Mä vaan niin haluaisin asua vanhassa koulussa!
Tämä nosti taas haaveen pintaan, kun tuli Facebookissa vastaan. Tuolla me asuttaisiin retrohenkisiin värikkäisiin vaatteisiin puettujen lasten kanssa, minä tekisin käsitöitä, mies rakentaisi vanhoista ikkunoista kasvihuoneen. Itse neulotuissa villasukissa kokkailtaisiin luomua ruokaa ainakin osin oman pihan antimista, lapset kirmaisivat huolettomina pihalla ja olohuoneen seinässä olisi puolapuut. Kirjoittaisin ehkä blogia elostamme, ja kommentoijat kertoisivat kaiken olevan aina niin sievää ja ihanaa ja idyllistä ja että näytän niin onnelliselta ja hyvältä äidiltä. Otettaisiin koira ja kissa ja vaikka pari pihakanaa, rakennettaisiin lapsille leikkimökki pihaan.
Ja sitten ynnään pennejäni ja tajuan, ettei me täältä espoolaislähiöstä tulla mihinkään lähtemään.
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:44"]
Halvempia ne kyläkoulut usein on kuin koti Espoossa.
[/quote]
No enpä nyt tiedä, kun ne kyläkoulut pitää pitää talvellakin lämpiminä, autoja on pakko olla kaksi ja kilometrejäkin tulee ihan toisella tavalla, remonttikustannukset voivat olla ihan huikaisevan korkeita.
Tuollaiseen ehkä voisikin muuttaa, mikä on edellisten asukkaiden toimesta laitettu kuntoon. Yhden kaveriperheen vanhan talon (ei tosin ole koulu, mutta iso omakotitalo) kunnostusprojektia katselleena olen vannonut, etten ikimaailmassa ryhtyisi siihen.
Minä asun vanhassa (1901 rakennettu) 560 m2 koulussa.. Hirsiseinät,koko koulun pituuden verran ullakko ja yhdessä päädyssä kellari. Meillä on pieni melkein kommuuni miehen,sen pomon&vaimon kanssa. Tosin on ovi huoneistojen välissä. Kyllähän täällä asua kelpaa,kun vaan rahkeet riittää. Öljyä palaa lämmityskaudella parhaillaan 80litraa vuorokaudessa ja puuhommia tehdään sitten loppuaika. 25km lähimpään kauppaan,2km naapuriin.. Karhuhavaintoja tehty kevään mittaan useampi muutaman kilometrin sisällä. Vuodenvaihteessa alkaa sitten remontti jota odotan kauhulla..
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:02"]
Minä asun vanhassa (1901 rakennettu) 560 m2 koulussa.. Hirsiseinät,koko koulun pituuden verran ullakko ja yhdessä päädyssä kellari. Meillä on pieni melkein kommuuni miehen,sen pomon&vaimon kanssa. Tosin on ovi huoneistojen välissä. Kyllähän täällä asua kelpaa,kun vaan rahkeet riittää. Öljyä palaa lämmityskaudella parhaillaan 80litraa vuorokaudessa ja puuhommia tehdään sitten loppuaika. 25km lähimpään kauppaan,2km naapuriin.. Karhuhavaintoja tehty kevään mittaan useampi muutaman kilometrin sisällä. Vuodenvaihteessa alkaa sitten remontti jota odotan kauhulla..
[/quote]
Hyi hemmetti, siis oikeasti lämmitykseen 70-80 euroa päivässä, jos nyt osasin oikein laskea lämmitysöljyn hinnan? Espoo alkoi yhtäkkiä kuulostamaan ihan hyvältä. Sähkölämmityskin maksaisi tuollaisiin taloihin laskujeni mukaan ihan hemmetisti, mutta melkein satanen päivässä ei kuulosta kauhean hyvältä.
-AP
Halvempia ne kyläkoulut usein on kuin koti Espoossa.