Ero seksin takia!
Ei voi olla totta! Mies täräytti kunnon lauantaipommin pikkupäissään! Sanoi että laitetaan lusikat jakoon ja syy se ettei ole riittävästi seksiä! Toki tiedän että mies haluaa enemmän kuin minä ja tunnustan etten oikeastaan välitä enää koko seksistä, mutta kyllä minä ukolle olen yrittänyt välillä antaa vaikka homma maistuu puulle.
Voiko jollekin oikeasti seksi olla niin määräävässä asemassa parisuhteessa että se antaa syyn erota?? Meillä on oikeasti mielestäni hyvä parisuhde, eikä taloudellisestikkaan mene huonosti. Nämä ei tunnu vaikuttavan yhtään mitään jos ei pääse viikottain panemaan.
Kommentit (1009)
Vierailija kirjoitti:
Mviiskyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat sitä mieltä, että seksi ei ole suhteessa tärkeää. Miksi se on sitten niin kamalaa jos mies hakee seksin muualta?
Vai onko niin, että naiselle on tärkeää pystyä hallitsemaan miestä seksin avulla?Olen kyllä antanut itseni ymmärtää, ettei tämä ole mikään sukupuolikysymys. Molemmin päin saattaapi olla!
Tämäpä juuri. Mitä olen muiden naisten kanssa aiheesta puhunut, niin ei ole lainkaan harvinaista että pitkässä parisuhteessa mies onkin se joka menettää halunsa kumppaniaan kohtaan. Itsekin olen ollut toistuvasti suhteessa se enemmän haluava osapuoli.
N41
Mut kyllähän kaikki hyvää seksiä haluaa.
.[/quote]
Ei "ne", vaan yksi ja sama umpihullu jankkaaja, joka on täyttänyt koko ketjun ja satoja ketjuja sitä ennen sekopäisellä jankkauksellaan. Kyseessä täytyy olla todella, todella pahasti sairas yksilö.[/quote]
Joo, mitä enemmän luen tätä ketjua sitä vakuuttuneempi oon kans parista häiriintyneestä kirjoittajasta. Aika pelottavaa oikeesti että purkaa seksuaalista pahaa oloaan Vauva-lehden keskustelupalstalla o.O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan mikään maailmassa ei ole niin ihanaa kuin seksuaalinen halu toista kohtaan. Kun tuntuu siltä, että antaisi mitä vain saadakseen sen toisen lähelleen intiimisti. Se on jotain mieletöntä ja alkuvoimaista.
Biologinen tarve lisääntymiseen, ei yhtään sen kummempaa. Aika korjaa tämänkin aivokemiahuurun.
Mutta sitä odotellessa siitä voi nauttia täysillä tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mviiskyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat sitä mieltä, että seksi ei ole suhteessa tärkeää. Miksi se on sitten niin kamalaa jos mies hakee seksin muualta?
Vai onko niin, että naiselle on tärkeää pystyä hallitsemaan miestä seksin avulla?Olen kyllä antanut itseni ymmärtää, ettei tämä ole mikään sukupuolikysymys. Molemmin päin saattaapi olla!
Tämäpä juuri. Mitä olen muiden naisten kanssa aiheesta puhunut, niin ei ole lainkaan harvinaista että pitkässä parisuhteessa mies onkin se joka menettää halunsa kumppaniaan kohtaan. Itsekin olen ollut toistuvasti suhteessa se enemmän haluava osapuoli.
N41
Mut kyllähän kaikki hyvää seksiä haluaa.
Ei todellakaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan mikään maailmassa ei ole niin ihanaa kuin seksuaalinen halu toista kohtaan. Kun tuntuu siltä, että antaisi mitä vain saadakseen sen toisen lähelleen intiimisti. Se on jotain mieletöntä ja alkuvoimaista.
Biologinen tarve lisääntymiseen, ei yhtään sen kummempaa. Aika korjaa tämänkin aivokemiahuurun.
Ihan kaikessa rauhassa nussitte, mutta tarinoita sen suuremmasta vaikutuksesta tai merkityksestä ihmisyteen on aivan turha rakennella. Paneminen on panemista, sen perustarkoitus on lisääntyä. Mitään muuta tarkoitusta tai merkitystä sillä ei ole.
Itselle puolison sairaus ja seksittömyys on hyvin raskasta. Minkäänlaista intoa oikeastaan mihinkään ei ole. Niin työt kuin kotityöt teen pakosta. En harrasta mitään. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Että muutoin suhteessa voi olla kaikki hyvin, mutta jos pissavehkeitä ei läpsytellä jatkuvasti yhteen niin täytyy erota. Anna mun kaikki kestää. Hellyyttä voi osoittaa muutoinkin.
Jos ajattelee seksiä vain pissavehkeiden läpsyttelynä niin kokemasi seksi lienee aina ollut huonoa ja tai sinulla on jotain traumoja. Olet hyvin estoinen tai sitten aseksuaali.
Hyvä seksi on mahtavaa ja kun se on mahtavaa, sitä haluaa lisää ja sille raivaa aikaa ja mahdollisuuksia.
Miesten ansiosta seksi on naisille yleensä huonoa ja traumaattista.
Kelle on, kelle ei. Ikävää, jos seksi on sinulle joko huonoa tai traumaattista.
Se ei ole sitä kuin osalle naisista.
Paljon isommalle osalle seksi on ihanaa, hyvää ja suuri nautinto. Joka tekee hyvää sekä keholle ja mielelle.
Vähän niin kuin liikunta suurimmalle osalle terveistä ihmisistä.
Toki on joitakin, joille voi tulla esimerkiksi lenkkeilystä tai ylipäätään mistä tahansa fyysisestä aktiviteetista huono olo. Tai sellaisia, joille liikunnasta ei ole hyötyä, tai sellaisia, joille se voi olla jopa vaarallista.
Suurimmalle osalle ihmisiä liikunta tekee hyvää: fyysinen aktiviteetti kohottaa kuntoa ja lisää virkeyttä, ja antaa hyvän mielen.
Samalla tavalla suurimmalle osalle meistä seksi tekee hyvää: se tekee meille fyysisesti nautittavan olon, vahvistaa tunnesidettä toiseen osapuoleen, tuottaa oksitosiinia ja tekee hyvän, virkeän tai rentoutuneen olon. Seksi on oikein hyvää myös itse tehtynä.
Jos seksi tekee henkisesti huonon olon ja tuntuu pahalta, kannattaa ensinnäkin hankkiutua eroon sellaisesta seksikumppanista, jonka kanssa seksi tuntuu pahalta. Sen jälkeen kannattaa mennä seksuaaliterapiaan, jotta pystyy hoitamaan asian kuntoon.
Mahdollisuus hyvään seksiin ja seksin tuottamaan hyvään oloon (joko yksin tai hyvän kumppanin kanssa) on ihmisoikeus. Se on ihmisille yleisesti ottaen erittäin tärkeää. Kenelläkään ei ole velvollisuutta antaa toiselle seksiä ja täyttää toisen seksitoiveita, mutta jokaisella on oikeus nauttia seksistä, ja saada tarvittaessa hoitoa, jos seksi ja seksuaalisuus tuntuu pahalta. Jokaisella on mahdollisuus ja oikeus harrastaa seksiä myös itsekseen.
Jos kumppani ei ole hyvä, kannattaa etsiä parempi.
Mutta ennen kaikkea kannattaa hoitaa itsensä kuntoon, jos seksi kokonaisuudessaan tuottaa pahaa oloa ja ahdistaa. Se on usein oire isommasta ongelmavyyhdistä.
Oli muuten tosi upeasti kirjoitettu teksti.
Itse pitää olla ensin kunnossa, ihan päivänselvää. Auttaa jos tuntee itsensä ja sen mitä haluaa seksiltä. Itsetunnosta ei ole haittaa myöskään.
Seksi on kaunis ja suhdetta vahvistava asia kaikessa herkkyydessään. Ihan parasta sen oikean kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti siinä seksissä miehille on niin saatanan tärkeää?? Luulisi aikuisen ihmisen jo harrastaneen niin monta kertaa ettei mistään uutuudenviehätyksestä ole kyse. Kukaan ei kuole siihen ettei harrasta seksi, mutta seksiin saattaakin kuolla.
Ei siihen keskustelemattomuuteenkaan kukaan kuole. Jostain kummallisesta syystä se keskustelu nyt vaan on naisille niin saatanan tärkeää. Kyllä siitäkin luulisi uutuudenviehätyksen menneen jo aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Että muutoin suhteessa voi olla kaikki hyvin, mutta jos pissavehkeitä ei läpsytellä jatkuvasti yhteen niin täytyy erota. Anna mun kaikki kestää. Hellyyttä voi osoittaa muutoinkin.
Jos ajattelee seksiä vain pissavehkeiden läpsyttelynä niin kokemasi seksi lienee aina ollut huonoa ja tai sinulla on jotain traumoja. Olet hyvin estoinen tai sitten aseksuaali.
Hyvä seksi on mahtavaa ja kun se on mahtavaa, sitä haluaa lisää ja sille raivaa aikaa ja mahdollisuuksia.
Paljon isommalle osalle seksi on ihanaa, hyvää ja suuri nautinto. Joka tekee hyvää sekä keholle ja mielelle.
Toki on joitakin, joille voi tulla esimerkiksi lenkkeilystä tai ylipäätään mistä tahansa fyysisestä aktiviteetista huono olo. Tai sellaisia, joille liikunnasta ei ole hyötyä, tai sellaisia, joille se voi olla jopa vaarallista.
Suurimmalle osalle ihmisiä liikunta tekee hyvää: fyysinen aktiviteetti kohottaa kuntoa ja lisää virkeyttä, ja antaa hyvän mielen.
Samalla tavalla suurimmalle osalle meistä seksi tekee hyvää: se tekee meille fyysisesti nautittavan olon, vahvistaa tunnesidettä toiseen osapuoleen, tuottaa oksitosiinia ja tekee hyvän, virkeän tai rentoutuneen olon. Seksi on oikein hyvää myös itse tehtynä.
Jos seksi tekee henkisesti huonon olon ja tuntuu pahalta, kannattaa ensinnäkin hankkiutua eroon sellaisesta seksikumppanista, jonka kanssa seksi tuntuu pahalta. Sen jälkeen kannattaa mennä seksuaaliterapiaan, jotta pystyy hoitamaan asian kuntoon.
Mahdollisuus hyvään seksiin ja seksin tuottamaan hyvään oloon (joko yksin tai hyvän kumppanin kanssa) on ihmisoikeus. Se on ihmisille yleisesti ottaen erittäin tärkeää. Kenelläkään ei ole velvollisuutta antaa toiselle seksiä ja täyttää toisen seksitoiveita, mutta jokaisella on oikeus nauttia seksistä, ja saada tarvittaessa hoitoa, jos seksi ja seksuaalisuus tuntuu pahalta. Jokaisella on mahdollisuus ja oikeus harrastaa seksiä myös itsekseen.
Mutta ennen kaikkea kannattaa hoitaa itsensä kuntoon, jos seksi kokonaisuudessaan tuottaa pahaa oloa ja ahdistaa. Se on usein oire isommasta ongelmavyyhdistä.
Itse pitää olla ensin kunnossa, ihan päivänselvää. Auttaa jos tuntee itsensä ja sen mitä haluaa seksiltä. Itsetunnosta ei ole haittaa myöskään.
Seksi on kaunis ja suhdetta vahvistava asia kaikessa herkkyydessään. Ihan parasta sen oikean kanssa.
Miksi kehuit omaa tekstiäsi 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikessa rauhassa nussitte, mutta tarinoita sen suuremmasta vaikutuksesta tai merkityksestä ihmisyteen on aivan turha rakennella. Paneminen on panemista, sen perustarkoitus on lisääntyä. Mitään muuta tarkoitusta tai merkitystä sillä ei ole.
Eli sä tiedät paremmin mikä minusta tuntuu hyvälle ja mikä on omassa ihmissuhteessani oleellista?
Okei. Keskustelua on turha jatkaa sitten. Oletko ajatellut, että muut ajattelevat eri tavalla kuin sinä? Että eivät näe seksiä noin mekaanisena toimintona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti siinä seksissä miehille on niin saatanan tärkeää?? Luulisi aikuisen ihmisen jo harrastaneen niin monta kertaa ettei mistään uutuudenviehätyksestä ole kyse. Kukaan ei kuole siihen ettei harrasta seksi, mutta seksiin saattaakin kuolla.
Ei siihen keskustelemattomuuteenkaan kukaan kuole. Jostain kummallisesta syystä se keskustelu nyt vaan on naisille niin saatanan tärkeää. Kyllä siitäkin luulisi uutuudenviehätyksen menneen jo aikaa sitten.
Ei se mene; naiset keksivät tässä aiheessa pyörän joka sukupolvi erikseen - ja terapiasuuntauksen siihen. Nykyisin on vallalla koko elämänkaarinen ”seksuaalielämä ja -hyvinvointi”. Ei voi kuin nauraa kuinka on lisääntymisestä ja panemisesta tehty numero.
Vierailija kirjoitti:
Poikkis ei koskaan halunnut pumpata. Kysyin saanko sitten panna muiden kanssa. Vastaus oli ei. Kysyin milloin sitten saan parittelua. Vastaus oli olankohautus.
Erosimme ja sitten alkoi korona. Nyt 3v parittelematta.
N29
Onhan sitä elämässä muutakin kuin seksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kehuit omaa tekstiäsi 🤣
Oliskin ollut omani =D
Mutta tolle klitorishullulle on ihan sama vaikka Paavi sanoisi tuolleen uudenvuodenpuheessaan, hänelle tuo ei vain pidä paikkaansa ja hän on Ainoastaan Oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mene; naiset keksivät tässä aiheessa pyörän joka sukupolvi erikseen - ja terapiasuuntauksen siihen. Nykyisin on vallalla koko elämänkaarinen ”seksuaalielämä ja -hyvinvointi”. Ei voi kuin nauraa kuinka on lisääntymisestä ja panemisesta tehty numero.
Listaapa muutama asia jotka ovat sulle tärkeitä, niin mä voin sitten sanoa mitkä eivät ole enää sinulle tarpeen ja ovat muutenkin täysin turhia. Koska minä en niitä tee, niin pitäähän sun aikuisena ihmisenä tajuta, että et sinäkään niistä voi pitää tai nauttia.
Harvemmin erotaan muista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta kun voi aina sanoa toiselle suhteen osapuolelle että mikä hänelle on tärkeää.
Kukaan, ei yhtään kukaan tarvitse esimerkiksi kahvia. Vastenmielistä tököttiä jota juodaan vain koska se on tapa. Siitä ei voi kukaan pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa, miten teillä jotka kavahdatte miellyttämiseksiä on aikanaan hoidettu lastenhankinta. Onko niin, että silloin on kuitenkin harrastettu seksiä sillä siunaamalla kun kalenteri ja ovistikut käskee, oli himoja tai ei? Ja jos on, niin miksei tämä sama suhde seksiin onnistu nyt? Miksi seksi ilman himoa on okei silloin kun te saavutatte sillä jotain, mutta ei silloin kun se ainoa saavutus on kumppanin mielihyvä? Miksei kumppanin mielihyvä ole minkään arvoinen motivaatio?
Seksiä ei harrasteta mielihyvän vuoksi. Miehistä voi tuntua siltä koska te saatte aina. Joka helvetin kerta homma loppuu siihen että te laukeatte.
Nainen? Nainen jää ihmettelemään alapää limassa että siinäkö se taas oli.
Miksi te olette lähteneet parisuhteeseen jossa seksi on tuollaista? Miksi se seksi on kelvannut tapailuaikana ja lapsia tehdessä muttei kelpaa enää sen jälkeen? Yajuatko että tuollainen vedätys on kumppania kohtaan julmaa. Vai olethan kertonut etukäteen, että seksi on muuten ihan p*skaa ja tulee loppumaan kun lapset on tehty?
Meillä ainakin seksi (ja kaikki muukin) oli ihan erilaista alkuaikoina. Se on tietysti luonnollista ja mä hyväksyn sen mutta mies ei. Mankuu kun ei ole enää niin paljon seksiä ja mä en halua, mutta ei tee mitään sen eteen että olisi haluttava, tuijottaa vaan puhelinta kuola poskella, sitten pitäisi vaan yhtäkkiä haluta. On tästä puhuttukin kymmeniä kertoja mutta mikään ei muutu. Olen varmaankin vedättänyt miestäni sitten kun ei haluta enää, mutta en minäkään tuollaiselle sanonut tahdon.
Kokemuksesta voin sanoa, että suurin osa vähäseksisistä parisuhteista (joissa nainen on kiinnostunut seksistä esimerkiksi vain ovulaation aikaan) johtuu juuri siitä, että MIEHEN todellinen HALU rakastella naisen kanssa on kadonnut.
Miehellä täytyy olla aitoa halua - ei seksiin, vaan rakasteluun naisen kanssa. Halua siihen, että kipinä pysyy yllä. Halua siihen, että on itse ulkoisesti ja sisäisesti miellyttävä: pitää itsensä ulkoisesti siistinä ja käyttäytyy ystävällisesti ja rakastavasti naista kohtaan. Koskettaa. Ja tietenkin miehellä pitää olla halua siihen, että saa joka kerta rakasteltaessa naisensa tuntemaan - ei tietenkään joka kerta mitään multiorgasmien räjähtelevää ilotulitusta, mutta ainakin joka kerta itsensä rakastetuksi, hyväksytyksi, halutuksi ja - tyydytetyksi.
Englannissa on loistava termipari: "orgasm gap" ja "pleasure gap". Eli miehen pitää ylittää nämä kaksi kuilua: naisen pitää saada orgasmi - jos ei joka kerta, niin ainakin lähes poikkeuksetta. Lisäksi miehen pitää tajuta antaa ENEMMÄN nautintoa kuin itse saa - ja nimen omaan sellaista nautintoa, jota juuri tämä nainen toivoo ja haluaa (eikä tehdä itse mitään oletuksia).
Jos mies panostaa seksiin, parisuhteen laatuun ja myös itseensä, on mitä todennäköisintä, että parisuhteen seksielämä säilyy vireänä.
Väitän, että suurempi osa "haluttomista" naisista ei olekaan lainkaan haluttomia, vaan vain huonossa (tai enintään "ihan OK" parisuhteessa). Osa haluttomista naisista voi "palautua" siihen halukkuuden tilaan, joka juuri hänelle olisi mahdollista ja jopa luontaista, jos vain kumppani, mies, olisi aidosti halukas rakastelemaan naisen kanssa (eikä vain suorittamaan seksiä).
Mielenkiintoista, miehen halu rakastella naisen kanssa on kadonnut.
Tekevätkö naiset jotain jotta mies saisi halun takaisin? Vai toteatteko vain (kuten tekstin perusteella tulkitsen) että se nyt on miehen homma hankkia se halu ja ylläpitää sitä.
Ainakin omassa lähipiirissä se on jäänyt miehen hommaksi pitää huolta molempien halusta. Ei tunnu sopivan naisten arvolle sellainen vaivannäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöti löpöti.
No mistä asiasta tuossa olet eri mieltä ja miksi?
Eihän sun tarvitse noin tietenkään ajatella, mutta yleisesti tuo pitää paikkansa. On ääriyksilöitä, joille seksi merkitsee todella paljon, ja toisaalta niitä joille se ei merkitse mitään. Mutta tuo pätee suurimpaan osaan ihmisiä ihan loistavasti.
Kaikki on mahdollista. Ei ole kenenkään vika jos sinua ei seksi niin kiinnosta, mutta suurinta osaa kiinnostaa. Sun ei tarvitse olla seksistä kiinnostunut, mutta älä dissaa niitä joille se merkitsee jotain. Ei se ole sinulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porno on pilannut jo monen elämän ja hullummaksi menee näiden sairaiden persepano, nielemis ym. vaatimusten kanssa. Ja näiden tekopilluihin hurahtaneiden jätkänrepaleiden kanssa ei naisten kannata alistua, niille ei riitä enää mikään! Henkisesti sairaita äijiä.
Kyllä naisetkin katsovat pornoa ja tykkäävät leluista. Nääs kyseessä on aikuisten leikki, joka on aivan ihanaa :)
-Ketkä naiset? En minä ainakaan. Mikä vetää aikuisen naisen leikkimään jollain seksileluilla? Jotenkin kieroa ja sairasta. Edellisen mieheni kanssa katselin kerran pornoelokuvan ja heti oksetti. Miten ruma ihmisen alapää onkaan, hyi hitto oksetti.
Se, että sinulla on tuollainen ajatusmaailma ei tarkoita, että kaikilla olisi. Onko sinua kenties käytetty hyväksi jossain vaiheessa, tai oletko kasvanut uskonnollisessa perheessä?
Onpa kurjaa, että sulla on käsitys seksielämästä, että se on automaattisesti rumaa ja haisevaa. Tekisi hellä kosketus ja rakastava katse hyvää sullekin ettei tarvitsisi riehua jollain fakin vauvapalstalla :D