Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka laihdutit raskautuessasi!

Vierailija
24.05.2015 |

Itse olen 10kg ylipainoinen ja olemme yrittäneet jo 7 kuukautta tulla raskaaksi. Aloitinkin nyt kunnon laihdutuskuurin, tai ennemmin terveelliset elämäntavat. Olen lukenut, että raskaaksi tuleminen ei vaadi normaalipainoa, ja moni plussaa kun on vasta matkalla siihen.

Miten paljon sait laihdutettua ennen kuin tulit raskaaksi? Kuinka paljon oli ylipainoa? :)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon 19 :) Onnea sullekin raskaudesta! Ja hienoa ettei ole paino noussut, varmasti laskee synnytyksen jälkeen.

Äidilläni on PCOS ja sehän voi periytyä. Kävin asian vuoksi gynellä ultrassa reilu vuosi sitten, mutta koska käytin silloin hormonaalista ehkäisyä, tulos ei ollut varma. Kohdussa siis näkyi jokin "rakkula", mutta gyne sanoi että todennäköisesti täysin normaali, e-pillerien aiheuttama (mikä sitten olikaan?). Kuukautiskierto on ollut nyt säännöllinen, eikä mitään PCO:n oireita ole ollut. 

Kilpirauhasen vajaatoiminta pelottaa, varsinkin, kun aiemmin aina painoa pudottaessa paino ei ole koskaan pudonnut. Pari vuotta sitten kun kävin salilla 6 kertaa viikossa ja söin todella terveellisesti, vaaka näytti 2kk jälkeen +2kg. Mitoista olin silti pienentynyt, esim. vyötäröstä oli lähtenyt 12cm. Ja ylipainoa oli silloin pari kiloa, siksi ihmettelin ettei kiloja tippunut! 

Vääntelin muuten otsikkoa vaikka miten, ennen kuin painoin lähetä... En saanut siitä mitenkään ei-harhaanjohtavaa vaikka yritin :)

Vierailija
22/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 on ap :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih voi. Luin tuosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja aika moni oire täsmäsi. Varsinkin väsymys. Olen jo pitkään ollut jatkuvasti väsynyt, ja tuntuu etten saa mitään aikaiseksi. Nukuin viime yönäkin 12 tuntia ja silti tekisi mieli mennä ottamaan nyt päiväunet. Huomenna soitan aamulla terveyskeskukseen ja pyydän ajan verikokeisiin. Ilmeisesti toi kilppari on aika helppo tutkia?

ap

Vierailija
24/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikoe on helppo ottaa, mutta ilmeisesti se tulkinta saattaa olla hankalaa? Näin olen kuullut, mutta oma kokemus on se, että kun arvot eivät olleet viitteissä ja mulla oli oireita (väsymys, aikaansaamattomuus, alakuloisuus, painonnousu/laihtumisen vaikeus) sain heti lääkkeet. Itse en ollut yhtään tajunnut, että voisi olla vajaatoiminta, enkä oikeestaan edes tajunnut tuon väsymyksen ym. olevan epänormaalin suurta, ennen kuin sain ne lääkkeet ja alkoi helpottaa. -8

Vierailija
25/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 30 kiloa ylipainoa indeksien mukaan, todellisuudessa n. 15 kiloa. Hyvin on raskautuminen onnistunut mutta radi todettiin ja se on ruokavaliohoitoinen.

Vierailija
26/32 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
27/32 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija