Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö ihmisiä, jotka larppaavat ADHD:ta tai muuta vastaavaa?

Vierailija
23.01.2022 |

Koska olen huomannut ajatuksen viehättävän. Mitä jos voisin selittää laiskuuttani, epäsosiaalisuuttani, keskittymiskyvyttömyyttäni jne jollain syndroomalla tai aivotoiminnan erilaisuudella? Sehän olisi näppärää. Ja mitä se kertoo jos ajattelee sellaisen olevan näppärää eikä koe mitään omantunnontuskia, että se olisi.. väärin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä, jotka käyttää sitä tekosyynä vaikka ei oo edes diagnoosia. ”No tää nyt on vähän jäänyt kun oon niin aadeehoodee” Niin vai oletko vaan laiska?

Vierailija
2/7 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs turkulainen bloggaaja larppaa ADD:ta. Hänellä pitkä liuta muitakin diagnosoimattomia ”diagnooseja”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ADD ja kyllä hävettää kun elämä on kuormittavaa ja tuskallista.

Vierailija
4/7 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ADD ja kyllä hävettää kun elämä on kuormittavaa ja tuskallista.

Eihän siinä ole mitään hävettävää. Ap tässä. Tarkoitan sellaisia ihmisiä, joilla ei ole diagnoosia, mutta jotka kuvitelevat, että heillä on "varmasti" syndrooma z tai x. Vähän samaan tapaan kuin työpaikan keittiöpsykologit tietävät, että Erkki Esihenkilö on "varmasti" narsisti ja se naapuriosaston Paula selvä psykopaatti.

Vierailija
5/7 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen ilmiön tunnistan, että ihmisen on vaikea kohdata älyllistä keskinkertaisuuttaan ja jää jumiin ajatukseen, että on "alisuoriutuja" syystä x ja y. Usein tällainen ajattelu alkaa lukiosta, kun kaikki yläasteen kymppioppilaat eivät enää ylläkään edes ysiin vaikka yrittäisivät kovastikin. 

Vierailija
6/7 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa larppaa adhdtä

Vierailija
7/7 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toisen vihervasemmistolaisen alle 30-vuotiaan naisen. Erityisherkkyys ja ADHD.