Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivi tulee saamaan tuomion. Tässä syy, miksi

Vierailija
25.01.2022 |

” Kiihottamiseen kansanryhmää vastaan syyllistyy, jos asettaa tai pitää yleisön saatavilla tai levittää jotain ryhmää uhkaavan, solvaavan tai panettelevan tiedon, mielipiteen tai viestin. Lisäksi teon täytyy tapahtua rodun, ihonvärin, syntyperän, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen, vammaisuuden tai näihin rinnastuvalla perusteella.”
Nih. Että pulinat pois.

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan Sebastian Tynkkynenkin saanut tuomioita kun ei ole suostunut pyytämään sanomisiaan anteeksi

Tynkkynen onkin lähes yhtä tyhmä kuin Päivi.

Ap

Ei kyllä tule mieleen muuta kuin saatana riivaa ihmisiä. Päivi on itse laatinut tämän kiihotus lain mitä kylvää sitä nyt niittää. Kiihottukaa kaikki nyt sitten. Kiihotus kiihotus kiihotus. Mä en tykkää meidän kauppiiaasta Kiihotus kiihotus mä en tykkää arabiasta kiihotus kiihotus mä en tykkää keltaisista jos ne varastaa kiihotus kiihotus mä inhoon kanaruokia kiihotus kiihotus kiihottukaa kiihotus PÄIVI PERUU SEN LAIN NYT jos järki enää toimii. Muuten täällä on kaikki KIIHOTTUNEITA KIIHOTTAJIA ja aletaan kivittää kivittäjiä.

Vierailija
42/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kristityt edelleen aiomme sanoa että vakaumuksemme mukaan perustuen Raamattuun homoilu on häpeällistä ja syntiä.

Miksi perustat näkemyksesi Raamattuun? Saadaksesi pilkata ja arvostella erilaisia ihmisiä? Sitäpaitsi sinunkin viestistäsi saattaisi saada tuomion, ainoa, mitä on ok sanoa on, että Raamatussa on tällainen näkemys. Se, että sinä otat sen omaksi vakaumukseksesi ja suuntaat kohti vähemmistöä saattaa olla rikollista. Eli Raamatun näkemyksistä pitäisi ihmisen irtisanoutua, jos ääneen haluaa puhua yleisölle. Yksityisesti voi kaverille sitten kertoa omasta ahdasmielisyydestään, jos haluaa.

Ap

Uskonnonvapaus. Minulla on täysi oikeus uskoa Raamatun sanaan niinkuin se on kirjoitettu. Ja vedä sinä vaikka hanskaan noine uhoamisinesi. Minua ei tuollaiset vaienna. En todellakaan irtisanoudu Raamatun näkemyksistä.

Tämä kirjoittaja vaikuttaa synkältä, samaan tapaan kuin Päivi. Täynnä vihaa. Varmaan ollut ankara, uskovainen koti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armosta pelastuu ei teoista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus rakastaa myös Päiviä

Ei rakasta. Jeesus rakastaa niitä, jotka rakastavat muita pyyteettömästi. Eiköhän Päivi ole taivaspaikkansa menettänyt - ansaitusti.

"Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi"

Älä sinäkään siis tuomitse.

Joo ei ole tapana tuomita ketään helevettiin.

Vierailija
44/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyte tulee, koska ei ole vaiennut seurakunnassa. Syntistä tuleekin rangaista.

Vierailija
45/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot narikassa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan Sebastian Tynkkynenkin saanut tuomioita kun ei ole suostunut pyytämään sanomisiaan anteeksi

Tynkkynen onkin lähes yhtä tyhmä kuin Päivi.

Ap

Ei kyllä tule mieleen muuta kuin saatana riivaa ihmisiä. Päivi on itse laatinut tämän kiihotus lain mitä kylvää sitä nyt niittää. Kiihottukaa kaikki nyt sitten. Kiihotus kiihotus kiihotus. Mä en tykkää meidän kauppiiaasta Kiihotus kiihotus mä en tykkää arabiasta kiihotus kiihotus mä en tykkää keltaisista jos ne varastaa kiihotus kiihotus mä inhoon kanaruokia kiihotus kiihotus kiihottukaa kiihotus PÄIVI PERUU SEN LAIN NYT jos järki enää toimii. Muuten täällä on kaikki KIIHOTTUNEITA KIIHOTTAJIA ja aletaan kivittää kivittäjiä.

