Naapuri ei tervehdi
Yritin tervehtiä uutta naapuria, mutta katsoi alas ja käveli nopeasti ohi. Todella outoa.
Kommentit (27)
Keski-ikäiset juoruämmät ottaa nokkiinsa jos ei kiinnosta niitten jutut
Ei tervehtimen ole pakollista ja voihan olla että aina ei ole naapurikaan sen arvoinen (kyttäävä semmoinen).
Ei näe tai ei kuule. Tai ei tunne, huvita, on väsynyt, masentunut, pettynyt, surullinen jne.
Itse tervehdin niitä, jotka tervehtivät minua sikäli kun kuulen, huomaan, tunnen.
En minäkään tervehdi. Haluan kulkea omissa ajatuksissani. Onneksi täällä Helsingissä sallitaan se ihmettelemättä.
Joskus mietin tuota että miksi koen tervehtimisen niin raskaaksi, ja päädyin siihen, että minua oikeasti ahdistaa kaupunki ja ihmispaljous. Minun keinoni kestää sitä on, että teeskentelen ettei niitä ihmisiä ole olemassakaan, uppoan ajatuksiini ja kuljen yksin huomaamatta ihmisiä. Silloin kun jossain vaiheessa asuin syrjemmällä, tykkäsin jutella koiranulkoiluttajien ja muiden kanssa, tervehdin jne. Mutta täällä Helsingissä ajatuskin siitä että pitäisi alkaa tervehtimään, ahdistaa.
Itse moikkaan naapureita aina reippaalla Sieg Heil tervehdyksellä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 16:18"]Se on noloa, kun tulee tervehtineeksi naapureille meneviä vieraita, kun ei tiedä ovatko he talon asukkaita. Vai onko noloa?
[/quote]
Ei ole noloa!