Miten pukeudut kevätjuhlaan? Lapsi väitti että ylipukeudun
Meinasin pistää mekon ja sen kanssa jonkun huivin hartioille. Onko tämmöinen ylipukeutumista koulujen kevätjuhlassa? Tuulipuvussa en halua mennä vaikka niitäkin siellä toki näkee
Kommentit (133)
Riippuu vähän mitä kangasta tuo on. Jos trikoota tms., niin on ok, jos jotain parempaa kangasta, on jo ylipukeutumista, koska sittenhän tuo on iltapuku. Jos et yleensä käytä pitkiä mekkoja, ei ihme jos lapsen mielestä ylipukeudut, mutta kyllä tuo minusta menettelee.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:27"]
On ylipukeutumista ainakin meillä lantsulla. Mulla päällä tummat farkut, toppi, kauluspaita ja koru, korkkarit. Täällä näkee kyllä ihan huppareitakin osalla vanhemmista.
[/quote]
Meillä taas täällä alhaalla on isillä pikkutakki/puku ja äideillä kotelomekkoa.
Menen lapseni koulun juhliin jotka on kirkossa Hgissä ja siellä on nk eliittiporukkaa suurin osa. Eiköhän jotain rytkyä löydy kaapin pohjalta. Gaudeamus igitur.....
Ei ole trikoota. Mulla on nähtävästi ihan väärä kuva itsestäni ja juhlapukeutumisesta. Mä en taida sit mennä koko helvetin juhliin kun ei mulla ole mitään muuta päällepantavaa. Farkuissa mä en vaan mihinkään juhliin mene.
-ap
Tuo mekko on ihan hyvä esim valkoisen tai luonnonvärisen pellavaneuletakin tai vastaavan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:33"]Ei ole trikoota. Mulla on nähtävästi ihan väärä kuva itsestäni ja juhlapukeutumisesta. Mä en taida sit mennä koko helvetin juhliin kun ei mulla ole mitään muuta päällepantavaa. Farkuissa mä en vaan mihinkään juhliin mene.
-ap
[/quote]
Hyvä ap, nyt ehkä tajuat lapsesi näkökulman.
Totuus sattuu mutta eikö vaan parempi juttu että se paljastu nyt eikä kevätjuhlissa.
Luin noi kommentit ennen kuin menin katsomaan kuvaa, ja olin kuin ällikällä lyöty! Odotin jotain aivan karmeaa asuyhdistelmää, mutta kuvan asu on todella kiva, kesäinen, ja sopiva kevätjuhliin! En ymmärrä mitä noiden aikaisempien kommentoijien päässä oikein liikkuu. Vai liikkuuko mitään... Taitavat olla niitä crocseissa kulkijoita.
Ap, mekkosi on aivan sopiva mihin tahansa kouluun kevätjuhlavaatteeksi. Oikein mukavia juhlia!
Helsingissä ainakin todella räikeää ylipukeutumista, älä nolaa lasta ja itseäsi. Aivan liian juhlava mekko sen lisäksi, että rinnat tursuvat joka puolelle. Ei missään nimessä mihinkään peruskoulun tilaisuuteen tuollaista!
Onko siis ihan peruskevätjuhla,ei ala asteen ta yläasteen päättäjäiset?Tuohon sopisi mielestäni parhaiten esim jakku/bolerotyyline jakku päälle.Se toisi juhlavuutta hieman alemmas(ettei ole liian kesäbiitsi fiilis) ja tottakai antaa asiallisen kuvan sinusta fiksuna äitinä.Mekko on hieman nuorekas,joten siksi aikuistaisin sitä jakulla.Ihan vaalea beige voisi sopia.
Vinkki vitonen: kysy lapselta mitä kaapistasi sopii, farkut ja paitapusero ja korut sopii. Ja sun kannattaa peittää käsivarret.
Älä nyt luovuta ap, tohon joku nätti neuletakki tai jakku niin se on ihan jees. Voit sitä neuletta käyttää sitten muutenkin viileinä kesäiltoina. Tai hyvässä lykyssä sulta löytyy jo kaapista sopiva neule?
Höpö höpö suurin osa kommenteista.
Nätti mekko, heleä kesäinen väri, etkä todellakaan tursu. Naisellinen nainen olet. Nauti juhlista!
Hei ota ne farkut ja käsivarret piiloon.
Jos tavallisesti käytät farkkuja ja trikoo paitaa saattaa lapsestasi tuntua että olet todella ylipukeutunut?
Minusta nätti mekko. Ei liian paljastava. Laittaisin varmaan jonkun pitkähihaisen lähinnä (mahdollisen) kylmän ilman takia.
Täällä on ilkeitä ihmisiä! Hauskoja juhlia!
T: N24v
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:27"]
On ylipukeutumista ainakin meillä lantsulla. Mulla päällä tummat farkut, toppi, kauluspaita ja koru, korkkarit. Täällä näkee kyllä ihan huppareitakin osalla vanhemmista.
[/quote]
Meillä taas täällä alhaalla on isillä pikkutakki/puku ja äideillä kotelomekkoa.
[/quote]
Jos näin on niin sitten varmaan ap:kin ok. Maaseudun kouluissa muutenkin rento meininki, meillä esim ei ollut mitään alkujuontoa juhlissa tai tervetuliaissanoja. Muksut rupes vain esittämään ohjelmaa :D.
Mitä a kupin rintoja teillä kaikilla vastaajilla on? Mistä ihmeestä ne rinnat muka tursuvat? Mekon miehusta istuu mielestäni nätisti.
Meillä päiväkodin kevätjuhlaan meinasin laittaa vaan mustat farkkulegginsit ja paitapuseron, joku eI musta, vaikka beige. jakkutakki/bbleiseri siihen päälle. En todellakaan pukeutuisi mihinkään juhlamekkoon. Tossa asussa menisin esim. Häihin. Kevätjuhlat on rennot.
Jakku päälle peittämään, muuten voi toimia. Ei huivia, siitä tulee hääjuhlafibat