Veikkauksia, mitä tulevat olemaan hallituksen linjaamat uudet haittaverot?
"Ylen tietojen mukaan hallitus on tupakkaveron korottamisen lisäksi listaamassa tukun aivan uusiakin haittaveron kohteita."
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:38"]Koira(toivottavasti) Läski(toivottavasti) Sokeri [/quote] Sokerivero on jo. Onko nyt oikealta nimeltään makeisvero. Mitenhän tuo läskivero määriteltäisiin? Miten mitataan kuinka paljon läskiä pitää olla, jotta joutuu maksamaan veroa. Painoindeksikin on vähän huono mittaus, koska on ns. laihaläskejä.
[/quote]
Johan Koivuniemi määritellyt läskien rajat. Niitä voisi hyvin käyttää koko yhteiskunnassa ja valtion laariin suorastaan sataisi rahaa.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:38"]Koira(toivottavasti)
Läski(toivottavasti)
Sokeri
[/quote]
Miksi läskivero?
Millä tavoin mun läskini on sulle haitaksi?
[/quote]
Ne, jotka sairastuu 2. tyypin diabetekseen tai muuhun ylipainon aiheuttamaan sairauteen, saavat itse maksaa hoitokulunsa.
[/quote]
Mutta laiha joka sairastuu DM2:een saa hoidon ilmasitks?
Tolla logiikalla jokainen joka hankkii lapsia saa ihan itse alkaa kustantamaan neuvolat, lekurit, koulut ja kaikki ihan sieltä omasta pussistaan vaan. Itse hankittua.
Entäs hoikka joka saa sydäninfarktin? Hoito hänellekin maksulliseksi ihan vain omasta pussistaan. Itse hankittua.
Tolla sun logiikallas kenenkään ei tule saada hoitoihin tukia tai apuja, vaan jokaisen tulee maksaa aivan kaikki hoitonsa itse.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:38"]Koira(toivottavasti) Läski(toivottavasti) Sokeri [/quote] Sokerivero on jo. Onko nyt oikealta nimeltään makeisvero. Mitenhän tuo läskivero määriteltäisiin? Miten mitataan kuinka paljon läskiä pitää olla, jotta joutuu maksamaan veroa. Painoindeksikin on vähän huono mittaus, koska on ns. laihaläskejä.
[/quote]
Johan Koivuniemi määritellyt läskien rajat. Niitä voisi hyvin käyttää koko yhteiskunnassa ja valtion laariin suorastaan sataisi rahaa.
[/quote]
Kuka ihme on J. Koivuniemi? Ja mistä nämä rajat voi nähdä??
On täällä muutama suurkaupunki jossa pärjää aivan hyvin julkisilla. Pääkaupunkiseutu ja tampere ehkä myös turku tähän samaan. MUTTA ...
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:38"]Koira(toivottavasti)
Läski(toivottavasti)
Sokeri
[/quote]
Miksi läskivero?
[/quote]
Ne, jotka sairastuu 2. tyypin diabetekseen tai muuhun ylipainon aiheuttamaan sairauteen, saavat itse maksaa hoitokulunsa.
[/quote]
Kaikki ylipainoiset eivät sairastu koskaan mihinkään, joten olisi hieman epäreilua heille. Ei mullakaan ole mitään sairauksia näin ylipainoisena. Kaikki kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:37"]Homovero
[/quote]
Tuleeko transvero?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:38"]Koira(toivottavasti)
Läski(toivottavasti)
Sokeri
[/quote]
Miksi läskivero?
[/quote]
[/quote]
Kaikki ylipainoiset eivät sairastu koskaan mihinkään, joten olisi hieman epäreilua heille. Ei mullakaan ole mitään sairauksia näin ylipainoisena. Kaikki kunnossa.
[/quote]
Tämä.
Itse olen myös läski. Ainoa mikä paikka mulla kränää on polvi, joka hajos kakarana (kun olin laiha) ja sen jälkeen joka päivä kipuillu enemmän tai vähemmän. Eli lihavuudella ei o siihen osaa eikä arpaa.
Autoverohan poistetaan eikä muutenkaan määrätä noita virherpiipertäjien veroja. Luovutaan tuulivoiman tukemisesta sekä järkeistetään muutenkaan kommarien sotkemaa Suomea. Kepu vaalivoittajana mesoo noiden tupakkaverojen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:42"] [quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:38"]Koira(toivottavasti) Läski(toivottavasti) Sokeri [/quote] Sokerivero on jo. Onko nyt oikealta nimeltään makeisvero. Mitenhän tuo läskivero määriteltäisiin? Miten mitataan kuinka paljon läskiä pitää olla, jotta joutuu maksamaan veroa. Painoindeksikin on vähän huono mittaus, koska on ns. laihaläskejä. [/quote] Johan Koivuniemi määritellyt läskien rajat. Niitä voisi hyvin käyttää koko yhteiskunnassa ja valtion laariin suorastaan sataisi rahaa. [/quote] Kuka ihme on J. Koivuniemi? Ja mistä nämä rajat voi nähdä??
[/quote]
Ei J Koivuniemi vaan Tapani Koivuniemi. Se lahkojohtaja jonka mielestä naisten läskiraja on BMI 17 ja miesten 19.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:38"]Koira(toivottavasti) Läski(toivottavasti) Sokeri [/quote] Miksi läskivero? Millä tavoin mun läskini on sulle haitaksi? [/quote] Ne, jotka sairastuu 2. tyypin diabetekseen tai muuhun ylipainon aiheuttamaan sairauteen, saavat itse maksaa hoitokulunsa. [/quote] Kaikki ylipainoiset eivät sairastu koskaan mihinkään, joten olisi hieman epäreilua heille. Ei mullakaan ole mitään sairauksia näin ylipainoisena. Kaikki kunnossa.
[/quote]
Ei kaikki tupakoitsijat ja alkoholistitkaan sairastu, aika epäreilua että joutuvat silti maksamaan veroja!
Haittavero pesuaineille vesistöjen saastuttamisesta. Haittavero vaatteille kaatopaikkojen täyttämisestä. Haittavero kapakoille ympäristön häiritsemisestä. Haittavero ensiapuun tulijoille yleisestä varomattomuudesta ja/tai typeryydestä. Kyllähän näitä keksisi vaikka kuinka paljon, jos oikein yrittää.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:42"] [quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:38"]Koira(toivottavasti) Läski(toivottavasti) Sokeri [/quote] Sokerivero on jo. Onko nyt oikealta nimeltään makeisvero. Mitenhän tuo läskivero määriteltäisiin? Miten mitataan kuinka paljon läskiä pitää olla, jotta joutuu maksamaan veroa. Painoindeksikin on vähän huono mittaus, koska on ns. laihaläskejä. [/quote] Johan Koivuniemi määritellyt läskien rajat. Niitä voisi hyvin käyttää koko yhteiskunnassa ja valtion laariin suorastaan sataisi rahaa. [/quote] Kuka ihme on J. Koivuniemi? Ja mistä nämä rajat voi nähdä??
[/quote]
Ei J Koivuniemi vaan Tapani Koivuniemi. Se lahkojohtaja jonka mielestä naisten läskiraja on BMI 17 ja miesten 19.
[/quote]
Ok. Erehdyin, kun tuossa edessä luki Johan... No en tosiaankaan ole tästä tyypistä koskaan kuullutkaan. Todellakin tulisi roimasti verotuloja noilla bmi: llä, joten vinkki hallitukseen.
Avioerovero
Aborttivero
Flunssavero
Sukupuolivero
Työttömyysvero
Siis kaikille kaupunkilaisille kenell mahdollisuus kulkea julkisilla aivan sikamainen autovero. Se on tasa arvoa jos mika. Ja tarkistus et ei ole veljen kummin kaimalla autoa jonka voi ottaa tarvittaessa.
Mut eihan suomi ole oikeudenmukainen.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:54"]
On täällä muutama suurkaupunki jossa pärjää aivan hyvin julkisilla. Pääkaupunkiseutu ja tampere ehkä myös turku tähän samaan. MUTTA ...
[/quote]
Niin, kaupungissa asuu rikkaat, jotka ei tietenkaan halua luopua mistaan.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:54"]
[/quote]
Niin, kaupungissa asuu rikkaat, jotka ei tietenkaan halua luopua mistaan.
[/quote]
Niinpä. Eihän rikkaat halua luopua ylellisyyksistään, mutta köyhille ei anneta muita vaihtoehtoja kuin luopua vähästäänkin.
Suomessa ei nyt tosiaan tarvita mitään vihervasureiden hössötyksiä, vaan järkeviä päätöksiä ja hyvän suomen elää meille. Autovero pois ettei meidän tarvitse enää ajaa vanhoilla ladoilla. Tai vihervasurit voivat niillä yhtä ajaa vaikka ne saastuttavat paljon enemmän kuin uudet autot joita saadaan halvemmalla sekä vähän käytetyt maksavat myös vähemmän.
Nyt eivät enää vihervasurit idiootit tuhoa Suomea vaan voimme tehdä järkeviä päätöksiä.
maitovero ja vehnävero noiden tupakan ja alkon ja sokerin lisäksi.