Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näistä ammatiksi: osastonsihteeri, lastenhoitaja vai vammaistenhoitaja?

Vierailija
26.05.2015 |

Hyviä ja huonoja puolia? Onko totta että osastonsihteereillä on huonosti töitä? Entä onko vammaistenhoitajana oleminen lähestulkoon aina fyysisesti raskasta? Jos ammatiltaan jotain näistä paikalla, niin kertoisitteko työnne hyviä ja huonoja puolia :)

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:24"]

Ei mikään, kaikissa paska palkka.

[/quote]

Rahalla ei niin väliä. Sitäpaitsi tietääkseni noissa kaikissa kuitenkin yli 2000e/kk palkka, joten se riittää ihan hyvin. Haluan sellaisen työn, jota ei tarvi tuoda kotiin tai murehtia siellä .t.ap

Vierailija
22/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja, niin voi toimia kaikissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista valitsisin osastonsihteerin, siistiä ja kevyttä työtä. Lasten ja vammaisten hoito on aika toisesta ääripäästä.

Vierailija
24/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:29"]Lähihoitaja, niin voi toimia kaikissa?
[/quote]

Myös net on merkonomeja

Vierailija
25/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua murehtia niin osastonsihteeri tai tk:n vastaanottoihminen, millä nimellä ovatkin. Nykyään noihin hommiin valitaan vaan lähihoitajia, merkonomit ja muut ei enää kelpaa.

Vammaistenhoitaja on fyysisesti ja henkisesti rankkaa, saattaa olla myös uhkaavia tilanteita. Läheltä olen seurannut.

Vierailija
26/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:37"]

Noista valitsisin osastonsihteerin, siistiä ja kevyttä työtä. Lasten ja vammaisten hoito on aika toisesta ääripäästä.

[/quote]

Niin mutta tietääkseni osastosihteerin työ stressaavaa ja kiireistä. Ja siinä tarvitaan erilaisia taitoja, pitää osata hoitaa monta asiaa yhtäaikaa, palvella puhelimessa, olla omatoiminen.. Minusta se vaikuttaa vaativimmalta noista kaikista töistä. t. ap

Vierailija
27/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:41"]

Jos et halua murehtia niin osastonsihteeri tai tk:n vastaanottoihminen, millä nimellä ovatkin. Nykyään noihin hommiin valitaan vaan lähihoitajia, merkonomit ja muut ei enää kelpaa.

Vammaistenhoitaja on fyysisesti ja henkisesti rankkaa, saattaa olla myös uhkaavia tilanteita. Läheltä olen seurannut.

[/quote]

Hmm.. Pääsisköhän sairaanhoitaja osastonsihteeriksi?  

T. eräs työhönsä kyllästynyt sairaanhoitaja

Vierailija
28/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois päästäkin nro 13!

Itse siis olen useammallakin paikkakunnalla yrittänyt päästä osastonsihteeriksi tradenomitaustalla. Jokaisella kerralla painotettu sitä hoitoalan koulutusta, osaamista ja kokemusta. Nykyään ilmeisesti lähihoitajilla on myös joku toimistotyön linja. Tuntevat siis kaipaavan ihmisiä, jotka osaavat esim. puhelimessa tehdä jo kartoitusta millaista hoitoa ihminen kaipaa. Myöskin kaipaavat ihmisiä, jotka osaavat lääketieteelliset termit jne.

Vierailija
29/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:49"]

Vois päästäkin nro 13!

Itse siis olen useammallakin paikkakunnalla yrittänyt päästä osastonsihteeriksi tradenomitaustalla. Jokaisella kerralla painotettu sitä hoitoalan koulutusta, osaamista ja kokemusta. Nykyään ilmeisesti lähihoitajilla on myös joku toimistotyön linja. Tuntevat siis kaipaavan ihmisiä, jotka osaavat esim. puhelimessa tehdä jo kartoitusta millaista hoitoa ihminen kaipaa. Myöskin kaipaavat ihmisiä, jotka osaavat lääketieteelliset termit jne.

[/quote]

Millaisille osastoille olet hakenut? Mietin vaan tuota kartoitusta.. Jos soittaa jonnekin ensiapuun, niin onko se osastosihteeri joka siellä vastaa? Tuskin kaikilla osastoilla tarvii osata tehdä kartoitusta...

Vierailija
30/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:24"]

Vammaistenhoitaja ja lastenhoitaja? Siis lähihoitaja?

Osastosihteerieillä on melko vähän töitä

[/quote]

Nytkin on mol.fi:ssä paikkoja auki. Onko tosiaan vaikea päästä töihin?

Vierailija
31/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:43"]

[/quote]

Niin mutta tietääkseni osastosihteerin työ stressaavaa ja kiireistä. Ja siinä tarvitaan erilaisia taitoja, pitää osata hoitaa monta asiaa yhtäaikaa, palvella puhelimessa, olla omatoiminen.. Minusta se vaikuttaa vaativimmalta noista kaikista töistä. t. ap

[/quote]

Meidän osastosihteeri on toki kiireinen ja joutuu tekemään vaikka sun mitä, mutta silti ottaisin mieluummin hänen toimenkuvansa, kuin mitään perushoitoon liittyvää. t. sairaanhoitaja-kommentoija nro9

Vierailija
32/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:15"]

[/quote]

[/quote]

Meidän osastosihteeri on toki kiireinen ja joutuu tekemään vaikka sun mitä, mutta silti ottaisin mieluummin hänen toimenkuvansa, kuin mitään perushoitoon liittyvää. t. sairaanhoitaja-kommentoija nro9

[/quote]

Ai miksi? Mitä itse teet? 

