Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä ei saa puhua lihavuudesta rehellisesti?

Vierailija
24.01.2022 |

Ihmetyttää kun tuo yksi ketju taas poistettiin. Miksi ei saa käydä keskustelua lihavuudesta ihan avoimesti ja rehellisesti? Miksi pitää koko ajan pelätä että lihavat ottavat nokkiinsa jos heille sanoo että lihavuus johtuu siitä, että syöt liikaa ja olet liian laiska liikkumaan. Miksi ei saa sanoa lihavuuden vaaroista ja sen yhteiskunnalle aiheuttamista kuluista? Miksi pitää olla vain kehopositiivinen ja leikkiä että lihavuus on normaalia?

Kommentit (233)

Vierailija
81/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se terveydenhuollon ylikuormittaminen!

Vierailija
82/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiia painaa 110kg ja on silti kaunis ja menevä. Veriarvotkin on kuulemma kunnossa."

"Joonas 70kg ei ole ottanut rokotetta. Pitäisikö hänelle lätkäistä tonni sakkoa ja Australian keskitysleiriolot, että lopettaisi kuormittamasta terveydenhuoltoa?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tutkittu fakta, että negatiivinen kehopuhe (ts. läskittely) ei edistä lihavien painonpudotusta. Nämä jatkuvat muka-huolestuneet ketjut ja kommentit lihavien terveydestä ja lihavuuden yhteiskunnallisista vaikutuksista eivät auta lainkaan lihavia laihtumaan. Eikä se olekaan teidän kommentoijien pyrkimys. Tarkoituksenne on vain kiusata ihmisiä, joita pidätte itseänne huonompina.

Vierailija
84/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jo pienestä asti kun lihoin vaikka söin normi kotiruokaa (paljon vähemmän mitä kaksoissisko) joka siis pysyi hoikkana. Lihoin koko ajan (vaikka liikuin paljon ja harrastin esim sählyä) ja mua kiusattiin rankasti siitä koulussa (myös kotona vanhempien osalta sekä sisarusten) taisin olla 12 kun kasvoin paljon pituutta ja yhtäkkiä multa alkoi tippua se paino ja lapsenpyöreys hävisi. Oon siis normipainoinen nykyäänkin ja nyt huomannut että nuoremmalla lapsella on samaa mitä mulla oli.

Vierailija
85/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50 % suomalaisista on ylipainoisia tai lihavia, ihan kauhean kauan ei voida enää hyssytellä ettei lihavat loukkaannu.

Täällähän muuten oli kanssa hyvä esimerkki se laihdutus 2022-ketju, jossa lihavat hyökkäsi normaalipainon rajoissa olevien kimppuun siksi, että heillä ei ole oikeutta tiputtaa paria kiloa. Yksinoikeus oli vain reilusti ylipainoisilla. Siinä sitä taas-arvoa ja kehopositiivisuutta.

Vierailija
86/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillekin on niin vaikeaa tajuta, että kehopositiivisuus tarkoittaa kehorauhan antamista kenelle tahansa painosta riippumatta.

Ei ole tarkoittanut pitkään aikaan. Asiaa seuraavat kyllä tietävät mihin se liike meni jo kauan sitten kaiken maailman Virgie Tovareiden ja Tess Holidayn ansiosta.

Kehopositiivisuus oli alunperin sellaisia ihmisiä varten, joilla oli vaikka raajoja amputoitu. Sitten siitä tuli lihavuuden ylisystä ja laihuuden sekä laihduttamisen kauhistelua. Jos haluaa parantaa ruokavaliotaan koska tahtoo hoikemman kropan, on näiden "kehopositiivisten" mielestä hirveä n*tsi joka pitää yllä dieettikulttuuria. Virgie Tovarin mielestä pienemmän kakkupalan haluaminen on rikos häntä kohtaan.

Dieettikulttuuri lisää lihavuutta. Se on puhdas tieteellinen fakta. Jos haluaa parantaa ruokavaliotaan koska haluaa hoikemman kropan ja kertoo siitä muille, ylläpitää dieettikulttuuria. Ihan sama jos kerrot että olet ylpeä siitä että olet valkoinen koska muut rodut ovat sinua alempana, ylläpidät r*sm*ia.

Ei hyvää päivää. Juuri tätä tarkoitan: jos joku haluaa omasta mielestään näyttää paremmalta, lihavat tulevat valittamaan että "ylläpidät dieettikulttuuria". Se ei kuulu teille pätkääkään mitä joku tekee omalle kropalleen, niinhän tekin sanotte muille. Todella tekopyhää ettei muka saisi laihduttaa, mutta teidän lihavuuteenne ei saisi puuttua.

Olen eri, mutta kai ymmärrät tietämättömyytesi asiasta?

Dieettikulttuuri, laihdutustuotteet, laihdutus ruokavaliot ynnämuut on suunniteltu sillä tavalla, että ne nimenomaan ylläpitävät lihavuutta. Jos heidän tuotteet olisivat oikeasti toimivia, niin lihavuus olisi lakannut kauan aikaa sitten ja sen jälkeen ei olisi asiakkaita. Sen takia dieettikulttuuri nimenomaan ylläpitää lihavuutta ja ylläpitää siihen liittyvää ahdistusta, masennusta ja muita mielenterveydenhäiriöitä, jotka sitten lisäävät lihavuutta. 

Pointti ei ole, etteikö saisi laihduttaa, mutta diettikuluttuuri, niiden superdieettien lupaukset ynnämuut edistävät pahaa oloa ja lihavuutta. 

Miksi alentuva asenne, kun et itse ymmärtänyt mistä puhutaan?

En maininnut sanallakaan mitään laihdutustuotteita tai superdieettejä. Esimerkki oli vain ihminen, joka haluaa parantaa ruokavaliotaan ulkonäköä kohentaakseen. Siinä kaikki. Ja sitten uhriudut jollain dieettituotteilla.

En ole uhriutunut.

Dieettikulttuuriin kuuluvat laihdutustuotteet ja -ohjelmat, ja niiden ympärillä pyörivä miljoonien jos ei biljoonien hintainen bisnes. 'Puhuin siis dieettikulttuurista. 

Ja minä en, joten miksi vastasit minulle ja veit asian täysin sivuraiteelle syyttäen minua tietämättömyydestä?

Kun olen kirjaimellisesti nähnyt, ettei saa sanoa haluavansa laihduttaa ulkonäön vuoksi, ihan sama vaikka sen tekisi vain jättämällä suklaat vähemmälle. Siitä saa kuraa niskaan. 

Missä te oikeasti tapaatte näitä henkilöitä, jotka kaatavat kuraa niskaan, jos haluat laihduttaa?

Itse olen saanut positiivista palautetta laihduttamisesta niin lihavilta, kuin laihoilta. Itseasiassa ainoastaan yksi ex-ystäväni (joka on hoikka) yritti vaikeuttaa laihtumistani jatkuvasti puhumalla ruuasta, tarjoamalla mässyruokaa ja lopulta kauhistellessa, miten voi jäädä roikkuvaa ihoa jos laihduttaa! 

Välillä tuntuu, että ne on enemmänkin ne hoikat ihmiset, jotka yrittävät estää lihavia laihtumasta ja tämäkin aloitus on selkeä esimerkki siitä. 

No juuri siellä kehopositiivisuus-sfääreissä joita tässä olet koko ajan hehkuttanut? Siitähän on kyse.

En tiedä millaista niissä on Suomen puolella jos siellä pyörit etkä tuohon ole törmännyt. Jenkeissä touhu on kuitenkin mennyt kauan sitten juuri kuvailemani kaltaiseksi.

Anteeksi mutta... Miksi menet puhumaan henkilöille, jotka selkeästi eivät halua laihduttaa laihduttamisesta? Siis tottakai saat negatiivistä palautetta. Se on vähän, kuin menisi puhumaan henkilöille, jotka eivät pidä punaisesta väristä, että "mä rakastan punaista väriä!". Et varmaankaan saa positiivistä palautetta?  

Päinvastoin, HE tulevat laihempien postauksiin valittamaan kun joku kehtaa laihduttaa. Tai jos joku on laihempi ja tägää kehopositiivisuuden juttuunsa, tulevat sanomaan ettei kehopositiivisuus ole laihoja varten.

Miksi keksitte päästänne näitä juttuja, kun en ole missään väittänyt kehottaneeni lihavia laihduttamaan? 

Vierailija
87/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään pulkannarun huutelu ei kyllä ole kehopositiivisuutta tai kehorauhaa. Jos joku haluaa kapeamman kakkuviipaleen tai valitsee salaatin pizzan sijaan, hänelle on annettava ruokarauha samalla tavalla kuin ihmiselle, joka valitsee jotain muuta lautaselleen. Näiden sääntöjen pitäisi koskea KAIKKIA leirejä.

Olen itse ylipainoinen (ja ainakin toistaiseksi terve) ja olen laihduttanut yli 30 kiloa ollakseni terve. Kehopositiivisuus on vaikeaa, koska olen huomannut olevani kriittisempi ja vihaavani itseäni enemmän, mitä lähempänä normaalia painoa olen. Olen stressaantuneempi omasta painostani ja hyvinvoinnistani, ja helpommin pettynyt itseeni.

Jollain tavalla olin siis paremmassa kehorauhassa ollessani sairaalloisen ylipainoinen, mutta nyt koen ahdistusta omasta ulkonäöstäni ja terveydestäni. Raskausaika ei ole helpottanut tilannetta, koska itseni kyttääminen on saanut aivan uusia mittasuhteita vauvan hyvinvoinnin vuoksi. Käytin vuosia laihduttamiseen ja nyt kehoni kasvaa juuri siihen suuntaan, johon en halua sen kasvavan. Tämä on ollut vaikea hyväksyä siitäkin huolimatta, että nyt 6. raskauskuukaudella olen yhä saman painoinen kuin ennen raskautta.

Olen ollut samassa tilanteessa ja voin rohkaista, että imetys on suureksi avuksi. Raskauden päättyessä olin +15 kg ylipainoinen ja kaikki lähtivät ihan huomaamatta hujahtamalla imettäessä. Ja kerran kun saavutin normaalipainon, oli sitä sen jälkeen paljon helpompi ylläpitää.

Vierailija
88/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta tämän kultin ajatuksia muka jostain dieettikulttuurista ja siitä, että pitäisi rakastaa kehoaan vaikka se olisi missä kunnossa ja sen muuttaminen olisi väkivaltaa itseä kohtaan. Diabeteksen hommaaminen on väkivaltaa itseä kohtaan. Se että kieltäytyy joskus kakusta ei ole väkivaltaa itseä kohtaan, päinvastoin.

Eli sinun mielestä ihmisten pitäisi vihata omia kehojaan? Vaikka olisi syömättä viikon, niin se lihavuus ei sillä yhtäkkiä katoa. 

Ymmärrän, että sinä vihaat itseäsi niin paljon, että haluat myös muiden vihaavan, koska et osaa päästää tuosta vihaisuudestasi irti, mutta pidemmälle elämässä pääsee, kun hyväksyy itsensä ja on positiivinen mieli. 

Osaatko edes ajatella muuten kuin mustavalkoisesti, olla laittamatta sanoja suuhuni ja keksimättä millainen kauhea ihminen minun täytyy olla? Turha kysymys, selvästikään et.

Ei tarvitse vihata kehoaan, voi vaikka olla ihan neutraalikin. Voi pyrkiä kohti parannusta siitä lähtökohdasta, että nyt olen tällainen ja se on ihan ok. Miksi tarvitsisi koko ajan rakastaa kroppaansa väkisin, jos oikeasti ei ole tyytyväinen?

Koska epätäydellistäkin voi rakastaa!!!

Rakastamaansa vartaloakin voi muuttaa, ei se rakastaminen sitä estä.

Vierailija
89/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tutkittu fakta, että negatiivinen kehopuhe (ts. läskittely) ei edistä lihavien painonpudotusta. Nämä jatkuvat muka-huolestuneet ketjut ja kommentit lihavien terveydestä ja lihavuuden yhteiskunnallisista vaikutuksista eivät auta lainkaan lihavia laihtumaan. Eikä se olekaan teidän kommentoijien pyrkimys. Tarkoituksenne on vain kiusata ihmisiä, joita pidätte itseänne huonompina.

Esimerkiksi minä en ole ketään haukkunut läskiksi tai käskenyt ketään laihduttamaan. Haluaisin silti rauhassa keskustella laihduttamisesta ilman, että joku lihavaksi itsensä kokeva tulee väkisin ketjuun loukkaantumaan ja ilmiantamaan sen. Jos heitä ei kiinnosta laihdutus, miksi tulevat ketjuun?

Vierailija
90/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette tekopyhiä. Millä oikeudella haukutte laihempia ja sitten valitatte, kun teille sanotaan edes se tosiasia, ettei lihavuus ole terveellistä? Uskomatonta porukkaa.

En ole haukkunut yhtään laihaa ihmistä. 

Miten voi olla niin vaikea syödä sen mitä kuluttaa ?

Tai että ateriat on järkevän kokoisia ja sisältävät järkeviä raaka-aineita ?

Koska addiktio.

Tupakka oli helppo lopettaa, samoin amf*tamiini, en tarvitse niitä koskaan enää.

Mutta en voi olla loppuelämää syömättä.

Bmi37

Voit kyllä lopettaa määrättyjen ruokien ja juomien syönnin täysin. On paljon ruokia joita suurin osa maailman ihmistä ei ole koskaan syönyt. Kaloripitoiset juomat, karkit, pullat, pizzat, hampurilaiset, alkoholi, sokeri, ketsuppi, majoneesi, suklaa, voi jne. Hyvin menee silti.

Kukaan ei puhu siitä ettei saa syödä tai ei saa syödä monipuolisesti. Monelle se monipuolinen tarkoittaa heti eineksiä ja herkkuja ja aivan liian suuria annoksia.

Vierailija
91/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillekin on niin vaikeaa tajuta, että kehopositiivisuus tarkoittaa kehorauhan antamista kenelle tahansa painosta riippumatta.

Ei ole tarkoittanut pitkään aikaan. Asiaa seuraavat kyllä tietävät mihin se liike meni jo kauan sitten kaiken maailman Virgie Tovareiden ja Tess Holidayn ansiosta.

Kehopositiivisuus oli alunperin sellaisia ihmisiä varten, joilla oli vaikka raajoja amputoitu. Sitten siitä tuli lihavuuden ylisystä ja laihuuden sekä laihduttamisen kauhistelua. Jos haluaa parantaa ruokavaliotaan koska tahtoo hoikemman kropan, on näiden "kehopositiivisten" mielestä hirveä n*tsi joka pitää yllä dieettikulttuuria. Virgie Tovarin mielestä pienemmän kakkupalan haluaminen on rikos häntä kohtaan.

Dieettikulttuuri lisää lihavuutta. Se on puhdas tieteellinen fakta. Jos haluaa parantaa ruokavaliotaan koska haluaa hoikemman kropan ja kertoo siitä muille, ylläpitää dieettikulttuuria. Ihan sama jos kerrot että olet ylpeä siitä että olet valkoinen koska muut rodut ovat sinua alempana, ylläpidät r*sm*ia.

Ei hyvää päivää. Juuri tätä tarkoitan: jos joku haluaa omasta mielestään näyttää paremmalta, lihavat tulevat valittamaan että "ylläpidät dieettikulttuuria". Se ei kuulu teille pätkääkään mitä joku tekee omalle kropalleen, niinhän tekin sanotte muille. Todella tekopyhää ettei muka saisi laihduttaa, mutta teidän lihavuuteenne ei saisi puuttua.

Olen eri, mutta kai ymmärrät tietämättömyytesi asiasta?

Dieettikulttuuri, laihdutustuotteet, laihdutus ruokavaliot ynnämuut on suunniteltu sillä tavalla, että ne nimenomaan ylläpitävät lihavuutta. Jos heidän tuotteet olisivat oikeasti toimivia, niin lihavuus olisi lakannut kauan aikaa sitten ja sen jälkeen ei olisi asiakkaita. Sen takia dieettikulttuuri nimenomaan ylläpitää lihavuutta ja ylläpitää siihen liittyvää ahdistusta, masennusta ja muita mielenterveydenhäiriöitä, jotka sitten lisäävät lihavuutta. 

Pointti ei ole, etteikö saisi laihduttaa, mutta diettikuluttuuri, niiden superdieettien lupaukset ynnämuut edistävät pahaa oloa ja lihavuutta. 

Miksi alentuva asenne, kun et itse ymmärtänyt mistä puhutaan?

En maininnut sanallakaan mitään laihdutustuotteita tai superdieettejä. Esimerkki oli vain ihminen, joka haluaa parantaa ruokavaliotaan ulkonäköä kohentaakseen. Siinä kaikki. Ja sitten uhriudut jollain dieettituotteilla.

En ole uhriutunut.

Dieettikulttuuriin kuuluvat laihdutustuotteet ja -ohjelmat, ja niiden ympärillä pyörivä miljoonien jos ei biljoonien hintainen bisnes. 'Puhuin siis dieettikulttuurista. 

Ja minä en, joten miksi vastasit minulle ja veit asian täysin sivuraiteelle syyttäen minua tietämättömyydestä?

Kun olen kirjaimellisesti nähnyt, ettei saa sanoa haluavansa laihduttaa ulkonäön vuoksi, ihan sama vaikka sen tekisi vain jättämällä suklaat vähemmälle. Siitä saa kuraa niskaan. 

Missä te oikeasti tapaatte näitä henkilöitä, jotka kaatavat kuraa niskaan, jos haluat laihduttaa?

Itse olen saanut positiivista palautetta laihduttamisesta niin lihavilta, kuin laihoilta. Itseasiassa ainoastaan yksi ex-ystäväni (joka on hoikka) yritti vaikeuttaa laihtumistani jatkuvasti puhumalla ruuasta, tarjoamalla mässyruokaa ja lopulta kauhistellessa, miten voi jäädä roikkuvaa ihoa jos laihduttaa! 

Välillä tuntuu, että ne on enemmänkin ne hoikat ihmiset, jotka yrittävät estää lihavia laihtumasta ja tämäkin aloitus on selkeä esimerkki siitä. 

No juuri siellä kehopositiivisuus-sfääreissä joita tässä olet koko ajan hehkuttanut? Siitähän on kyse.

En tiedä millaista niissä on Suomen puolella jos siellä pyörit etkä tuohon ole törmännyt. Jenkeissä touhu on kuitenkin mennyt kauan sitten juuri kuvailemani kaltaiseksi.

Anteeksi mutta... Miksi menet puhumaan henkilöille, jotka selkeästi eivät halua laihduttaa laihduttamisesta? Siis tottakai saat negatiivistä palautetta. Se on vähän, kuin menisi puhumaan henkilöille, jotka eivät pidä punaisesta väristä, että "mä rakastan punaista väriä!". Et varmaankaan saa positiivistä palautetta? 

Mutta totuus tässäkin keskustelussa taitaa olla, ettet sinä ole kenellekkään mistään laihduttamisesta puhunut, vaan olen lukenut jonkun yhden tai kaksi tietyn ryhmän artikkelisa kehopositiivisuudesta ja nyt pidät sitä jonain "näin se asia on, kukaan ei voi puhua laihduttamisesta!" 

Ja sunkin pitää rakastaa punaista väriä koska mäkin sitä rakastan!

Vierailija
92/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta tämän kultin ajatuksia muka jostain dieettikulttuurista ja siitä, että pitäisi rakastaa kehoaan vaikka se olisi missä kunnossa ja sen muuttaminen olisi väkivaltaa itseä kohtaan. Diabeteksen hommaaminen on väkivaltaa itseä kohtaan. Se että kieltäytyy joskus kakusta ei ole väkivaltaa itseä kohtaan, päinvastoin.

Eli sinun mielestä ihmisten pitäisi vihata omia kehojaan? Vaikka olisi syömättä viikon, niin se lihavuus ei sillä yhtäkkiä katoa. 

Ymmärrän, että sinä vihaat itseäsi niin paljon, että haluat myös muiden vihaavan, koska et osaa päästää tuosta vihaisuudestasi irti, mutta pidemmälle elämässä pääsee, kun hyväksyy itsensä ja on positiivinen mieli. 

Osaatko edes ajatella muuten kuin mustavalkoisesti, olla laittamatta sanoja suuhuni ja keksimättä millainen kauhea ihminen minun täytyy olla? Turha kysymys, selvästikään et.

Ei tarvitse vihata kehoaan, voi vaikka olla ihan neutraalikin. Voi pyrkiä kohti parannusta siitä lähtökohdasta, että nyt olen tällainen ja se on ihan ok. Miksi tarvitsisi koko ajan rakastaa kroppaansa väkisin, jos oikeasti ei ole tyytyväinen?

Koska epätäydellistäkin voi rakastaa!!!

Rakastamaansa vartaloakin voi muuttaa, ei se rakastaminen sitä estä.

Mutta miksi olisi pakko väkisin rakastaa sitä, jos ei niin kuitenkaan sisimmässään ajattele? Body neuralitykin on olemassa.

Vierailija
93/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minä en ole ketään haukkunut läskiksi tai käskenyt ketään laihduttamaan. Haluaisin silti rauhassa keskustella laihduttamisesta ilman, että joku lihavaksi itsensä kokeva tulee väkisin ketjuun loukkaantumaan ja ilmiantamaan sen. Jos heitä ei kiinnosta laihdutus, miksi tulevat ketjuun?

Alapeukuttamisen sijaan voisitteko kertoa, miksi ihmiset saavat teidän mielestänne keskustella vain teille sopivista aiheista?

Vierailija
94/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai asiallisesti kuten poistetussa ketjussa. Haukkumalla ja naureskelemalla?

Nämä ovat kannustuskeinoja, jotta lihavat tajuaisivat toimia oikein. Etteivät kuluttaisi sairaaloiden resursseja. Syöpähoidot ja lonkkaleikkaukset jää tekemättä, kun lihavat kansoittaa sairaalat liitännäistauteineen.

Vierailija
95/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään edistä, eikä se ole tarkoitus. Ihmisistä nyt vain haluavat keskustella asiasta joka heitä ehkä häiritsee tai kiinnostaa. Lihavuuteen toimii vain ruokavalio ja kehon kalorikulutus. Se miten siihen päästään on jokaisen ihmisen itsessä ja omassa motivaatiossa. Siihen ei ulkopuoliset voi vaikuttaa. Ihmisen on haluttava olla laiha ja elettävä ja syötävä sen mukaan. Ihan kuten urheilullinen ihminen on. Jos haluaa olla urheilijan kropassa on käyttäydyttävä kuin urheilija.

Ilman lapamatoa ei vaan voi syödä enemmän kuin kuluttaa ja olla lihomatta tai laihtua.

Vierailija
96/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on sairaalahoidossa oleva anorektikko, joka yrittää hallita omaa sairauttaan ja läskipelkoaan sillä, että haukkuu täällä ylipainoisia.

Vierailija
97/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan jo pienestä asti kun lihoin vaikka söin normi kotiruokaa (paljon vähemmän mitä kaksoissisko) joka siis pysyi hoikkana. Lihoin koko ajan (vaikka liikuin paljon ja harrastin esim sählyä) ja mua kiusattiin rankasti siitä koulussa (myös kotona vanhempien osalta sekä sisarusten) taisin olla 12 kun kasvoin paljon pituutta ja yhtäkkiä multa alkoi tippua se paino ja lapsenpyöreys hävisi. Oon siis normipainoinen nykyäänkin ja nyt huomannut että nuoremmalla lapsella on samaa mitä mulla oli.

Näinhän se on. Jos lukee näiden ihmisten kirjoituksia niin yhdessäkään viestissä ei ole minkäänlaista positiivisuuden sanaakaan. Ladataan vaan kaikki oma pahaolo ja negatiivisuus ja nyt on otettu se "helpoin" silmätikku, eli lihavat.

Sinällään mielestäni aika surullista, koska näillä ihmisillä on pakko olla jotenkin niin huono ja onneton elämä, etteivät he saa mitään muuta hyvää oloa, kuin haukkumalla jotain tiettyä ihmisryhmää. Tuntuu, että he tarvitsisivat omaan elämäänsä jonkunlaisen positiivisuuden liikkeen, mutta ehkä tuo positiivisyys on niin kaukainen ja tuntematon käsite, että se ihan pelottaa ja siksi sitä kohti pitää alkaa räksyttämään, kuin pelokas chihihuahua.

Vierailija
98/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai asiallisesti kuten poistetussa ketjussa. Haukkumalla ja naureskelemalla?

Nämä ovat kannustuskeinoja, jotta lihavat tajuaisivat toimia oikein. Etteivät kuluttaisi sairaaloiden resursseja. Syöpähoidot ja lonkkaleikkaukset jää tekemättä, kun lihavat kansoittaa sairaalat liitännäistauteineen.

🤦🏻

Vierailija
99/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en rakasta vartaloani, en rakasta mitään itsessäni. En edes pidä itsestäni. Olen tosin kylläkin kliinisesti masentunutkin. Yritän silti hyväksyä itseäni vaikka se vaikeaa onkin.

Vierailija
100/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs suomalainen nainen painaa 150 kg tai jopa 200 kg (nähty television ohjelmassa) niin silloin terveydenhoito on syyllinen!  Uskomatonta nykyaikana Euroopassa, Suomessa-eikö kukaan ole vastuussa- lääkärit, sosiaalityöntekijät ym.  Itse painan 70kg, olen pyytänyt laihdutuslääkkeitä mutta Suomessa en saa niitä!!! pitäisi olla yli 80kg.  Oma normaalipaino olisi 60 kg.

Omassa kunnassani en ole päässyt esim. uimahalliin kun ei ole koronapassia-vaativat edelleen vaikka käytöstä olisi pitänyt luopua jo 18.tammikuuta.

Eräs lihava tuttavani kaatui keittiössään, makasi lattialla sai kännykällä apua.  Mutta häntä siirtämään tarvittiin 4 henkilöä. Jos painoa on 200 kg niin? tarvitaan varmaan 8 henkilöä apuun.

Sairaalasänkyjenkin max kantavuus taitaa olla 120kg

Jokaiselle annettava se LAIHDUTUSLÄÄKE kuka sitä haluaa käyttää.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä