Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä ei saa puhua lihavuudesta rehellisesti?

Vierailija
24.01.2022 |

Ihmetyttää kun tuo yksi ketju taas poistettiin. Miksi ei saa käydä keskustelua lihavuudesta ihan avoimesti ja rehellisesti? Miksi pitää koko ajan pelätä että lihavat ottavat nokkiinsa jos heille sanoo että lihavuus johtuu siitä, että syöt liikaa ja olet liian laiska liikkumaan. Miksi ei saa sanoa lihavuuden vaaroista ja sen yhteiskunnalle aiheuttamista kuluista? Miksi pitää olla vain kehopositiivinen ja leikkiä että lihavuus on normaalia?

Kommentit (233)

Vierailija
1/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillekin on niin vaikeaa tajuta, että kehopositiivisuus tarkoittaa kehorauhan antamista kenelle tahansa painosta riippumatta.

Vierailija
2/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko siis että lihava ei jo tiedä noita asioita? Että sinun pitää kertoa?

Annapa kuule ihmisten olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluatko keskustella muiden lihavuudesta, miksi?

Vierailija
4/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et osaa olla asiallinen. Siksi.

Vierailija
5/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että tiettyjä alotuksia poistetaan ihan jo ip:n/kirjoitustyylin perusteella. Palveluntarjoalla on oikeus poistaa alustoiltansa sisältöä käytännössä mielivaltaisesti, jos ei miellytä vaihda palvelua niin vapaa maailma toimii.

Vierailija
6/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun täällä aina vingutaan et miksi poistuu miksi poistuu eikä kirjoittajalla oikeasti ole mitään käsitystä siitä mikä on asiallista keskustelua 😂

Vierailija
7/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna olen harrastanut 1,5 tuntia liikuntaa viimeisenä seitsemänä päivänä, mutta juuri äsken söin kolme riviä suklaalevystä. Ei tee hyvää, tiedän, joten päätin lukita suklaaddiktioni tähän määrään. Levyn on riitettävä viikoksi ja jos loppuu kesken, en saa ostaa lisää!

Vierailija
8/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vihapuhetta, jota mm lääkärit harrastavat.

Vierailija
9/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehopositiivisuus edistää diabetestä.

Anorektikoillakin?

Vierailija
10/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vieläkän hakeutunut terapiaan tuon sun lihavuus-fetissin kanssa?

Vierailija
11/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tutkimusten mukaan tuo ei pidä paikkaansa. Kirjoita siihen , että omasta mielestäsi lihavuus johtui siitä.

Vierailija
12/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse lihava ja siksi haluan keskustella lihavuudesta ilman sitä jatkuvaa silmien ummistamista ja tekosyiden keksimistä. En kirjoittanut sitä poistettua ketjua, mutta ymmärsin hyvin sen kirjoittajaa. Mä itse kaipasin sitä, että mun voi otteluun läskeistäni eräs tuttava joskus sanoi että tee asialle jotakin. Ja nyt teen. Lihavat ovat hyviä keksimään tekosyitä lihavuudelleen ja lihavuus loppupeleissä maksaa valtavasti meille kaikille.

Suurinosa lihavista tietää kyllä, että ovat lihavia ja lihavuuteen kuuluvat riskit. Koska sinä olet ummistanut silmäsi omalle kropallesi ei tarkoita sitä, ettäkö näin muut tekisivät.

Vierailija
13/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Ihmettelen alapeukkuja, mutta kun voimaantumisia häiritsevää nämä totuudet.

Vierailija
14/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tutkimusten mukaan tuo ei pidä paikkaansa. Kirjoita siihen , että omasta mielestäsi lihavuus johtui siitä.

Mistä lihavuus johtuu?

Vierailija
15/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lihavuus johtuu? Jotkut syö liikaa, jotkut ovat masentuneita ja syövät, syö suruunsa, sairaus lihottaa. 

On omituista, että mielialakyselyssä maksimipisteet saa jos vastaa laihtuneensa paljon viime aikoina ja sitä pidetään masennuksen merkkinä. Yhtä hyvin se voi olla toinen ääripää eli syö ja syö.

Itse olin BMI53, mutta olen laihduttanut huomattavasti ja vieläkin laihdutettavaa. Kyllä kilojen takana on sairautta ja mielialaankin liittyvää ja yleiseen elämään, jossa oli ongelmia. Nyt olen saanut fyysistä terveyttä takaisin ja oli voimia alkaa pudottaa painoa. Ja lihavahan saa ne kilot esim. puolen vuoden aikana. Itse lihoin 30kg puolessa vuodessa(osin ainakin kilpirauhasen vajaatoiminta, joka todettiin vasta tuon jälkeen). Ei se tarkoita sitä,että söisi sen jälkeen liikaa. Kilot tuli ja ne pysyy normaalilla ruokavaliolla jota muutkin syö. Jos söisi liikaa lihoisi lisää. Paino putoaisi laihduttamalla, mutta ei välttämättä niin helppoa. Kaikki palat loksahti yhteen viime vuonna ja sain voimia pudottaa painoa. 

Vierailija
16/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OHO. Siis luulet ettei läski tiedä olevansa läski? Ei se pulkannarun huutelua siihen tarvitse. 🤣

Älä nyt. Näille ihmisille kun pitäisi antaa ihan kultanen tähtimerkki, kun osaavat kertoa kuka on lihava ja kuka ei! Siis WAU. Kun eihän kukaan lihava tiedä olevansa lihava, vasta kun AP heille siitä kertoo. 

Siis kyllä pitäisi Presidentin ihan kunniamerkki antaa, kun AP:lla on tälläinen lahja hallussa. Eihän meistä kukaan muuten tietäisi, että me olemme lihavia! 

Vierailija
17/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillekin on niin vaikeaa tajuta, että kehopositiivisuus tarkoittaa kehorauhan antamista kenelle tahansa painosta riippumatta.

Ei ole tarkoittanut pitkään aikaan. Asiaa seuraavat kyllä tietävät mihin se liike meni jo kauan sitten kaiken maailman Virgie Tovareiden ja Tess Holidayn ansiosta.

Kehopositiivisuus oli alunperin sellaisia ihmisiä varten, joilla oli vaikka raajoja amputoitu. Sitten siitä tuli lihavuuden ylisystä ja laihuuden sekä laihduttamisen kauhistelua. Jos haluaa parantaa ruokavaliotaan koska tahtoo hoikemman kropan, on näiden "kehopositiivisten" mielestä hirveä n*tsi joka pitää yllä dieettikulttuuria. Virgie Tovarin mielestä pienemmän kakkupalan haluaminen on rikos häntä kohtaan.

Vierailija
18/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi se vaimon lihavuus -ketju poistui. Olisin halunnut antaa oikeasti vinkkejä ja kirjoitin pitkän kommentin, mutta ketju oli poistunut kun yritin lähettää sen.

Tänne ei tee mieli kirjottaa yhtään mitään kun kaiken on joku loukkaantunut mennyt ilmoittamaan asiattomaksi.

Vierailija
19/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Ihmettelen alapeukkuja, mutta kun voimaantumisia häiritsevää nämä totuudet.

Että ihminen, jolla on paljon arpia, puol kroppaa palanut ja esittää sitä instagramissa edistää diabetestä? 

Vierailija
20/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ajetaan mielipide rajoitteita ns vähemmistöjen toimesta. Moni esim salaa elämäntapa projektinsa ettei loukkaa kehopositiivisia.

Ei vaan nykyään tiedetään että laihdutus lisää lihomista. Lihavuudesta negatiivisesti puhuminen lisää lihomista. Jokainen ylipainoinen olisi ehkä kymmeniä kiloja hoikempi ellei olisi laihdutuskierteessä tai ollut sellaisessa. Ainoa keino vähentää lihavuutta on lakata ihannoimasta hoikkuutta ja lakata puhumasta laihdutuksesta.

Lihavuuteen on lääkkeitä mm suolistohormoni, joka kertoo hyvin sen että lihavuus on osalla geeneissä ja siten sitä on joidenkin huomattavasti vaikeampi hallita. Miksei syöpäsairaille sanota että otat itseäsi niskasta kiinni ja hoidat rintasyöpäsi itse?

Ainoa keino painoon joka ei aiheuta terveyshaittoja on se että ei laihduta, ajattelee positiivisesti omasta kehostaan aina, oli se millainen vain, syö mahdollisimman terveellisesti sen suhteen että saa kaikki tarvitsemansa vitamiinit ja hivenaineet ruoasta, yksi lautasellinen riittää yhdelle ihmiselle/ruokailu, pyrkii löytämään liikuntaa joka on itselle mieluista eikä pakkopullaa ja koittaa löytää elämäänsä mielekästä tekemistä. Siinäpä se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi