Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen pojalla lakkiaiset lauantaina, en ole kutsuttu...

Vierailija
26.05.2015 |

... enkä tiedä, saanko loukkaantua moisesta... Ainakin se tuntuu häijyltä. Ollaan kihloissa oltu jonkin aikaa, yhdessä parisen vuotta, mutta minä en ole kutsuttu pojan lakkiaisiin.

Juhlat pidetään miehen eksän luona (heidän entisessä yhteisessä kodissaan), ovat eronneet reilu 10 vuotta sitten. Eksä ei ole voinut sulattaa kumpaakaan miehen edellisistä naisystävistä eikä siis minuakaan, ja tuo sen hyvin selvästi julki.

En ole mieheltä kysynyt syytä, miksi hän menee sinne yksin, oikeastaan se selvisi vasta äskettäin, että tosiaan minä en ole lähdössä mukaan.

No... olen kyllä loukkaantunut ja asiasta pitää mieheltä kysyä, mutta olisiko minulla tässä tilanteessa oikeutta tuntea itseni loukatuksi... mene ja tiedä.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat pojan juhlat ja varmasti kivointa jos hyvä mieli äidillä ja isälläkin. Voithan muistaa poikaa kun näette seuraavan kerran. Ei sinun tarvitse mennä juhliin siirtämään huomiota itseesi.

Vierailija
62/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä eroaisin, ei mieheni tulevilla puolisoilla olisi meille mitään asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä poika ei edes halua sinua sinne, saati sitten eksä. Ja mitäs kihlattusi sitten siihen voikaan panna vastaan?

Vierailija
64/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hyvissä väleissä miehen pojan kanssa, voit onnitella häntä lämpimästi ennen tai jälkeen juhlien. Kun kerran miehesi ex-vaimo juhlat järjestää, eikä pidä miehensä muistakaan nykyisistä ja entisistä existä ja nyxistä, sallittakoon se hänelle. Erot eivät ole aina helppoja kaikille. Viisas pysyy toisten kärhämistä kaukana.

Vierailija
65/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi hyvin. Kuitenkin, kun miehesi exä ei mitä ilmeisimmin ole päässyt erosta yli ja on pienikin mahdollisuus johonkin kaikille ikävään yhteenottoon juhlissa, niin silloin on syytä jäädä pois. Pikkusieluista exältä, mutta valitettavasti näissä tilanteissa fiksu vetäytyy. Vanhemman mielipidettä pitää tässä kunnioittaa, varsinkin kun juhlat on hänen luonaan.

Vierailija
66/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hyvin edes tunnet miehen poikaa, jos pari vuotta olet miehen kanssa ollut tekemisissä ja sen aikaa poika on juossut teinimenoissa eikä pelannut teidän kanssa afrikantähteä iltaisin.

Jos miehellä on jo 3. tyttökaveri 10 vuoden sisään, niin ei kukaan pidä sinua mitenkään kalustoon kuuluvana vaan odottelevat jo seuraavaa....

Vierailija
67/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:25"]Ovat pojan juhlat ja varmasti kivointa jos hyvä mieli äidillä ja isälläkin. Voithan muistaa poikaa kun näette seuraavan kerran. Ei sinun tarvitse mennä juhliin siirtämään huomiota itseesi.
[/quote]

Samaa mieltä. Parin vuoden suhde on aika lyhyt muutenkin verrattuna heidän ainakin 18-vuoden taipaleeseen. Anna heidän juhlistaa sitä rauhassa.

Vierailija
68/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne ovat heidän järjestämänsä juhlat omaan kotiinsa kutsumilleen vieraille. Te voitte jossain vaiheessa tarjota esim ravintolassa haluamallenne porukalle juhlaillallisen yo:n kunniaksi.

Vierailija
69/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän loukkaantumisesi. Syy on exän lapsellisuus. Ymmärrän, että miehesikään ei halua lähteä asiasta riitelemään. Muista poikaa myöhemmin ja osoita näin hänellekin, että sinä et omasta halustasi boikotoinut juhlia.

Vierailija
70/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, halutessasi voit varmaan omalta osaltasi muistaa ja huomioida pojan lakin saamisen sitten kun tapaatte seuraavan kerran.

Vierailija
71/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tietenkään ole sinne tunkemassa, enkä aio miehen kanssakaan mitään numeroa tästä tehdä. Ymmärrän, että poika ja hänen juhlansa tässä on pääosassa enkä tekisi mitään pilatakseni juhlapäivää keneltäkään. Aion antaa lahjan miehelle mukaan pojalle vietäväksi.

Mietinpä vaan, että haluaisin olla juhlissa mukana ja pojan kanssakin olen ollut tekemisissä, etten siis ventovieras ole hänellekään... Mutta hän tässä on tärkein ja se, että juhlat onnistuu.

ap

Vierailija
72/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy pois, sua ei nyt vaan kaivata sinne. Jos itselläni olisi sama tilanne, en kutsuisi exän nyxää.

Vierailija
73/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketin mukaan ylioppilasjuhliin ei kutsuta ihmisiä, vaan ovet ovat avoimet! 

Vierailija
74/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:19"]

... enkä tiedä, saanko loukkaantua moisesta... Ainakin se tuntuu häijyltä. Ollaan kihloissa oltu jonkin aikaa, yhdessä parisen vuotta, mutta minä en ole kutsuttu pojan lakkiaisiin.

Juhlat pidetään miehen eksän luona (heidän entisessä yhteisessä kodissaan), ovat eronneet reilu 10 vuotta sitten. Eksä ei ole voinut sulattaa kumpaakaan miehen edellisistä naisystävistä eikä siis minuakaan, ja tuo sen hyvin selvästi julki.

En ole mieheltä kysynyt syytä, miksi hän menee sinne yksin, oikeastaan se selvisi vasta äskettäin, että tosiaan minä en ole lähdössä mukaan.

[/quote]

No varmaan siksi menee yksin, koska sinua ei ole kutsuttu. Eikö tämä ole aika lailla selvä asia.

Vierailija
75/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teidät että ylioppilas itse ei ole toivonut noin? Monet eroperheiden lapset saattavat toivoa vanhempien yhteenpaluuta. Anna lapsen haaveilla edes yo-juhlissaan.

Jos olet mustasukkainen sinun kannattaisi keskustella asiasta avoimesti miehesi kanssa. Yo-juhlat harvoin ovat niin kiehtovia bileitä että ymmärtäisin miksi sellaisiin täytyy ehdoin tahdoin tunkea.

Vierailija
76/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi varmaan itselläni ap:n asemassa tosi vaivautunut olo noissa juhlissa miehen exän kotona ja keksisin varmaankin jonkin verukkeen kieltäytyä juhlista omalta osaltani jos olisin kutsun saanut. Muistaisin miehen poikaa kuitenkin vaikka juhlatilaisuuteen en menisikään.

Vierailija
77/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma kun sen ymmärsit. :-)

Vierailija
78/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja! Me kutsuimme toissavuonna ex-mieheni puolisoineen lapsen rippijuhliin. En ollut edes täysin varma onko heillä miten vakava suhde, mutta kutsu meni miehen nimellä +avec. Noloahan se kutsumatta jättäminen olisi. Selvisi sitten juhlissa, että vajaan vuoden ovat seurustelleet ja yhteistä asuntoa etsivät. Meidän erosta oli jo lähemmäs 7 vuotta

Vierailija
79/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele asiasta miehesi kanssa, kerro että tunnet itsesi sivuutetuksi. Kenen kanssa miehesi kulkee yhteistä polkua, exän vain nykyisen avovaimon kanssa? Fiksu exä osaa ymmärtää ja hyväksyä lapsen isän puolisovalinnat. Ja exä pystyy vaikuttamaan lapsenkin ajatuksiin, hyvä äiti ei manaile lapselle huonoa kuvaa isästä ja hänen nykyisestä puolisostaan. 

Vierailija
80/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:37"]

Keskustele asiasta miehesi kanssa, kerro että tunnet itsesi sivuutetuksi. Kenen kanssa miehesi kulkee yhteistä polkua, exän vain nykyisen avovaimon kanssa? Fiksu exä osaa ymmärtää ja hyväksyä lapsen isän puolisovalinnat. Ja exä pystyy vaikuttamaan lapsenkin ajatuksiin, hyvä äiti ei manaile lapselle huonoa kuvaa isästä ja hänen nykyisestä puolisostaan. 

[/quote]

Toki on syytä miehen kanssa keskutella, että mies ymmärtää ettei ihan hyvältä tunnu tuollainen. Mutta fiksua on pysyä poissa, jos todella ei ole toisen puolesta tervetullut. Pojalle voi varmasti välittää lämpimät onnittelut toisellakin kertaa. Jatkossa voi toki koittaa saada välejään miehen exäänkin parempaan kuntoon, mutta aina se ei onnistu, ja silloin on annettava toisen olla.