Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI SYÖT LIHAA?

Vierailija
21.09.2006 |

Varsinkin tehotuotetun sian- ja kananlihaa. Aika usein kasvissyöjältä kysytään syytä, mutta näin päin on paljon fiksumpaa aihetta tarkastella.

Haluan paljon vastauksia, kiitos.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisitkö mielelläsi ihmistä, samahan se olisi sitten? Ja lihanmakuhan yleensä saadaan mausteilla, soijapihvit voi maustaa samalla tavalla jos haluaa.

Vierailija
22/44 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykytyylillä tuotettuihin possuihin ja broilereihin. Eikä häkkikanan elämäkään taida kovin ihanaa olla.

Kun on pienestä pitäen totuttu syömään kidutettujen eläinten ruumiita, onko siitä niin vaikea oppia pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö sikoja. Ne ovat paljon älykkäämpiäkin kuin koirat, ihminen on kyllä hassu elukka. :/

Vierailija
24/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä syö tehotuotettua sianlihaa vaan luomua, mutta kanaa kyllä syödään joskus ihan jotain Kariniemeäkin, eipä siinä kyllä paljon makua ole.

Vierailija
25/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain kokeillakseni. Mieliteot ei hävinneet missään vaiheessa, eikä olo ollut yhtään sen parempi henkisesti eikä fyysisesti, joten jätin kokeilun siihen.

Mun mielestä muuten Kariniemen kana maistuu hyvälle, mutta Chick on ihan karseeta.

Vierailija
26/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on sekasyöjä ja ravintoketjun huipulla, joten syön mielelläni lihaa. Pidän myös useiden liharuokien mausta, lisäksi monilla liharuoilla on terveydellisiä vaikutuksia, kuten rasvaisella kalalla. Liha on myös erinomainen valinta painostaan huolehtivalle ja kuntoilevalle ihmiselle, esim. kanan rintafileessä on paljon proteiinia, mutta vain vähän rasvaa ja kaloreita. Valitsen mieluiten luomulihaa tai ostan kauppahallista suoraan tuottajalta, mutta en jätä lihaa ostamatta, jos en löydä luomua.

Tiesitkö muuten, ap, että niiden kasvisten viljelyyn käytetyt lannoitteet rasittavat luontoa enemmän kuin lihakarjan pito?

Vierailija
27/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

_siksi

Vierailija
28/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim soijatuotteet kuten tofu ällöttävät minua.

Vierailija
29/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha ei ole minulle mikään välttämättömyys, mutta joskus se vaan maistuu niin hyvälle.

Vierailija
30/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötysuhde on erittäin huono, olisi parempi syödä kasvikset suoraan eikä eläinten kautta kierrätettynä. Eläinten syönti ei ole mikään luonnonystävän valinta, paitsi itse metsästetty ja kalastettu.

Vierailija
31/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moniin liharuokiinkin lisäksi. Soija kannattaisi syödä suoraan, siitähän menee noin 80 prosenttia suoraan eläimille. Ihmiselle tosi hyvä ravinnolähde ja vielä herkullinen. :)

Vierailija
32/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellakaan ei ole mahdollisuutta itse metsästää tai kalastaa lihojaan, kuten ei ole monella mahdollisuutta itse kasvattaa niitä kasviksiakaan. Ihan yhtä lailla kasvisten kuljettaminen tänne Suomeen saastuttaa kuin lihankin kuljettaminen. Itse asiassa enemmän, koska kaikkea lihaa voidaan tuottaa Suomessa, mutta kaikkia kasviksia ei pystytä tuottamaan näillä leveysasteilla. Jotenkin outoja ajatuskuvioita 12:n viestissä...

Vierailija
33/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pysyn hengissä ja edes jonkun laisessa " lihassa" . kun nuo lepän lehtien syöjät eivät kuulu niihin kaikkein riskimpien joukkoon niin en voi muuta kuin ihmetellä heidän perusteluitaan rehu linjaan ja itsensä näännyttämiseen.

ei ne eläimet varmaan kärsi sinä lyhennettynä elin aikanaan ainakaan niin hirveesti kuin jotkut ihmiset kärsivät.

mutta ne jotka syövät vain ruohoa niin siinäpähän syötte jääpähän enemmän lihaa mulle ja lapsilleni.

ja miettikää miksi ihmisellä on kulmahampaat? mistä ne periytyvät?mitä niillä on aikoinaan tehty? vaimoni sanoo mua vampyyriksi kun mun hampaat on kuin suoraan peton suusta!

ja kyllä tiedän että esim karhut syövät marjoja ja muuta vihreää mutta kyllä se pihvi niillekin maistuu

Vierailija
34/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa ihmisistä haluaa syödä sitä suoraan. Ja kyllähän Suomesta löytyy paljonkin syötävää, ei ole pakko syödä kaukaa hankittuja kasviksia todellakaan. t. ap

Vierailija
35/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. alipainoinen

Vierailija
36/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyvää se on, lihaksille polttoainetta ja elimistölle tärkeitä protskja ja rasvoja.

t:karppi

Vierailija
37/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön erittäin paljon kanaa, jonkin verran jauhelihaa sekä silloin tällöin kalaa. Lihas ei kasva jos ei saa PALJON proteiinia! Ja se on hyvää. Mitään palkokasveja en kyllä ala syömään.

Vierailija
38/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemästä noin julmia tekoja. Eli jätän (ainakin tehotuotetun) lihan väliin. Joskus syön kuitenkin läheltä kalastettua järvikalaa.

Vierailija
39/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa joka päivä tehdä kolmea eri ruokaa tai metsästää kallista ja vaikeasti saatavaa hirvenlihaa.

Vierailija
40/44 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on sekaravinnon syöjä.

Tehotuotanto ei ole mikään kirosana Suomessa, sitä valvotaan tehokkaasti ja pahin eläinrääkkäys on harvinaista.