Hyönteisruoka buumi loppui lyhyeen - enää syödään vaan satunnaisia suuhun lentäviä kärpäsiä
Itse en ostanut niitä koska esimerkiksi hyönteisjauhosta tehty leipä maksoi 3 kertaa enemmän kuin perinteinen leipä.
Kommentit (8)
Silloin oli isoja uutisia miten perustettiin kaikenmaailman sirkkahautomoita ja -kasvattamoita miljoonilla euroilla. Mitähän niille tapahtui? Hirvee hypetys siitä, että tämä on nyt tulevaisuutta ja syrjäyttää kokonaan perinteisen lihan... ja kuinkas sitten kävikään. (Onneksi kävi, hyi stana.)
Itse ajattelin kerran pelastavani maailman ja ostin jotain Sirkka grillimakkaroita, en tiedä mikä se maku niissä tarkalleen oli mutta syömättä jäi, kaiken huippu oli kun yltiörohmu ja kaikkiruokainen koiranikin vain nuuhkaisi niitä ja jätti syömättä :D
Ostin jotain sirkkanäkkäriä - ei ollut pahaa mutta maistui ihan pölyltä, joten yhteen ostokseen se hyönteissyöntikokeilu jäi.
Tässä yksi esimerkki siitä, että miten pääkaupunkiseutu tuottaa jatkuvasti ns. skeidaa suomalaiseen mediaan. Ja yle on tietenkin mukana hypettämässä kaikenlaista hölmöyttä. Veronmaksajien rahoilla.
Kun minulla oli aikoinaan lemmikkeinä hyönteissyöjiä, huomasin, että sirkkoja on vaikea saada pysymään hengissä. Siksi arvasin, että näin tässä käy.
Meillä kissakin sylkee kärpäset ja kaikki muutkin ötökät suustaan ulos on niiiin pahaa 🙀
….. saatika että itse niitä söis.
Ainakin niissä sirkkaleivissä, joita minä näin joissain kaupoissa, hyönteisiä oli vain muutama prosentti koko tuotteesta. Tuntui huijaukselta, joten jätin ostamatta.
Hyvin voisin syödä mausteöljyssä paistettuja toukkia, Thaikuissa tuli maisteltua ja hyviä olivat.
Mutta jotkut sirkkaleivät ja hyönteisjauhot on vähän yöh.