Räsänen on niin hyväntuulisen näköinen kaikissa oikeudenkäyntikuvissa
Kommentit (81)
Iltalehdessä oli hyvä kirjoitus Sanna Ukkolalta tähän aiheeseen liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun se ei ole tehnyt yhtään mitään väärää. Niin se vaan on, et Raamattu sanoo noin ja jos ei usko, on ihan turha loukkaantua ja jos uskoo, on varmaan isompiakin ongelmia kuin pahastua Räsäsen sanomisista jos ajattelee tuon koskevan itseään.
Näin. Seksuaalivähemmistöihin kuuluvat tuttuni vähät nakkaa Räsäsen mielipiteille. Hän on uskovainen, joka uskoo Raamattuun. Se hänelle sallittakoon.
Pitäisi vaan uskontonsa omana tietonaan niin kuin fiksujen ihmisten pitäisi.
Raamatussa on tuo lähetyskäsky.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2)
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."»
(Matt. 28:19–20, Raamattu 1992)15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
(Mark. 16:15, Raamattu 1938)Julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen. [Ef. 5:16; Kol. 4:5]
Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja.
Mutta pysy sinä järkevänä kaikissa tilanteissa, kestä vaivat, julista evankeliumia ja hoida virkasi tehtävät.
2. Tim. 4:2 -5, Raamattu 1992
Normaalit ihmiset elävät terveen maalaisjärjen mukaan eikä minkään iki vanhan ihmisen kirjoittaman satukirjan mukaan. Minä en ole koskaan avannutkaan sitä kirjaa enkä tuomitse aikuisten ihmisten välisiä suhteita ketä saa rakastaa ja saa rakastaa vastakkaistakin sukupuolta niin ei heidän onni ole minulta pois millään lailla. Kannattaa lopettaa sellaisten kirjojen lukemisen jos niistä tulee ahdasmieliseksi ja alkaa jahtaamaan syyttömiä ihmisiä.
Maailmanlaajuisesti mielipiteesi on kuin huuto tuuleen. Uskontoja on ollut aina ja tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun se ei ole tehnyt yhtään mitään väärää. Niin se vaan on, et Raamattu sanoo noin ja jos ei usko, on ihan turha loukkaantua ja jos uskoo, on varmaan isompiakin ongelmia kuin pahastua Räsäsen sanomisista jos ajattelee tuon koskevan itseään.
Näin. Seksuaalivähemmistöihin kuuluvat tuttuni vähät nakkaa Räsäsen mielipiteille. Hän on uskovainen, joka uskoo Raamattuun. Se hänelle sallittakoon.
Kun Päivin kannat tiedetään, eikä hän niitä muuta, miksi niitä häneltä jankataan? Katsojamäärien ja klikkausten vuoksi tietenkin, samalla Päivi saa julkisuutta asialleen ulkomaita myöten. Win-win tilanne :)
Vierailija kirjoitti:
Päivillä on maailmankaikkeuden Luoja tukenaan.
Vaikka hänet laitettaisiin vankilaan niin tämä asia ei muutu miksikään.
Se on se rauha jonka Jeesus lupasi omilleen.
Sait kuule melkein tällaisen ateistinkin kateelliseksi. Tuo oli oikeasti tosi kauniisti sanottu.
Mutta on selvää, että Päivi saa vakaumuksestaan sellaista varmuutta, mitä minä en ole tuntenut koskaan minkään asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2)
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."»
(Matt. 28:19–20, Raamattu 1992)15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
(Mark. 16:15, Raamattu 1938)Julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen. [Ef. 5:16; Kol. 4:5]
Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja.
Mutta pysy sinä järkevänä kaikissa tilanteissa, kestä vaivat, julista evankeliumia ja hoida virkasi tehtävät.
Normaalit ihmiset elävät terveen maalaisjärjen mukaan eikä minkään iki vanhan ihmisen kirjoittaman satukirjan mukaan. Minä en ole koskaan avannutkaan sitä kirjaa enkä tuomitse aikuisten ihmisten välisiä suhteita ketä saa rakastaa ja saa rakastaa vastakkaistakin sukupuolta niin ei heidän onni ole minulta pois millään lailla. Kannattaa lopettaa sellaisten kirjojen lukemisen jos niistä tulee ahdasmieliseksi ja alkaa jahtaamaan syyttömiä ihmisiä.
Maailmanlaajuisesti mielipiteesi on kuin huuto tuuleen. Uskontoja on ollut aina ja tulee olemaan.
Ja useimmat niistä merkittävästi homokielteisempiä kuin kristinusko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu saakin sanoa, mutta kansalainen ei, koska ei elä nyt 2000 vuotta sitten. Päivi saa siksi tuomion.
Saa sanoa kansalainen, eikä Päivikään saa tuomiota. Syyttäjä valittaa kaikki asteet, mutta EU-tasolta tulee hylky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että historioitsija Teemu Keskisarja liittyi luterilaiseen kirkkoon aikuisiällä? Koska historiaa tutkittuaan totesi kristinuskon olevan parasta, mitä Suomelle on tapahtunut.
Koko länsimainen hyvinvointi perustuu kolmelle asialle: kreikkalainen järki, roomalainen oikeus ja kristillinen usko. Nämä ovat luoneet sen matriisin, minkä sisällä hyvinvointiyhteiskunta teknisine saavutuksineen on ylipäänsä mahdollista. Mitään näistä ei pitäisi väheksyä.
Minäkään en usko Jumalaan, mutta kristinuskon merkitystä ei pidä väheksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU on linjannut sananvapauden hyvin laajaksi:
"... Sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sananvapaus
Toiviainen polttaa vielä näppinsä.
Onhan tämä pöyristyttävät rikossyyte. Poliisi tutki jo kertaalleen Päivin teot ja totesi, että rikoksen tunnusmerkit eivät täyty: Päivi ei ole syyllistynyt rikokseen.
Menee aika mielivaltaiseksi, jos poliisikaan ei osaa lukea lakikirjaa oikein tai korkeasti koulutettu ja ministerinäkin toiminut Räsänen. Miten tavalliset kansalaiset voivat enää tietää, milloin laki ylittyy, jos ex-sisäministeri tai poliisikaan ei tiedä?
Tai ylipäänsä luottaa viranomaisten tekemiin päätöksiin tutkia asioita oikeudenmukaisesti.
Isis-naisten kohdalla poliisi taas näki syitä aloittaa esitutkinta, Toiviainen torppasi tämän.
Harvoinpa kukaan julkkis on naama norsunvitulla oikeudenkäynneissään, kun kamerat räpsii joka suunnasta. Pitää yrittää näyttää itsevarmalta ja väärin perustein syytetyltä.
Miksei olisi hyväntuulinen? Sehän on poliitikko!!! Nyt se saa sellaista julkisuutta ja jopa kansainvälistä huomiota ettei ikinä eläessään ole saanut. Jonossa fundamentalistikonservatiivikanavat milloin mistäkin maasta ovat haastattelemassa ja Päivi säteillen selittää, että "I am a grandmother of six" ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Päivi tietää olevansa vahvoilla. Euroopassa vastaavissa oikeudenkäynneissä on tullut vapauttavat tuomiot.
Esim. tapaus Vitus Huonder ja Åke Green.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/uutisanalyysi-sananvapaus-uskonnonvap…
Päivi todetaan syyttömäksi viimeistään EU-tuomioistuimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun tuttusi eivät määrää rikoslaista kuitenkaan. On paljon nuoria seksuaali-identitettinsä kanssa kipuilevia nuoria, joita Päivi sanoi synniksi ja häpeäksi.
Päivi saa tuomion.
Sä vääristelet asiaa. Kannattaa kuunnella se Stillerin ohjelma, kuulet mitä Päivi Räsänen oikeastaan sanoi.
