Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi paljon jos käyttää 40 euroa kuukaudessa vaatteisiin?

Vierailija
23.01.2022 |

Vaatteisiin lasketaan sukat, alusvaatteet, hatut.. Kenkiä ei lasketa

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskihintaiset vaatteetkin kuluvat. Jopa laadukas Canada Goose on kolmen talven jälkeen hieman kulahtanut, kestää kyllä varmasti 4-5 talvea.

Vierailija
22/44 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on paljon. Mulla menee ehkä koko vuodessa 50e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole paljon. Tietty jos joka kk pitää jotain ostaa niin ei kovin kestävää ostamista, mutta jos tuo on vuoden keskiarvo. Jos ostaa fiksusti niin eihän sitä tarvitse esim takkia ostaa läheskään joka vuosi, mutta aina sitä vähän jotain tarvitsee, alusvaatetta ja jonkun siistimmän paidan ja uudet housut silloin tällöin. Minulla ei kyllä taida kulua ihan tuotakaan, kun joskus aiemmin on tullut osteltua ja nyt käytän niitä vanhoja. Etätöissä kelpaa vähän nyppyisempikin neule, toimistopäivinä vain ne siistimmät käyttöön niin eivät juuri kulu. Tosin olen onnistunut tekemään muutaman löydön jotka on pysyneet hyvinä jo vuosia, eikä ne kaikki ole edes olleet kalliita.

Vierailija
24/44 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ööh? Jos tuohon lasketaan kengät ja päällystakit, se on tosi vähän. Pelkät farkut maksaa satasen, laadultaan kelvolliset kengät n. 100-200e.

Etkö ikinä osta uusia vaatteita, vai ostatko pelkästään halvimpia H&M -lumppuja?

Kuinka monia uusia farkkuja, takkeja ja kenkiä tarvitset vuodessa? Mulla kestää farkut 4-5 vuotta, kengät 5-7 vuotta ja päällystakit kymmenisen vuotta.

Kannattaa ostaa laatua niin ei tarvitse ostaa joka sesongiksi uutta. Ja pestä ohjeiden mukaisesti ja korjata vetoketjut yms. tarvittaessa.

/1

Ei voi olla kovin hyvässä kunnossa 5-7 vuotta vanhat kengät tai kymmenen vuotta vanha takki. Mulla kestää kengät maksimissaan pari kesää/talvea jos yhtään enemmän jalassa, valkoiset kengät ei mene kuin yhden kauden kunnes eivät lähde enää kunnolla puhtaaksi ja ei viitsi enää käyttää.

Takit kestää vuoden tai kaksi, joskus ei mahdu enää päälle ja pitää sen takia ostaa uusi.

Vierailija
25/44 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ööh? Jos tuohon lasketaan kengät ja päällystakit, se on tosi vähän. Pelkät farkut maksaa satasen, laadultaan kelvolliset kengät n. 100-200e.

Etkö ikinä osta uusia vaatteita, vai ostatko pelkästään halvimpia H&M -lumppuja?

Voihan tuo olla keskiarvo, joskus ostaa kalliimpaa ja joskus ei mitään.

Itselläni ei ainakaan ole joka kuukausi tarve ostaa mitään. Juoksukengät kerran vuodessa 150e ja ehkä alushousuja ja sukkia, joten ei varmaan mene 40e/kk keskiarvoltaankaan.

Vierailija
26/44 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monia uusia farkkuja, takkeja ja kenkiä tarvitset vuodessa? Mulla kestää farkut 4-5 vuotta, kengät 5-7 vuotta ja päällystakit kymmenisen vuotta.

Kannattaa ostaa laatua niin ei tarvitse ostaa joka sesongiksi uutta. Ja pestä ohjeiden mukaisesti ja korjata vetoketjut yms. tarvittaessa.

/1

Ei voi olla kovin hyvässä kunnossa 5-7 vuotta vanhat kengät tai kymmenen vuotta vanha takki. Mulla kestää kengät maksimissaan pari kesää/talvea jos yhtään enemmän jalassa, valkoiset kengät ei mene kuin yhden kauden kunnes eivät lähde enää kunnolla puhtaaksi ja ei viitsi enää käyttää.

Takit kestää vuoden tai kaksi, joskus ei mahdu enää päälle ja pitää sen takia ostaa uusi.

Ihnettelen kyllä jos täytyy vuoden välein ostaa takkeja. Tietty jos lihoo niin sitten mutta ei se tarkoita etteikö ihmisellä joka pysyy saman kokoisena, takki kestäisi vuosia

Mulla on talvitakki ja kuoritakki kestäneet nyt sen 10v. Ja ihan icepeak ja haglöfs merkkisiä etteimitäänmega kalliita. Vikingin talvikengät saman verran, tosin päälikangas alkoi tänä talvena revetä joten ensi talveksi uudet.

Vierailija
27/44 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/1

Ovat ihan erinomaisessa kunnossa kun huoltaa säännöllisesti. Lenkkareista ylimääräinen lika pois kostealla rätillä, tarvittaessa pesukoneeseen hienopesuohjelmalla. Talvi- ja syyskenkiin suojasuihketta 1-2 x vuodessa, sitä ennen puhdistus käsin. Valkoiset kangaskengät valkaisen kloritella kerran vuodessa.

Takit mulla ei mene miksikään, en tiedä miten voisivatkaan mennä. Hienopesu kerran vuodessa ei paljon kuluta. Ainut nopeammin uusittava takki on ratsastustakki koska se pitää pestä muutaman viikon välein. Sekin kestää silti aina useamman vuoden.

Paino kun pysyy samana vuodesta toiseen niin ei tarvitse ostaa isompiakaan.

En ymmärrä mitä ihmiset vaatteillaan touhuavat jos niitä täytyy olla kokoajan uusimassa. Itselleni ihan vieras ilmiö.

/1

Vierailija
28/44 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. En minä joudu ostamaan edes vuosittain uusia sukkia, sukkahousuja, alusvaatteita, ym. pientä vaatetta. Toki mm. alushousuni ovat pesun kestäviä puuvillaisia, eikä jtn pitsihärpäkkeitä. Rintaliivejä on muutamat ja nekin ovat joitakin vuosia vanhoja, sopii hyvin vieläkin.

Kolmet farkut on ja ne ovat kestäneet jo kolme vuotta ja edelleen ehjät ja siistit. Takkeja ostan ehkä 5-10 vuoden välein, riippuu siitä joutuuko ostamaan uutena, vai löytyykö kirpputorilta sopivia. Kenkiä ostan kun on tarve, eli kun vanhat eivät ole enää kunnossa. Mutta yleensä kengätkin kestävät käytössäni useampia vuosia.

Viime vuonna taisi mennä 30e vaateostoksiin ja kaikki löytyi kirppareilta. Tänä vuonna toistaiseksi 0e.

Vierailija
29/44 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. En minä joudu ostamaan edes vuosittain uusia sukkia, sukkahousuja, alusvaatteita, ym. pientä vaatetta. Toki mm. alushousuni ovat pesun kestäviä puuvillaisia, eikä jtn pitsihärpäkkeitä. Rintaliivejä on muutamat ja nekin ovat joitakin vuosia vanhoja, sopii hyvin vieläkin.

Kolmet farkut on ja ne ovat kestäneet jo kolme vuotta ja edelleen ehjät ja siistit. Takkeja ostan ehkä 5-10 vuoden välein, riippuu siitä joutuuko ostamaan uutena, vai löytyykö kirpputorilta sopivia. Kenkiä ostan kun on tarve, eli kun vanhat eivät ole enää kunnossa. Mutta yleensä kengätkin kestävät käytössäni useampia vuosia.

Viime vuonna taisi mennä 30e vaateostoksiin ja kaikki löytyi kirppareilta. Tänä vuonna toistaiseksi 0e.

Paljon meni nuorena?

Vierailija
30/44 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon millaista vaatetta tarvitsee.

Minulla on mennyt tuon verran ja ylikin, kun on pitänyt töissä olla ns edustava, nyt työ vaihtuu niin tuntuu, että kaapeissa riittää loppuelämäksi vaatetta, ainakin muutaman vuoden pärjään näillä.

Vierailija
31/44 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joinain vuosina menee enemmän, joinain vähemmän. Viime vuodelle sattui niin tytärpuolen häät kuin ex-puolison hautajaisetkin, ja kun en tapaa juuri missään (varsinkaan näin korona-aikana) käydä, ei ole ns. parempia vaatteita mitenkään jemmassa. Eli viime vuonna meni sitten vähän enemmän kuin yleensä.

Vierailija
32/44 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeen on laskennallisesti varattu noin 50 euroa aikuisen vaatteisiin ja jalkineisiin kuukaudessa.

Vierailija
33/44 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minulla menee pari tonnia vuodessa.

Vierailija
34/44 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/44 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
36/44 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä summa

Vierailija
37/44 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vaatteet on kalliita.

Vierailija
38/44 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää kokoajan ostaa uutta? Itse ostan hyvin harvoin mitään uutta, kun on vaatevarastoja jo vuosien takaa.

Vierailija
39/44 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko se joku useamman vuoden keskiarvo, vai ostatko joka kuu muutamalla kympillä jotain huonolaatuisia kertakäyttövaatteita?

Vierailija
40/44 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat kirpparilta niin saahan tuolla vaikka mitä. Eli ei pelkkä rahasumma mielestäni kerro onko vähän vai paljon. Itse ostan muutaman uuden vaatteen per kausi, mutta en osta hm tms. rättivaatteita niin menee kyllä kuukautta kohti useamapi satanen. Ja en osta pelkästään tarpeeseen vaan päivitän ja pysyn ajan mukana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi