Kysy alkoholistilta
Olen raitistunut alkoholisti-sekakäyttäjä.
Kysy, kritisoi. Koetan vastailla.
Kommentit (152)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:36"]AP, lähdetkö kanssani radalle? Voin tarjota viinaa, telaketjuja ja tennareita :DD
[/quote]
Mä voin lähteä. Ei pelota kaltaisesi ressukat. Tarjoomuksiisi en koske, mulla on jotain paaljon parempaa... ;)
-129, tosi kauan raittiina ollut addikti-
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:40"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:10"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:07"]Luultavasti on melko ok, että näin alkuvaiheessa pitää juurikin 12 askeleen ohjelmaa kainalosauvanaan. Miten ihmeessä osaisin itse löytää viisastenkiveä mihinkään, kun olen juonut ja mömmöillyt vuosikausia? Hieman sama kuin olisin avannossa ja alkaisin reflektoida, voinko nyt ottaa kiinni paskaisesta kepistä, jota joku ojentaa mulle pelastaakseen mut. Ekat vuodet on keskityttävä siihen, että selviää kaikesta juomatta. Homma on pidettävä äärimmäisen yksinkertaisena, jos haluaa selvitä. Nämä hienot teoriat ovat jees teille normaaleille. Minä olen alkoholisti ja joudun alistumaan tällaisiin aivopesuohjelmiin, koska olen juonut ajattelutaitoni. Mulla ei valitettavasti ole varaa lähteä filosofoimaan ja mietiskelemään, kelpaako pahamaineinen Minnesotahoito minun korkeudelleni. Jos ei kelpaa, on toinenkin vaihtoehto, ja sitä olen kokeillut jo tarpeeksi. Alkoholismia hoidettaessa on tajuttava se, että Minnesota-tyylisessä hoidossa onnistumisprosentti on kuitenkin 40. Huonohampaisia se prosentti on, mutta voin kertoa, että ilman tätä paskaa hoitofilosofiaa olisin nytkin putkassa nauttimassa oman järkeni käytöstä, häpeän pohdiskelusta ja omien ajatusteni reflektoimisesta. ap [/quote] Juuri näin, ap. Pidä lippu korkealla, älä välitä näistä häpeäjankkaajista! Nähdään paltsussa!
[/quote]
Näin tehdään!
Mulla ei ole varaa olla fiksu, fiini ja oikeaoppinen häpeänkäsittelijä. On mentävä sinne, mistä raittiuden saa ja tajuttava se, että taviksilta ymmärtämystä ei heru. Eikä tarttekaan herua...
Ap, addikti
[/quote] Miksi kuvittelet olevasi jotenkin viisaampi kuin "tavikset"? Luuletko, että kaikki muut (mukaan lukien sun läheiset siis) on syntynyt kultalusikka kourassaan? Oletteko sinä ja "muut ei-tavikset" eli ilmeisesti viinaan ja lääkkeisiin koukuttuneet jotenkin erikoisempia, enemmän kovia kokeneita? Herää jo.
Silti toivotan sulle onnea matkaan, se on joka askeleen arvoista <3
t: Minnesotasta selvinnyt
[/quote]
Olen tyhmempi kuin tavikset.
Olen vähemmän erikoinen ja yksilöllinen kuin tavikset.
Olen geneerinen alkkis. Meitä on 13 tusinassa.
t. Minnesotan avulla selvinnyt ap
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:36"]
AP, lähdetkö kanssani radalle? Voin tarjota viinaa, telaketjuja ja tennareita :DD
[/quote]
En lähde. Vinkki: kukaan kaverini ei halunnut enää vuosiin lähteä kanssani ns. radalle.
Pilasin aina kaikkien bileet, juhlimiset ja muut. Alkoholisti ei ole mukavaa biletysseuraa. Vai tahdotko kenties päästä kanssani putkaan, soitella ambulansseja jne.?
Itse asiassa melko paska läppä.
Ap
[/quote]
Älä ole noin tosikko. Ota vähän keittoa, tai ryynejä, niin rentoudut :D
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:42"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:36"]AP, lähdetkö kanssani radalle? Voin tarjota viinaa, telaketjuja ja tennareita :DD [/quote] Mä voin lähteä. Ei pelota kaltaisesi ressukat. Tarjoomuksiisi en koske, mulla on jotain paaljon parempaa... ;) -129, tosi kauan raittiina ollut addikti-
[/quote]
Olet juonut ja mömmöillyt aivosi niin paskaksi, että uskot satuolentoon. Sillä en paljon kehuskelisi.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:54"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:42"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:36"]AP, lähdetkö kanssani radalle? Voin tarjota viinaa, telaketjuja ja tennareita :DD [/quote] Mä voin lähteä. Ei pelota kaltaisesi ressukat. Tarjoomuksiisi en koske, mulla on jotain paaljon parempaa... ;) -129, tosi kauan raittiina ollut addikti-
[/quote]
Olet juonut ja mömmöillyt aivosi niin paskaksi, että uskot satuolentoon. Sillä en paljon kehuskelisi.
[/quote]
Uskon satuolentoon? Kerro ihmeessä lisää! Oletko meedio? Anna tulla nyt. Mihin siis uskon?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:43"]
Olen tyhmempi kuin tavikset.
Olen vähemmän erikoinen ja yksilöllinen kuin tavikset.
Olen geneerinen alkkis. Meitä on 13 tusinassa.
t. Minnesotan avulla selvinnyt ap
[/quote]Ethän ole. Olet yhtä hyvä kuin muut, yhtä huono kuin muut. Olet paljon muutakin kuin alkoholisti, muista se.
Yllätyt varmasti, jollet ole jo huomannut, kuinka monia läheisiäsikin on alkoholismi koskettanut. En puhu nyt sinun aiheuttamasta harmista, vaan alkoholismi on valitettavan yleistä. Älä siis vähättele "taviksia", mutta älä hyvänen aika itseäsikään!
Onnittele itseäsi, olet valinnnut oikein!
-135 (N)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:54"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:42"] [quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:36"]AP, lähdetkö kanssani radalle? Voin tarjota viinaa, telaketjuja ja tennareita :DD [/quote] Mä voin lähteä. Ei pelota kaltaisesi ressukat. Tarjoomuksiisi en koske, mulla on jotain paaljon parempaa... ;) -129, tosi kauan raittiina ollut addikti- [/quote] Olet juonut ja mömmöillyt aivosi niin paskaksi, että uskot satuolentoon. Sillä en paljon kehuskelisi. [/quote] Uskon satuolentoon? Kerro ihmeessä lisää! Oletko meedio? Anna tulla nyt. Mihin siis uskon?
[/quote]
Minulla on näkemisen lahja ja näen, että uskot jeesukseen.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:47"]
AP, lähdetkö kanssani radalle? Voin tarjota viinaa, telaketjuja ja tennareita :DD
[/quote]
En lähde. Vinkki: kukaan kaverini ei halunnut enää vuosiin lähteä kanssani ns. radalle.
Pilasin aina kaikkien bileet, juhlimiset ja muut. Alkoholisti ei ole mukavaa biletysseuraa. Vai tahdotko kenties päästä kanssani putkaan, soitella ambulansseja jne.?
Ap
[/quote]
[/quote]
En halua enää. Olen mieluummin tosikko ja tavallinen kuin ryynikännissä omassa paskassani makaava idiootti.
Voi tuntua oudolta ja halveksuttavalta, mut makaan mieluummin kotisohvalla pyjamassa kuin kännissä Tiksin poliisin pahnoilla. Vaikka kivat, keltaiset patjat siellä on ja lämmin poliisitäti toivottamassa aamulla huomenet. Eikä mikään voita sunnuntaiaamua, johon liittyy krapula, kadonnut lompakko ja jälkiehkäisypillerien hakeminen Malmin Yo-apteekista. Siinä on glamouria.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 02:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:47"]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
En halua enää. Olen mieluummin tosikko ja tavallinen kuin ryynikännissä omassa paskassani makaava idiootti.
Voi tuntua oudolta ja halveksuttavalta, mut makaan mieluummin kotisohvalla pyjamassa kuin kännissä Tiksin poliisin pahnoilla. Vaikka kivat, keltaiset patjat siellä on ja lämmin poliisitäti toivottamassa aamulla huomenet. Eikä mikään voita sunnuntaiaamua, johon liittyy krapula, kadonnut lompakko ja jälkiehkäisypillerien hakeminen Malmin Yo-apteekista. Siinä on glamouria.
ap
[/quote]
Oksensin suuhuni. Täytyy olla hieman yksinkertainen ihminen, jos päihteistä seuraa tuollaista.
HUomaa, että Minnesota-"hoito" on entisten juomareiden ylläpitämä. Se nojaa täysin aivopestävän kulttuuriseen kognitioon, ja sen takia potilaat nielevät miellyttävät totuudet, kuten "en se ollut minä, se oli alkoholismi". Pahinta on juuri tuo, että mukahoidetaan läheisiä, vaikka todellisuudessa hyväksikäytetään heidän kipeitä muistojaan ja revitään arvet auki uudelleen.
Mitään vastuuta itsestään ja tekemisistään ei edellytetä, ja vaikka kuinka saarnoissa hassutellaan, että ei kannata olla "raivoraitis", niin juuri sitä tuo on. Raivoraitis siis pinnistelee päivästä toiseen eteenpäin ja hokee, että "ei tee mieli juoda, ei tee mieli juoda". Tämä jatkuva todistelu ja ryhmissä ravaaminen ei jätä rauhaan, vaikka toki on parempi olla raivoisasti raitis ja vimmalla ravata ryhmissä vahvistamassa uskoaan, kuin ryypätä itsensä hitaasti hautaan.
Parantuminen lähtee omasta motivaatiosta, ja Minnesota-hoidon suuri hinta toimii hetkellisenä motivaationa. Lopultahan ilman aivopesua kyseessä on vain kuukauden mittainen katkaisuhoito, joka kyllä riittää motivoituneelle potilaalle.
t. raitistunut rapajuoppo
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 17:31"]
Alkaako nimes K:lla ?
[/quote]
[/quote]
Ap