Kyllähän se hymyilyttää kun saa paistatella huomion keskipisteenä. Siellähän oli aika paljon mediaa paikalla, salamavalot räiskyivät ja toimittajat kyseli kivoja kysymyksiä kunnon urheiluhengen tyyliin "miltä nyt tuntuu" ja "mitkä on fiilikset" -kysymyksiä. Ja saa tuntea olevansa oikea Jumalan soturi Raamattu kainalossa. Kyllähän se väkisin vähän hymyilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se hymyilyttää kun saa paistatella huomion keskipisteenä. Siellähän oli aika paljon mediaa paikalla, salamavalot räiskyivät ja toimittajat kyseli kivoja kysymyksiä kunnon urheiluhengen tyyliin "miltä nyt tuntuu" ja "mitkä on fiilikset" -kysymyksiä. Ja saa tuntea olevansa oikea Jumalan soturi Raamattu kainalossa. Kyllähän se väkisin vähän hymyilyttää.
Luulen, että Päivi on hämmentynyt. Kyllähän Raamatussa sanotaan, että
" ihmiset vievät teidät oikeuden eteen..." (Matt. 10:17),
mutta tuntuuhan se epätodelliselta, että tämä alkaa tapahtua juuri meidän aikanamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta hän vaikuttaa vain väsyneeltä. Tuo jatkuva hymyily ja Raamattuun tarraaminen menee vähän yli. Voisi esiintyä asiallisesti ja neutraalisti niinkuin oikeudessa kuuluu.
Hänhän on esiintynyt asiallisesti ja neutraalisti.
Sensijaan syyttäjällä oli mennä kuppi nurin.”Puheenjohtaja hermostui syyttäjälle Räsäsen käräjillä maanantaina: Täällä on ollut tapa, että ei puhuta päälle – ” YLE
Ihmettelen sitä syyttäjän väitettä, että Päkä olisi sitä mieltä, että vähemmistöt eivät olisi Jumalan luomia. Missä hän on muka sanonut tai kirjoittanut niin? En löydä tuollaista lausetta Päkän sanomana mistään.
Päivin pitäisi loppupuheenvuorossa napakasti todeta, että "en ole sellaista sanonut enkä kirjoittanut, enkä ajattele niin. Uskon Jumalan luoneen maailman ja kaiken mitä siinä on, kasvit, eläimet ja ihmiset, aivan kuten Luomiskertomuksessa kerrotaan".
Syyttäjän pitäisi pystyä osoittamaan, että Päivi on todella sanonut näin. Se pitäisi pystyä osoittamaan (highligh) korostustussilla se kohta Päivin kirjoituksessa, jossa muka lukee näin. Tai Päivin puheen litteroidussa versiossa. Ei taida syyttäjä pystyä tekemään näin. Kiistaton näyttö puuttuu.
Toiviainen taitaa tehdä karhunpalveluksen vähemmistöille.
Päivi saa tästä tietenkin vapauttavan tuomion. Siitä seuraa, että aina löytyy joku, joka luulee, että nyt vähemmistöistä saa sanoa ihan mitä tahansa ja ihan missä tahansa. Näinhän asia ei tietenkään ole.
Päivihän ei ole arvostellut ihmisiä, vaan tekoja. Ja Päivi teki sen uskonnollisessa kontekstissa.
Kuitenkin aina löytyy joku joka alkaa solvata ihmisiä ihan missä vain. Arvelen, että kaikenlainen huutelu ja solvaaminen tulee tämän takia enenemään.
Jos olisin vähemmistön edustaja, olisin todella vihainen Toiviaiselle.
toi oikeudenkäynti on hirvee moka suomen oikeuslaitokselta, uskonnonvapaus on aika perustavanlaatuinen ihmisoikeus.
Uskonnollista vihapuhetta puhuu aivan muut kuin Päivi.
Ihmettelen sitä syyttäjän väitettä, että Päkä olisi sitä mieltä, että vähemmistöt eivät olisi Jumalan luomia. Missä hän on muka sanonut tai kirjoittanut niin? En löydä tuollaista lausetta Päkän sanomana mistään.
Päivin pitäisi loppupuheenvuorossa napakasti todeta, että "en ole sellaista sanonut enkä kirjoittanut, enkä ajattele niin. Uskon Jumalan luoneen maailman ja kaiken mitä siinä on, kasvit, eläimet ja ihmiset, aivan kuten Luomiskertomuksessa kerrotaan".