Meni kelaan aika töykeää viestiä
Monta viikkoa sitten ilmoitimme uuden tilinumeron lapsilisiä varten että saadaan kummankin lisät samalle tilille.
Ja eivät siellä saa mitää aikaseks.
Ja lapsilisää tulee vähemmän kun menee kahelle eri tilille.
Vittu palaa hermot ja meni pari vittumaista viestiä, varmaa kiva maanantaina jonku lukea niitä.
Mutta jos saisivat tämän pienen jutun nyt tehtyä.
En ees tiedä tuleeko takautuvasti niitä menetettyjä rahoja jos eivät tee nyt maanantaina asialle mitään.
.?
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:15"]Lapsilisän lakkauttamisellahan saisikin näköjään kokoon jo aika hyvän osan niistä kaavailluista säästöistä. Varmaan vähentäisi myös huonosti sopeutuvien etnisten ryhmien halua vääntää lapsia maailmaan.
[/quote]
Joo, mutta tietyt etniset saisivat sitten vastaavasti enemmän toimeentulotukea. Ap kai myös. Eli täysimääräisesti tuo raha ei säästyisi.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:15"]Lapsilisän lakkauttamisellahan saisikin näköjään kokoon jo aika hyvän osan niistä kaavailluista säästöistä. Varmaan vähentäisi myös huonosti sopeutuvien etnisten ryhmien halua vääntää lapsia maailmaan. [/quote] Joo, mutta tietyt etniset saisivat sitten vastaavasti enemmän toimeentulotukea. Ap kai myös. Eli täysimääräisesti tuo raha ei säästyisi.
[/quote]Mutta eikös se ole niin, että toimeentulotuki ei ole ihan samanlainen raha-automaatti kuitenkaan kuin lapsilisä? Pitää todistaa joka kuukausi tarvitsevansa sen oikeasti.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:15"]Lapsilisän lakkauttamisellahan saisikin näköjään kokoon jo aika hyvän osan niistä kaavailluista säästöistä. Varmaan vähentäisi myös huonosti sopeutuvien etnisten ryhmien halua vääntää lapsia maailmaan. [/quote] Joo, mutta tietyt etniset saisivat sitten vastaavasti enemmän toimeentulotukea. Ap kai myös. Eli täysimääräisesti tuo raha ei säästyisi.
[/quote]Mutta eikös se ole niin, että toimeentulotuki ei ole ihan samanlainen raha-automaatti kuitenkaan kuin lapsilisä? Pitää todistaa joka kuukausi tarvitsevansa sen oikeasti.
[/quote]
Tottakai. Yritin vaan sanoa, että lapsilisän lakkautuksesta ei tulisi 1,5 miljardin säästöä, koska köyhimmät saisivat vain vastaavasti enemmän viimesijaista tukea.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:26"]Onko tosiaan noin raha tiukilla, että satasen vuoksi menettää hermonsa? Huolestuttavaa. [/quote] Se on helvetin hienoo jos sulla ei satanen tai pari tunnu missään. Vittu onneks olkoon.
[/quote] Jos sulla on kaksi lasta ja sulla ei ole kahta satasta niin kyllä se vaan on melko huolestuttavaa.
[/quote]
Mullapa onkin kolme lasta eikä kahtasataa ylimääräistä, lällällää.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:00"]Kansanedustajien palkat 200 * 8000 (oikeasti palkka on pienempi) * 12 = 19 200 000 Maksetut lapsilisät vuonna 2014: 1 495 198 782 [/quote] Sopeutumisahat ym palkkiot ja ilmaiset huvitukset
[/quote]
Kansanedustajan palkkio on oikeasti vähän päälle 6000 euroa eli tuohon on jo laskettu aika paljon ekstraa ja on silti reippaasti vähemmän kuin lapsilisät.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:22"]Minä kun hain lapsilisää asiointipalvelun kautta, ilmoitin vahingossa eri tilinumeron kuin mikä oli tarkoitus ilmoittaa. Ilmoitin oikean tilinumeron heti perään, mutta kelalla meni kaksi kuukautta se muuttaa..
[/quote]
Ok. Eli saattaa mennä pitkä aika.
Toisaalta ollaan asumistukikin siirretty sille tilille kuin lapsilisätkin ja se meni aika nopeesti
[/quote]
Asumislisä? Sähän olet oikeasti wtpummi. Ei hyvää päivää. KEHTAATKIN valittaa, kun sulle annetaan ilmaista rahaa. Hyvä ihminen tee töitä, hanki vaikka pari eri työpaikkaa. Itse olet elämässäsi valintasi tehnyt, ettekö te saastat tajua, että jos lapsia hankitte, itse ne elätätte? Mistä lähtien on KANSALAISOIKEUS lisääntyä ja vaatia muita elättämään itsensä ja kakaransa? Meidän lapset tosiaan eläisivät kaurapuurolla eivätkä omistaisi mitään puhelimia tai vastaavia ylellisyystuotteita, jos joutuisimme tuilla elämään (tai emme olisi lapsia hankkineet tuossa tilanteessa). Häpeäisit, että käytäy yhteiskunnan varoja omien virheidesi elättämiseen.
Mä en ymmärrä mitä jotkut ihmiset luulee saavuttavansa lähettämällä törkyviestejä :D Luuletteko tosiaan, että kun lähetätte oikein kunnon vittuiluviestin, niin saatte asianne hoituun jotenkin ripeemmin? Voin kuulkaa vakuuttaa, että koskaan ette tule saamaan parempaa ja nopeampaa palvelua olemalla vittupäitä. Todennäköisesti päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:22"]Minä kun hain lapsilisää asiointipalvelun kautta, ilmoitin vahingossa eri tilinumeron kuin mikä oli tarkoitus ilmoittaa. Ilmoitin oikean tilinumeron heti perään, mutta kelalla meni kaksi kuukautta se muuttaa..