Vierailija
33/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin noista pääsee helpoiten oppisopimuskoulutukseen? Voiko osastonsihteeriksi opiskella oppisopimuksella? t. ap

Vierailija
34/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Millaisille osastoille olet hakenut? Mietin vaan tuota kartoitusta.. Jos soittaa jonnekin ensiapuun, niin onko se osastosihteeri joka siellä vastaa? Tuskin kaikilla osastoilla tarvii osata tehdä kartoitusta...

[/quote]

Useampiakin vastaanottovirkailijan ja osastonsihteerin paikkoja on tullut haettua kahden sairaanhoitopiirin alueella. Kaikissa noissa vastaanottovirkailijan paikoissa etuna oli hoitoalan tausta, koska potilaita haluttiin ohjata esim. sairaanhoitajalle lääkärin sijaan. Osastonsihteereille taas luettiin merkittäväksi eduksi mm. hoitoalan termistön tuntemus.

Vierailija
35/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ai miksi? Mitä itse teet? 

[/quote]

En kestä pikkulapsia oikein millään tasolla, enkä jaksaisi paimentaa heitä tai vammaisia. Perushoitoon liittyvät asiat ällöttävät minua (kakkavaipat, pesut, syöttämiset). Lähihoitajan toimenkuva on muutenkin mielestäni kohtuuttoman rankka, niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Mieluummin pyörittäisin paperisotaa ja istuisin tietokoneen/puhelimen ääressä. Olen siis anestesiahoitaja, potilaani nukkuvat ja heitä on vain yksi kerrallaan. -9

Vierailija
36/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti jäi vähän kesken... Osastonsihteerin ei tarvitse pelätä väkivallan uhkaa, kuunnella haukkuja potilailta eikä sotkea käsiään. Voisin myös veikata, että työasiat eivät pyöri samalla tavalla päässä vapaa-ajalla kuin rankkaa potilastyötä tekevällä. Osastosihteereillä on myös mukavemmat työajat. -9

Vierailija
37/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:35"]

Viesti jäi vähän kesken... Osastonsihteerin ei tarvitse pelätä väkivallan uhkaa, kuunnella haukkuja potilailta eikä sotkea käsiään. Voisin myös veikata, että työasiat eivät pyöri samalla tavalla päässä vapaa-ajalla kuin rankkaa potilastyötä tekevällä. Osastosihteereillä on myös mukavemmat työajat. -9

[/quote]

no et näköjään tunne osastonsihteerin työtä, haukut ja uhat on tulleet tutuksi itsellä. Osastonsihteerit tekevät vuorotyötäkin, riippuu paikasta

Vierailija
38/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:35"]

[/quote]

no et näköjään tunne osastonsihteerin työtä, haukut ja uhat on tulleet tutuksi itsellä. Osastonsihteerit tekevät vuorotyötäkin, riippuu paikasta

[/quote]

Niin no, riippuu varmaan paikasta. Kolme viimeisintä työpaikkaani ovat olleet sellaisia, ettei os kohtaa potilaita kuin käytävällä ohikulkiessa. -9

Vierailija
39/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

]Viesti jäi vähän kesken... Osastonsihteerin ei tarvitse pelätä väkivallan uhkaa, kuunnella haukkuja potilailta eikä sotkea käsiään. Voisin myös veikata, että työasiat eivät pyöri samalla tavalla päässä vapaa-ajalla kuin rankkaa potilastyötä tekevällä. Osastosihteereillä on myös mukavemmat työajat. -

Ja höpöhöpö. Vai ei ole väkivallan pelkoa???? Miksi sitten osastonsihteerinä hälyttimen kantaminen on pakollista. Ehkä siksi, kun "vaara" on jatkuvasti läsnä.

Ja kyllä minulla työasiat pyörii vapaa-ajallakin päässä paljonkin. Helposti jää miettimään potilaiden tilanteita.

Osastonsihteereistä on pulaa nyt ja gilanne vain pahenee.

Itse olen merkonomina aloittanut vuosi sitten. Lähihoitajan koulutuksesta ei olisi omassa työssäni mitään hyötyä. Enemmän kaupallisesta.

Vierailija
40/52 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:49"]

Vois päästäkin nro 13!

[/quote]

Ok. Voisinpa vaikka kokeilla hakea jotain paikkaa :D Toisaalta vaikka hoitoalan koulutus onkin, niin sitten taas en välttämättä kaikkia tietokoneohjelmia osaa käyttää, hoitaa laskutusta jne, jota ilmeisesti osastonsihteeritkin jonkin verran hoitavat. 

T. se työhönsä kyllästynyt sairaanhoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän