Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lohikäärmeitä oikeasti ollut olemassa?

Vierailija
23.01.2022 |

Vai miten joka puolella maailmaa on tarinoita niistä? 🤔

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Vaarini taisteli niitä vastaan aina koulumatkoilla kesät talvet lumipyryssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taruolento

Vierailija
4/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Geeniteknologia mahdollistaa kalan ja matelijan risteyttämisen vasta tulevaisuudessa.

Vierailija
5/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotaanhan joka puolella maailmaa Muumeista, Aku Ankoista ja Nalle Puheista. Hyvät tarinat kerrotaan eteenpäin ja nykyään ne käännetään ja markkinoidaan kustantajien toimesta.

Vierailija
6/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä vieläkin olemassa. Esimerkiksi Suomen metsissäkin on lohikäärmeitä mutta ne osaavat piiloutua niin hyvin että useimmat ihmiset eivät ole niitä nähnyt mutta minä olen niitä usein metsissä nähnyt.

Vierailija
7/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut. YouTubessa on mielenkiintoisia dokumentteja niistä. Mahdollisesti ovat olleet jonkinlaisia lentoliskoja, dinosauruksia jotka ovat pystyneet syöksemään tulta.

Vierailija
8/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavan työtoimintani ruokalan emäntä on sellainen.

Vierailija
9/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus jotain, että on ihan mahdollista, että on ollut lentävä dinosaurus joka on jotenkin kyennyt saamaan jotain käryä aikaan kurkusta.

10/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Joo, mutta dinosaurukset on kyllä vähän vastaavia ja kyllä nyky eläimiin aika uskomattomia.

Vierailija
11/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on! Ainakin oma exä voi oikein paksusti.

Vierailija
12/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Vaarini taisteli niitä vastaan aina koulumatkoilla kesät talvet lumipyryssä.

Tuo ei ole mitään, mun vaari lensi semmoisella aina kouluun.

Vierailija
13/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanialaisessa linnassahan niitä on muutama, vahvojen kalterien takana. Ovat vielä onnistuneet lisääntymään, viimeksi muistaakseni vuonna 2017. Olisi kai katastrofi, jos pääsisivät sieltä karkaamaan. Tästähän ollaan aika hissuksiin. 

Vierailija
14/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ovat olleet dinosauruksia. Uskon että jo ennen nykytieteen, evoluution jne syntyä on löytynyt isojen dinosaurusten kalloja, luurankoja, hampaita jne (varsinkin Britannian rannikolla on alueita, joilta on tehty mittavia löytöjä). Ihmiset on kutsuneet niitä lohikäärmeiksi. Tuli ihmiselle vaarallisena elementtinä yhdistetty näihin taruihin.

Vierailija
15/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole mitään, mun vaari lensi semmoisella aina kouluun.

Itse asiassa minä olin se lohikäärme.

Vierailija
16/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin joskus jotain, että on ihan mahdollista, että on ollut lentävä dinosaurus joka on jotenkin kyennyt saamaan jotain käryä aikaan kurkusta.

Nimenomaan on ollut lentäviä liskoja! Eikö kukaan ole nähnyt Jurassic Park leffoja? Mitä ihmeen porukkaa täällä oikein on.

Vierailija
17/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitähän käytettiin ennenvanhaan apuna talojen lämmittämisessä, aika tarkkana vaan sai olla ettei käynyt mitään vahinkoja.

On olemassa myös teoria, että että lohikäärme on sytyttänyt ensimmäisen nuotion ihmiselle kivikaudella.

Vierailija
18/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niitä, minulla on pieni poikanen, saa nähdä millainen tulensylkijä siitä kehittyy, suloinen se on kuin mikä ja hellyyden kipeä. Vielä ei tulta kidasta lennä, enkä tiedä minkä ikäisenä sitä voisi kuvitella tulevan. Ihanasti köllöttää ja tykkää rapsutuksista niinkuin yksisarvisen poikanenkin. Ovat hyviä kaveruksia keskenään.Likimain samaikäisetkin. 

19/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan ny toki! Tässä meidän 🐲

Vierailija
20/90 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotaanhan joka puolella maailmaa Muumeista, Aku Ankoista ja Nalle Puheista. Hyvät tarinat kerrotaan eteenpäin ja nykyään ne käännetään ja markkinoidaan kustantajien toimesta.

Vähän eri asia, eri alueilla on omat versionsa lohikäärmeistä jotka voivat erota paljonkin toisistaan. Esim kiinalainen kiemurteleva lohikäärme, eurooppalainen tömäkämpi versio jne.

Olisi kyllä mielenkiintoista keksivätkö eri kansat oman versionsa itsenäisesti vai onko jokin alkuperäinen tarina joka levisi ja otus muutti muotoaan päätyessään eri kulttuureihin.