Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko myynyt paniikissa osakkeesi jo?

Vierailija
24.01.2022 |

Kehtaatko tunnustaa?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä paniikkiin kun ei ole ostanut meemiosakkeita.

Palstahullulla (ap)on näemmä taas lääkkeet loppu

Vierailija
22/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään syytä paniikkiin kun ei ole ostanut meemiosakkeita.

Palstahullulla (ap)on näemmä taas lääkkeet loppu

Hulluksi nimittelet kun kysyy asiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin lisää.

Tuollaisille käy aina huonosti. Sitten kun ollaan -40% niin tuut oksentamaan vessassa pahoinvointiasi ja myymään paniikissa jokaikisen pikku osakkeen mitä sulla on. Jos et vieläkään silloin niin mennään alas tuostakin.

Dont cätch a falling naif.

Sijoitan vain ylimääräiset, niin ei tarvi oksennella. Kyllä ne kymmenen vuoden kuluessa nousee. Mulla on aikaa odottaa.

Vierailija
24/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin vuodenvaihteessa. Ostelen takaisin ehkä maalis-huhtikuussa. Treidaan n. puolet vuodesta. Nyt lomalla.

Vierailija
25/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin vuodenvaihteessa. Ostelen takaisin ehkä maalis-huhtikuussa. Treidaan n. puolet vuodesta. Nyt lomalla.

Eikös vuodenvaihteessa perinteisesti ostella, kun odotellaan tammikuuilmiötä?

Vierailija
26/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi myydä? Ei tässämitään hätää ole. En osta koskaan velkarahalla, joten ei ole ongelma se että arvo välillä laskee. Aina se nousee sitten taas uudellen. Mitäänhän ei häviä jos ei myy mitään. Silloin ainoa riski hävitä on että koko yritys tekee konkurssin, ja niin nyt tuskin käy jokaiselle yhtiölle joihin olen sijoittanut.

Ei se välttämäti aina nouse... vaikka viimeiset 200v trendi on ollutkin ylös, niin tuo heijastelee teollistumista ja talouden koon kasvamista. Voi hyvinkin tulla tilanne lähiaikoina, jossa löhdetään pitempään laskusuhdanteeseen. Ihmisten määrä ei enää lisäännyt, tekniikan kehitys ei enää lisää kulutusta jne. Talous voi hyvin alkaa suuressa mittakaavassa kutistua lievästi.

Jaa-a. Luulisin, että kutistuminen alkaa vasta sitten, kun intialaiset ja afrikkalaiset ovat keskiluokkaistuneet.

Vierailija
27/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut enkä myynyt ikinä mitään paniikissa. En itseasiassa tiedä, millainen olotila se on, vaikka olen kolme kertaa osunut ekana onnettomuuspaikalle kiskomaan loukkaantuneita autoista ja pysäyttelemään liikennettä ja elvyttämään.

Vierailija
28/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ehtinyt vielä aloittaa osakesijoittamista. Odotan vielä jonkin aikaa ja laitan muutaman kymppitonnin pohjiksi, kun alkaa näyttää siltä, että ollaan romahduksen pohjilla. 

Mistä tiedät milloin ollaan pohjalla?

Vierailija
29/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin kaiken arvo-osuustililtä, josta tulee osinkoja ja ostelen takaisin osakesäästötilille. Joskus ei ollut vaihtoehtoa suojata verottajalta, mutta jonkin aikaa jo tehnyt siirtoliikettä. Vielä sai rippeet ulos niin jatkossa ei mene verottajalle osinkosiivuja.

Vierailija
30/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin juuri ennen tätä romahdusbuumia alkuvuodesta. En varsinaisesti odottanut romahdusta vaikka siitä puhuttiinkin, mutta tarvitsin fyffeliä Teslaan =D Pfizer ja tämä rokotekiima maksoi hyvän osan kärrystä!

Seuraavaksi pumppaan vain TSLA, vuoden lopussa 1800$, mark my words!

Vierailija
31/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin lisää.

Tuollaisille käy aina huonosti. Sitten kun ollaan -40% niin tuut oksentamaan vessassa pahoinvointiasi ja myymään paniikissa jokaikisen pikku osakkeen mitä sulla on. Jos et vieläkään silloin niin mennään alas tuostakin.

Mistä tiedät milloin lasku pysähtyy? voi olla tässä korjausliike tai sitten ei. Muistan kun koronaromahduksen aikoihin moni hoki ettei ole kiire. Niin vain jäivät junasta 😆

Jep, kuten minä. 😂 Olin tietävinäni, että lasku oli vasta alkusoittoa ja odottelin parempaa ostohetkeä. Ostamatta jäi, mutta enpä onneksi mennyt paniikissa myymäänkään.

Vierailija
32/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin vähän lisää pohjoismaista indeksirahastoa. En ymmärrä mitään mutta hiukan olen laittanut yhdistelmä- ja indeksirahastoihin. Ei kaada elämää jos menetän rahat.

Niin, ja mikäpä olisi vaihtoehto säästöille. Makuuttaa pankin korottomalla ”säästötilillä”, eipä sekään juuri houkuttele.

Vierailija
33/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin juuri ennen tätä romahdusbuumia alkuvuodesta. En varsinaisesti odottanut romahdusta vaikka siitä puhuttiinkin, mutta tarvitsin fyffeliä Teslaan =D Pfizer ja tämä rokotekiima maksoi hyvän osan kärrystä!

Auto on huono sijoitus.

Vierailija
34/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin lisää.

Mistä tiedät milloin lasku pysähtyy? voi olla tässä korjausliike tai sitten ei. Muistan kun koronaromahduksen aikoihin moni hoki ettei ole kiire. Niin vain jäivät junasta 😆

Jep, kuten minä. 😂 Olin tietävinäni, että lasku oli vasta alkusoittoa ja odottelin parempaa ostohetkeä. Ostamatta jäi, mutta enpä onneksi mennyt paniikissa myymäänkään.

Keskimäärin sillä pääsee pitkälle ettei sijoita tai noteeraa semmoisten osakkeiden nousua/laskua (ellei nyt daytradee sniputtamalla) jotka myyvät vain mielikuvia, vaan firma oikeasti tekeekin jotain ja uskot firman tulevaisuuteen. 

Vierailija
35/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin jo viime vuonna pari satsia ja isosti juuri ennen kuin lasku alkoi. Ostot sitten myös osissa, tuskin niin ajoitusnero kuitenkaan oon että pohjan bongaisi yhtä hyvin.

Vierailija
36/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto on huono sijoitus.

Niin on, mutta hyvä harrastus. Neljänkympin kriisi.

Vierailija
37/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut ajoituksesta. Minä epäilin kyykkyä, mutta kuvittelin että olisi pidemmälle tammikuuhun aikaa. Enää en viitsi myydä.

Vierailija
38/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin lisää.

Keskimäärin sillä pääsee pitkälle ettei sijoita tai noteeraa semmoisten osakkeiden nousua/laskua (ellei nyt daytradee sniputtamalla) jotka myyvät vain mielikuvia, vaan firma oikeasti tekeekin jotain ja uskot firman tulevaisuuteen. 

Minä taas panostan yhdistelmästrategiaan. Ostan vain hyviä ja laadukkaita yhtiöitä (tai sellaisiksi arvioimiani, en minäkään toki erehtymätön ole), mutta tankkaan erityisesti kuopissa ja kevennän huipuissa. Noin niinkuin periaatteessa. Nyt tuli valitettavasti missattua se kevennys kun arvioin huipun väärin ja nyt taas laskussa on käteiskassa turhan niukka.

Vierailija
39/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osakkeita myydä, niistä nostetaan osinkoa.

Vierailija
40/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin lisää.

Tiedän yhden tapauksen, joka sijoitti kaikki rahansa 80-luvulla Nokiaan, koska "aina tarvitaan kumisaappaita ja vessapaperia". Äärimmäisen huono sijoitusstrategia laittaa kaikki munat samaan koriin mutta tässä tapauksessa perikunta kiitti parikyt vuotta myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme