Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää karkinsyönti on kamalaa, voi miksen saa putkea katki ;(

Vierailija
23.05.2015 |

Oon teininä kärsinyt bulimiasta, aina välillä saanut kuntoiluvaihteen päälle... Mutta en saa itseäni lopettamaan karkin ja herkkujen syöntiä :( Oon usein niin päättäväisenä menossa kauppaan; tällä kertaa en osta mässyä... mut taas kävelen ulos pussin tai kahden kans, tai jäätelö kourassa. Uutuustuotteita on näköjään pakko maistaa.

Vatsaa kivistää, on ummetusta, väsyttää, päähän sattuu eikä ajatus kulje, turvottaa eikä vaatteet mahdu päälle. Kun olo helpottaa, päätän ettei ikinä enää tätä. Mutta taas.

Mitä ihmettä teen, että tää loppuu?! Vuodet kuluvat hukkaan toisensa perään.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua.. Kerran pystyin oleen herkkulakossa 50pv, uudestaan se ei onnistunut.. Joka päivä jotain ja olo on sen mukanen. Minä olen tunnesyöjä ja kyllä huomaa että on taas ollu pinna kireellä jne ja herkuttelut aivan pilvissä. Pitäisi saada oma pää ensin kuntoon. Kromi ei oo mulla auttanut yhtään.

Vierailija
22/30 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:55"]Mulla on aina kaapissa jälkkärikeksipaketti lapsille ja jos omaa herkkua ei ole ja himo iskee, saatan vaikka sortua noihin. Miettinyt oon et nekin pitäs lasten vuoks korvata terveellisemmällä mut toisaalta en raaski viedä kaikkea lapsilta pois. No karkkipäivä on kuitenkin. Mitä te muut annatte syödä jälkkäriks?
[/quote]
Öh, en mitään? Annatko siis joka päivä jälkiruokaq lapsillesi?
[/quote] annan. yks pieni kaurakeksi tai rypsiöljyllä leivottu candikeksi. eivät juo kaakaota, limsoja tai mehuja koskaan. t.kysyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttoi ruotsalaisen lääkärin kirjoittaman kirjan ohjeet, pääsin irti karkkikierteestä. Lue Andreas Eenfeldt Ruokavallankumous. Ruotsissa osataan.

Vierailija
24/30 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukekaa patrik borgin blogia, hän käsittelee juuri näitä ja moni muita syömisen ongelmia,loistavaa tekstiä!!

Vierailija
25/30 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sami Sundvik blogi Iltalhden terveys-sivulla netissä

Vierailija
26/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, miten hölmöä on, että niinkin fiksut olennot kuin ihmiset kamppailevat tällaisen asian kanssa. Tajuavat tilanteensa, mutta silti. Sokeri on käsittämättömän koukuttavaa!

Vierailija
27/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, lisättynä vielä sillä oksentamisella:( nyt olen pystynyt vähentämään jatkuvaa ahmimista vain viikonloppuun (ts. Kolme päivää viikossa) joista yhtenä saan oksentaa. Kuvottavaa, etenkin kun olen pienen vauvan äiti! Pystyisin olemaan varmaan paremmin kokonaan ilman herkkuja, jos mies ei niitä viikonloppuisin ostaisi. Vaikka kieltäytyisin pizzasta mies tuo silti pizzan minullekin. Samaten karkki ja oikeastaan kaikki muukin. Lisäksi mulla on aina hirveä stressi syödä kaikki herkut äkkiä pois, koska niiden olemassa olo ahdistaa, kun tiedän että joskus ne täytyy syödä. Raskausaikana mies ei raahannut herkkuja kotiin, koska halusi että syön terveellisesti. Ja raskausaikana en oksentanut kertaakaan ja söin herkkuja todella maltillisesti.

Suoraan sanoen vituttaa, kun joka viikko ensin kärsin jonkinasteiset vierotusoireet sokerista ja juuri kun kroppa lakkaa huutamasta herkkuja onkin taas viikonloppu:(

Anteeksi avautuminen, joka osittain ot! Ap:lle tsemppiä! Ensimmäiset kolme päivää on vaikeimmat. Jos vain mahdollista, pidättäydy herkuista täysin ja yritä keksiä vaihtoehto niille! Itselläni toimii jäätelönhimoon jäädytetty (ylikypsä) banaani. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
28/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kromista ei kyllä ole mitään apua.

Vierailija
29/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taipumus lohtusyömiseen, ja jos ostan kaupasta karkkia niin syötyä ne tulee. Jolloin ainoa mahis on hoitaa se itsekuri siellä kaupassa. Se on kuitenkin yksittäinen tilanne verrattuna siihen, että kotona on vähän koko ajan ja jos samassa tilassa on karkkia... Kylläisenä meneminen on mulla toimiva keino, silloin luonnostaan tekee vähemmän mieli herkkuja muutenkin. Voi myös sopia itsensä kanssa ettei saa ostaa isoa pussia vaan pienen, ja ei esim suklaata ja karkkia vaan ainoastaan toisen niistä. Ja sitten pitää siitä kiinni.

Joskus se itsekuri tähän löytyy, joskus ei jaksa välittää kun menee niin huonosti ja haluaa vaan sen lohdun. Mulla auttaa kyllä noi fyysiset oireet joita mainitsit, ne auttaa olemaan haluamatta ostaa kaupasta lisää.

Se mikä auttaa löytämään sen itsekurin sen 10 minuutin ajan kun on siellä kaupassa on sitten ihan henkilökohtainen juttu. Toivottavasti löydät jotain mikä sulla toimii. Siihen voi auttaa esim ostoslistan tekeminen ja se ettei saa ostaa mitään sen ulkopuolelta, että käy kaupassa tosi harvoin, että saa ostaa hedelmiä muttei karkkia, ettei kävele sen karkkihyllyn ohitse, jankuttaa itselleen "no EN prkl nyt osta karkkia, varmasti EN" tai mitä tahansa minkä yhtään huomaa itsellään tepsivän.

Vierailija
30/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuri, ei siihen muu auta silloin kun se ei pysy kurissa. Se helpottaa ajan kanssa. Nimim. entinen bulimikko myös ja entinen sokeriaddikti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi