Ero seksin takia!
Ei voi olla totta! Mies täräytti kunnon lauantaipommin pikkupäissään! Sanoi että laitetaan lusikat jakoon ja syy se ettei ole riittävästi seksiä! Toki tiedän että mies haluaa enemmän kuin minä ja tunnustan etten oikeastaan välitä enää koko seksistä, mutta kyllä minä ukolle olen yrittänyt välillä antaa vaikka homma maistuu puulle.
Voiko jollekin oikeasti seksi olla niin määräävässä asemassa parisuhteessa että se antaa syyn erota?? Meillä on oikeasti mielestäni hyvä parisuhde, eikä taloudellisestikkaan mene huonosti. Nämä ei tunnu vaikuttavan yhtään mitään jos ei pääse viikottain panemaan.
Kommentit (1009)
Vierailija kirjoitti:
Monet yli 50-vuotiaat naiset haluavat elää selibaatissa. Vaihdevuodet, ikääntyminen, rupsahtanut ulkonäkö, huono yleiskunto, alentunut itsetunto, aloitekyvyttömyys, masennus, mielenterveysongelmat ja monet fyysiset sairaudet aiheuttavat haluttomuutta.
Se##i on pelkkää pakkopullaa, joka ei kiinnosta yhtään. Selibaatti on vapauttavaa!
Ja tällöin on reilua, että se mahdollinen kumppani olisi vapaa etsimään sellaista ihmistä vierelleen jonka kanssa seksi luistaa edelleen. Ikävää, että niitä vastinpareja ei olekaan niin kauheasti, koska tuo kuvaamasi ilmiö on hyvin todellinen ja koskee suurinta osaa naisista.
Että miksi miehet hakee nuorempia rinnalleen - ihan siksi että sitä käyttöikää on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Jos palataan aloitusviestiin, niin tulee tunne, että mies löytänyt toisen naisen. Siksi täräytti lauantaipommin. On ollut jo jonkin aikaa ja nyt teki päätöksen sanoa erosta ääneen.
Usein miehet saavat puhtia erota kun on uusi valmiina.
Tavallista myös meille naisille jotka pohdimme eroa pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palataan aloitusviestiin, niin tulee tunne, että mies löytänyt toisen naisen. Siksi täräytti lauantaipommin. On ollut jo jonkin aikaa ja nyt teki päätöksen sanoa erosta ääneen.
Usein miehet saavat puhtia erota kun on uusi valmiina.Tavallista myös meille naisille jotka pohdimme eroa pari vuotta.
Joo, ihan sama asia.
Jos tilanne on paha ja keskusteluyhteyttä ei ole, niin jokainen tekee omat valmistelunsa itsenäisesti. Eroa valmisteleva on ainakin omasta mielestään kyllä sanonut että esimerkiksi seksissä on puutteita. Jos toinen ei halua keskustella, niin se vasta selvä signaali onkin.
Samoin se, että mies ei välitä puhumisesta tai muusta läheisyydestä. Jos ei tajua muutaman vuoden aikana, niin on menettänyt mahdollisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein miehet saavat puhtia erota kun on uusi valmiina.Tavallista myös meille naisille jotka pohdimme eroa pari vuotta.
Joo, ihan sama asia.
Jos tilanne on paha ja keskusteluyhteyttä ei ole, niin jokainen tekee omat valmistelunsa itsenäisesti. Eroa valmisteleva on ainakin omasta mielestään kyllä sanonut että esimerkiksi seksissä on puutteita. Jos toinen ei halua keskustella, niin se vasta selvä signaali onkin.
Samoin se, että mies ei välitä puhumisesta tai muusta läheisyydestä. Jos ei tajua muutaman vuoden aikana, niin on menettänyt mahdollisuutensa.
Itse annoin vuoden aikaa korjata vuoden jatkunut seksittömyys/läheisyydenpuute, ihan selvin sanoin että jos suhde ei lähde sinä aikana paranemaan niin haluan erota. Silti ei tapahtunut muutosta. Nyt 5v sinkkuna ja parempi näin kuin pihtaavan miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan sama asia.
Itse annoin vuoden aikaa korjata vuoden jatkunut seksittömyys/läheisyydenpuute, ihan selvin sanoin että jos suhde ei lähde sinä aikana paranemaan niin haluan erota. Silti ei tapahtunut muutosta. Nyt 5v sinkkuna ja parempi näin kuin pihtaavan miehen kanssa.
Vinkki naisille: hyvää seksiä haluaa aina. Miksihän miehet eivät halua sitä seksiä, mitä teillä on tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan sama asia.
Tosiaan seksittömyyttä on helpompi kestää kun on sinkkuna. Siinä on ainakin mahdollisuus olemassa. Seksittömässä suhteessa eläminen on helvettiä jos sitä ei toinen halua korjata, on vain tyytyväisenä omaan oloonsa.
Se on kertakaikkiaan ihanaa, kun oma naisystävä toden teolla haluaa minua, on aivan kiimaisena ja kyselee "kuinka sä oikeen osaat tehdä noin...?". Hän saattaa laueta helposti viisi kertaa, ja lopulta haluaa, että tyydytän itseni häneen.
Hyvän seksin jälkeen sitten nukumme sylikkäin.
En ymmärrä miten tuollainen muka ei olisi tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Näen ongelman tällä tapaa. Halukkaalle seksittömyys on ongelma ja hän haluaisi ongelman ratkaista. Haluttomalle seksittömyys ei ole ongelma joten hän ei sitä ratkaistakaan halua. Mitään ei ole tehtävissä, tuskin kukaan joka ei hernekeitosta pidä, harmittelee ettei sitä pöydässä ole.
M35
Mutta jos rakastaa ja arvostaa toista, pitäisi kiinnostaa edes selvittää, voiko pöytään saada sitä hernekeittoa. "Mun mielestä kaikki on hyvin, sä se tässä oot tyytymätön niin sun pitää se asia ratkaista" -> varma tie eroon. Mä jaksoin monta vuotta yrittää ratkaista asian yksin kunnes lopulta tajusin, että ero on ainoa ratkaisu. Olen katunut vain sitä, että yritin niin kauan.
N
Vierailija kirjoitti:
Asiahan on selvä. Miksi sulla pitäisi olla mies noin niinkuin yleensä?
Ööö. Mutkat suoriks?
Panokaveri?
Eikö muuhun?
Jos sitä vastausta haet, niin onhan noita keinoja.
Jos laajempaa vastausta… niin onhan noita syitä.
Mut aapee, oletko oman seksuaalisuuden kanssa kaukana itsestäs? On niin paljon muuta?
Jospa vaan päästäisi sen oman miehen lähelle?
Mies ei koskettele eikä kehu arjessa. Aloitteita ei tehnyt lapsensaannin jälkeen yhtään. Seksiä on kerran vuodessa omasta aloitteestani. Tosin lähinnä olen syyttänyt itseäni, että en ole enää viehättävä tai en osaa tyydyttää miestä. Eroa mietin säännöllisin väliajoin, koska seksiä ja hellyyttä ei ole...
Ihan koulutettu nainen olen, joka tietää millaista nautintoa, sielujen kohtaamista, yllätyksellisyyttä ja rajuutta seksi parhaimmillaan on. En ikinä haluaisi harrastaa seksiä henkilön kanssa, joka käyttää seksistä termejä alapään hinkkaaminen toisiaan vasten tai rynkyttäminen, se on kaukana siitä, mitä itse ymmärrän seksin olevan.
Ajatelkaapa, millaista oli paljon seksiä haluavan miehen parisuhde-elämä joskus satoja vuosia sitten. Siis sellaisen, joka ei kerta kaikkiaan voi olla suhteessa ilman että saa seksiä tietyin väliajoin... Ehkäisyä ei ollut keksitty ja synnyttäminen oli hengenvaarallista. Sellainen mies sai varmaan saatella hautaan useampiakin vaimoja, mutta mitäs siitä, pääasia että seksiä on riittävästi.
Surullista, jos seksihalut eivät kohtaa. Olemme olleet yhdessä yli 32 vuotta, reilusti yli 50-vuotiaita, mutta seksiä on edelleen jatkuvasti ja kiihkeätä sellaista, erityisesti viikonloppuisin ja lomilla. Molemmat haluamme sitä säännöllisesti. Onni on löytää kumppani, jonka kanssa tämäkin asia sujuu hyvin. Parisuhteemme kukoistaa muutenkin ja olemme onnellisia. Soisin tämän onnen muillekin. Eikö puhumalla saa aikaan minkäänlaista kompromissia asiaan, jos muuten on hyvä suhde eikä haluta erota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tajua miksi seksi on niin pakkomielle monelle. Kuulostaa joltain kotityöltä sanoa, että pitäisi olla seksiä "joka viikko" tai "joka päivä". Välillä on enemmän, välillä vähemmän ja elämässä on aika paljon muutakin ajateltavaa.
Ymmärtäisin jos sitä ei olisi ollenkaan, mutta kuinka yksinkertaisen ihmisen mieli pyörii jatkuvasti alapään hinkutuksen ympärillä?Seksinvähättelijät eivät ymmärrä, ettei kyse ole pelkästä seksistä. Seksi on myös läheisyyttä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Missä kunnossa suhde muuten on, jos ei ole halua huolehtia kumppanin tarpeista?
Ja seksuaalinen halu on osa sitä rakkautta ja hyväksyntää jota useimmat meistä kaipaavat. Jos ei kumppani halua kanssani seksiä, niin kyllä minä koen että se miehen ja naisen välinen rakkaus on loppunut ja korvautunut ystävyydellä. Joillekin se riittää, toisille ei. Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi ystävän ja kämppiksen pitäisi päästä määräämään toisen seksielämästä. Kun se eroottinen rakkaus on kerran ohi, niin mihin perustuu tarve määrätä ex-rakkaan seksuaalisuudesta?
Ei romanttinen rakkaus ole välttämättä ohi, vaikka himo olisikin.
No riippuu vähän miten sen romanttisen rakkauden määrittelee. Minulla siihen miehen ja naisen väliseen eroottiseen rakkauteen kuuluu erottamattomana myös seksuaalinen halu. Ilman sitä seksuaalista halua se romanttinen rakkaus on jotain muuta kuin se tunne, jota minä parisuhteeltani molemminpuolisena etsin. Minun silmissäni se romanttinen ei-seksuaalinen rakkaus poikkeaa ystävänrakkaudesta hyvin vähän. Ja ei-eroottiseen rakkauteen liittyvä mustasukkaisuus on minusta oikeudetonta, vähän samaan tapaan kuin ystävyyssuhteiden mustasukkaisuus jota sitäkin ihmissuhteissa esiintyy. Se on inhimillistä, mutta se on myös kohtuutonta, eikä siihen voi perustaa vaateita. Minä olen puolisoni niiltä osin kun me olemme toisillemme antautuneet. Jos puoliso lopettaa fyysisen yhteyden ja irtisanoo seksuaalisen ulottuvuuden suhteessamme, niin minusta hän menettää samalla oikeuden vaatia seksuaalista uskollisuutta.
Kyllähän romanttinen rakkaus poikkeaa ystävänrakkaudesta siinäkin, että se on paljon suurempaa rakkautta.
Seksuaalista uskollisuutta ei tietenkään voi varsinaisesti vaatia. Mutta jos on itse seksuaalisesti uskollinen, niin sitten ei varmaan halua sellaista suhdetta, jossa toinen osapuoli on seksuaalisesti uskoton.
Sitten ei varmaan kannata irtisanoa eroottista rakkautta suhteesta. Se on minusta sama asia kuin lupa pettää.
No sitten ei tietenkään kannata aloittaa koko suhdetta, jos tuntuu siltä ettei pystyisi enää olemaan uskollinen siinä tapauksessa ettei toinen halua seksiä.
Sitä paitsi tämän keskustelun aiheena on tilanne, jossa suhteessa on seksiä, mutta toinen osapuoli haluaisi että sitä olisi vielä enemmän.
Minusta sinun ei pidä aloittaa suhdetta, jos suunnittelet vaativasi kumppanilta yksipuolisella ilmoituksella selibaattia. Se kun on täysin kohtuuton, itsekkyydessään jopa absurdi vaatimus. Mutta eipä täällä kukaan toistensa lupia parisuhteeseen ryhtymisestä kysele, joten tällaiset julistukset siitä kuka ei muka saa seurustella lienee aika turhia.
Ja aloituksen tapauksessa seksiä on silloin tällöin. Tämä keskusteluketju sen sijaan pyörii yleisemmällä tasolla haluttomuuden teeman ympärillä ja täällä on aiheesta sivukaupalla sellaisiakin kommentteja jotka eivät suoraan koske juuri Ap:n tilannetta. Tervetuloa yleiselle keskustelupalstalle, tällaista se keskustelu on.
Ajatellaanpa asiaa toisin päin. Jos kumppanini sanoisi, ettei halua enää seksiä, niin en tietenkään eroaisi pelkästään sen takia. Jos joku ehdottaisi sellaista, se tuntuisi naurettavalta ja suorastaan loukkaavalta ehdotukselta.
Miksi kukaan sellaista jollekin toiselle ehdottaisi? Se on ihan okei, jos seksi ei ole jollekin niin tärkeä asia että suhde kärsisi sen loppumisesta. Ei kukaan eroamaan pakota ja tilanne on molemmille ok. Mutta jos toiselle seksi on kokonaisonnellisuuden kannalta tärkeä tekijä ja toinen lopettaa sen kokonaan, niin silloin suhde on kyllä äkkiä isoissa ongelmissa. Ja se ei kovin kauaa ole enää suhde jossa on kaikki muu kunnossa, vaan tarpeiden ristiriita heijastuu helposti laajemminkin suhteeseen. Pian se onkin suhde jossa ei mikään ole enää kunnossa.
Ai miksi? No kyllähän ihmiset ehdottelevat toisilleen (esim. ystäville) monenlaisia ratkaisuja ongelmiin.
Jaa, mutta mikäs ongelma tuossa on jos seksi ei kerran ole kummallekaan tärkeää? Mihin ongelmaan siinä ehdotetaan ratkaisua? Ei seksittömyys itsessään ole mikään ongelma, vaan sen aiheuttama paha olo ja parisuhteen mureneminen. Jos parisuhde voi hyvin ja molemmilla on hyvä olla, niin ei ongelmaa eikä syytä ehdotella eroakaan.
Ei kai tuossa ollut puhe siitä, ettei ole ongelmaa, vaan siitä, että kaikki eivät halua erota sellaisen ongelman takia. Koska ero olisi heille vielä suurempi ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mviiskyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat sitä mieltä, että seksi ei ole suhteessa tärkeää. Miksi se on sitten niin kamalaa jos mies hakee seksin muualta?
Vai onko niin, että naiselle on tärkeää pystyä hallitsemaan miestä seksin avulla?Olen kyllä antanut itseni ymmärtää, ettei tämä ole mikään sukupuolikysymys. Molemmin päin saattaapi olla!
Tämäpä juuri. Mitä olen muiden naisten kanssa aiheesta puhunut, niin ei ole lainkaan harvinaista että pitkässä parisuhteessa mies onkin se joka menettää halunsa kumppaniaan kohtaan. Itsekin olen ollut toistuvasti suhteessa se enemmän haluava osapuoli.