[/quote]
Toisaalta ollaan asumistukikin siirretty sille tilille kuin lapsilisätkin ja se meni aika nopeesti
[/quote]
Asumislisä? Sähän olet oikeasti wtpummi. Ei hyvää päivää. KEHTAATKIN valittaa, kun sulle annetaan ilmaista rahaa. Hyvä ihminen tee töitä, hanki vaikka pari eri työpaikkaa. Itse olet elämässäsi valintasi tehnyt, ettekö te saastat tajua, että jos lapsia hankitte, itse ne elätätte? Mistä lähtien on KANSALAISOIKEUS lisääntyä ja vaatia muita elättämään itsensä ja kakaransa? Meidän lapset tosiaan eläisivät kaurapuurolla eivätkä omistaisi mitään puhelimia tai vastaavia ylellisyystuotteita, jos joutuisimme tuilla elämään (tai emme olisi lapsia hankkineet tuossa tilanteessa). Häpeäisit, että käytäy yhteiskunnan varoja omien virheidesi elättämiseen.
[/quote]
No niinpä kuulostatkin rumalta katkeralta ihmissaastalta.
Toivottavasti päädyt kaatopaikalle pikaisen kuolemas jälkeen.
Oletko muuten ajatellut että suurin osa suomalaisista saa tukia ja töitä tekee useimmat ihmiset silti.
Mutta hyi oksetus millanen "ihminen" olet.
-jotain rajaa-
Joo kyllä ymmärrän aloittajaa.
Kelan kanssa saa aina painia ja virastot koittavat kyykyttää ihmisiä.
Ei kannata alistua vaan taistella.
Ei täällä suomessa kukaan pidä ihmisen puolia jos ei itse.
Ja kaikki rahat vaan kannattaa ottaa mikä irti lähtee. Lapsilisät, asumistuet jne Mitä niitä on.
Näitä lukiessa huomaa yhden selkeän asian: suomi on lapsivastainen maa.
Kaikki mikä liittyy lapsiin, saa ihmiset näkemään punaista.
Lapset halutaan kokonaan pois, ihan kuin aikuisten elämä muuttuisi paremmaksi jos ei olisi lapsia häiritsemässä.
Se lapsiviha oikein hyppää silmille näillä palstoilla.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:58"]Näitä lukiessa huomaa yhden selkeän asian: suomi on lapsivastainen maa.
Kaikki mikä liittyy lapsiin, saa ihmiset näkemään punaista.
Lapset halutaan kokonaan pois, ihan kuin aikuisten elämä muuttuisi paremmaksi jos ei olisi lapsia häiritsemässä.
Se lapsiviha oikein hyppää silmille näillä palstoilla.
[/quote]
Ei, vaan kaikki mikä liittyy sossupummiuteen ja tukien ja lisien nyhtämiseen saa näkemään punaista. On ok jos sairaat ja vanhukset yms sitä todella tarvitsevat saavat tukea, mutta faktahan on että 90% tukien saajista pystyisi itse vaikuttamaan siihen, ettei niitä tarvitsisi nostaa. Tekemällä sitten vaikka niitä siivoojan hommia.
Fakta on se, ettei kaikille ole töitä.
Ja se ei ole kenenkään vanhemman tai lapsen syytä.
Jos on oikeutettu tukiin niin niistä ei rikaskaan hevillä luovu.
Siellä on arkadianmäellä aivan loistavaa esimerkkiä.
Mitä ne tarvii 6000€ kuuksudessa palkkioo mistä ei verojakaan mene?
Harva lapsperhe saa tuollaisia summia työnteollakaan.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:22"]Minä kun hain lapsilisää asiointipalvelun kautta, ilmoitin vahingossa eri tilinumeron kuin mikä oli tarkoitus ilmoittaa. Ilmoitin oikean tilinumeron heti perään, mutta kelalla meni kaksi kuukautta se muuttaa..
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No niinpä kuulostatkin rumalta katkeralta ihmissaastalta.
Toivottavasti päädyt kaatopaikalle pikaisen kuolemas jälkeen.
Oletko muuten ajatellut että suurin osa suomalaisista saa tukia ja töitä tekee useimmat ihmiset silti.
Mutta hyi oksetus millanen "ihminen" olet.
-jotain rajaa-
[/quote]
Suurin osa suomalaisista saa tukia? Mitä tukia normaali työssäkäyvä lapseton aikuinen esimerkiksi saa? Kerro ihmeessä, kelpaisi minullekin ilmainen raha!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:48"]Joo kyllä ymmärrän aloittajaa.
Kelan kanssa saa aina painia ja virastot koittavat kyykyttää ihmisiä.
Ei kannata alistua vaan taistella.
Ei täällä suomessa kukaan pidä ihmisen puolia jos ei itse.
Ja kaikki rahat vaan kannattaa ottaa mikä irti lähtee. Lapsilisät, asumistuet jne Mitä niitä on.
[/quote]
Voi Luoja. Vai ei täällä kamalassa Suomessa kukaan pidä puolia jos et sinä itse? No voi helvetti! On se kovaa kun pitäisi yhtään kantaa vastuuta omasta elämästään ja itsestään! Muuta ihan oikeasti jonnekin muualle, tajuaisit sinäkin vihdoin miten hyvin meillä kaikilla on täällä asiat... Ei helvetti. Ei ole kiittämättömyydellä rajaa...
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:22"]Minä kun hain lapsilisää asiointipalvelun kautta, ilmoitin vahingossa eri tilinumeron kuin mikä oli tarkoitus ilmoittaa. Ilmoitin oikean tilinumeron heti perään, mutta kelalla meni kaksi kuukautta se muuttaa..
[/quote]