Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BMI:n laskeminen

Vierailija
26.05.2015 |

Tietääkö kukaan tuosta painoindeksistä, kun pitää täyttää kuntoremonttia varten. Olen ollut 167 cm pitkä nuorena, mutta viimeisimmässä terveystarkastuksessa 3 vuotta sitten pari milliä alle 165 cm. Paino noin 76,5 kg. Laskenko BMI:n sen oikean pituuden mukaan vai tämän uudemman?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eli pitää sitten käydä varmaan terkkarilla mittauttamassa itsensä. Edellisestä kerrasta onkin jo 3 vuotta.

Vierailija
2/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen kysymys, että kaikissa esimerkeissä käytetään täysiä kiloja. Lasketaako BMI yleensä jakamalla kokonaiset kilot? Kun minullakin vaihtelee 76-77 kg välillä ihan päivittäin. Siksi arvio 76,5 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että yhdellä sentillä ja yhdellä kilolla on niin iso merkitys, vaan kokonaisuudella. Jos haluat aivan tarkat mitat, käy vaikka tklla tai työterveydessä, mutta minä laittaisin vain pyöristettynä 166/77.

Vierailija
4/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä sitä onkin fundeeraamista, kun pituus lyhenee jopa pari senttiä päivän aikana ja paino saattaa kasvaa pari kiloa samassa ajassa. Optimisti laskee BMI:n aamun arvoilla, pessimisti illan ja av-mamma ei laske ollenkaan, kun vaaka ei kerro totuutta koskaan.

Vierailija
5/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nykyistä pituutta ja painoa käytetään näissä laskuissa. Täysinä lukuihin pyöristettynä eli jos painat 76,5 ni pyöristäisin sen 77kg ja jos pituus on esim 164,6cm ni minä pyöristän sen 165 cm

Vierailija
6/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

76/(1,70^2)

Kopioi tuo lauseke, laita se googlen tekstihakukenttään ja paina enter.

(Tuossa esimerkissä siis 76 kg ja 1,70m eli 170cm, korjaa oma pituutesi)

Vierailija
7/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:11"]Siinäpä sitä onkin fundeeraamista, kun pituus lyhenee jopa pari senttiä päivän aikana ja paino saattaa kasvaa pari kiloa samassa ajassa. Optimisti laskee BMI:n aamun arvoilla, pessimisti illan ja av-mamma ei laske ollenkaan, kun vaaka ei kerro totuutta koskaan.
[/quote]

Voi kun olet ihana! Minä olen luonteeltani perfektionisti, ja taidan olla siis optimistin ja pessimistin pahin vihollinen ;)

-ap

Vierailija
9/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:16"]76/(1,70^2)

Kopioi tuo lauseke, laita se googlen tekstihakukenttään ja paina enter.

(Tuossa esimerkissä siis 76 kg ja 1,70m eli 170cm, korjaa oma pituutesi)
[/quote]

Niin siis osaan laskea, mutta kuntoremppaa varten kysyin, onko se ohje niin, että käytetään virallista pituutta vai viimeksi mitattua pituutta? Minulla se ero on vain 2 cm, mutta jos tänään joutuu mittaamaan pituuden, sehän voi olla vaikka 4cm vähemmän kuin todettu nuoruuden virallinen pituus.
-ap

Vierailija
10/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:11"]Siinäpä sitä onkin fundeeraamista, kun pituus lyhenee jopa pari senttiä päivän aikana ja paino saattaa kasvaa pari kiloa samassa ajassa. Optimisti laskee BMI:n aamun arvoilla, pessimisti illan ja av-mamma ei laske ollenkaan, kun vaaka ei kerro totuutta koskaan.
[/quote]

Voi kun olet ihana! Minä olen luonteeltani perfektionisti, ja taidan olla siis optimistin ja pessimistin pahin vihollinen ;)

-ap

Vierailija
11/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:31"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:16"]76/(1,70^2) Kopioi tuo lauseke, laita se googlen tekstihakukenttään ja paina enter. (Tuossa esimerkissä siis 76 kg ja 1,70m eli 170cm, korjaa oma pituutesi) [/quote] Niin siis osaan laskea, mutta kuntoremppaa varten kysyin, onko se ohje niin, että käytetään virallista pituutta vai viimeksi mitattua pituutta? Minulla se ero on vain 2 cm, mutta jos tänään joutuu mittaamaan pituuden, sehän voi olla vaikka 4cm vähemmän kuin todettu nuoruuden virallinen pituus. -ap

[/quote]

Käytetään syntymäpituutta ja suurinta painoa minkä olet painanut koskaan vaatteet päällä läpimärkinä.

Vierailija
12/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat nouruuden BMI:n, niin käytät nuoruuden lukuja, ja jos taas tulevaisuuden, niin tulevaisuuden lukuja. Osaatko arvata mitä lukuja käytät, jos haluat tämän hetkisen indeksin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme