Mies haluaa lapsen, mutta inhoan vauvoja
Miehen kuumeilu alkaa tässä tulla vain kovemmaksi. Kyse ei ole siitä, että inhoaisin lapsia. Olemme sopineet, että lapsia tulee. Rehellisyyden nimissä koen vauva-ajan äärimmäisen epämieluisana. Miten kestäisin sen yli, apua?
Kommentit (57)
Miksi täällä väitetään, ettei aloittaja voi tietää, minkälaista vauva-aika olisi hänen mielestään? Kyllähän kaikki tietävät, että vauvat ovat avuttomia ja riippuvaisia. Itsestään voi myös tietää sen, että inhoaa vauvojen avuttomuutta ja riippuvaisuutta. Ei tämä mitään kvanttifysiikkaa ole.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:07"]
Miten kestäisit?
Ainakin se on elämänkulussa erittäin lyhyt aika.
[/quote]
Hei, tämä ei oikeasti auta yhtään. Ihminen, joka on kestämättömässä elämäntilanteessa, ei pidä tuota aikaa lyhyenä!
AP: Kannattaa miettiä, mitä teet, jos mies lähtee, sairastuu tai kuolee lapsen ollessa pieni. On täysin mahdollista, että joudut vauvan yksinhuoltajaksi. Jos et ole varma, että suoriudut myös tästä, älä missään tapauksessa hanki lapsia.
[/quote]
Onko ap "kestämättömässä" elämäntilanteessa? --- Syöpähoidot itsellä, neliraajahalvaantunut veli, jota pitää hoitaa. Vanhemmat dementoituneita jne. Mies työtön alkoholisti?
Itse hän ei raportoinut "kestämättömästä" elämäntilnateesta. Mutta ehkä sinä tiedät paremmin.
Minusta aloituksen perusteella hän on vain kehittymätön ja tunteitansa käsittelemätön ihminen. Mitään muita koordinaatteja hän ei anna.
-täti 52v.
[/quote]
Olen sitä mieltä, että sinunlaisesi ihmiset ansaitsevat kuolla syöpään.
[/quote]No ohoh. Et viitsisi perustella, miksi sinun mielestäsi joku ansaitsee kuolla syöpään? Eihän tuo täti 52v. mitään niin kamalaa kirjoittanut.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:36"]
Miten kestäisit?
[/quote]
Hei, tämä ei oikeasti auta yhtään. Ihminen, joka on kestämättömässä elämäntilanteessa, ei pidä tuota aikaa lyhyenä!
AP: Kannattaa miettiä, mitä teet, jos mies lähtee, sairastuu tai kuolee lapsen ollessa pieni. On täysin mahdollista, että joudut vauvan yksinhuoltajaksi. Jos et ole varma, että suoriudut myös tästä, älä missään tapauksessa hanki lapsia.
[/quote]
Onko ap "kestämättömässä" elämäntilanteessa? --- Syöpähoidot itsellä, neliraajahalvaantunut veli, jota pitää hoitaa. Vanhemmat dementoituneita jne. Mies työtön alkoholisti?
Itse hän ei raportoinut "kestämättömästä" elämäntilnateesta. Mutta ehkä sinä tiedät paremmin.
Minusta aloituksen perusteella hän on vain kehittymätön ja tunteitansa käsittelemätön ihminen. Mitään muita koordinaatteja hän ei anna.
-täti 52v.
[/quote]
[/quote]No ohoh. Et viitsisi perustella, miksi sinun mielestäsi joku ansaitsee kuolla syöpään? Eihän tuo täti 52v. mitään niin kamalaa kirjoittanut.
[/quote]
Ehkä olisi pitänyt kirjoittaa, että toivon hänen kuolevan syöpään. Hän sanoi todella ikävästi aloittajasta.
Joskus tuntuu, että nykyajan nuoret naiset ovat piloille lellittyjä itsekkäitä pikku paskiaisia, jotka eivät kestä sitä, että joutuisivat joskus sietämään vähän epämukavuutta ja asettaman jonkun muun tärkeämmäksi kuin itsensä. Tai varsinkaan mitää varovaista itseensä kohdistuvaa kritiikkiä. Nämäkin kommentit ja alapeukutukset vain vahvistavat käsityksiäni. En ole "täti 52v", olen pari vuotta nuorempi, mutta pitkälti samoilla linjoilla. Tämmöiset oman napansa rakastajat sitten vielä kehtaavat toivottaa syöpäkuolemaa, jos joku uskaltaa ilmaista eriäviä mielipiteitä. Just....
Kannattaa myös miettiä, mitä sitten jos vauva ei olekaan täysin terve. Jos se on vaikka sokea, kuuro, kehitysvammainen, liikuntavammainen, adhd, mitä näitä nyt on... Mä en todellakaan lähtis äidiksi, jos en sitä tosi paljon haluaisi.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:43"]
Joskus tuntuu, että nykyajan nuoret naiset ovat piloille lellittyjä itsekkäitä pikku paskiaisia, jotka eivät kestä sitä, että joutuisivat joskus sietämään vähän epämukavuutta ja asettaman jonkun muun tärkeämmäksi kuin itsensä. Tai varsinkaan mitää varovaista itseensä kohdistuvaa kritiikkiä. Nämäkin kommentit ja alapeukutukset vain vahvistavat käsityksiäni. En ole "täti 52v", olen pari vuotta nuorempi, mutta pitkälti samoilla linjoilla. Tämmöiset oman napansa rakastajat sitten vielä kehtaavat toivottaa syöpäkuolemaa, jos joku uskaltaa ilmaista eriäviä mielipiteitä. Just....
[/quote]
Surku seuraa etsii.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:29"]
Miksi täällä väitetään, ettei aloittaja voi tietää, minkälaista vauva-aika olisi hänen mielestään? Kyllähän kaikki tietävät, että vauvat ovat avuttomia ja riippuvaisia. Itsestään voi myös tietää sen, että inhoaa vauvojen avuttomuutta ja riippuvaisuutta. Ei tämä mitään kvanttifysiikkaa ole.
[/quote]
Ei ole kvanttifysiikkaa, mutta koska me ihmisetkin olemme eläimiä, meillä on kaikenlaiseja viettejä, joita hormonitoiminta ohjaa. Yksi vietti on se, että äidin ja vauvan välille kehittyy normaalissa tilanteessa symbioosi, joka saa äidin keskittämään huomionsa täysillä vauvaan. Tämä saa monen äidin kokemaan vauva-ajan näennäiseestä rasittavuudestaan huolimatta jopa ekstaattisena, kuten eräs vastaja tässä vauva-aikaa kuvaili. Minäkin kuulun tähän vauva-ajasta nauttijoiden ryhmään. Vauvan syntyminen voi siis yllättää ihmisen täysin.
Jos ap aikoo kuitenkin lapsia hankkia, suosittelen käsittelemään noita vaikeita tunteita terapiassa, koska selvästi hänellä on omasta lapsuudestaan peräisin olevaa painolastia. Moni onkin tässä ketjussa huomauttanut, että riippuvuus ja avuttomuus eivät jää vauva-aikaan, ja toisaalta vauva-aika on lapsen kasvun kannalta aivan hirveän tärkeä. Jos jää vaille kunnollista hoivaa vauvaiässä, se heijastuu kyllä suuressa määrin myöhempään elämään.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:36"]
Miten kestäisit?
[/quote]
[/quote]
-täti 52v.
[/quote]
[/quote]
Ehkä olisi pitänyt kirjoittaa, että toivon hänen kuolevan syöpään. Hän sanoi todella ikävästi aloittajasta.
[/quote]
Miten ikävästi? Tuollainen vaikutelma minullekin aloittajasta tuli.
Itse olen aina halunnut lapsen, nimenomaan lapsen en vauvaa. En ole koskaan ymmärtäny, mitä ihanaa niissää vauvaoissa oikein. Silloin kun nukkuvat ovat ihan söpöä. Itselläni on myös iso oman ajan ja tilan tarve ja hiukan jännittikin miten pää kestää. Vauva-aika on oikeasti lyhyempi aika verrattuna siihen lapsiaikaan, joten ajattelen että se vain tulee kärsiä. Vauva oli haastava ja todella huono nukkuja. Alku oli ihan helvettiä. Mutta päivä kerrallaan siitä selvittiin. Mutta nyt vauva on melkein 11 kuukautta. Ei ole univelkaa, illalla jaksaa katsoa klo 21 alkavan leffan loppuun. Saan omaa aikaa hyvin ja pääsen omiin menoihini ihan kivasti. Vauvan kanssa voi mennä myös hyvin kahville ja kylään, on oikein hurmava tapaus. Oma vauva on kuitenkin aina sata kertaa kivempi kuin muiden vauvat. Se vauva-aika täytyy hoitaa hyvin, siitä saa palkinnoksi sen kivan lapsen. Haaveilen jo toisesta :)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:39"]
ÄLÄ TEE LASTA VAIKKA MIES KIVEN JA KANNON KAUTTA LUPAISI OSALLISTUA JA HOITAA; YKSIN JÄÄT KUITENKIN JA SITTEN VITUTTAA. Anteeksi capsraiskaus mutta pointti taisi tulla selväksi.
[/quote]
Tämä on niin totta. Miesten lupaukset on yhtä aitoja kuin huoran rakkaus. Tämä kannattaa muistaa kun niitä vakuutteluja kuuntelee.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:09"]
ÄLÄ TEE LASTA VAIKKA MIES KIVEN JA KANNON KAUTTA LUPAISI OSALLISTUA JA HOITAA; YKSIN JÄÄT KUITENKIN JA SITTEN VITUTTAA. Anteeksi capsraiskaus mutta pointti taisi tulla selväksi.
[/quote]
Tämä on niin totta. Miesten lupaukset on yhtä aitoja kuin huoran rakkaus. Tämä kannattaa muistaa kun niitä vakuutteluja kuuntelee.
[/quote]
Mä en edes tiennyt, että mieheltä pitäisi jotain lupauksia vaatia, mulle oli itsestään selvää, että mies hoitaa lapsia siinä missä minäkin, ja on hoitanut.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:10"]
[/quote]
[/quote]
Mä en edes tiennyt, että mieheltä pitäisi jotain lupauksia vaatia, mulle oli itsestään selvää, että mies hoitaa lapsia siinä missä minäkin, ja on hoitanut.
[/quote]
Kaikki miehet eivät hoida. Suurin osa ei hoida lapsiaan.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ai että ihan suurin osa. En usko.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:49"]Adoptoikaa taaperoikäinen? [/quote] Ja jätetään hyödyntämättä miehen erityisen hyviä geenejä? Joo, ei. Ap
[/quote]
Ja täten paljastuitkin provoksi...
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ainakin tämän palstan valitusten perusteella.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ainakin tämän palstan valitusten perusteella.
[/quote]
Käytäpä nyt hetki niitä aivojasi. Kirjoitit: tämän palstan valitusten perusteella. Valitusten. Voisko olla ihan vaikka niin, että naiset, joiden miehet hoitava lapsia, eivät tee tällä palstalla aloituksia, joissa he valittavat, että voi vittu kun tuo Make on taas noiden lasten kanssa ulkona tai että tuolla se Pera vain vaippoja vaihtelee eikä lainkaan istu kittaamassa kaljaa lätkämatsia katsellen? Koska valitustahan suurin osa tämän palstan keskusteluista on, jos tekee avauksen siitä, miten kaikki on mallillaan, harvaa kiinnostaa siihen keskusteluun osallistua.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:55"]
Lapsi tarvitsee rakastavaa hoitoa vauva-aikana, mutta mikään ei tee äidin hoidosta sitä lapselle parasta. Yleensä äidin on helpoin jäädä kotiin tässä nykyisessä yhteiskunnassa, mutta yhtä hyvin isä voi hoitaa lasta pikkuvauva-aikana. Imettäminen on miehelle mahdotonta, mutta onneksi korvikkeetkin ovat nykyisin varsin hyviä.
Jotenkin tuntuu siltä, että suuri osa lasten isistä herää isyyteensä vasta pikkuvauva-ajan loputtua, kun lapsesta on "jotain seuraa". Sallitanekoon siis sama myös lasten äideille.
Ennustan itselleni suuren määrän alapeukkuja äitifanaatikoilta.
[/quote]
Katson olevani kaukana äitifanaatikosta. Silti ainakin meillä se olin minä joka oli raskaana ja synnytin, eikä mieheni. Mahtaa olla vastenmielistä, jos ei oikeasti halua vauvaa. Ja todennäköisesti haijastuu käytökseen vauvaa kohtaan.
Tottakai isä voi olla ihan yhtä hyvä hoitaja lapselle kuin äiti. Kuka tahansa tervepäinen, rakastava aikuinen voi, vaikka ei olisi edes sukua! Muttta ei ole järjen häivää tehdä lasta, jos kumpi tahansa tulevista vanhemmista inhoaa ajatusta.