Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen pojalla lakkiaiset lauantaina, en ole kutsuttu...

Vierailija
26.05.2015 |

... enkä tiedä, saanko loukkaantua moisesta... Ainakin se tuntuu häijyltä. Ollaan kihloissa oltu jonkin aikaa, yhdessä parisen vuotta, mutta minä en ole kutsuttu pojan lakkiaisiin.

Juhlat pidetään miehen eksän luona (heidän entisessä yhteisessä kodissaan), ovat eronneet reilu 10 vuotta sitten. Eksä ei ole voinut sulattaa kumpaakaan miehen edellisistä naisystävistä eikä siis minuakaan, ja tuo sen hyvin selvästi julki.

En ole mieheltä kysynyt syytä, miksi hän menee sinne yksin, oikeastaan se selvisi vasta äskettäin, että tosiaan minä en ole lähdössä mukaan.

No... olen kyllä loukkaantunut ja asiasta pitää mieheltä kysyä, mutta olisiko minulla tässä tilanteessa oikeutta tuntea itseni loukatuksi... mene ja tiedä.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:55"]

No, itse en TODELLAKAAN suostu siihen, että isäni naisystävä tulisi lakkiaisiini. T. 18v

[/quote]Siis miksi et? Eikö isälläsi ole oikeutta onneen?

[/quote]

Kenen onni on tärkeämpi lakkiaisissa? Juhlittavan vai isän? vai isän uuden puolison?

Vierailija
42/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkiaiset ovat pojan, ja siten hänellä on oikeus päättää ketä kutsutaan. Mielestäni on typerää, jos äiti on kieltänyt poikaa kutsumasta sinua. Vai oletteko kuinka läheisiä?

Omiin rippi- ja ylioppilasjuhliini kutsuin isäni uuden puolison, en kysynyt äidiltä lupaa vaan ilmoitusluontoisesti kerroin. On kumma, jos ei pysty muutamaa tuntia saman katon alla olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän loukkaantumisen. Ymmärrän ettei sinua ole kutsuttu. Tuossa tilanteessa jos itse olisin, niin en varmaankaan edes olisi kiinnostunut menemään.

Vierailija
44/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:11"]

No, itse en TODELLAKAAN suostu siihen, että isäni naisystävä tulisi lakkiaisiini. T. 18v

[/quote]Siis miksi et? Eikö isälläsi ole oikeutta onneen?

[/quote]

Kenen onni on tärkeämpi lakkiaisissa? Juhlittavan vai isän? vai isän uuden puolison?

[/quote]

Kaikkien onni.

Vierailija
45/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman suvun jotkut juhlat on olleet ärsyttäviä (pitäjälle) kun on pitänyt jakaa porukka kahteen osaan kun osa ei näytä sopivan samaan huoneistoon edes pariksi tunniksi vuodessa keskenään.

Aikuisilta huonoa käytöstä mielestäni. Jos ei kestä nähdä jonkun eksän tai eksän nyksän pärstää sitä paria tuntia niin ehkä on aika katsoa peiliin.

Vierailija
46/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuin ex miehen ja vaimon ja lapset.

Vierailija
47/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi joutua tilanteeseen, jolle ei itse voi mitään.

Ystäväni on eronsa jälkeen kutsunut tyttärensä isän ja koko isän suvun kaikille synttäreille, kevätjuhliin, rippijuhliin ja ylioppilasjuhliin. Kukaan ei ole koskaan tullut. Sen sijaan isä on pitänyt samat juhlat kotonaan omalle suvulleen. Tytär, riitakapula, on onneton ja vaivautunut ja yrittää tasapainoilla.

Jännityksellä odotan, mitä tapahtuu, jos ja kun tyttö joskus menee naimisiin. Tuleeko isä ja isän suku häihin vai pidetäänkö niistäkin seuraavana päivänä uusintaversio isän kotona...

Vierailija
48/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:37"]

Joskus voi joutua tilanteeseen, jolle ei itse voi mitään.

Ystäväni on eronsa jälkeen kutsunut tyttärensä isän ja koko isän suvun kaikille synttäreille, kevätjuhliin, rippijuhliin ja ylioppilasjuhliin. Kukaan ei ole koskaan tullut. Sen sijaan isä on pitänyt samat juhlat kotonaan omalle suvulleen. Tytär, riitakapula, on onneton ja vaivautunut ja yrittää tasapainoilla.

Jännityksellä odotan, mitä tapahtuu, jos ja kun tyttö joskus menee naimisiin. Tuleeko isä ja isän suku häihin vai pidetäänkö niistäkin seuraavana päivänä uusintaversio isän kotona...

[/quote]

Minun rippijuhlani menivät niin, että siellä oli isä, isän uusi naisystävä ja naisystävän lapset ja muutama sukulainen. Kummitäti, joka on isän sisko, oli paikalla myös. Toinen kummitätini, äidin sisko, ei saanut tulla paikalle. Kaikessa tässä tohinassa ja riitelyssä (äidin puolelta nähtiin että syy on minun ja isän puolella ajateltiin, että olen epäkiitollinen kun suren ettei äiti ja mummi ja kummi pääse) aikuiset unohtivat mm. varata minulle valokuvaaja-ajan, joten nyt minulla ei rippikuvaa itsestäni ollenkaan.

Valmistujaisia ei minulle järjestänyt kukaan, koska olin niin kettuuntunut rippijuhlistani ja kiesin juhlien pidon. Tämä sopi mainioisti kaikille.

Esikoiseni ristiäisiin ei tullut kumpikaan vanhempani, koska he loukkaantuivat siitä kun sanoin että en ala pitää kaksia eri juhlia. Kummit sentään tulivat, siis minun kummini.

Häistä ei enää tarvinnut taistella, kun äiti oli jo juonut toisen jalkansa hautaan enkä itsekään halunnut häntä sinne. Mutta perhepotretissa hymyilevät niin hääpari kuin sulhasenkin vanhemmat. Oma isäni näyttää vaivaantuneelta ja äitipuoleni ei hymyile ollenkaan. Kiva, KIITOS TAAS!

Kaiken tämän keskellä olen saanut nyt rämpiä kohta kaksikymmentä vuotta. En oikeasti ole edes katkera enää vaikka teksti varmasti siltä kuulostaakin. Toivottavasti sen lukee edes yksi tuleva tai jo eronnut vanhempi, ja miettii käytöstään kaksi kertaa: monet itkut olen vanhempieni takia itkenyt.  

Vierailija
49/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan olisi halunnut mitään isäni lukuisista hempukoista juhliini. Olihan niistä monet hänen kanssaan kihloissakin. Pisin suhde tainnut kestää 5v.

Eli ap, nuoren juhlat, miksi hän haluaisi sinut sinne? Pari vuotta olet pyörinyt ukon kanssa jota ennen ainakin jokunen muukin on pyörinyt. Miksi olisit nuoren silmissä kutsun arvoinen? Ajattele omalle kohdallesi.

Vierailija
50/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No kerropa miksei? Ja se mutku mä eeeen vaan haluuuu ei käy syyksi, olethan jo aikuinen ihminen.

Vierailija
51/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:32"]

Oman suvun jotkut juhlat on olleet ärsyttäviä (pitäjälle) kun on pitänyt jakaa porukka kahteen osaan kun osa ei näytä sopivan samaan huoneistoon edes pariksi tunniksi vuodessa keskenään.

Aikuisilta huonoa käytöstä mielestäni. Jos ei kestä nähdä jonkun eksän tai eksän nyksän pärstää sitä paria tuntia niin ehkä on aika katsoa peiliin.

[/quote]

Minä olin pari vuotta sitten lakkiaisissa, joissa uuden ylioppilaan vanhemmilla oli takana noin 10 vuotta vanha avioero. Mies oli pettänyt ja tehnyt uuden heilansa paksuksi ja lähtenyt. Tytön äiti järjesti juhlat. Ex-parin olivat asialliset, mutta viileät. Mutta ah sitä v-uilun määrää, mitä tytön isänisä entisen miniänsä suuntaan heitteli - ja vielä tämän omassa kodissa! 

Vierailija
52/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ 18-vuotias on jo aikuinen ja voi itse päättää, kenet haluaa kutsua juhliinsa. Siihen, ettei isän naisystävä ole tervetullut, voi olla monta syytä. Jokainen syy on pätevä, jos se kutsujan mielestä on pätevä.

Vierailija
53/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:34"]Kutsuin ex miehen ja vaimon ja lapset.
[/quote]. Vaimo ei ollut syypää eroon. Tuli kuvioihin erosta muutaman vuoden päästä.

Vierailija
54/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kannattaisko katkaista suhde nyt heti, koska tuskin suhteessasi on tulevaisuudessakaan helpompaa. Eli sua ei tulla kutsumaan miehen lapsen vihkitilaisuuteen tai lapsenlapsen nimenantojuhlaan. Tuntuu pikkuasialta nyt, mutta alkaa painamaan tuollainen ulkopuolisuus vuosien varrella. Maailmassa on muitakin ukkoja, lapsettomia ja sellaisia jolla on kivat lapset.

terveisin nimimerkki 'kokemusta on'.

Vierailija
55/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista soppaa kyllä aiheuttaa aikuisten sotkut. Lapsi niistä sitten kärsii, pitkään aikusenakin. Pitäisi arkena korjata välejä, jotta loppuelämä olisi nautinnollisempaa. Ja jos joku aikuinen toista syrjii, niin muiden pitäisi puuttua siihen, eikä tukea hiljaisuudella.

Vierailija
56/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä kävi tosi törkeällä tyylillä ero, mies rakastui parhaaseen ystävääni ja he menivät naimisiin, olen jokikiseen juhlaan pyytänyt heidät. Ja he ovat myös tulleet. Tämän olen tehnyt lapsemme vuoksi. Näin hän saanut aina juhlat, jossa molemmat vanhemmat ovat paikalla. Ystävinä ja niin luontevasti kuin vain voi.

Vierailija
57/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mieheni vanhin kirjoitti, minua ei kutsuttu, mutta en mä ottanut siitä ongelmaa. Misnuta ihan ok. Mieheni oli eronnut jo yli 10 v aiemmin, vaimon aloitteesta. Olimme asunreet yhdessä silloin n 5-6 v. Seuraava lapsi kutsui itse juhliinsa, mutta en voinut mennä, koska kummityttäreni kirjoitti samaan aikaan. Tytärpuoli ymmärsi, eikä vetänyt hernettä nenään. Mieheni toki meni juhliin.  Mutta olemme mahtuneet kyllä häihin ja ristiäsiin mieheni ex ja minä, tulemme ihan hyvin toimeen.

Vierailija
58/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, mutta elämä on. Omat rippijuhlani vietettiin ilman äitini sukulaisia. Onneksi myöhemmin sopivat jo samankin katon alle.

Vierailija
59/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannut turhasta.

Vierailija
60/102 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä saa päättää, kenet kotiinsa kutsuu.