Voisitko sanoa asiasi jotenkin järkevästi?

Vierailija
46/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas uskon, että Päivi ei saa tuomiota. Kyse on Päivin näkemys homoudesta raamatun tulkinnan kautta. Ei ole mielestäni kansanryhmän kiihottamista, jos sanoo, että raamatussa sanotaan, että seksi on tarkoitettu tapahtuvaksi miehen ja naisen välillä avioliitossa. Syntisiä me ollaan sen näkemyksen mukaan melkein kaikki.

Ketä Päivi kiihottaa ja mitä vastaan näillä lausunnoilla? Päivillä on oma uskonnollinen vakaumuksensa. Jokaisella on oikeus omaan vakamukseen.

Minusta homot ovat yliherkkiä omasta asemastaan.

Ja huom! Minusta jokainen saa olla niinkuin on. En puolusta Päiviä. Mutta mitään suomen lain vastaista ei ole kristillisessä vakaumuksessa.

Vierailija
47/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Päivi on siteerannut 1980-luvulla julkaistua kirjaa, jossa homoseksuaalisuutta käsiteltiin kehityshäiriönä, syyttäjä totesi kirjan tiedon olevan vanhentunutta, Näin varmaan on, mutta miksi kirjan siteeraaminen olisi rikos,  kun sen kirjoittaminen ja julkaisukaan eivät ole olleet rikoksia, eikä kukaan ole niistä paheksuntaansa

aiemminkaan tuonut julkisuuteen?

Vierailija
48/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnin palkka kirjoitti:

Syyte tulee, koska ei ole vaiennut seurakunnassa. Syntistä tuleekin rangaista.

Noitanaisen älä anna räyhätä. Ei ole naisilla mitään asiaa julkisiin paikkoihin suutaan soittamaan.

Vierailija
49/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on yksi hörhö, joka uskoo vaihtoehtohoitoihin ja käynyt lähiaikoina "puhdistavissa hoidoissa" koska on saanut jotain säteilyjäämiä ollessaan koronaokotettujen lähellä. Ja tämä ihminen on näitten asioitten kanssa ihan tosissaan. Näin vierestä seuraten kuulostaa siltä, että hän on ihan kohta hoidossa psykiatisella. Tämä ihminen itse kertoi olleensa jo viime vuonna hoidossa vähän aikaa.

Kaikista näistä hörhöilyistä poiketen käsitin, että ne jotka eivät voi uskoa Raamattuun ja Jumalaan, kokevat asiat juuri noin hörhöinä, mitä itse kuuntelin tämän rokotevastaisen ihmisen järjettömiä horinoita. Itselleni uskonasiat ovat yksi aivan selvä poikkeus näistä hörhöuskoista. Koska sen elää todeksi. Voisimme hetken "pelata peliä" että meillä on käytössä ainoastaan Johanneksen evankeliumi Uudesta testamentista. Se varmasti riittäisi hyvin pitkälle. Unohdetaan hetkeksi Vanhan testamentti ja Paavalin kirjeet. On maita joissa joillakin on vain pieni pala Uutta testamenttia luettavanaan.

Vierailija
50/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö ensimmäinen oikeudenkäynti Suomen itsenäisyyden aikaan jossa tuomion saaminen on päätetty ennen syyttämistä? Teatteria koko oikeus.

Vierailija
51/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kristityt edelleen aiomme sanoa että vakaumuksemme mukaan perustuen Raamattuun homoilu on häpeällistä ja syntiä.

Miksi perustat näkemyksesi Raamattuun? Saadaksesi pilkata ja arvostella erilaisia ihmisiä? Sitäpaitsi sinunkin viestistäsi saattaisi saada tuomion, ainoa, mitä on ok sanoa on, että Raamatussa on tällainen näkemys. Se, että sinä otat sen omaksi vakaumukseksesi ja suuntaat kohti vähemmistöä saattaa olla rikollista. Eli Raamatun näkemyksistä pitäisi ihmisen irtisanoutua, jos ääneen haluaa puhua yleisölle. Yksityisesti voi kaverille sitten kertoa omasta ahdasmielisyydestään, jos haluaa.

Ap

Uskonnonvapaus. Minulla on täysi oikeus uskoa Raamatun sanaan niinkuin se on kirjoitettu. Ja vedä sinä vaikka hanskaan noine uhoamisinesi. Minua ei tuollaiset vaienna. En todellakaan irtisanoudu Raamatun näkemyksistä.

En kysynyt uskotko siihen, vaan kysyin miksi?

Vaikuttaa sille, ettei sinulla ole mitään kovinkaan pitkälle ajateltuja syitä eikä perusteluita itselläsi uskoa Raamattuun sokeasti. Sinä siis kannatat aviorikkojien kivitystä kuoliaaksi? Muistatko kertoa siitä yhtä tasaisesti, kuin mielipiteesi homoista?

Anteeksi nyt vaan, mitta JOS omistat järkeä, sinulla tulisi olla kyky suhtautua Raamattuun myös kriittisesti. Mutta sitä sinä et osaa. Se aiheuttaa sen, ettei sinua voi oikein ottaa tosissaan. Koska ihminen, joka ei osaa ajatella itse on aika tyhmä tapaus.

Ap

Vihasi Raamattua ja kristittyjä kohtaan on säälittävää. Et sinä minua määräile. Ihan sama vaikka kuinka kauan jankuttaisit, en tule ajattelemaan sillä tavalla kuin sinä tahdot minun ajattelevan.

Vierailija
52/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä homokavereita.En srteeraa heitä erikoiseen lokeroon enkä mieti heidän olemisiaan ja tulemisisaan.

Miksi tästä on tehty näin iso numero?

Vierailija
53/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Päivi saa tuomion siitä, että on sanonut homoilun olevan häpeä ja synti niin saako jatkossa aina tuomion jos sanoo jonkun käytöksen olevan häpeä ja synti ? Tai esimerkiksi jos sanoo tietyn vanhusten palvelukodin tason olevan häpeä ja synti ?

Ei, vaan teon täytyy tapahtua ”rodun, ihonvärin, syntyperän, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen, vammaisuuden tai näihin rinnastuvalla perusteella.”

Ap

Eli tuomio tulee, jos sanoo tietyissä kulttuureissa tapahtuvan tyttöjen ympärileikkauksen olevan synti ja häpeä ?

Kyllä kaikki viiltely on olutta ja menyttä. Aikaa ennen Jeesusta synnin orjat merkittiin lävistämällä korvan lehti sitten tatuoinnit ja hennaukset sitten ympärileikkaus pojille ei tytöille.Eläinten uhraaminen oli muistutus synnistä ja synnit usein laitettiin eläinten päälle.Verellä tehtiin merkkejä oven pieliin tehtiin rituaali puhdistus kasteita synnin pesemikseksi no lähtikö synti no ei lähtenyt vaikka kylpee joka päivä synti pysyy uhraa elukoita joka perjantai ei auta. Synti tautiin ei auta muu kuin katumus ja anteeksianto golgatan ristillä. Kertakaikkiaan se ei uhraamalla silpomalla pesemällä poistu millään. Koskee jokaista ihmistä ja hyvä on jos yrittää tehdä oikein tai elää oikein mutta edelleen on syntien joka saa armon ristiltä.Siinä ettei tee pahaa toisille on jo armoa armon päälle ja rakkaus näkyy.Että kivet pois käsistä pilalle ympärileikattu ja kääntymys armoton ja rakkauteen. Varastaminen on syntiä kaikille ihmisille jokaisessa uskonnossa.

Vierailija
54/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi kiihoittua mistä tahansa. Tässä keississä on kiihoituttu jostain ammoin kirjoitetusta pampletista ja keskusteluohjelmista joissa on vastattu toimittajien kysymyksiin. Kuka tahansa ja mistä tahansa aiheesta voi vetää herneen nenäänsä, leikkiä närkästynyttä, pahoittaa mielensä ja eikun haastamaan käräjille. Oi aikoja, oi tapoja. Pää asia että voidaan esittää näytös oikeudenkäyntejä.

Vierailija
55/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissäni on yksi hörhö, joka uskoo vaihtoehtohoitoihin ja käynyt lähiaikoina "puhdistavissa hoidoissa" koska on saanut jotain säteilyjäämiä ollessaan koronaokotettujen lähellä. Ja tämä ihminen on näitten asioitten kanssa ihan tosissaan. Näin vierestä seuraten kuulostaa siltä, että hän on ihan kohta hoidossa psykiatisella. Tämä ihminen itse kertoi olleensa jo viime vuonna hoidossa vähän aikaa.

Kaikista näistä hörhöilyistä poiketen käsitin, että ne jotka eivät voi uskoa Raamattuun ja Jumalaan, kokevat asiat juuri noin hörhöinä, mitä itse kuuntelin tämän rokotevastaisen ihmisen järjettömiä horinoita. Itselleni uskonasiat ovat yksi aivan selvä poikkeus näistä hörhöuskoista. Koska sen elää todeksi. Voisimme hetken "pelata peliä" että meillä on käytössä ainoastaan Johanneksen evankeliumi Uudesta testamentista. Se varmasti riittäisi hyvin pitkälle. Unohdetaan hetkeksi Vanhan testamentti ja Paavalin kirjeet. On maita joissa joillakin on vain pieni pala Uutta testamenttia luettavanaan.

Päivihän nimenomaan sanoi, että ei usko ”muutoshoitoihin.” Hänen kantansa oli yksiselitteinen.

Tässä keskustelussa on todella paljon vihaa ja vääristelyä. Homot tarvitsevat jonkun maalin, Päivi on siihen sopiva.

Vierailija
56/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä homokavereita.En srteeraa heitä erikoiseen lokeroon enkä mieti heidän olemisiaan ja tulemisisaan.

Miksi tästä on tehty näin iso numero?

Jotain katkeruutta tässä on taustalla. Eikö homoilla ole sama adoptio - ja avioliitto-oikeus kuin heteroillakin?

Vierailija
57/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas uskon, että Päivi ei saa tuomiota. Kyse on Päivin näkemys homoudesta raamatun tulkinnan kautta. Ei ole mielestäni kansanryhmän kiihottamista, jos sanoo, että raamatussa sanotaan, että seksi on tarkoitettu tapahtuvaksi miehen ja naisen välillä avioliitossa. Syntisiä me ollaan sen näkemyksen mukaan melkein kaikki.

Ketä Päivi kiihottaa ja mitä vastaan näillä lausunnoilla? Päivillä on oma uskonnollinen vakaumuksensa. Jokaisella on oikeus omaan vakamukseen.

Minusta homot ovat yliherkkiä omasta asemastaan.

Ja huom! Minusta jokainen saa olla niinkuin on. En puolusta Päiviä. Mutta mitään suomen lain vastaista ei ole kristillisessä vakaumuksessa.

Mutta päivi ei sanonut, että ”Raamatussa sanotaan..” Päivi sanoi, että ” häpeä ja synti on nostettu ylpeyden aiheeksi” viitaten Prideen, ei Raamattuun siinä tekstissään. Jos hän mielestään viittasi Raamattuun tai mielessään viittasi Raamattuun se ei riitä. Hänen olisi siinä tekstissään pitänyt viitata Raamattuun, ettei kukaan ajattele, että hän jakaa sen Raamatun ajatuksen.

En tiedä, jos sekin on rangaistavaa, että ilmoittaa jakavansa Raamatun ajatuksen, jos se on solvaava. Se ainakin on ok, että jakaa Raamatunjakeita, jos ei allekirjoita niitä eli ilmoita olevansa samaa mieltä.

Ja miksi täystyisi ilmoittakaan, jos jakaa Raamatun jakeen? Eikö se riitä? Kun siis selkeästi lainaa tekstinsä Raamatusta. Päivi ei lainannut tekstiä Raamatusta.

Ap

Ap

Vierailija
58/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivihän nimenomaan sanoi, että ei usko ”muutoshoitoihin.” Hänen kantansa oli yksiselitteinen.

Tässä keskustelussa on todella paljon vihaa ja vääristelyä. Homot tarvitsevat jonkun maalin, Päivi on siihen sopiva.

Naisvihaa

Vierailija
59/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen liikavarpaalle PR polkaisi kun ihan oikeusjuttu piti kehitellä. Säälittävää touhua ja ajanhukkaa. Vaikuttaa ajojahdilta. Nyt vain täytyy saada tässä maailman ev.lut. maassa aikaan kristittyjen vaino. Herätkää.

Päivin mahdollinen tuomio kumotaan viimeistään Euroopan ihmisoikeustuomioistuimessa.

Vierailija
60/160 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun arkumentit loppuvat, on helppo alkaa maalittaa vaikka väärin perustein. Vääristellä asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme