Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko myynyt paniikissa osakkeesi jo?

Vierailija
24.01.2022 |

Kehtaatko tunnustaa?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kaiken paitsi Sammon pois. Tarvitsen rahat tulevan sijoitusasunnon käsirahan ja mietin, että otan nyt mieluummin tonnin kun parin kuukauden päästä 800 e. Toki voin ostella takaisin hintojen laskiessa.

Vierailija
42/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin lisää.

Tuollaisille käy aina huonosti. Sitten kun ollaan -40% niin tuut oksentamaan vessassa pahoinvointiasi ja myymään paniikissa jokaikisen pikku osakkeen mitä sulla on. Jos et vieläkään silloin niin mennään alas tuostakin.

Dont cätch a falling naif.

Mistä tiedät milloin lasku pysähtyy? voi olla tässä korjausliike tai sitten ei. Muistan kun koronaromahduksen aikoihin moni hoki ettei ole kiire. Niin vain jäivät junasta 😆

Jep, kuten minä. 😂 Olin tietävinäni, että lasku oli vasta alkusoittoa ja odottelin parempaa ostohetkeä. Ostamatta jäi, mutta enpä onneksi mennyt paniikissa myymäänkään.

Keskimäärin sillä pääsee pitkälle ettei sijoita tai noteeraa semmoisten osakkeiden nousua/laskua (ellei nyt daytradee sniputtamalla) jotka myyvät vain mielikuvia, vaan firma oikeasti tekeekin jotain ja uskot firman tulevaisuuteen. 

Minä taas panostan yhdistelmästrategiaan. Ostan vain hyviä ja laadukkaita yhtiöitä (tai sellaisiksi arvioimiani, en minäkään toki erehtymätön ole), mutta tankkaan erityisesti kuopissa ja kevennän huipuissa. Noin niinkuin periaatteessa. Nyt tuli valitettavasti missattua se kevennys kun arvioin huipun väärin ja nyt taas laskussa on käteiskassa turhan niukka.

Varmasti ihan hyvä strategia. Itse sijoitan "huvikseni" skaalalla 500e - 2000e kuukaudessa, eli ei mitään hirveitä summia, pääasiassa firmoihin omalta alalta, eli tekkifirmoja, tai sitten poliittisten mankelointien pommeja (Pfizer esim. nousi vuoden pandemia-aikana melkein 60%) :) Toistaiseksi ei ole huteja tullut, mutta it-duunarin skaalalla ihan kivoja bonusvoittoja. Sen verran että sai kämpän käsirahat ja auton. Lihoiksihan nuo on taas mennyt tämän alkutestailun osalta, mutta sijoittelu sinällään tuli jäädäkseen loppuelämäksi nyt kun kertaalleen meni tämän pandoran lippaan avaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vahingoniloisuus 15% laskusta, kun on jäänyt osallistumatta 100% voittoon.

Vierailija
44/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi oisin. Hyviä yhtiöitä saa ny halvemmalla. En osta stonkseja.

Vierailija
45/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vahingoniloisuus 15% laskusta, kun on jäänyt osallistumatta 100% voittoon.

90-luvun lopulla it-buumin nostaessaElisan osakkeita, moni mui osakkeet pois kun kurssi oli huipussaan. Moni myöhästyi kuten minä, mutta nyt Elisan osakkeen arvo on paljon korkeampi kuin tuolloin ja lisäksi tuottanut osinkoa joka vuosi.

Vierailija
46/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten aloin pohtia, että myisin kaikki maksaakseni yhden velan pois. Nyt salkku kutistuu sellaista vauhtia, etten ehkä saakaan sillä velkaani kuitattua. No, pitäydyn alkuperäisessä eläkesalkkusuunnitelmassa ja annan sijoitusten muhia. Ehkä kurssit 25 vuodessa tokenee.

Vierailija
47/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aina ostaa kun joku myy. Ei pörssi itsekseen luisu.

Vierailija
48/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, vaan ostan lisää sijoitussuunnitelman mukaisesti. Harmi ettei nyt ole ylimääräistä, muuten voisi ostaa vähän normaalia enemmän kerralla.

Vierailija
49/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukavaa myydä tappiolla, olla vaan, täysi nolla.

Vierailija
50/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä mitään paniikkia, salkku on vasta laskenyt yhden uuden pikkuauton verran huipuistaan.

Vierailija
51/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin lähes kaikki sijoitukset kolme vuotta sitten ja makselin asuntolainan pois. Sen jälkeen vähitellen kerryttänyt uutta salkkua. En myy mitään paniikissa, kun en sitä rahaa mihinkään tarvitse.

Vierailija
52/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lisää tänään, aika mukavasti osui Nasdaqin käännökseen.

Vierailija
53/60 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna noustaankin komeasti.

Euroopan pääindeksi DAX ja Amerikan S&P 500 piirsivätt symmetrisesti lähes puhasoppisen Inverse Head and Shoulders käännöskuvion. No mukavasti tulikin hankittua tyynyn alle kasvamaan muffinssia!

Tuuut tuuuut!

T.treidaajahullu

Vierailija
54/60 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi myydä? Ei tässämitään hätää ole. En osta koskaan velkarahalla, joten ei ole ongelma se että arvo välillä laskee. Aina se nousee sitten taas uudellen. Mitäänhän ei häviä jos ei myy mitään. Silloin ainoa riski hävitä on että koko yritys tekee konkurssin, ja niin nyt tuskin käy jokaiselle yhtiölle joihin olen sijoittanut.

Ei se välttämäti aina nouse... vaikka viimeiset 200v trendi on ollutkin ylös, niin tuo heijastelee teollistumista ja talouden koon kasvamista. Voi hyvinkin tulla tilanne lähiaikoina, jossa löhdetään pitempään laskusuhdanteeseen. Ihmisten määrä ei enää lisäännyt, tekniikan kehitys ei enää lisää kulutusta jne. Talous voi hyvin alkaa suuressa mittakaavassa kutistua lievästi.

Heh heh. Just wait and see. Jos tarkoitus on pitää osakkeensa kymmeniä vuosia, niin aivan varmasti nousee ja laskee moneen kertaan tuona aikana. Sijoittaminen ei sovi hätähousuille ylipäätään.

Vierailija
55/60 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin joulukuussa

Vierailija
56/60 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman prosentin ajoittaiset laskut eivät kerro paniikista. Paniikki on aina äkkisukellus, johon kukaan ei ehdi kunnolla reagoida.

Eli 0/5.

Vierailija
57/60 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan nyt hieman. Jos lasku jatkuu, ostan lisää.

Vierailija
58/60 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai myin. Myy kalliilla, osta halvalla. Ei se nyt niin vaikeaa ole. En ymmärrä näitä: luvataan sadetta, mutta minä en sateenvarjoa avaa. Sateen jälkeen on aurinko.

Vierailija
59/60 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sijoitukset on hyvin hajautettu, hankittu pitkällä tähtäimellä ja niihin on käytetty ns ylimääräistä rahaa joten eipä tässä ole mitään syytä hötkyillä.

Vierailija
60/60 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viime viikolla ostamat on jopa plussalla nyt ❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi