Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toisten pihoilla vierailevat lapset

Vierailija
27.05.2015 |

asun luhitalossa, lähellä on rivareita sekä kerrostaloja. olen huomannut, että monet lapset leikkivät muillakin pihoilla kuin omillaan mikä on kyllä enimmäkseen ok, mutta joskus saattaa mukaan sitten tarttua jotain (tyyliin potkumopo) jota saa etsiä pitkin pihoja!

saako sinun lapsesi käydä leikkimässä naapuritalon pihalla?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne lapset ovat.

Vierailija
2/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luhtitalon ja kerrostalon pihalla kai saa naapuriston lapset vapaasti leikkiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy. Kyllä ainakin toi 3-vuotias jo ymmärtää kun sanotaan että toisten pihoille ei mennä. Jos sinne joku pallo lentää niin sen voi varovasti hakea, mutta muuten ei.

Vierailija
4/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Ja toivon, ettei taloyhtiön lapset tulisi myöskään leikkimään meidän pihalle (ilman lupaa), eikä kuljettelemaan pihallamme olevia tavaroita. Yhteiset alueet on sitten erikseen, sinne jääneitä leluja saa lainata.

Vierailija
5/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis muuttaa korpeen että sais elää rauhassa. Olen tullut siihen johtopäätökseen. Kaikkien perheiden kanssa vaan pitää tulla toimeen vaikka ois kuinka vajaata väkee. Lapsia pitää ymmärtää.

Vierailija
6/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rivarissa pyörii paljon lapsia mutta kukaan ei todellakaan vahingossa oo koskaan vieny kenenkään toisen tavaraa mukanaan. En ymmärrä tollasta. Jokaisella omat tavarat jotka muistetaan ottaa kotiin leikkien jälkeen.

Vierailija
7/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän hiekkalaatikolla olevat lapiot ja ämpärit on kyllä sellaista laatukamaa robinhoodista etteivät kulu vaikka niillä joku toinen leikkisikin. eli saa vierailla, saa leikkiä ja parempikin niin. oppivat ja tutustuvat ja sitten on koulussa helpompaa tulla toimeen.

mutta olen huomannut että on toisenlaisiakin vanhempia, juuri äsken kävi naapuritalosta hakemassa lapsensa (käsiverresta kiikuttamalla) pois meidän pihalta yksin omalle pihalle vaikka ihan nätisti tuossa keinuivat.. :/

Vierailija
8/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän taloyhtiön pihalla oli aina ennen epämääräistä lapsilaumaa, mutta mä ripottelin maahan myrkytettyjä vaahtokarkkeja, niin johan hävisivät. ehkä kuolivat, ehkä vammautuivat?

nää on meidän maita, tänne on ihan turhan kenenkään ihmistaimen tulla

Vierailija
9/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sääntö kai tästäkin oli olemassa; jos ei ole aidattu ja kieltokyltein varustettu piha, saa leikkiä, vaikka ei asuisikaan taloyhtiössä. Ei mitään järkeä, mutta näillä säännöillä on kai mentävä. Lapset eivät ymmärrä pihojen rajoja eivätkä sitä, ettei jotain lelua saisi siirtää pihalta toiselle. Vanhemmilla se vastuu kuitenkin on.

Vierailija
10/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raivona samasta asiasta. Kuitenkin en jaksaisi kuluttaa energiaa millään tuollaisiin asioihin. Kirjoita isolla teidän sukunimi tavaroihin.

Vierailija
11/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin ison läjän noita kippoja ja lapioita pihalle

Vierailija
12/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ettei kyläile opettaa kyräilemään. mukavaa sitten koulunjälkeen kulkea peräkanaa vierekkäisiin taloihin ja kyräillä että toi on ihan peestä toi kaveri ja jos vielä vilkaisee niin annan turpiin. 

Vierailija
13/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senikäisen, joka ei ymmärrä että toisen tavaroita ei voi viedä pihasta pois, ei kuulu vielä ulkoilla yksinään.

Vierailija
14/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on tullut mulle kova huoli. Meillä on kokonaan aidattu piha missä metsää takana. Naapurin lapset kävelevät metsän poikki ja hyppivät aidan yli ilmeisesti leikkimään koiran pallolla. Pari kertaa on meinannut käydä pahasti kun on koira lenkin jälkeen päästetty etupihan portin kautta pihalle ja koira on heti singonnut takapihalle hampaat irvessä. Meillä on kyltti metsän puolella missä lukee "Koiramme ei ole ystävällinen. Harkitkaa ennen pihalle tuloa", mutta silti muksut sieltä tulee. Naapurin äiti on aina tullut huutamaan kuinka meidän koira on vaarallinen kun lapset selittävät äidilleen kuinka koira oli metsässä vapaana. Muttakun ei ole, eikä koskaan ole ollutkaan. Seuraavaa yhteenottoa varten on onneksi monta kuvaa hirvikameralla otettu kuinka ne muksut on hyppinyt meidän puolelle ja siellä se koira rähisee..

Vierailija
15/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa ja jos menee niin heti on kiukkuinen akka oven takana ja uhkailemassa isännöitsijällä. Omani on jo isoja ja olen niin onnellinen etteivät ole  edes meidän omassakaan pihassa.

Vierailija
16/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:31"]Tästä on tullut mulle kova huoli. Meillä on kokonaan aidattu piha missä metsää takana. Naapurin lapset kävelevät metsän poikki ja hyppivät aidan yli ilmeisesti leikkimään koiran pallolla. Pari kertaa on meinannut käydä pahasti kun on koira lenkin jälkeen päästetty etupihan portin kautta pihalle ja koira on heti singonnut takapihalle hampaat irvessä. Meillä on kyltti metsän puolella missä lukee "Koiramme ei ole ystävällinen. Harkitkaa ennen pihalle tuloa", mutta silti muksut sieltä tulee. Naapurin äiti on aina tullut huutamaan kuinka meidän koira on vaarallinen kun lapset selittävät äidilleen kuinka koira oli metsässä vapaana. Muttakun ei ole, eikä koskaan ole ollutkaan. Seuraavaa yhteenottoa varten on onneksi monta kuvaa hirvikameralla otettu kuinka ne muksut on hyppinyt meidän puolelle ja siellä se koira rähisee..
[/quote]

Oletko keskustellut vakavasti naapurin äidin kanssa asiasta?

Vierailija
17/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät saa mennä omin luvin leikkimään toisten pihoille, mutta ei tuo vielä mitään. Täälläpäin kun ovat vieraat lapset menneet omin jopa toisten pihoilla oleviin leikkimökkeihin ja muihin ulkorakennuksiinkin esimerkiksi varastoihin ja autotalleihin jopa sisälle.

Tuntuu, ettei tuolla röyhkeydellä ole nykyään enää mitään rajaa. Menee kirkkaasti jo kotirauhan rikkomiseksi tuollainen.

Vierailija
18/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:00"]

Ei käy. Kyllä ainakin toi 3-vuotias jo ymmärtää kun sanotaan että toisten pihoille ei mennä. Jos sinne joku pallo lentää niin sen voi varovasti hakea, mutta muuten ei.

[/quote]

Heh heh mutta 7 vuotiaana ei enää tajua. Varsinkin kun joskus saa mennä ja joskus ei.

Vierailija
19/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:31"]Tästä on tullut mulle kova huoli. Meillä on kokonaan aidattu piha missä metsää takana. Naapurin lapset kävelevät metsän poikki ja hyppivät aidan yli ilmeisesti leikkimään koiran pallolla. Pari kertaa on meinannut käydä pahasti kun on koira lenkin jälkeen päästetty etupihan portin kautta pihalle ja koira on heti singonnut takapihalle hampaat irvessä. Meillä on kyltti metsän puolella missä lukee "Koiramme ei ole ystävällinen. Harkitkaa ennen pihalle tuloa", mutta silti muksut sieltä tulee. Naapurin äiti on aina tullut huutamaan kuinka meidän koira on vaarallinen kun lapset selittävät äidilleen kuinka koira oli metsässä vapaana. Muttakun ei ole, eikä koskaan ole ollutkaan. Seuraavaa yhteenottoa varten on onneksi monta kuvaa hirvikameralla otettu kuinka ne muksut on hyppinyt meidän puolelle ja siellä se koira rähisee..
[/quote]

Oletko keskustellut vakavasti naapurin äidin kanssa asiasta?
[/quote]

Yrittänyt olen. Mutta kun siinä on minun sana vastaan hänen lapsien sana hän uskoo mielummin lapsiaan. Yritin kirjeellä lähestyä ensimmäisen kerran jälkeen kun näimme lasten hyppivän aidalla, mutta siihen ei tullut koskaan vastausta. Eikä mitään muutosta lasten toimintaan. Joten oletan, että sillonkin lapset ovat jotakin sanoneet. Onneksi toinen naapuri on myös nähnyt tilanteen ja heidänkin pihalla käyvät omine lupineen. En siltikään tahdo koiran purevan missään tilanteessa hänen lapsiaan. Mutta en aina muista kiertää taloa ennenkun päästän koiran vapaaksi

Vierailija
20/39 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihoilla saa leikkiä. Vahinkoa ei saa tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi