Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tää karkinsyönti on kamalaa, voi miksen saa putkea katki ;(

Vierailija
23.05.2015 |

Oon teininä kärsinyt bulimiasta, aina välillä saanut kuntoiluvaihteen päälle... Mutta en saa itseäni lopettamaan karkin ja herkkujen syöntiä :( Oon usein niin päättäväisenä menossa kauppaan; tällä kertaa en osta mässyä... mut taas kävelen ulos pussin tai kahden kans, tai jäätelö kourassa. Uutuustuotteita on näköjään pakko maistaa.

Vatsaa kivistää, on ummetusta, väsyttää, päähän sattuu eikä ajatus kulje, turvottaa eikä vaatteet mahdu päälle. Kun olo helpottaa, päätän ettei ikinä enää tätä. Mutta taas.

Mitä ihmettä teen, että tää loppuu?! Vuodet kuluvat hukkaan toisensa perään.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Vierailija
2/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli aiemmin sama homma karki kans, melkei joka päivä meni ido pussilline

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta on tajuta, kuink huono itsekuri mulla täytyy olla, että sallin tän jatkuvan. Saa mut ajattelemaan todella negatiivisesti itsestäni ja älykkyydestäni. Aina pärjännyt koulussa ja työelämässä, mutta en näköjään yksityiselämässä ainakaan näiltä osin. Ja heijastuuhan tämä kaikkeen tavalla tai toisella.

Ap

Vierailija
4/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kromitabletteja loppuu se karkinhimo nimim. Ennen ihan liikaa karkkia ja nyt ei yhtään

Vierailija
5/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kromia voisin kokeilla. Mietin vain, mikä vaikutus työlläni on tähän. Työ alkaa joka aamu eri aikaan ja nukun aina huonosti, koska stressaan siitä, heräänkö varmasti oikeana hetkenä. Työ itsessään on todella väsyttävää ja kuormittavaa, ja kotiin tullessa olen poikkeuksetta puhki. Liikkuisin iltaisin jos jaksaisin, mutta kodin ja lasten hoito vie voimat. Vapaa-ajalla makaan ja syön. Kamalaa. Toivottavasti saan kesälomalla tähän jotain ryhtiä :(( Ap

Vierailija
6/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoisin itselleni huomenna, etten söisi mitään epäterveellistä tai muutenkaan liikaa ja pääsisin edes yhden päivän eteenpäin? Oikeasti, ihan kauhea olo... :(...

Ap

Vierailija
7/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syödä karkin tilalta?

Vierailija
8/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko asteittainen vähentäminen? Itselläni se toimii paremmin kuin yhtäkkinen totaalilopetus. Kunnes taas retkahdan...

Vierailija
9/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap kylläisenä kauppaan. Se auttaa. Mulla on pitkään ollut tapana mäyssyttää herkkuja. Sitten vaan kyllästyin levinneeseen kroppaani ja aloin kuntoilla. Kuntoilusta tulee nälkä. Syön kunnon ruokaa nälkääni ja makeanhimoon rasvatonta aspartaamijugurttia. Nyt kävelen karkkihyllyjen ohi täysin tyynesti ilman mielitekoja.

Vierailija
10/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Olen saanut herkuttelun katki monta kertaa elämäni aikana ja tiedän, että himosta on MAHDOLLISTA päästä. Turhauttaa vain seurata itsenäni: en pystynyt lopettamaan tänäänkään, ja epäilen kykyäni lopettaa huomenna. Asteittainen vähentäminen ei toimi minulla, koska yksi suupala on portti seuravaan. Liikunta ja uni auttavat, mutta tässä elämäntilanteessa tuntuu, etten ylety niihinkään. Yritän ajatella tätä ketjua, kun seuraavan kerran olen ratketa syömään.

Ap

Vierailija
11/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kunnon ruuan osalta ongelmana on se, että olen surkea kokki ja aikaa ruuanlaittoon on vähän. Töistä tullessa olen todella poikki, enkä yksinkertaisesti jaksa tarttua pannuun ja laittaa mitään monimutkaista. Hyvä, että saan kaupasta ne tutut elintarvikkeet hankittua, saati että uusien reseptien tarpeita etsisin. Nyt kirjoitettuna alan havaita, kuinka paha tilanne oikeasti onkaan. Ap

Vierailija
12/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä seuauksia siitä voi olla. Mulle päivittäin karkin ja herkkujen syömisestä on tullut kaksi reikää ja kaksi juurihoidettavaa hammasta.

Haluatko samaa?

Vierailija
13/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että syöt karkkia jaherkkuja jokatoinen päivä. On helpompi kieltäytyä, kun tietää, että huomenna voi luvata itselleen kohtuullista herkuttelua. Kun onnistut olemaan joka toinen päivä ilman karkkia ym. voi kokeilla, että lupaat itsesi herkutella joka kolmas päivä. Näin totut karkittomiin päiviin, kun tiedät, että luvassa on myös namipäivä. Kokeile! Ehkä pääset vähitellen siihen, että yksi karkki+herkkupäivä viikossa riittää.

Vierailija
14/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla paremmin toimii sokerin totaalikielto. Yhdestäkin suklaapalasta lähtee lapasesta. Kun kolme päivää selviää kokonaan ilman helpottaa jo. Ei toimi karkkipäivät tai joka päivä vähän syöminen.

Vierailija
15/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele miltä tuntuisi, jos tekisit töissä parhaasi, ja palkkioksi joku iskisi sinua joka päivä nyrkillä naamaan.

Siltä kehostasi tuntuu.

Vierailija
16/30 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimi vuosien terapia (ei yhtajaksoisesti) ja se, etta en osta karkkeja yms. kaupasta kaappiin, kun ne eivat siella (vielakaan) pysy... Jos haluan karkkia tms. ostan pienen patukan, karkkipusseja en enaa koskaan. Mutta ymmarran kylla asian vaikeuden... itse kamppailin sen kanssa yli kymmenen vuotta ja nytkin n. 20 vuotta koko homman alkamisen jalkeen viela valilla himot iskee, mutta ne harvemmin enaa voittaa. Tsemia!

Vierailija
17/30 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina kaapissa jälkkärikeksipaketti lapsille ja jos omaa herkkua ei ole ja himo iskee, saatan vaikka sortua noihin. Miettinyt oon et nekin pitäs lasten vuoks korvata terveellisemmällä mut toisaalta en raaski viedä kaikkea lapsilta pois. No karkkipäivä on kuitenkin. Mitä te muut annatte syödä jälkkäriks?

Vierailija
18/30 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeppa huvin vuoksi paljonko rahaa menee kuukaudessa noihin karkkeihin, ja mitä MUUTA sillä rahalla saisit?
Eli palkitset sitten itsesi säästyneellä summalla, kerran kuussa/ pidemmällä aikavälillä. Tuohan tulee kalliimmaksi kuin tupakointi

Vierailija
19/30 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:55"]Mulla on aina kaapissa jälkkärikeksipaketti lapsille ja jos omaa herkkua ei ole ja himo iskee, saatan vaikka sortua noihin. Miettinyt oon et nekin pitäs lasten vuoks korvata terveellisemmällä mut toisaalta en raaski viedä kaikkea lapsilta pois. No karkkipäivä on kuitenkin. Mitä te muut annatte syödä jälkkäriks?
[/quote]
Öh, en mitään? Annatko siis joka päivä jälkiruokaq lapsillesi?

Vierailija
20/30 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kromi saattaa auttaa mutta ei sekään ihmeitä tee. Aika pitkälti itsekurista se on kiinni. Kromissakin kestää aika pitkään ennenkuin se alkaa vaikuttamaan, itse söin varmaan kolmisen viikkoa kunnes tajusin että jotain on tosiaan tapahtunut. Makeaa ei vaan enää tehnyt mieli.