Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesä ilman työtä on rahapulan lisäksi ihan helvetin tylsä

Vierailija
26.05.2015 |

Olen opiskelija, joka ei ole saanut kesätöitä. Kaikki päivät ovat todella tylsiä. Herään aamulla 8-9 ja heti ensimmäiseksi selaan työpaikkailmoitukset läpi, lähetän hakemuksia jos jotain haettavaa on tullut. Sitten koko loppupäivä meneekin kun yrittää keksiä tekemistä. Eilen kävelin kirjastoon, mutta tänään taas ihan järjettömän tylsää. Haluan töihin :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vähän tylsämielinen selvästi ;) Minä muistan ihan huippuihanina kesät jolloin nuorena mulla ei ollut töitä. Kävelin vaan luonnossa ja kaupungilla päivät pitkät ja olin tajuttoman onnellinen. Työlle tai koululle en uhrannut ajatustakaan, nautin vaan elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Onneksi edes pääsin provinssin talkoisiin raksalle ja saan liput provinssiin palkaksi ja sitten toisille festareille sain liput lahjaksi.

Vierailija
4/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuolloin mahdollisuus valvoa ja nukkua pitkään ja tehdä muuta mukavaa kesäisin. Käy vaikka matkustamassa jossakin, jos sen verran on rahaa. Tai käy erilaisissa kesätapahtumissa.

T: Toinen opiskelija

Vierailija
5/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:31"]

Onhan tuolloin mahdollisuus valvoa ja nukkua pitkään ja tehdä muuta mukavaa kesäisin. Käy vaikka matkustamassa jossakin, jos sen verran on rahaa. Tai käy erilaisissa kesätapahtumissa.

T: Toinen opiskelija

[/quote]

Ap taisi mainita rahapulan...

Vierailija
6/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu rahaa ei ole yhtään ylimääräistä. Jos rahaa olisi niin toki keksisin vaikka mitä tekemistä. Enkä viitsi valvoa pitkään, että saa edes jonkun rytmin pidettyä.

Ap

Vierailija
7/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapula tosiaan rajoittaa tekemisiä :/ Toinen seikka on se, että jos kaverit ovat töissä, niin seurankin hommaaminen on vähän hankalaa. 

Olisiko ap:lla mahdollista vielä ilmoittautua vaikka kesätentteihin tai -kursseille? Saisit sekä edistettyä opintoja että jotain tekemistä. Itelläkin meni kesäopinnoiksi työttömyyden takia, mutta toisaalta saan kesän aikana sivuaineen pakettiin :)

Vierailija
8/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittele marjatiloille teilläpäin. Jos mansikanpoimintaan pääsisit. 

Vierailija
9/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muutenkin vaan soitella kaikkiin kauppoihin jne siellä päin. Vaikka kesäsijaiset on usein valittu jo kauan sitten, on saattanut muutoksia tulla. Itse olen 2 kesätyötä saanut näin viime hetkellä. Ja tsekkaa siivousfirmat. 

Kaikkia työpaikkoja ei ole netissä. 

Vierailija
10/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen! Onhan lomat kivoja, mutta 4 kuukautta loikoilua putkeen ilman rahaa on aika ankeaa :(

Pyörälenkit, kirjojen lukeminen, marjastus ja sienestys, dataus, pussikaljat rahatilanteen ja kavereiden aikataulujen salliessa ja vanhempien nurkissa hengailua ruoan toivossa - siitä oli oma työttömän opiskelijan kesä tehty. Oli ihanaa palata luennoille syyskuussa!

Vierailija
11/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet puhtaasti vain itse "helvetin tylsä" omia sanojasi mukaillen. Raha on idioottien hupia oikeasti. Itseasiassa raha ja sen ajatteleminen estää sinua keksimästä itsellesi mitään koska olet niin riippuvainen rahasta. Toivon että tukehdut rahaan...

Vierailija
12/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut millään isommalla paikkakunnalla niin googlaa ilmainen ja paikkakunnan nimi. Useilta paikkakunnilta löytyy paljon ilmaistakin tekemistä, museoita, konsertteja (esim. Helsinkipäivän konsertti, Kulturen vid Ån Espoossa). Jos on hyvä keli niin piknikille, huonommalla kelillä se kirjasto on hyvä valinta.

Vierailija
13/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töitä vielä on varmasti vapaana. Maajussien hommat eivät ole vielä alkaneetkaan tai ovat vasta alkamassa. Tee autollisen ystäväsi kanssa maakuntamatkailukierros läheisille maatiloille ja laita postilaatikkoon kuvallinen työhakemus, jossa kerrot että sinulle kelpaa mitkä tahansa duunit ja puhelinnumero johon voi tarpeessa ottaa yhteyttä. 

Tai olisiko huono lähteä vaikka kuukaudeksi johonkin kauemmas töihin, jos työnantaja auttaa asumuksen hankinnassa? Eikö se olisi jo vähän niinkuin kesälomaretki itsessään.

Vierailija
14/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkatilalle pääsee, mutta se on kovaa hommaa.  Voit myös laittaa lappuja kauppojen ilmoitustauluille ja hakea pieniä urakkahommia: siivous, ikkunanpesu, autonpesu yms.

Vastaile tutkimuksiin netissä ja tienaa vähän rahaa.  Kerää pulloja, rahaa niistäkin maksetaan.

Mukavaa kesää, muista uida paljon!

Vierailija
15/15 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa hyvät kelit, ei harmittais niin paljon :D Toimistossa istuminen vuoden parhaina päivinä on kyllä ankeeta, vaikka rahaa ja työkokemusta saisikin.