N41
Mut kyllähän kaikki hyvää seksiä haluaa.
Ei halua. Mitä olen haluttomien ystävättärien kanssa puhunut, niin kyse on hyvin harvoin siitä. Yhdeltä lähti halut lääkityksestä, toisella sängyn ulkopuolisista parisuhdeongelmista, kolmannen mielestä itse seksi on kivaa mutta kumppani lähestyy väärin, neljäs ei vaan ole koskaan ollut erityisen seksuaalinen ja viides on lapsiarjen väsyttämä (vaikka kumppani on osallistuva). En ole yhdenkään kuullut sanovan syyksi itse seksin huonoutta. Ja kuten edeltä voi ehkä päätellä, minulle puhutaan näistä usein aika avoimesti.
Onpas sinulle kertynyt paljon haluttomia ystävättäriä, ja jokaiselle vielä sattui eri syy haluttomuuteen. Oikein kunnon kokoelma. Nyt on erittäin uskottavaa…
Siis onko sinusta epäuskottavaa että jollain on yli viisi ystävätärtä? No jo on. :D Kyllä naisten haluttomuus on tilastoissakin kymmenissä prosenteissa, joten ei se kovin massiivista kaveripiiriä vaadi että se sinne kourallinen haluttomiakin johtuu. Toki mahtuu myös haluttomien miesten vaimoja.
Ja osa mutkista on tietysti vedetty vähän suoriksi. Voipi olla, että osalla syyt on esitettyjä monitekijäisempiä. Ei minun ollut tarkoituskaan eritellä ystävieni intiimisalaisuuksia tunnistettavassa muodossa julkiseen nettiin. Pointti oli vaan siinä, että seksin huonous ei ole ollut suurimpien syiden joukossa kenelläkään.
No ei se seksi hyvääkään heille ole. Kuten sanoin, joku suhteessa sakkaa kun seksi ei maistu.
Miksi ihmeessä jos asiat on hyvin, on kiva kumppani joka haluaa sinua ja osaa asiansa ja itse haluat häntä, tiedät ja osoitat mitä haluat niin seksi ei olisi hyvää?
No siksi kun joku asia haittaa, että se ei ole hyvää ja olet sen vuoksi myös ainakin osin haluton.
En usko tätä, että seksi on muka hyvää, kumppani mieleinen ja osaava, mutta silti ei huvita.
Ehkä asiaa voisi verrata siihen, että olisi hyvää ruokaa tarjolla. Ei sitä silti jaksa syödä enempää kuin vatsaan mahtuu. Vika ei ole itse asiassa, vaan siinä että omat tarpeet ovat rajalliset.
Avioliitossa vuoden verran ja nainen ei halua seksiä. Thaikkuhieronnat 1/krt kk auttaa. Olen Mies 55 v. Suomalaista läskiä kotona - kuka siitä kiihottuu? Hirveen hankala on syttyä kun perse ei mahdu edes pytylle.
Eihän yli 30 v naista ole suuniteltu edes seksiin. Nainen kulahtaa niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Eihän yli 30 v naista ole suuniteltu edes seksiin. Nainen kulahtaa niin nopeasti.
Olet täysin väärässä. Hupiseksi alkaa vaihdevuosien jälkeen, jos on alkaakseen.
Mutta te olette tyytyväisiä, teillä on teidän molempien mielestä juuri oikea määrä seksiäkin. Ja hyvä suhde. Ei teillä ole ongelmaa, ja se on hienoa. Kaikki ihmiset eivät ole noin onnekkaita, että ovat löytäneet sen vastakappaleensa... eikä kukaan voi pakottaa toiselle sellaista seksin määrää mikä ei hänestä ole luontevaa.
Sitä ei voi järkisyillä perustella, että et voi haluta. Ihan kuten ei voi perustella kenellekään että sun pitää haluta.