Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi blogit hiljenee?

Vierailija
23.01.2022 |

Olen löytänyt muutaman kuukauden aikana tosi omantyylisiä aktiivisesti päivittyviä blogeja, lukenut niitä tunti tolkulla ja sitten jäänyt seurailemaan uuden postauksen tuloa. Mutta niitä ei jostakin syystä tule! Oletteko huomanneet samaa vai onko ihan sattumaa että juuri minun seuraamat blogit ovat vaientuneet?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kaava kaikissa, ensin tulee kaupalliset yhteistyöt ja sitten jää koko blogi muitten bisnesten tieltä...

Vierailija
2/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kirjoittaja on kuollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisiä kiinnosta. Varmaan tarjontaa liikaa ja jutut muilta kopioituja. Muutaman kävijän tähden ei ole järkeä kirjoitella.

Vierailija
4/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisiä kiinnosta. Varmaan tarjontaa liikaa ja jutut muilta kopioituja. Muutaman kävijän tähden ei ole järkeä kirjoitella.

Ihan suosittuja bloggaajiakin on hiljentynyt, esim. Lähiömutsi

Vierailija
5/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sama tapahtuu videoiden tekijöille, ulkomaiset. Pelottaako sensuuri? Luulisi kuitenkin että voi jatkaa.

Vierailija
6/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sama tapahtuu videoiden tekijöille, ulkomaiset. Pelottaako sensuuri? Luulisi kuitenkin että voi jatkaa.

Kyllä suomalaisiakin vloggaajia vetäytyy (kuten vaikkapa Miklu). Se on psyykkisesti tosi kuluttavaa hommaa

Vierailija
7/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaisiakin vloggaajia vetäytyy (kuten vaikkapa Miklu). Se on psyykkisesti tosi kuluttavaa hommaa

Vai psyykkisesti kuluttavaa :D

Vierailija
8/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kuten julkisuus yleensäkin.

Vierailija
9/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää on se että pitää tehdä kauan töitä saavuttaakseen yleisön. Todella kauan ellei tapahdu joku viraali ilmiö.

Paljon noilla blogeilla sitten tienaakaan?

Vierailija
10/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheenvuorossa ainakin sensuuríkoneisto hillitsee vääränlaisten blogistien kirjoitusintoa.

Vierailija
11/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut tosin jo pidemmän aikaa. Ennen tuli useampi postaus viikossa, välillä jopa päivittäin ja niissä oli oikeasti jotain järkeäkin eikä vaan tällaisia kuin nykyisin, että "hiusten päivitys" ja sitten on yksi kuva tukasta jonka latvoja on leikattu ja pari riviä tekstiä kuinka ihanaa oli istua kampaajan penkissä.

Ja tuollainen voi nykyään olla se ainoa joka tulee 2  viikkoa edellisestä. Joka se sitten olikin jokin "kaupallinen yhteistyö" jostain liesituulettimesta..

Vierailija
12/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu, että kaikki ne joita minä seuraisin, lopettavat.

Toisaalta haluaisin itsekin ruveta bloggaamaan tai tubettamaan, mutta ensinnäkin pitäisi opetella kuvankäsittelyä, videon editointia jne. Ja sitten se, että eihän sinne nettiin voi oikeasti kertoa itsestään mitään. Ihmiset "ihastuvat" seuraamiinsa ihmisiin, ja luulevat oikeasti tuntevansa nämä. Pelottavaa (ja silti, niinhän minäkin olen fanittanut aivan tuntemattomia ihmisiä jotka eivät koskaan tule tietämään minusta mitään).

Vierailija
13/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaveri piti blogia ja oli seuraajiakin. Sitten tuli eri firmat antamaan kaikenlaista tavaraa ilmaiseksi ja se kaikki kasvoi ja kasvoi kunnes ei olllut aikaa kirjoittaa sitä blogia, kun tietyt firmat halusi, että alkaa kirjoittaa heidän eri alustoille jne. Saa ihan erittäin hyvää rahaa ja ilmaista tavaraa. Kun rakensivat omakotitalon, niin tuli ilmaset parketit ja keittiö. Sponssina. Sit sai  Lexintonin vuodevaatteet ja unikulmasta peitot ja sängyn. On se helppoa, kun onnistuu ja on jotenkin mielenkiintoinen. Jouluna se ei laittanut penniäkään joululahjoihin, kun kaikki lähetti sille tavaraa. Tuli uudet luurit, läppärit jne jne.

Vierailija
14/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman! Harmittaa, nimenomaan alun alkaen blogien kautta sain ensikosketuksen tuohon "some"maailmaan, varmaankin noin 14 vuotta sitten eli joskus 16 vuotiaana. Oli ihana lukea eri blogeja. Silloin luin mm. Xenias Dayta ja Kalastajan vaimoa, Life of Siljaa, Far from perfectiä ja sit oli vielä joku suomalainen nainen, joka asui Lontoossa. Yhä edelleen käyn välillä vilkuilemassa kalastajan vaimoa tai xenian blogia mutta eipä näihin juuri mitään sisältöä ilmesty enää. Mun mielestä oli ihana lukea pitkiä blogipostauksia, nykyään kaikki on vaan instagram kuvia ja tarinoita. Kovasti oon yrittänyt myös löytää ulkomailla asuvien suomalaisten blogeja mutta melkeimpä kaikissa viimeisin päivitys muutamien vuosien takaa.

Vierailija
15/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tuntuu, että kaikki ne joita minä seuraisin, lopettavat.

Toisaalta haluaisin itsekin ruveta bloggaamaan tai tubettamaan, mutta ensinnäkin pitäisi opetella kuvankäsittelyä, videon editointia jne. Ja sitten se, että eihän sinne nettiin voi oikeasti kertoa itsestään mitään. Ihmiset "ihastuvat" seuraamiinsa ihmisiin, ja luulevat oikeasti tuntevansa nämä. Pelottavaa (ja silti, niinhän minäkin olen fanittanut aivan tuntemattomia ihmisiä jotka eivät koskaan tule tietämään minusta mitään).

Mitä sitten. Jos näen tinderissä naisen, ihastun vaikken tunne sitään vähää mitä bloggaria. Jännä nykyään juttelen erään bloggarin kanssa jonka blogiin tykästyin 11 v sitten. Fiksu on niin kuin käsitin.

Vierailija
16/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukijamäärät ovat vähentyneet ja kommentointi on myös vähentynyt. Itse myös huomasin, että blogiin alkoi eksyä ilkeämielisiä ihmisiä ja tulla täysin syyttä todella asiattomia kommentteja. Tällaista ei ollut aiemmin. Luulen, että netin koventunut keskustelukulttuuri ja korona-ajan turhautuminen on lisännyt asiatonta kommentointia. Kun negatiivisen kommentoinnin määrä on lisääntynyt ja asialliset lukijat vähentyneet, ei bloggaaminen tunnu enää hyvältä. Nämä ovat syitä, minkä takia itse en enää koe bloggaamista mielekkääksi.

T. Ammattialastaan blogannut (blogi ei ollut kaupallinen)

Vierailija
17/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kun kuvitellaan olevinaan niin suuria staroja, vaikka aika tyhjää se sisältö. Ihmiset tyydyttää vain tirkistelyviettiään kun noita seuraa, samoin kait itsekin. Miklasta en ole kuulutkaan, ihan vaan sivusta ajatuksia tästä.

Vierailija
18/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kun kuvitellaan olevinaan niin suuria staroja, vaikka aika tyhjää se sisältö. Ihmiset tyydyttää vain tirkistelyviettiään kun noita seuraa, samoin kait itsekin. Miklasta en ole kuulutkaan, ihan vaan sivusta ajatuksia tästä.

Ja sinäkin päätit kommentoida noin negatiivisesti, vaikka olisit voinut jättää koko kommentin kirjoittamatta.

Toisaalta se on ihan asian ytimessä. Kotikutoinen julkkis saa julkisuuden haitat (negatiiviset kommentit, kateuden jne.) mutta ei sen tuomia hyötyjä.

Vierailija
19/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo blogit oo muutenkin jo aika 2010-luvun alkupuolen juttu? Vloggaajat tai "tubettajat" vei näiltä paljon lukijoita, koska videoita on kivempi katsoa, niin nuo blogit käytännössä kuoli pois ja muutamat sinnittelee. Itse olen huomannut sen, että yhä useampi tubettaja siirtyy pois vähentyvien katsojamäärien takia, koska ilmeisesti tiktok vie tubesta porukkaa pois. 

Vierailija
20/24 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikansa kutakin, jos ne kyllästyy ja väkisinkin kyllästyy moiseen, hetkenhän tuota voi tehdä, mutta jos juurikin kokee pakonomaiseksi, jotta aina on jotain uutta tultava, niin alkaa piankin aiheet loppua ja viitsiminen. Tulee muuta  tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan