Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kostoksi lapselle?

Vierailija
26.05.2015 |

Meidän perheen esikoinen, tyttö 13v, tietää kyllä talon pelisäännöt mutta ei niitä noudata. Sillä että tekee kotityöt saa viikkorahaa, ja jos ne omat työt ei ole tehtynä perjantaina klo 16.30, ei tipu viikkorahaa sit.

Miten vaikea on tajuta että jokaikinen päivä koulun jälkeen tullaan kotiin ulkoiluttamaan koira, eikä jäähän kavereille luuhaamaan! Itse lähden aamulla aikasin ja neljän jälkeen kotona niin ei se koira voi koko päivää sisällä olla! Taas tänään tyttö ei ollut käyttänyt, syynä koulutehtävän teko luokkakaverille! Ne luokkakaverit olisivat voineet tulla tänne tai tyttö mennä sen jälkeen kun on koiran käyttänyt! Argh kun ottaa päähän kun ei ota kuuleviin korviin. Pikkusisarukset ei voi käyttää koiraa, ovat vasta alakoulussa! 

Miten kostan tän tytölle että alkaa oppimaan

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 18:04"]

Meidän perheen esikoinen, tyttö 13v, tietää kyllä talon pelisäännöt mutta ei niitä noudata. Sillä että tekee kotityöt saa viikkorahaa, ja jos ne omat työt ei ole tehtynä perjantaina klo 16.30, ei tipu viikkorahaa sit.

Miten vaikea on tajuta että jokaikinen päivä koulun jälkeen tullaan kotiin ulkoiluttamaan koira, eikä jäähän kavereille luuhaamaan! Itse lähden aamulla aikasin ja neljän jälkeen kotona niin ei se koira voi koko päivää sisällä olla! Taas tänään tyttö ei ollut käyttänyt, syynä koulutehtävän teko luokkakaverille! Ne luokkakaverit olisivat voineet tulla tänne tai tyttö mennä sen jälkeen kun on koiran käyttänyt! Argh kun ottaa päähän kun ei ota kuuleviin korviin. Pikkusisarukset ei voi käyttää koiraa, ovat vasta alakoulussa! 

Miten kostan tän tytölle että alkaa oppimaan

[/quote]

?!!

Vierailija
62/74 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentusi on eläinrääkkäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 18:35"]11veet osaa vallan mainiosti siivota ja imuroida. Jos ei "osaa" niin johtuu ihan vain saamattomuudesta.

10e viikosta tuossa orjaleirissä?

Onko teidän koiralla pidättelyongelmia?
[/quote]

v osaa myös.
Mikään koura ei kärsi, jos käy ulkona 7 ja 5. Ihan normaalia.

Tää on pakko olla trolli

Vierailija
64/74 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielisin aloitus ja aloittaja pitkään aikaan.

Vierailija
65/74 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira piikille*yläpeukku*

Vierailija
66/74 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostaminen on tyhmää ja ruma sana ! Jos on tapahtunut vääryys niin hyvitystä on oikeutettu saamaan !  Suuri osa vanhemmista unohtaa roolinsa SIIS OLLA VANHEMPI , EI KAVERI ! Murkkuikäiset osaa olla hankalia TOTTA ! Yleensä asiat ratkaistaan puhumalla ! 

Vierailija
67/74 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:04"]Villi arvaus että pikkusisarukset on poikia? Älähän nyt laita tyttöäni vihaamaan sua loppuikäänsä kun teit hänestä piian omassa kodissaan, jossa pikkuveljet saivat olla miten lystäävät.
[/quote]
Eihän sitä tarvitse edes arvata, kun ap jo kertoi, että 11v kaksoispojat ja 9v pikkusisko ovat nämä muut.

Vierailija
68/74 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:30"]Okei, työmäärä on liian iso, mutta oletteko kaikki muka sitä mieltä, että raha on liian pieni? Minä sain 18-vuotiaaksi asti 30e/kk, ja siis tästä ei todellakaan ole edes kauaa: olen kohta 21. Ja minä ja siskoni kyllä kykenimme ulkoiluttamaan koiraa, joka meille hankittiin kun olimme 10 ja 8....
[/quote]
30e/kk teinille?!?! Juu on ihan liian vähän. Jopa tuo ap:n tyttären 40e/kk on liian vähän, sillähän piti kustantaa yhtä sun toista. Minun lapsi sai 15-18v. 100-150e/kk käyttörahaa, (eikä olla mitenkään varakkaita). 13v:n kuukausiraha voisi olla ~ 60e. Nykyään, kun kaikki maksaa tuhottomasti, niin ei muutamalla kympillä "juhlita". Eikös leffaliputkin pyöri nyt siinä 10e paikkeilla? Ja, jos haluaa käydä syömässä, kahvilla, keilaamassa, uimassa, jne.., niin ei nämä enää mitään halpoja huveja ole. Vai oletetaanko, että teini laittaa kaiken säästöön ja nyhjää himassa kaiket ajat? Luulis, että teini viikonloppuisin haluaisi hengailla kavereiden kanssa, käydä shoppailemassa ja samalla istahtaa limulle yms. Eihän nyt aina tarvitse, mutta....

Vierailija
69/74 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 18:16"]

Lähtökohtaisesti on niin, että lapsen ei pidä,elättää itseään, vaan vanhemmat hoitavat sen. Kaikki sisävaatteet kuuluvat elatukseen, vaikka lapsi ei olisi tehnyt yhtään mitään.

Toiseksi, se teini on vasta kolmetoista vuotta. Hän ei voi vielä ymmärtää kodinhoitoa kokonaisuutena, niin kuin näyt edellyttävän kun vertaat nykyisiä kotitöitä omillaan asumiseen. 

Kolmanneksi, sanat kosto ja lapsi... Ei ei ei. Rangaistus, joo, kasvatus, joo, seuraamus joo. Mutta että kosto. Kosto alaikäiselle.

Mitä tarkoittaa kosto? Wikipediasta: "Kosto on teko, jonka tekijä pyrkii vahingoittamaan joko suoraan tai epäsuoraan henkilöä, jonka hän joko katsoo aiheuttaneen hänelle vääryyttä tai kohdelleen häntä epäoikeudenmukaisesti".

Kuulostaako tämä nyt viisaan kasvattajan toiminnalta? Ei, vaan ap:lla on nyt koko kasvattamisen idea hukassa.

[/quote]

Samaa mieltä!

Vierailija
70/74 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 18:16"]

Lähtökohtaisesti on niin, että lapsen ei pidä,elättää itseään, vaan vanhemmat hoitavat sen. Kaikki sisävaatteet kuuluvat elatukseen, vaikka lapsi ei olisi tehnyt yhtään mitään.

Toiseksi, se teini on vasta kolmetoista vuotta. Hän ei voi vielä ymmärtää kodinhoitoa kokonaisuutena, niin kuin näyt edellyttävän kun vertaat nykyisiä kotitöitä omillaan asumiseen. 

Kolmanneksi, sanat kosto ja lapsi... Ei ei ei. Rangaistus, joo, kasvatus, joo, seuraamus joo. Mutta että kosto. Kosto alaikäiselle.

Mitä tarkoittaa kosto? Wikipediasta: "Kosto on teko, jonka tekijä pyrkii vahingoittamaan joko suoraan tai epäsuoraan henkilöä, jonka hän joko katsoo aiheuttaneen hänelle vääryyttä tai kohdelleen häntä epäoikeudenmukaisesti".

Kuulostaako tämä nyt viisaan kasvattajan toiminnalta? Ei, vaan ap:lla on nyt koko kasvattamisen idea hukassa.

[/quote]

Samaa mieltä!

Vierailija
71/74 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikanaan vanhemmat+ 3 tyttöä perheessä eikä "kotitöistä" saanut mitään rahaa. Kerran viikossa jokainen siivosi oman huoneen ja yhteiset tilat siivottiin yhdessä vanhempien kanssa. Tiskikoneet tyhjentelyt/täytöt, ruoan laittamiset ja roskien viemiset kuuluivat kaikille ja vanhempia autettiin aina kun pyyntö tuli. Kaikki meistä ymmärsivät käytännön loistavasti sillä kaikkihani me siellä talossa yhdessä sotkemme ja asumme. Viikkorahaa ei ollut ollenkaan, mutta vanhemmat ostivat kaiken tarpeellisen meikit/vaatteet/yms. Rahaa sai ns. "tarpeeseen" ja lisää omaa rahaa sai ansaittua tekemällä itse aktiivisesti enemmän töitä kotona esim pihatöillä. Jokaisen oli helppo muuttaa omilleen kun kaikki kotityöt ruoan valmistamisesta pyykkäämiseen oli hanskassa valmiiksi. Ei välttämättä toimi kaikille, mutta kokeilemisen arvoista!

Vierailija
72/74 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet paska äiti.

Vierailija
73/74 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan laita isointa lasta siivoamaan muiden lasten huoneita, tämän on pakko olla vitsi. Ja että 11-vuotiaat eivät osaa itse siivota, toinen vitsi. Nyt jo kieriskelisin sohvalla naurusta, jollei olisi niin paha mieli sun eskoisen puolesta. Teidän arjen pyörittäminen on sinun ja miehesi (?), aikuisten, vastuulla, eikä lapsen.

Itse jouduin esiteini- ja teini-ikäisenä hoitamaan kotonamme suurimma osan siivouksista sekä pienempien lasten ulkoilutukst, ja muistan jo silloin lapsena kysyneen äidiltä, että eikö nämä oikeastaan olisi sinun hommia. Vieläkin ottaa aivoon, vaikka jo nelikymppinen.

Vierailija
74/74 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, työmäärä on liian iso, mutta oletteko kaikki muka sitä mieltä, että raha on liian pieni? Minä sain 18-vuotiaaksi asti 30e/kk, ja siis tästä ei todellakaan ole edes kauaa: olen kohta 21. Ja minä ja siskoni kyllä kykenimme ulkoiluttamaan koiraa, joka meille hankittiin kun olimme 10 ja 8....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan