Mikä näistä ammatiksi: osastonsihteeri, lastenhoitaja vai vammaistenhoitaja?
Hyviä ja huonoja puolia? Onko totta että osastonsihteereillä on huonosti töitä? Entä onko vammaistenhoitajana oleminen lähestulkoon aina fyysisesti raskasta? Jos ammatiltaan jotain näistä paikalla, niin kertoisitteko työnne hyviä ja huonoja puolia :)
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:56"]
- Ja höpöhöpö. Vai ei ole väkivallan pelkoa???? Miksi sitten osastonsihteerinä hälyttimen kantaminen on pakollista. Ehkä siksi, kun "vaara" on jatkuvasti läsnä. Ja kyllä minulla työasiat pyörii vapaa-ajallakin päässä paljonkin. Helposti jää miettimään potilaiden tilanteita. Osastonsihteereistä on pulaa nyt ja gilanne vain pahenee. Itse olen merkonomina aloittanut vuosi sitten. Lähihoitajan koulutuksesta ei olisi omassa työssäni mitään hyötyä. Enemmän kaupallisesta.
[/quote]
No kuten sanottua, paikkakohtaista. Meidän os tuskin jää murehtimaan potilastapauksia, kun hänelle ne näyttäytyvät vain kirjain-numeroyhdistelminä kirjaamisjärjestelmässämme. Mitenkään häntä väheksymättä! Emme selviäisi ilman hänen työpanostaan.
Sh, onko sulla tosiaan varaa pudottaa palkkaasi, mies hyvätuloinen?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:04"]Sh, onko sulla tosiaan varaa pudottaa palkkaasi, mies hyvätuloinen?
[/quote]
Miehellä suunnilleen sama palkka kuin mitä itselläni, jos työskentelin täysipäiväisesti sh:na. Olen aika pitkään tehnyt nelipäiväistä työviikkoa, kun pieniä lapsia, joten menot sen mukaan. T. se työhönsä kyllästynyt sh
Itse kyllä vaihtaisin oman vuorotyöpalkkani päivätyöhön ja noin 400€ pienempään palkkaan. Verotus tippuisi hieman ja meidän perhe-elämä helpottuisi huomattavasti.
12:23"]Itse kyllä vaihtaisin oman vuorotyöpalkkani päivätyöhön ja noin 400€ pienempään palkkaan. Verotus tippuisi hieman ja meidän perhe-elämä helpottuisi huomattavasti.
Osa sihteereistä tekee kolmea vuoroa...
Jon on pienempi palkka niin on myös pienemmät verot.
Lastenhoitajana pääset helpoimmalla.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:26"]
Osa sihteereistä tekee kolmea vuoroa...
[/quote]
Niin tekee, muttei läheskään kaikki. Ainakaan täällä meillä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:35"]Viesti jäi vähän kesken... Osastonsihteerin ei tarvitse pelätä väkivallan uhkaa, kuunnella haukkuja potilailta eikä sotkea käsiään. Voisin myös veikata, että työasiat eivät pyöri samalla tavalla päässä vapaa-ajalla kuin rankkaa potilastyötä tekevällä. Osastosihteereillä on myös mukavemmat työajat. -9
[/quote]
Riippuu.. Meillä ainakin osastonsihteeri tuuraa tarvittaessa vastaanotossa jne. Ihan yhtälailla sitä väkivaltaa siinä voi kohdata. Ja hän kuuntelee minet haukut jotka eivät hänelle edes kuuluisi.
Mutta loppuviimein on kysymys siitä, mikä alkuperäistä kysyjää stressaa eli millaiset työt on helppo jättää työpaikalle. Joku miettii asiakkaitaa, jotain vaivaa tekemättömät työt ja kolmatta työyhteisö. Fyysisestä rankka työ voi olla ok, jos tuntuu, ettei se kuormita.
Älä hakeudu sairaalaan töihin, mihinkään hommiin. Ei ole kiva työympäristö. Koita jos pääsisit vaikka koulusihteeriksi, paljon mukavampaa hommaa eikä kukaan hoida sairaita ihmisiä ohimosuonet pullottaen :)
t. molempia tehnyt
Minulla taas kaupallisesta koulutuksestani ei juurikaan hyötyä vaan nimenomaan lähihoitajan koulutuksesta suuri hyöty osastonsihteerin työssäni. Täällä ei tarjolla vakituisia paikkoja, mutta keikkatöitä vaihtelevasti