Onko lohikäärmeitä oikeasti ollut olemassa?
Vai miten joka puolella maailmaa on tarinoita niistä? 🤔
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus jotain, että on ihan mahdollista, että on ollut lentävä dinosaurus joka on jotenkin kyennyt saamaan jotain käryä aikaan kurkusta.
Nimenomaan on ollut lentäviä liskoja! Eikö kukaan ole nähnyt Jurassic Park leffoja? Mitä ihmeen porukkaa täällä oikein on.
Nojoo pterodactyl mutta ei sen kurkku kyllä tainnut kärytä? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä vieläkin olemassa. Esimerkiksi Suomen metsissäkin on lohikäärmeitä mutta ne osaavat piiloutua niin hyvin että useimmat ihmiset eivät ole niitä nähnyt mutta minä olen niitä usein metsissä nähnyt.
Nythän on huhu, että jos ottaa pii kin niin kyky nähdä niitä häviää.
Mutta jos ottaa toisenlaisen piikin niin pääsee jahtaamaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
on niitä, minulla on pieni poikanen, saa nähdä millainen tulensylkijä siitä kehittyy, suloinen se on kuin mikä ja hellyyden kipeä. Vielä ei tulta kidasta lennä, enkä tiedä minkä ikäisenä sitä voisi kuvitella tulevan. Ihanasti köllöttää ja tykkää rapsutuksista niinkuin yksisarvisen poikanenkin. Ovat hyviä kaveruksia keskenään.Likimain samaikäisetkin.
Luulisi niiden tulevan muotiin nyt, kun sähkön hinta on pilvissä ja puilla lämmittämistäkin pidetään pahana.
Lohikäärme, joka on puoliksi lohi ja puoliksi käärme, tuskin on ollut todellinen.
Lentävä tulilisko on tuskin ollut todellinen.
Suuri lentolisko on hyvinkin voinut olla olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus jotain, että on ihan mahdollista, että on ollut lentävä dinosaurus joka on jotenkin kyennyt saamaan jotain käryä aikaan kurkusta.
Nimenomaan on ollut lentäviä liskoja! Eikö kukaan ole nähnyt Jurassic Park leffoja? Mitä ihmeen porukkaa täällä oikein on.
Nojoo pterodactyl mutta ei sen kurkku kyllä tainnut kärytä? :D
Khyl, jos erehtyi syömään jotakin ärpäkkää chiliä, niin lieskat iskee suusta.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotaanhan joka puolella maailmaa Muumeista, Aku Ankoista ja Nalle Puheista. Hyvät tarinat kerrotaan eteenpäin ja nykyään ne käännetään ja markkinoidaan kustantajien toimesta.
Yritätkö väittää, että Muumit ja Aku ei oo totta, hä?
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ovat olleet dinosauruksia. Uskon että jo ennen nykytieteen, evoluution jne syntyä on löytynyt isojen dinosaurusten kalloja, luurankoja, hampaita jne (varsinkin Britannian rannikolla on alueita, joilta on tehty mittavia löytöjä). Ihmiset on kutsuneet niitä lohikäärmeiksi. Tuli ihmiselle vaarallisena elementtinä yhdistetty näihin taruihin.
Mutta ihmisillä on ollut tarinoita lohikäärmeistä jo ennen kuin olivat edes tekemisissä maailmanlaajuisesti toistensa kanssa. Jännä sattuma, että kaikki keksivät dinosauruksen luun esiin kaivettuaan, että tältä muuten tulikin suusta tulta.
Dinosauruksia ei ole ollut olemassa, vaan niiden jäänteiksi väitetyt on lohikäärmeistä
Job 41:
10Kun se aivastaa, näkyy leimahdus.
Sen silmät hehkuvat kuin aamuruskon säteet.
11Sen kidasta lyövät lieskat,
tulikipunat sinkoilevat ilmaan.
12Savu suitsuaa sen sieraimista
niin kuin tulella kiehuvan padan alta,
kun tulta lietsotaan.
13Sen henkäys sytyttää hiilloksen liekkeihin,
tulenlieska iskee sen suusta.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavan työtoimintani ruokalan emäntä on sellainen.
