vastaavaa? Miten se voi olla sun argumentti? Miehet menettää puol vuotta elämästään istumalla metsässä maailman paskimmalla palkalla, koulut ja kodit jää ja velkaa vaan tulee. Ja pillurätit on vaikeeta ostaa?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onko intti jokin biologinen juttu vai kenties valtion määräämä asia? Mietihän hetki. Tee asialle jotain, jos keljuttaa. Kuukautissiteiden ja tamponien verojen samana säilyminen ei sinun armeijaongelmaasi hetkauta pätkän vertaa :D
Sillä ehdolla olen valmis hyväksymään tamponiveron poiston, jos miesten armeijan käynti myös korvataan asianmukaisella tavalla.
Reilu homma, lisäksi meidän pitää myös tarkastella monia muitakin menoja jotka johtuvat sukupuolesta, sen jälkeen löytää kumpaakin sukupuolta tyydyttävä ratkaisu, niin että kummaltakin korvataan niitä menoja yhtä paljon, ei pelkästään naisilta.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:07"]
Kävin armeijan aikoja sitten, mutta vapauden menetyksen myötä menetin myös paljon ansiotuloja, 8 kuukauden palkan. Valtioihan voitaisiin velvoittaa kustantamaan nämä ansiotulon menetykset, jos joutuu irtisanoutumaan työpaikasta armeijan takia.
Minusta nyt kun kissa on nostettu pöydälle tamponiveron myötä, pitää meidän ruveta keskustelemaan myös tästäkin asiasta.
M39
[/quote]
Toisaalta taas sait ansioluetteloosi sellaisen merkinnän, jolla viet työpaikan yhtä pätevien naisten nenän edestä. Minä olisin käynyt armeijan silloin aikoja sitten, mutta se ei ollut naisille mahdollista. Kaksi potentiaalista työnantajaa on sanonut minulle suoraan, että armeijan käynyt otettiin, vaikka minun meriittini olivat selvästi paremmat.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:07"]Kävin armeijan aikoja sitten, mutta vapauden menetyksen myötä menetin myös paljon ansiotuloja, 8 kuukauden palkan. Valtioihan voitaisiin velvoittaa kustantamaan nämä ansiotulon menetykset, jos joutuu irtisanoutumaan työpaikasta armeijan takia.
M39
[/quote]
Joo, munkin mielestä. Mutta millä lailla nämä kaksi asiaa - siteiden verot ja armeija - ovat toistensa pois sulkevia asioita? Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että miehille annettaisi korvausta armeija-ajasta, se olisi reilua. Samoin tamponiveron vähennys.
Vituttaa kun jokainen naisiin liittyvä asia onkin miesten oikeuksien poljentaa, aivan kuin ne olisivat toisensa poissulkevia.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:13"]Sillä ehdolla olen valmis hyväksymään tamponiveron poiston, jos miesten armeijan käynti myös korvataan asianmukaisella tavalla.
Reilu homma, lisäksi meidän pitää myös tarkastella monia muitakin menoja jotka johtuvat sukupuolesta, sen jälkeen löytää kumpaakin sukupuolta tyydyttävä ratkaisu, niin että kummaltakin korvataan niitä menoja yhtä paljon, ei pelkästään naisilta.
[/quote]
Mutta miksi nämä kaksi pitää rinnastaa toisiinsa ja tehdä niistä toisensa poissulkevat? En vaan ymmärrä. Alkakaa pitää meteliä asioista jotka koette vääriksi, älkääkä ulisko sillon kun jotkut muut ovat oma-aloitteisia ja keskustelevat ongelmista.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:34"]Epätasa-arvoista alentaa naisten hygieniatuotteita, mutta ei miesten. [/quote] Miehen kroppa ei vaadi jonki biologisen syyn takia siteiden kaltaista hygieniatuotetta, vaan pääsevät helpommalla. Naisilla taas ns. ylimääräisenä riesana menkat. [/quote] Entä sitten? Naiset ja miehen on erilaisia. Kaikki on erilaisia. Mulla on niin pahat selkäkivut, että joka työvuoron jälkeen olo kun oisin jääny junan alle Ja ei mulla opiskelijana ole rahaq fyssariin.Mun kokoset rintsikat maksaa väh. 50 euroa. Sellasta se on, on mun pakko niitä käyttää ja ihan mun vastuulla kuule on ne maksaa. [/quote] Rinnoista aiheutuvat selkäkivut ei ole kaikkien naisten ongelma, toisin kuin kuukautiset, jotka luonto on naiselle määrännyt. Selkäkipu ei ole normaali, kehon toimintaan kuuluva juttu. Menkat on, ja vielä tuskastuttava sellainen, ja tulevat vielä kalliiksikin. [/quote] Se on LUONNOLLINEN OSA naiseutta ja meidän ihan omalla vastuulla on se siteiden ostaminen. Miehet joutuu inttiin kuukausiksi ja saavat korvausta, mutta se on pienempi kun minimipalkka ja te itkette tästä? [/quote] Onko intti jokin biologinen juttu vai kenties valtion määräämä asia? Mietihän hetki. Tee asialle jotain, jos keljuttaa. Kuukautissiteiden ja tamponien verojen samana säilyminen ei sinun armeijaongelmaasi hetkauta pätkän vertaa :D
[/quote]
Yhteiskunta on siis päättänyt että vuodat? Vai paha partiarkaatti?
Olet siksi vittuveroluokkaan oikeutettu?
Seuraavaksi huulipuna, korkkarit ja henkkamaukan naistenpuolen ostokset vittuveroluokkaan?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:07"]Kävin armeijan aikoja sitten, mutta vapauden menetyksen myötä menetin myös paljon ansiotuloja, 8 kuukauden palkan. Valtioihan voitaisiin velvoittaa kustantamaan nämä ansiotulon menetykset, jos joutuu irtisanoutumaan työpaikasta armeijan takia. Minusta nyt kun kissa on nostettu pöydälle tamponiveron myötä, pitää meidän ruveta keskustelemaan myös tästäkin asiasta. M39 [/quote] Joo, munkin mielestä. Mutta millä lailla nämä kaksi asiaa - siteiden verot ja armeija - ovat toistensa pois sulkevia asioita? Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että miehille annettaisi korvausta armeija-ajasta, se olisi reilua. Samoin tamponiveron vähennys. Vituttaa kun jokainen naisiin liittyvä asia onkin miesten oikeuksien poljentaa, aivan kuin ne olisivat toisensa poissulkevia.
[/quote]Tasa-arvo tarkoittaa sitä, että myös miehet otetaan huomioon tässä skenaariossa, reilu peli ja pitää löytää kumpaakin sukupuolta tyydyttävä ratkaisu. Ja yksi selkeä epäkohta on Suomessa armeija, joka on pakollinen pelkästään miehille, vähintä mitä voidaan tehdä on korvata tämä vapauden menetys asianmukaisella korvauksella.
laihduttakaa sen verran, ettei kuukautiset tule. Auttaa myös kansanterveyteen.