Miehen pojalla lakkiaiset lauantaina, en ole kutsuttu...
... enkä tiedä, saanko loukkaantua moisesta... Ainakin se tuntuu häijyltä. Ollaan kihloissa oltu jonkin aikaa, yhdessä parisen vuotta, mutta minä en ole kutsuttu pojan lakkiaisiin.
Juhlat pidetään miehen eksän luona (heidän entisessä yhteisessä kodissaan), ovat eronneet reilu 10 vuotta sitten. Eksä ei ole voinut sulattaa kumpaakaan miehen edellisistä naisystävistä eikä siis minuakaan, ja tuo sen hyvin selvästi julki.
En ole mieheltä kysynyt syytä, miksi hän menee sinne yksin, oikeastaan se selvisi vasta äskettäin, että tosiaan minä en ole lähdössä mukaan.
No... olen kyllä loukkaantunut ja asiasta pitää mieheltä kysyä, mutta olisiko minulla tässä tilanteessa oikeutta tuntea itseni loukatuksi... mene ja tiedä.
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:15"]
Olenkohan jotenkin omituinen. Minulla ei ole koskaan ollut mitään hinkua miehen entisen perheen perhejuhliin. Minä elän omaa elämää mieheni kanssa ja hän saa hoitaa asiat entisen perheensä kanssa. Miksi minun pitäisi päästä samoihin juhliin hänen lastensa äidin ja äidin suvun kanssa. En ymmärrä. Nuoriin on ihan hyvät suhteet, vaikka en ole koskaan ollut tunkemassa heidän äitinsä kotiin perhejuhiin.
Mutta taidan todella olla vähemmistönä.
[/quote]
Hyvä sinä, asiallista toimintaa!!!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:09"]
Olen ollut tuossa asemassa seitsemän vuoden seurustelun jälkeen. Mies eronnut exästä 15 v sitten. Tämä manipuloi miestä ja kahta lasta (nuoria aikuisia jo) ja minut sivuutetaan aina. En tunge mukaan. Tämä toistuu kaikissa perhejuhlissa. Exä syyllistää kaikki tässä ja kohta onnistuu. Mies ei kykene ottamaan kantaa puolestani ja se tuhoaa suhteemme pikku hiljaa. Asia ei siis ole turha. Ja tähän ei kannata sanoa että olisin lapsellinen tms. Toki täydellinen sivuuttaminen jättää jälkensä.
[/quote]
Miten sinut voidaan muka sivuuttaa jos et edes tunge mukaan? Miksi sä haluat miehesi exän ja suvun kanssa juhlimaan ja miksi tunnet itsesi siinä viiteryhmässä sivuutetuksi? Ethän sä ole niille mitään sukua etkä tule olemaan!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:00"]
Ap kannattaisko katkaista suhde nyt heti, koska tuskin suhteessasi on tulevaisuudessakaan helpompaa. Eli sua ei tulla kutsumaan miehen lapsen vihkitilaisuuteen tai lapsenlapsen nimenantojuhlaan. Tuntuu pikkuasialta nyt, mutta alkaa painamaan tuollainen ulkopuolisuus vuosien varrella. Maailmassa on muitakin ukkoja, lapsettomia ja sellaisia jolla on kivat lapset.
terveisin nimimerkki 'kokemusta on'.
[/quote]
Harmi ettei sun miehen lapset olleet sitten sellaisia "kivoja lapsia", jaxuhali.
Ap, oletko loukkaantunut "vain" siitä, että et ole saanut kutsua juhliin (mutta itse tilaisuus on sinulle varsin samantekevä)? Vai haluaisitko kovasti mennä ja olet ensisijaisesti harmissasi siitä, että et pääse juhlimaan? Vai onko närkästyksesi pääsyy, että miehesi välttelee koko asiaa?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:17"]
Olenkohan jotenkin omituinen. Minulla ei ole koskaan ollut mitään hinkua miehen entisen perheen perhejuhliin. Minä elän omaa elämää mieheni kanssa ja hän saa hoitaa asiat entisen perheensä kanssa. Miksi minun pitäisi päästä samoihin juhliin hänen lastensa äidin ja äidin suvun kanssa. En ymmärrä. Nuoriin on ihan hyvät suhteet, vaikka en ole koskaan ollut tunkemassa heidän äitinsä kotiin perhejuhiin.
[/quote]
[/quote]
Kiitos. Olen ihan hyvissä väleissä miehen exän kanssa, mutta en ole koskaan ollut innokas lähtemään heidän juhliinsa. Ajattelen myös niin, että enhän tunne ex-vaimon sukulaisia ja he eivät minua. Toki miehen sukulaisten kanssa ollaan hyvissä väleissä. Mutta minun puolesta he saavat juhlia perhejuhlansa ihan keskenään. Se ei ole minulle mikään uhka.
Mutta ehkä juuri näin välit ovat pysyneetkin hyvänä, koska en ole tunkeutunut heidän alueelleen. Olen tekemisissä miehen exän kanssa, mutta en ymmärrä, miksi minun pitäisi ehdottomasti päästä tutustumaan hänen sukulaisiinsa esimerkiksi. Olen osallistunut lahjoihin ja onnitellut nuoria.
Minusta tuntuisi itsestänikin omituiselta mennä miehen exän kotiin juhliin. Onhan siellä suurin osa monesti exän sukulaisia, hänen äitinsä, isänsä, sisaruksensa yms. En koe, että minun olisi ehdottoman tärkeää päästä heidän kanssaan tekemisiin. Outoja ihmisiä, joiden kanssa minulla ei ole mitään yhtymäkohtaa. Minä voin vallan mainiosti olla miehen sukulaisten kanssa tekemisissä muualla, kuin miehen exän kodissa.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:26"]Jos minä eroaisin, ei mieheni tulevilla puolisoilla olisi meille mitään asiaa.
[/quote]
En voi ymmärtää, miksi ei? Mieheni ex-vaimo sukuineen on tervetullut meille ja minä + oma sukuni heille. Kesällä olemme menossa mieheni lapsen rippijuhliin, juhliin on kutsuttu myös minun vanhempani. Olen vieläpä tullut tähän kuvioon toisena naisena, joten sikäli extrasuuri hatunnosto ex-vaimolle.
Ap. Nyt sinun on oltava lujana ja vaan mentävä sinne! Älä ota kuuleviin korviin kieltoja. Olet perheenjäsen kun kerran olet kihloissa miehesi kanssa. Poika on siis lapsipuolesi. Menet vaan väkisin sinne ja jos eivät avaa ovea nostat metelin ja teet numeron!! Voin vannoa etä minun yli ei käveltäis vaan tekisin niin kuin huvittaa tai välitön ero miehestä! Lopeta olemasta ilmanen piika ja hanki selkäranka!
Toisen osapuolen tulee ymmärtää että jos ei kutsuta niin se pitää olla ok. Ex vaimo jos ei halua juhliin ja ei edes juhlakalu niin se on sitten niin. Minä taas innolla odotan tuleeko ex miehen koko perhe vai ei.
Kutsuja päättää, eli poika, joka kirjoitti ylioppilaaksi. Hänen juhlansahan ne ovat.
Olen aina ihmetellyt suomalaisten junttiutta. Kun tulee hääkutsukin Matti ja Maija Meikäläinen, he raahaavat matkaan aikuiset lapsetkin. Kutsu on niille, joiden nimi on kutsussa. Kuokkavieraat ovat juntteja.
Miksi tunkea juhliin, joihin ei ole kutsuttu.
Jos olet 40 ja miehesi 60... Siinä voi olla syy :)
Mietit, onko tunteesi oikeutettuja. Noh, oletko itse kutsunut miehesi exän järjestämiisi juhliin? Jos et, katsotko, että hänellä on ollut oikeus loukkaantua jäädessään ilman kutsua? Olen aika varma, että jos miehesi ei sattuisi olemaan tämän ylioppilaan isä, ei häntäkään olisi kutsuttu. En mä ainakaan aio kutsua lasteni juhliin existäni muita kuin lasteni isän.
Niin no, minä en ymmärrä miksi mun edes pitäisi osallistua miehen lapsen yo-juhliin? Jos on esim. osallistunut lapsen kasvattamiseen pienestä lähtien niin ehkä, mutta jos on muutama vuosi tunnettu, niin miksi ihmeessä...