Ootko Turussa…? Kuulostaa vaan niin tutulta.
Vierailija kirjoitti:
Dinosauruksia ei ole ollut olemassa, vaan niiden jäänteiksi väitetyt on lohikäärmeistä
Tämä! Dinosaurukset on osa salaliittoa jolla on tarkoitus ajaa ihmisiä kauemmas ihmiskunnan oikeasta historiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan täällä ole väittänytkään, ettei ole ollut lentäviä liskoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ovat olleet dinosauruksia. Uskon että jo ennen nykytieteen, evoluution jne syntyä on löytynyt isojen dinosaurusten kalloja, luurankoja, hampaita jne (varsinkin Britannian rannikolla on alueita, joilta on tehty mittavia löytöjä). Ihmiset on kutsuneet niitä lohikäärmeiksi. Tuli ihmiselle vaarallisena elementtinä yhdistetty näihin taruihin.
Mutta ihmisillä on ollut tarinoita lohikäärmeistä jo ennen kuin olivat edes tekemisissä maailmanlaajuisesti toistensa kanssa. Jännä sattuma, että kaikki keksivät dinosauruksen luun esiin kaivettuaan, että tältä muuten tulikin suusta tulta.
Babyloniassa on ollut hyvin samankaltainen lohikäärme kuin Kiinassa. Vartalo kuin käärmeellä, etutassut leijonan jne. Vaikea varmaan kenenkään historioitsijan sanoa siltä ajalta kumpi on ollut ensin. Sen jälkeen Leviathan löytyy useista Raamatun kirjoista. Länsimaiset lohikäärmeet tiedetään vasta ajalta jonka jälkeen Raamattu on jo levinnyt.
Englannin kuningatar on aika lähellä
Ihan jänskä pohtimisen aihe. Ei voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä vieläkin olemassa. Esimerkiksi Suomen metsissäkin on lohikäärmeitä mutta ne osaavat piiloutua niin hyvin että useimmat ihmiset eivät ole niitä nähnyt mutta minä olen niitä usein metsissä nähnyt.
Noup...se kyky on jos on, eikä mihinkään katoa. Se on elinikäinen lahja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on niitä, minulla on pieni poikanen, saa nähdä millainen tulensylkijä siitä kehittyy, suloinen se on kuin mikä ja hellyyden kipeä. Vielä ei tulta kidasta lennä, enkä tiedä minkä ikäisenä sitä voisi kuvitella tulevan. Ihanasti köllöttää ja tykkää rapsutuksista niinkuin yksisarvisen poikanenkin. Ovat hyviä kaveruksia keskenään.Likimain samaikäisetkin.
Luulisi niiden tulevan muotiin nyt, kun sähkön hinta on pilvissä ja puilla lämmittämistäkin pidetään pahana.
Siksipä tuo onkin kasvamassa, lämmityksen ammattilainen tulee siitä . Pari henkäystä kattilaan niin jo maakaasulasakut pienenee. Voin lainata parhaille kavereille, samalla kun piipahtaa kylässä, niin lämpenee öljy tai maakaasukattila/ varaaja viikoksi.
Arvasin tämän hinta kriisin ja otin otuklsen itselleni, vaikka olisin sen muutoinkin, on se niin söpö.
Jotenkin viehättävämpi kuin on yksisarvinen, vaikka kyllä rakastan sitä yhtä paljon...se lohis on vaan jotenkin jännempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Geeniteknologia mahdollistaa kalan ja matelijan risteyttämisen vasta tulevaisuudessa.
Mitenköhän geeniteknologia kykenee luomaan tulta syöksevän eläimen? Ei taida löytyä eläimiä joiden hengitystiet kestäisivät lieskoja.
Mistähän se tuli syntyisi? Olisiko lohikäärmeellä pötsi jossa syntyy riittävästi metaania? Mistä se kipinä sytytykseen?
Olen joskus huvikseni itsekseni miettinyt asiaa ja olen sitä mieltä että on ollut. Jonkinlainen dinosaurus varmaan. Mutta luulen että lieskojen syökseminen on ihmisen keksimä lisä.