Jos et ole hyvätuloinen, miten yhdistät työn ja elämästä nauttimisen?
Työ vie kuitenkin hirveästi aikaa viikossa, matkoineen itselläni noin 42,5 tuntia. Sitä haluaisi jo enemmän aikaa perheelle, ystäville, ja rentoutumiseen. Miten yhdistät nämä jos et ole huipputuloinen?
Itse haaveilen lyhyemmästä työviikosta (ja niin monesta muustakin asiasta) ja siksi yritän saada lisätienestejä bloggaamalla: http://helpostirikkaaksi.blogspot.fi/2015/05/toukokuun-tulot-ja-tekemiset.html
Kommentit (21)
mulla ei ole itellä edes täysiä päiviä ja mies opiskelee. Aikaa kyllä löytyy muttei varaa toteuttaa mitään. arjen halvat pienet asiat pitää ajatella elämää suurempana tapahtumana :) muut ajattelee hulluksi mutta kai köyhälä jtn iloja saa olla..
Miten niitä vois yhdistää? Töissä tehdään töitä ja elämästä nautitaan kotona.
Miten rentoutumiseen tarvitaan rahaa? Sängylle pötkölleen niin kyllä siinä rentoutuu.
Kahden koiran kanssa lenkkeilyä, suvussa on mökki (70 km päässä, ei paha), ystävävien kanssa pystyy tekemään kaikkea ilmaista, kirjastosta pari kirjaa..
Mä en oikein tajua miten tulot liittyy siihen: rahallahan ei voi ostaa aikaa. Ja mitä isommat tulot sitä pidemmät tunnit.
Itse asiassa minun tavoitteeni on, että rahalla voisin ostaa aikaa. Tavoite on päästä jonain päivänä passiiviseen tuloon eli rahaa tulee vaikket tee mitään. Eikä kyse nyt ole miljoonista euroista, mutta esim. blogihan on juuri tälläinen. Se voi tuottaa vaikka nukut. Ja kun saa tarpeeksi passiivista tuloa, voi alkaa tinkiä päivätyöstä esim. osapäivätyön, palkattomien tai vuorotteluvapaan muodossa. Itse olen palkattomia jo monta kertaa pitänyt, kiitos blogituottojen sen on mahdollista. Mutta ei vielä isossa määrässä, tavoite siis korkeammalla.
ap
Ahaa. Älkää avatko ap:n linkkiä ettei hän saa tuloja.
Bloggaamiseen menee aikaa eikä se ole varma tulonlähde. Minä ratkaisin asian asumalla 4km päässä työpaikasta lähiössä jossa kaikki palvelut ovat kilometrin päässä ja minulla on auto joka säästää aikaa todella paljon. Nautin elämästä joka hetki, ei siihen muuta tarvita kuin tyytyväisyyttä.
Wow. Keksitkö ihan itse tuon unelman, että rahaa tulisi vaikkei tekisi mitään?
Olen kirjanpitäjä ja tässä hommassa on ehtinyt nähdä yhtä sun toista, mutta myös näitä intopinkeitä yrittäjiä, joilla on hirveet puheet ja suuret unelmat ja sellaiset suunnitelmat että oksat pois ja pala latvaa.
Jostain syystä tässäkään maassa pelkkä puhuminen ja haaveilu ei tee elantoa? Miksi sinulle pitäisi maksaa ihan vaan pelkästään siitä, että olet olemassa, jos kerran pystyt olemassaolosi ohelle myös tekemään töitä ja elättämään itsesi?
Otsikkosi taas sai naurahtamaan. En tiedä mikä rahasumma kuussa saisi nauttimaan elämästä, joten jätän rahan ajattelun kokonaan omasta elämästäni. Minulle riittää mind fullness, jossa olen kiitollinen siitä että edessä on jälleen uusi päivä, teetä mukissa, polkupyörä työmatkaa varten jne.
Olen kiitollinen lapsistani, jotka kasvavat päivä päivältä upeammiksi ihmisiksi eivätkä enää tarvitse minua pitämään itseään hengissä (no välillisesti, tuonhan rahan talouteen).
Illalla pääsen hetken seikkailulle kirjastosta haetun romaanin kanssa ja nukahdan kiitollisena siitä, että tämänkin päivän olen saanut kokea.
Kun on kokenut elämässään tarpeeksi paskaa, niin voi joko katkeroitua kaikesta siitä, mitä ei ole tai sitten tajuta, että onnellisuus ja elämästä nauttiminen on valinta.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:22"]
Itse asiassa minun tavoitteeni on, että rahalla voisin ostaa aikaa. Tavoite on päästä jonain päivänä passiiviseen tuloon eli rahaa tulee vaikket tee mitään.
ap
[/quote]
Hankipa vaikka viiden vuoden määräaikainen parisuhde, jossa kumppanisi pelaa rahat, juo viikonloput ja saat määräajoin turpiin.
Alkaa pienempikin rahasumma riittää onneen, kun tajuaa että se on kuitenkin omaa rahaa.
Teen vähemmän töitä, eli 30h viikossa. Olen joskus tehnyt jopa 24h viikossa. Silloin kun ei ollut perhettä, sen jälkeen jäi hyvin aikaa ystäville ym, nyt kun on perhe niin vähemmän tästä huolimatta. Ei mua kyllä kiinnostakaan, rentoudun netissä tai muulla tavoin.
Hankkisit ap sijoitusasunnon, se tuo varmemmin rahaa vaikket tee mitään kuin joku blogi. Mullahan sellainen on, tosin aikana ennen perhettä asuin siinä itse, tosin pelkällä vastikkeella, mutta pienituloinen olen silti aina ollut.
13
Eli kyllä se asunto mulle tekee 3-4 työpäivän tulot kuukaudessa. Jos lasken, että tienaan noin 100 e/päivä käteen.
13
Juu no itse tarvitsen VALITETTAVASTI rahaa siihen elämiseen, laskujen maksuun, omakotitalon pitoon, harrastuksiin. Mutta haluaisin silti pystyä helpottamaan elämää. Ja nimenomaan tavoittelen tuota osa-aikaista työtä, siksi bloggaan ym.
En tarvitsisi rahaa onneen, mutta kun on nuo perilliset, joiden hyvinvoinnista tahdon pitää huolen, siksi yritän saada sitä passiivista tuloa vielä jonakin päivänä. Silloin pystyn rennommin ja vähemmän tekemään palkkatyötäkin.
ap
Olen selvästi alle keskituloinen ns. valkokaulustyöläinen (yo-merkonomi) ja olen pikkuhiljaa säästänyt ja sijoittanut tuloistani osakkeisiin ja rahastoihin, koulutukseenihan kuuluu myös rahoitusta joten ei ole ollut ongelma. Nyt ei enää tarvitse säästää muuta kuin sijoitan joka vuosi salkun tuottoa ja voin käyttää koko palkkani. Omistusasunto meillä on myös joten jäähän seiniin myös säästöjä. Ollaan vähän harkittu että laitetaan tämä lähes maksettu kolmio myyntiin ja ostetaan vähän isompi ja laitetaan pari kymppiä nykyisen myyntihinnasta sijoituksiin ja otetaan lainaa vähän enemmän. Pitää vaan olla vähän varmempi työtilanne, miehen työpaikalla on ajoittain pyörinyt lomautukset.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:40"]
Juu no itse tarvitsen VALITETTAVASTI rahaa siihen elämiseen, laskujen maksuun, omakotitalon pitoon, harrastuksiin. Mutta haluaisin silti pystyä helpottamaan elämää. Ja nimenomaan tavoittelen tuota osa-aikaista työtä, siksi bloggaan ym.
En tarvitsisi rahaa onneen, mutta kun on nuo perilliset, joiden hyvinvoinnista tahdon pitää huolen, siksi yritän saada sitä passiivista tuloa vielä jonakin päivänä. Silloin pystyn rennommin ja vähemmän tekemään palkkatyötäkin.
ap
[/quote]
niin mutta aika on rahaa, eli jos tekisit vähemmän töitä, sulla olis mahdollisuus rentoutua ilmaiseksi enemmän.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:35"]
Hankkisit ap sijoitusasunnon, se tuo varmemmin rahaa vaikket tee mitään kuin joku blogi. Mullahan sellainen on, tosin aikana ennen perhettä asuin siinä itse, tosin pelkällä vastikkeella, mutta pienituloinen olen silti aina ollut.
13
[/quote]
Joo ehdottomasti hankkisin, jos mulla olisi se alkupääoma.
Kun ei ole mitä sijoittaa, niin siksi on aloitettava näin.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:40"]
ap
[/quote]
niin mutta aika on rahaa, eli jos tekisit vähemmän töitä, sulla olis mahdollisuus rentoutua ilmaiseksi enemmän.
[/quote]
totta, mutta laskut ja lainat on hoidettava ja harrastamme aika kalliisti syystä että lapset kilpaurheilee eikä siitä tingitä, joten on vaan pakko saada isompi elanto ensin pystyäkseen hankkimaan enemmän vapaa-aikaa. Ei tietenkään helppo yhtälö, myönnän.
ap
Sais ees töitä.