Voin suoraan ainakin sanoa, että miehen lapset eivät ole itselleni lainkaan läheisiä, voin osalistua urheilukatselmuksiin yms jos pyydetään, mutta jotkut rippi- ja lakkiaisjuhlat on ihan ok järjestää muualla.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:17"]
[/quote]
[/quote]
Kiitos. Olen ihan hyvissä väleissä miehen exän kanssa, mutta en ole koskaan ollut innokas lähtemään heidän juhliinsa. Ajattelen myös niin, että enhän tunne ex-vaimon sukulaisia ja he eivät minua. Toki miehen sukulaisten kanssa ollaan hyvissä väleissä. Mutta minun puolesta he saavat juhlia perhejuhlansa ihan keskenään. Se ei ole minulle mikään uhka.
Mutta ehkä juuri näin välit ovat pysyneetkin hyvänä, koska en ole tunkeutunut heidän alueelleen. Olen tekemisissä miehen exän kanssa, mutta en ymmärrä, miksi minun pitäisi ehdottomasti päästä tutustumaan hänen sukulaisiinsa esimerkiksi. Olen osallistunut lahjoihin ja onnitellut nuoria.
Minusta tuntuisi itsestänikin omituiselta mennä miehen exän kotiin juhliin. Onhan siellä suurin osa monesti exän sukulaisia, hänen äitinsä, isänsä, sisaruksensa yms. En koe, että minun olisi ehdottoman tärkeää päästä heidän kanssaan tekemisiin. Outoja ihmisiä, joiden kanssa minulla ei ole mitään yhtymäkohtaa. Minä voin vallan mainiosti olla miehen sukulaisten kanssa tekemisissä muualla, kuin miehen exän kodissa.
[/quoteOnko miehelläsi ja exällä normaalit välit? Oletko tarkoituksellisesti väistänyt ihan tavallista aikuisten välistä kanssakäymistä. Omituinen tilanne, ettei voi elää sen asian kanssa että mies on ollut naimisissa jo aiemmin. Tuossa on kolme aikuista, joilla on pahasti ratkaisemattomia ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:09"]
Olen ollut tuossa asemassa seitsemän vuoden seurustelun jälkeen. Mies eronnut exästä 15 v sitten. Tämä manipuloi miestä ja kahta lasta (nuoria aikuisia jo) ja minut sivuutetaan aina. En tunge mukaan. Tämä toistuu kaikissa perhejuhlissa. Exä syyllistää kaikki tässä ja kohta onnistuu. Mies ei kykene ottamaan kantaa puolestani ja se tuhoaa suhteemme pikku hiljaa. Asia ei siis ole turha. Ja tähän ei kannata sanoa että olisin lapsellinen tms. Toki täydellinen sivuuttaminen jättää jälkensä.
[/quote]
Miten sinut voidaan muka sivuuttaa jos et edes tunge mukaan? Miksi sä haluat miehesi exän ja suvun kanssa juhlimaan ja miksi tunnet itsesi siinä viiteryhmässä sivuutetuksi? Ethän sä ole niille mitään sukua etkä tule olemaan!
[/quote]
Äitipuoli ei ole mitään sukua? Samalla tavalla voi kieltäytyä puolison kaikista sukujuhlista vaikkei mitään exää olisikaan, miksi mennä puolison serkun häihin kun toinen puoli häävieraista on ihan tuntemattomia etkä miehen/vaimon serkun sukulaiseksi tule koskaan muuttumaan? Ihme perusteluja...
En ymmärrä, miksi halutaan pitää uusi aviopuoliso tällä palstalla ihan kuin ulkopuolisena. Hän on perheenjäsen ja ongelma on sillä, joka ei sitä hyväksy eli exällä. Onko teillä niin kova pelko siitä, että oma mies joskus löytääkin uuden, että koette tarvetta jo puolustautua täällä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quoteOnko miehelläsi ja exällä normaalit välit? Oletko tarkoituksellisesti väistänyt ihan tavallista aikuisten välistä kanssakäymistä. Omituinen tilanne, ettei voi elää sen asian kanssa että mies on ollut naimisissa jo aiemmin. Tuossa on kolme aikuista, joilla on pahasti ratkaisemattomia ongelmia.
