Kuka korjaa teiltä kuolleet jänikset yms.?
Tällaista olen pohtinut muutamankin kerran ajellessani, kun vastaan on tullut tiellä makaava raato. Jossakin vaiheessa ne sieltä kuitenkin poistuvat. Kuka ne putsaa, minne ja miten he saavat tiedon raadoista?
Kommentit (34)
Varikset ja harakat. Vain isompia elukoita korjataan ihmisten toimesta.
Jäniksistä huolehtivat raadonsyöjät, eli varikset, naakat ja lopuista madot ja kärpäset. Kannattaa nakata se jänis niin pitkälle tiensivuun, ettei synny vaaratilanteita kun varikset taistelevat saaliistaan.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:21"]
Et voi olla tosissas ap?
[/quote]
No kyllä mä vain olen. Jos ajan aamulla töihin ja tiellä makaa kuollut jänis ja lounastuntiin mennessä se on jo kadonnut, tällainen esimerkkinä.
ap
Et voi olla tosissas ap?
[/quote]
Kyllähän kehä kolmosen sisäpuolella koko elämänsä viettänyt saattaa ihan aidosti miettiä tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:22"]
Et voi olla tosissas ap?
[/quote]
No kyllä mä vain olen. Jos ajan aamulla töihin ja tiellä makaa kuollut jänis ja lounastuntiin mennessä se on jo kadonnut, tällainen esimerkkinä.
ap
[/quote]
Sivusta kerran seurasin kun lähistöllä rusakolle kävi kalpaten. Ei ehtinyt kauaa kylmetä, kun jo oli varislaumalla vatsat täynnä.
Ei meillä ole vielä ollut jäniksiä eikä pupuja, mutta meidän hamsterit on haudattu omalle pihalle.
Ei ne varikset niitä syö! Kerran olen tosin nähnyt kun varis yritti herättää nokkimalla tiellä makaavaa jänistä. " Hei herää! Ei tässä saa maata! Voit jäädä alle! Herää!"
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:26"]
Ei ne varikset niitä syö! Kerran olen tosin nähnyt kun varis yritti herättää nokkimalla tiellä makaavaa jänistä. " Hei herää! Ei tässä saa maata! Voit jäädä alle! Herää!"
[/quote]
Olisit ottanut youtube-videolle... olisit saanut paljon klikkauksia ;)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:18"]
Tällaista olen pohtinut muutamankin kerran ajellessani, kun vastaan on tullut tiellä makaava raato. Jossakin vaiheessa ne sieltä kuitenkin poistuvat. Kuka ne putsaa, minne ja miten he saavat tiedon raadoista?
[/quote]
Oiskohan sun pitäny jatkaa pohdintaa vielä? Ja ihan sillai hiljaa mielessäs.. *repskops*
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:30"]
[/quote]
Oiskohan sun pitäny jatkaa pohdintaa vielä? Ja ihan sillai hiljaa mielessäs.. *repskops*
[/quote]
En nyt tiedä, mikä kysymyksestäni tekee niinku niiiiin typerän!!1. En olettanut mitään koska en tiedä - siksi kysyin.
ap
Et voi olla tosissas ap?
[/quote]
ap
[/quote]
Porvoossako?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:30"]
[/quote]
[/quote]
saahan sitä ääneenkin pohtia. Sitä kutsutaan aihevapaaksi.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:32"]
Et voi olla tosissas ap?
[/quote]
ap
[/quote]
Porvoossako?
[/quote]
No ei kuule Porvoossa. Suomalainen kaupunki ja muuten sen Kehä III:n ulkopuolella.
ap
Mä ja mun kollegat. Ollaan raadonkerääjiä, mutta virallisestihan se nimike on ruhologi tai ruhologi AMK. Nilsiällä vaan on toi linja, niin me ollaan tosi moni just Nilsiältä tai sieltä päin. Työ sit vie, minne vie. Ote kerään Tampereen seudulla, Pohjois-Pirkanmaalla. Peruspalkka on 2104,- mutta siihen saa kokemuslisän ja henkilökohtaisen suorituslisän niin voi olla jollain yli 2500 parhaimmillaan. Kivaa, itsenäistä hommaa. Keväisin kiireistä ja talvella hiljaisempaa. Silloin joskus lomautetaan, mutta ei oo mua haitannut.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:32"]
Et voi olla tosissas ap?
[/quote]
ap
[/quote]
Porvoossako?
[/quote]
No ei kuule Porvoossa. Suomalainen kaupunki ja muuten sen Kehä III:n ulkopuolella.
ap
[/quote]
Porvoo on Kehä III:n ulkopuolella.
Iskä.