Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avokki haluaa lapsia mutta ei halua erotakaan

Vierailija
26.05.2015 |

Meillä on vähän omituinen parisuhdetilanne. Olemme seurustelleet nyt kuusi vuotta ja asumme yhdessä. Pari vuotta sitten puhumme lasten hankkimisesta ja olimme sitä mieltä, että niitä hankitaan muutaman vuoden päästä. Nyt minä (M, 31) en kuitenkaan ole enää varma, haluanko lapsia ollenkaan.

Avokkini (35) suhtautuu thän tietoon ristiriitaisesti. Hänestä on oikei olla tekemättä asiassa lopullista päätöstä, mutta hän on myös pari kertaa erityisen vaikeana hetkenä sanonut, että meidän pitäisi erota. Itse en ole eron kannalla, sillä sovimme loistavasti yhteen ja rakastamme toisiamme todella paljon. Olemme molemmat sitä mieltä, että olisi hyvin vaikeaa löytää yhtä hyvä kumppani. En tietenkään voi estää avokkiani lähtemästä, mutta minä en luonnollisestikaan aio tehdä asiassa aloitetta.

Minusta se, ettei avovaimoni suostu eroamaan, tarkoittaa, ettei hänen lapsen kaipuunsa ehkä olekaan tärkeämpää kun suhde minun kanssani. Hän ei suoraan sanottuna ole mitenkään äidillistä tyyppiä, eikä äitiys ole koskaan ollut hänelle sydämenasia. Kunhan hän saa käsiteltyä asian päänsä sisällä, uskon hänen kyllä olevan onnellinen myös lapsettomana.

Mitä luulette?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin helppo se on miehenä arpoa haluaakoo niitä lapsia vai ei ja haluaako niitä nyt, 5 vuoden päästä tai vaikka 6kymppisenä :(

Moni nainen on luopunut lapsihaaveista miehen takia ja sitten neli- tai viiskymppisenä huomaa olevansa ihan yksin kun mies jätti ja teki pari lasta jonkun nuoren eukon kanssa.

Vierailija
2/47 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä voi mitään. Paljon tätä asiaa olen miettinyt, mutta en vielä tiedä kantaani. Tai siis kantani on se, etten halua nyt lapsia, mutta en osaa sanoa, ettenkö haluasi niitä parin vuoden päästä. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:37"]

Ei montaa vuotta. Paskan marjat.

Ehkäisystä on kuitenkin pakko huolehtia vaihdevuosiin asti. Ja kyllä noita on lähipiirissä ihan luomusti syntynteitä 40+ikäisten äitien lapsia.

Jos ehdottomasti haluaa lapsia, niin silloin ne kannattaa tehdä just nyt, mutta jos ei ole niin väliksi, niin sittenhän toi teidän tilanteenne on ihan ookoo.

[/quote]

Kuka haluaa olla +40 ensisynnyttäjä, oikeasti? Siinä iässä voisi jo olla mummo... Ja tarkoitan siis että kun itse olisi ihan hyvin voinut tehdä ekan 20-vuotiaana, ja lapsi oman lapsensa 20-vuotiaana. En tarkoita että 40-vuotiaat ovat jotenkin yleisesti mummoja... Tuntuisi todella oudolta tehdä sitä ekaa nelikymppisenä.

Lisäksi kannattaa huomioida että kaikenlaisten sairauksien riski lisääntyy kun lapsen tekee vanhempana. Eikä sen ikäinen nainen enää palaudu niin hyvin raskaudesta ja synnytyksestä...

[/quote]

Ja leegio teiniäitejä yläpeukuttaa...

Sinä olisit voinut tehdä sen ekasi 20-vuotiaana. Minä en.

Ehkä joku keksii vasta 38-vuotiaana että täytyy tässä sittenkin koklata lisääntyä? Sinäkö sen päätät että ei saa? Ei, et päätä.

Vierailija
4/47 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tilastoja asiasta en tiedä, mutta voisin olla aivan varma, että ihmiset katuu enemmän lasten tekemistä jättämistä kuin sitä että tekivät lapsen/lapsia. Ja sanoit että et halua lasta nyt. On ihan mahdollista, että teillä menee vuosi ennenkö edes vaimosi on raskaana ja siihen vielä 9 kk päälle, joten ei teillä vielä 1-2 vuoteen mitään vauvaa ole tulossa.

Vierailija
5/47 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:23"]

Mitään tilastoja asiasta en tiedä, mutta voisin olla aivan varma, että ihmiset katuu enemmän lasten tekemistä jättämistä kuin sitä että tekivät lapsen/lapsia. 

[/quote]

Olen aivan varma että olet väärässä.

Vierailija
6/47 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt OIKEESTI. Ap, olet todella ajattelematon.

Puolisollesi tämä asia on nyt tai ei koskaan. Hän on ollut kanssasi vuosia siinä oletuksessa, että jonain päivänä mahdollisesti hankitte lapsia. Sinulle asia on edelleen "ehkä joskus". Hänen sen sijaan täytyy juuri nyt tehdä se valinta, haluaako lapsia koskaan, ja jos sinä tosiaan aiot jatkaa jahkailuasi, se tarkoittaa myös teidän parisuhteestanne luopumista. Oletko tosiaan sitä mieltä, että haluat menettää tämän ihmisen vain siksi, että "ehkä parin vuoden päästä, ehkä ei" olisi sinulle sopiva aika tehdä lapsia?

Olen itse 33-vuotias. Olemme yrittäneet saada lasta nyt 8 vuotta siinä onnistumatta. Lapsettomuuden suru on suuri, ja uskon, että siitä tulee puolisollesikin vielä iso asia, jos hän ei pääse sitä käsittelemään. Tilanne, jossa nyt olette, on hänelle kohtuuton. Kuten joku täällä jo sanoikin, sinulla pitäisi ainakin olla munaa sanoa, ettet halua lapsia koskaan, piste. Ja ettet rakasta puolisoasi niin paljon, että suostuisit perustamaan hänen kanssaan perheen nyt, kun se on hänelle mahdollista, vaikka itse mieluusti vielä elelisitkin pari vuotta niin kuin ennenkin.

Kuulostaa juuri siltä, mitä niin moni epäilee: nainen käyttää kanssasi, jahkailusi takia, viimeiset hedelmälliset vuodet. Kun lopulta eroatte (syynä se, "ettet halua lapsia"), nainen ei enää ehdi löytää itselleen puolisoa, jonka kanssa niitä lapsia saisi, ja jää lapsettomaksi. Hän menettää mahdollisuuden ikuisiksi ajoiksi. Sinä sen sijaan muutaman vuoden päästä huomaatkin, että kas - ihan kivojahan ne lapset on, ja kaikilla kavereillakin jo alkaa olla. Siinä vaiheessa pyöräytät pari mukulaa jonkun toisen kanssa. Onneksi olkoon - olet saanut itse kaiken, mutta pilannut nykyisen puolisosi elämän. Et taida hänestä suuremmin välittää.

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
7/47 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä: jos ja kun puolisosi rakastaa sinua suuresti, tietenkään hän ei haluaisi päättää suhdettanne, vaan saada ne lapset juuri sinun kanssasi. Se, ettei hän vielä ole lähtenyt, ei siis kerro siitä, "ettei hänen lapsenkaipuunsa niin suuri ole". Vuodet vierivät salakavalasti myös meiltä naisilta, ja on helppo tuudittautua ajatukseen, että vielähän tässä ehtii. Mutta kun ei ehdi. Jos puolisosi jää suhteeseenne ja sen vuoksi lapsettomaksi, hän saattaa myöhemmällä iällään olla asiasta hyvin katkera, vaikka nyt ei siltä vaikuttaisikaan.

Vierailija
8/47 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:08"]

Jos haluat helpottaa hänen oloaan, tee edes itse se päätös ettet tee lapsia ja kerro se hänelle. Kun et ole itse määrätietoinen, roikutat häntä löysässä hirressa, koska hän ei saa tapettua toivoaan, että te vielä teette yhdessä lapsia. Ole mies. 

[/quote]

Totuus on, etten tiedä, haluanko vielä lapsia vai en. Pari vuotta sitten olin sitä mieltä, että halusin. Nyt olen epävarma. Voisin sanoa, etten halua koskaan, mutta se olisi yhä suuri valhe kuin se, että sanoisin kyllä haluavani lapsia jonakin päivänä. -ap

[/quote]

Jos et tiedä tällä hetkellä, haluatko lapsia vai et, se tarkoittaa käytännössä, että et halua lapsia tämän naisen kanssa. Juu, monet onnistuvat tulemaan raskaaksi vielä 38-vuotiaana nopeasti, mutta naisen ei ole mitään järkeä sitä ottaa riskiä, että jää 35-vuotiaana odottelemaan yrittämistä epämääräisiä aikoja, jos tietää haluavansa lapsia.

Jos sinä ehkä haluat lapsia tämän naisen kanssa, niin ellette ala nyt yrittää niin hyvin todennäköisesti et niitä hänen kanssaan saa. Oletko valmis ottamaan sen riskin, että hyvin todennäköisesti et saa lapsia hänen kanssaan? Koska se, ettette nyt ala yrittää lasta, tarkoittaa juuri sitä.

Vierailija
9/47 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti päätät ettet halua lapsia. Maapallo on muutenkin ylikansoittunu.  Yli kahdesta lapsesta saisi mätkäistä reilusti veroa,  ajatelkaa nyt vähän omaa napaa pidemmälle. 

Vierailija
10/47 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:29"]

Hyi oksetus millainen ap on. Ylipäänsä kuule, jos ollaan yhdessä niin on aika luonnollista niitä lapsia tehdä jossain kohtaa. Mitä sä alat sitä nyt enää veivaamaan takaisinpäin.

[/quote]

Höpö höpö.

Vierailija
11/47 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 18:57"] Olet ajattelematon ja kylmä. Mutta tyttöystäväsi oma vika toki, ettei jätä sinua siihen paikkaan. Et teknisesti ottaen tee mitään väärää, se ilmeisesti riittää sinulle takaamaan hyvän omatunnon. Mutta silti olet julma ja itsekäs. [/quote] Olen itsekäs siinä mielessä, etten suostu tekemään lapsia, ennen kuin olen varma haluavani oikeasti sitä. Eikö tätä juuri toivota miehiltä? -ap [/quote] Ei vaan siksi, koska ylläpidät toivoa ja roikotat toista löysässä hirressä asian suhteen. Sinun tulisi tehdä päätös suuntaan tai toiseen.

[/quote]

Minun pitäisi siis päättää hankkia lapsia ja tajuta kahden vuoden kuluttua, etten haluakaan olla isä? Mielenkiintoinen strategia. Ainakin palstamammoille riittäisi taas valitettavaa. -ap

Vierailija
12/47 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti te olette sitä mieltä, että on "vastuutonta" jos ei tiedä, haluaako lapsia, ja kertoo sen kumppanilleen. Onko sitten vastuullista painaista paljaalla alulle lapsi, jota ei halua?

-ei ap

Vierailija
13/47 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:23"]

Huomaa, että sinua selvästi pelottaa. Joskus täytyy vain uskaltaa! Olet selvästi liian harkitsevainen ja hitaasti lämpeävä.

[/quote]

Heppu ei tiedä, haluaako ikinä lapsia. Tämän palstan mukaan hän on "liian harkitsevainen" jos ei heti pistä lasta alulle. Mietittekö te ihmiset ylipäätään mitä elämältä haluatte, vai menettekö muutkin päätökset samalla ihanalla spontaaniudella. "Otinpa just koiran ja ostin purjeveneen, kun en tiennyt tykkäänkö niistä vai en..."

Vierailija
14/47 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:23"]

Huomaa, että sinua selvästi pelottaa. Joskus täytyy vain uskaltaa! Olet selvästi liian harkitsevainen ja hitaasti lämpeävä.

[/quote]

Heppu ei tiedä, haluaako ikinä lapsia. Tämän palstan mukaan hän on "liian harkitsevainen" jos ei heti pistä lasta alulle. Mietittekö te ihmiset ylipäätään mitä elämältä haluatte, vai menettekö muutkin päätökset samalla ihanalla spontaaniudella. "Otinpa just koiran ja ostin purjeveneen, kun en tiennyt tykkäänkö niistä vai en..."

[/quote]

Kiitos tästä kommentista. -ap

Vierailija
15/47 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:37"]

Ei montaa vuotta. Paskan marjat.

Ehkäisystä on kuitenkin pakko huolehtia vaihdevuosiin asti. Ja kyllä noita on lähipiirissä ihan luomusti syntynteitä 40+ikäisten äitien lapsia.

Jos ehdottomasti haluaa lapsia, niin silloin ne kannattaa tehdä just nyt, mutta jos ei ole niin väliksi, niin sittenhän toi teidän tilanteenne on ihan ookoo.

[/quote]

Kuka haluaa olla +40 ensisynnyttäjä, oikeasti? Siinä iässä voisi jo olla mummo... Ja tarkoitan siis että kun itse olisi ihan hyvin voinut tehdä ekan 20-vuotiaana, ja lapsi oman lapsensa 20-vuotiaana. En tarkoita että 40-vuotiaat ovat jotenkin yleisesti mummoja... Tuntuisi todella oudolta tehdä sitä ekaa nelikymppisenä.

Lisäksi kannattaa huomioida että kaikenlaisten sairauksien riski lisääntyy kun lapsen tekee vanhempana. Eikä sen ikäinen nainen enää palaudu niin hyvin raskaudesta ja synnytyksestä...

Vierailija
16/47 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä katuisit vaikka kymmenen vuoden kuluttua jos teillä olisi lapsi? mitä katuisit jos ei olisi lasta. laittakaa paperille kumpikin ja keskustelkaa.

Vierailija
17/47 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:08"]

Jos haluat helpottaa hänen oloaan, tee edes itse se päätös ettet tee lapsia ja kerro se hänelle. Kun et ole itse määrätietoinen, roikutat häntä löysässä hirressa, koska hän ei saa tapettua toivoaan, että te vielä teette yhdessä lapsia. Ole mies. 

[/quote]

Totuus on, etten tiedä, haluanko vielä lapsia vai en. Pari vuotta sitten olin sitä mieltä, että halusin. Nyt olen epävarma. Voisin sanoa, etten halua koskaan, mutta se olisi yhä suuri valhe kuin se, että sanoisin kyllä haluavani lapsia jonakin päivänä. -ap
[/quote]

Tämä on siis näitä keissejä, että mies muuttaa mieltään lasten hankkimisesta, nainen ei halua elää lapsettomana ja eroaa pitkän ja tuskallisen pohdinnan tuloksena. Sitten mies muuttaa parin vuoden päästä jälleen mieltään ja tekee lyhyen tuttavuuden jälkeen lapsia jonkun nuoremman naisen kanssa. Näitä on nähty.

Vierailija
18/47 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:08"] Jos haluat helpottaa hänen oloaan, tee edes itse se päätös ettet tee lapsia ja kerro se hänelle. Kun et ole itse määrätietoinen, roikutat häntä löysässä hirressa, koska hän ei saa tapettua toivoaan, että te vielä teette yhdessä lapsia. Ole mies.  [/quote] Totuus on, etten tiedä, haluanko vielä lapsia vai en. Pari vuotta sitten olin sitä mieltä, että halusin. Nyt olen epävarma. Voisin sanoa, etten halua koskaan, mutta se olisi yhä suuri valhe kuin se, että sanoisin kyllä haluavani lapsia jonakin päivänä. -ap [/quote] Tämä on siis näitä keissejä, että mies muuttaa mieltään lasten hankkimisesta, nainen ei halua elää lapsettomana ja eroaa pitkän ja tuskallisen pohdinnan tuloksena. Sitten mies muuttaa parin vuoden päästä jälleen mieltään ja tekee lyhyen tuttavuuden jälkeen lapsia jonkun nuoremman naisen kanssa. Näitä on nähty.

[/quote]

Itsekin olen vasta todistanut samanlaisen tapauksen. Eikö miehet oikeasti osaa päättää haluavatko lapsia vai ei? Tuntuu että osa miehistä on todella julmia naisia kohtaan tässä. He eivät selvästikään ymmärrä että naisilla on ihan oikeasti aikaraja tämän asian kanssa. Pahimpia ovat miehet jotka roikuttavat naista suhteessa monta vuotta, sanoen että ehkä sitten tulevaisuudessa. Sitten nainen nelikymppisenä kysyy että joko nyt voisi sen lapsen hommata kun ikää on jo niin paljon. Siihen mies tokaiseekin että en minä halua lapsia. Jaha. No siinä sitten paniikissa uuden miehen etsintään, ja eihän kukaan sen ikäisen naisen kanssa enää halua perhettä perustaa. Että kiitos vain. Ja sitten parin vuoden päästä kuuluu eksän uutisia että on hommattu lapsia jonku uuden kanssa... Anteeksi tää kamala avautuminen mutta mulla niin korpeaa tällainen vastuuton käytös!!!

Vierailija
19/47 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:08"] Jos haluat helpottaa hänen oloaan, tee edes itse se päätös ettet tee lapsia ja kerro se hänelle. Kun et ole itse määrätietoinen, roikutat häntä löysässä hirressa, koska hän ei saa tapettua toivoaan, että te vielä teette yhdessä lapsia. Ole mies.  [/quote] Totuus on, etten tiedä, haluanko vielä lapsia vai en. Pari vuotta sitten olin sitä mieltä, että halusin. Nyt olen epävarma. Voisin sanoa, etten halua koskaan, mutta se olisi yhä suuri valhe kuin se, että sanoisin kyllä haluavani lapsia jonakin päivänä. -ap [/quote] Tämä on siis näitä keissejä, että mies muuttaa mieltään lasten hankkimisesta, nainen ei halua elää lapsettomana ja eroaa pitkän ja tuskallisen pohdinnan tuloksena. Sitten mies muuttaa parin vuoden päästä jälleen mieltään ja tekee lyhyen tuttavuuden jälkeen lapsia jonkun nuoremman naisen kanssa. Näitä on nähty.

[/quote]

Ja vaikka nainen ei eroaisikaan, mies ottaa kuitenkin hatkat jossain vaiheessa ja silloin naiselle on myöhäistä.

Vierailija
20/47 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset