Miten kertoa sairaslomasta miehen äidille?
Ongelma on että on yleensä hoitanut lapsiamme kesällä, kun olemme olleet töissä. Nyt tarvetta ei olisi kun olen sairaslomalla uupumuksen takia. En vain haluaisi kertoa syytä. On kova juoruamaan. Haluan itse olla mahdollisimman paljon lasteni kanssa. Mummo on sopinut että hoitaa 2 viikkoa lapsia. Minusta se on aika paljon. Mies sanoo että minun pitää kertoa hänelle ettei itse uskalla. En tiedä mitä sanoa.
Kommentit (18)
Sanot vaan että tänä vuonna pidät lomaa kesällä, joten ei tarvita lastenhoitoapua. Ei sinun tarvitse sanoa että se on sairasloma tai selitellä mitään sen enempää. Juoruajalle ei tosiaan kannata mitään uupumuslomasta kertoa.
Rästilomat tai lomarahat vapaina työnantajan toiveesta.
Joo, ja päästä lapset sinne vaikka pitkäksi viikonlopuksi, niin näkevät kuitenkin toisensa.
Ensin sovit miehesi kanssa ovatko lapset 2 viikkoa, 1 viikon, pari päivää tai ei ollenkaan mummolla hoidossa ja sitten YHDESSÄ kerrotte miehen äidille YHTEISEN päätöksen. Ja toki lapsiltakin voisi kysellä mitä haluavat jos eivät ole ihan pieniä.
Ymmärrän että 2 viikkoa voi olla liian pitkä aika jos todellista tarvetta hoidolle ei ole niin ehkä lyhempi aika riittää ja saisit oikeasti levätä jos mummo hoitaa lapset välillä. JOS siis on hyvä mummo...
Olette aikuisia ihmisiä ja jopa äiti ja isä niin luulisi että osaatte jo pitää puolenne ja elää niinkuin itse haluatte. Jos ei onnistu niin nyt 0n hyvä alkaa harjoitella!
Minusta tuntuu kun tätä av:ta lukee että puoli Suomea on ihan munattomia tossuja täynnä!
Ei valheita eikä selityksiä eikä mitään yksityiskohtaista tietoa asiasta mistä et halua avautua.
Sanot vain että kiitos ei, nyt emme tarvitse hoitoapua tai tarvitsemme viikon lastenhoitoa ja sopiiko. Ei ole vaikeaa.
En tiedä mitä tehdä. Mies ei uskalla äidilleen sanoa vastaan. Hänen äitinsä kuulemma pitää saada olla lasten kanssa se 2 viikkoa kesällä omalla lomallaan. Tästä voi tulla iso riitakin vielä. Mies puolustaa äitiään. En jaksaisi nyt tälläistä. ap
Jos ne nyt on suunnitelleet kesäksi näin, niin anna mennä. Tai voithan sanoa, että itsekin olet kotona mutta että kuinka vaan haluaa, ottaa tai ei.
Komppaan tuota, että sanot vain, että sulla on nyt mahdollisuus pitää vanhoja ylitöitä lomana ja vaihdoit lomarahat vapaaksi, joten tarvetta hoidolle ei ole.
Miksi et haluaisin antaa lapsia hoitoon? Voisihan heille olla kuitenkin kivaa olla mummon kanssa lomalla ja sä saisit vähän omaa aikaa?
Mummu voi tehdä päiväretken tai pari lasten kanssa. Totta kai ap haluaa olla lastensa kanssa, jos vaan vointi antaa myöten.
Tulisiko se mummo hoitamaan teille niitä lapsia? Jollei, niin ehdottamasti annat lapset mennä mummolaan kesällä. Sinulle omaa aikaa, joka uupumuksen keskellä on varmasti erittäin tervetullutta. Jaksat sitten entistä paremmin lasten kanssa. Ja juu, rästilomat ym. on hyvä selitys. Ei kannata ehkä uupumusta mainita, jos anoppi kova hössöttämään ja voivottelemaan. Tsemppiä! ps. Muista kuitenkin olla kiitollinen anopillesi. On erittäin tärkeää lapsillekin olla paljon tekemisissä eri sukupolvia olevien ihmisten kanssa :)
Riita puoliksi. Lapset mummolle viikoksi. Saat levätä uupumustasi.
Kaksi vaihtoehtoa tuli omaan mieleeni:
1) Anna lasten olla mummon hoidossa 2 viikkoa ja lepää itse sillä aikaa. Varaa vaikka joku "hiljaisuuden retriitti" jossa vaan keskityt itseesi ja lepäämiseen.
2) Kerro anopille että saiRAUSlomasi takia lapset eivät kaipaa hoitopaikkaa tänä kesänä. Jos nyt et kehtaa sanoa mistä on kyse, niin mutise jotain "naisten vaivoista" tai selkäkivusta, harva sellaista alkaa tonkia.
Hoitaspa joku joskus meidänkin lapsia... Ole kiitollinen ja ota apu vastaan! Varsinkin kun olet uupunut.
Ole kiitollinen, että anoppisi ottaa lapset hoitoon ja vie heidät hoitoon ja hoida uupumustasi!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:51"]
2 viikosssko uupumus paranee?
[/quote]
kuka niin on sanonut? ei parane, mutta lähtee parempaan suuntaan toipuminen. en ymmärrä näitä viisastelijoita..
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:40"]En tiedä mitä tehdä. Mies ei uskalla äidilleen sanoa vastaan. Hänen äitinsä kuulemma pitää saada olla lasten kanssa se 2 viikkoa kesällä omalla lomallaan. Tästä voi tulla iso riitakin vielä. Mies puolustaa äitiään. En jaksaisi nyt tälläistä. ap
[/quote]
Ei ihme, että olet uupumuslomalla, kun ette vedä miehen ka ssa yhtä köyttä.
Sano, että käytät vanhoja rästilomiasi.