Ostin 40€ avokelasetin ja...
Heti sain kaksi haukea ja kuhan! Ikinä en ole ennen kalastanut enkä mitään oppia saanut. Nyt lähti ruokahuolet perkule, tästä lähtien syön pelkkää kalaa kun ilmaiseksi saa :) Jotain vähän maistuvampaa fisua kun vielä tarttuisi...
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:15"]
Varaudu siihen, että joka kalastuskerta ei tule edes sitä pienintä kalaa =)
terv. vuosia jo kalastanut.
[/quote]
Tuollaisia höpöjuttuja minäkin netistä luin. En varaudu tuollaisiin. Se on joka viikko parin tunnin kalareissu ja viikon ruoat, näin olen päättänyt .
No ei vaiskaan, niinhän se kai on. Olen vain niin täpinöissäni kun luulin, että en ikimaailmassa tule saamaan yhtään mitään ja heti tärppäsi.
Onhan kalastuluvat asianmukaisesti maksettuna?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:36"]Onhan kalastuluvat asianmukaisesti maksettuna?
[/quote]
? Luvat. mihin maksasin
Mäkin olen luullut että sen kun kalastelee menemään. Mut eihän Suomessa sekään onnistu ilman byrokratiaa, joka on musta ihan uskomatonta.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:36"]Onhan kalastuluvat asianmukaisesti maksettuna? [/quote] ? Luvat. mihin maksasin
[/quote]
Googlaa kalastuslupa niin löydät tarvittavat tiedot.
Kyllä se kalastuslupa itsensä takaisin maksaa jos aktiivisesti kalastaa. Meillä se on aika lailla pakkokin olla kun virvelin lisäksi kalastetaan verkoilla.
Kakkonen vielä.
Kannattaa myös tutustua kalojen alamittoihin jotta liian pienet kalat eivät päädy pannulle.
Kalastusluvat on maksettu ja lappu muovitaskuun tyylikkäästi laitettu jos kalastamaan lähden.
- ap
Hauella ei ole alamittaa, mutta kuhalla se on. Niissä on pieniä alue-eroja, joten katso tuolta: http://www.ahven.net/alamitat
Facebookissa suututin kaverin, kun kyseli "mitähän nuo kalat ovat, lienevätkö taimenia" ja oli kuva useasta reilusti alamittaisesta taimenesta. Kun kerroin, että ne olisi pitänyt päästää takaisin, suuttui. Jotkut sanovat että kaikki otetaan mitä saadaan, mutta niin ei todellakaan saa tehdä. Syy on se, että kalojen kasvu voidaan taata. Hauella ei ole alamittaa, koska sitä esiintyy niin valtavasti. Mutta hieno homm ap muuten. Hauesta tulee hyviä kalapullia.
Varaudu siihen, että joka kalastuskerta ei tule edes sitä pienintä kalaa =)
terv. vuosia jo kalastanut.