[/quote] on normaalit välit, mutta miksi minua pitäisi kiinnostaa menemään ex-vaimon kotiin juhliin jänen sukulaisten ja ystävien kanssa. Eivät he ole minun tuttujani. Välit miehen lapsiin ja miehen sukulaisiin olen saanut pidettyä muutenkin hyvinä. Toki olen ex-vaimon sukulaisia tavannut, mutta en koe tarvetta tutustua heihin enempää. Miehen ex-vaimon kanssa soittelemme joskus jopa muista asioista, kuin lapsista. Mutta juhlat, en koe olevani välttämätön ihminen sinne. Minulla onomakin elämä ja omat sukulaiset
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 18:00"]En ymmärrä, miksi halutaan pitää uusi aviopuoliso tällä palstalla ihan kuin ulkopuolisena. Hän on perheenjäsen ja ongelma on sillä, joka ei sitä hyväksy eli exällä. Onko teillä niin kova pelko siitä, että oma mies joskus löytääkin uuden, että koette tarvetta jo puolustautua täällä.
[/quote] vai onko niin, että nyxät haluavat polttomerkitä miehen, eivätkä uskalla päästää sitä entisen perheen luo yksin
No, eihän tunteelle mitään voi. Jos tuntuu kurjalle, niin tuntuu kurjalle, eikä siinä ole mitään pahaa. Järjellä voi sitten miettiä, miten käyttäytyy. Minusta tässä tapauksessa tärkeintä on, että juhlittavalla on kiva ja rento olo omissa juhlissaan. Jos ei haluta vanhempien uusia puolisoita kutsua, niin sitten se on niin. Eikä siinä minusta ole mitään törkeää. Ja ulkopuolinenhan uusi aviopuoliso onkin tietyissä kuvioissa. Kuten tuossa jo joku sanoikin, niin en minäkään ole miehen exää kutsumassa omiin perhejuhliini. Minä OLEN ulkopuolinen lasten suhteen, etenkin kun meillä on vielä vanhanaikainen kaksi viikonloppua kuukaudesta järjestely eikä nuo teinit aina vietä edes sitä aikaa kokonaan meillä. Isänsä näkee heitä viikolla sitten muuten, ilman minua. Kuskaa harrastuksiin ja käyvät yleensä kerran viikossa pizzalla tai jotain sellaista.
Minusta on ihan ok, että välillä on tilaisuuksia, joihin mieheni menee keskenään exänsä kanssa. Koska he ovat yhteisten lastensa vanhemmat. Teinit tykkää kyllä minustakin ja minä tykkään heistä ja tullaan toimeen keskenämme, mutta ymmärrän ihan hyvin, että on kevätjuhlia, synttäreitä jne. joissa minä en ole mukana. Mieheni vie jopa äitienpäivänä kukan exälleen - kauheeta, eikö :)? En koe, että se uhkaa minua mitenkään.
Ehkäpä minulla on exiä kohtaan ymmärrystä oman kokemukseni kautta. Nuoruuden rakkauteni jätti minut ja minulla kesti monta vuotta päästä asiasta yli. Meillä ei ollut lapsia, joten minun ei tarvinnut mitenkään pitää tuohon exään yhteyttä. Enkä tiedä miten olisin kestänyt, jos olisi pitänyt yhteyttä pitää ja aivan hirveältä olisi tuntunut, jos olisi johonkin juhliin pitänyt mennä katselemaan exää yhdessä uuden rakkautensa kanssa. Joten ymmärrän, ettei ne kaikki exät mitään hirviöitä ole. Ihmisiä vaan, ja joskus voi olla heilläkin todella vaikeaa ja sydän särkynyt ja ties mitä.
Luontaisesti ihminen kokee hyvää, kun kuuluu perheeseen ja on tervetullut. Syrjiminen sattuu.
Eikö tässä nyt voisi aikuiset ajatella, että se nuori tässä on tärkein ja HÄNEN juhlansa. Itse olette näissä exä-nyxä -kuvioissa omasta valinnastanne, mutta se juhliva nuori ei. Eli tehdään niin miten sille lapselle parhaiten sopii. Jos exä ei kestä nyxää kotonaan niin deal with it, ei ole sille nuorelle kivaa kun äiti on naama nyrpyllään pakkokutsutun nyxän takia. Ja ei ne teidän miehetkään mitään taivaan lahjoja ole ja se ex aina joku hirviö, mistä te tiedätte mitä siellä historiassa on. Oikeesti menkää nyt aikuiset nyxä-naiset itteenne!