Poika vauvalle nimi, kaikki ihanat varattuja :
Kolmas poika tulossa, maailman kaksi kauneinta pojan nimeä jo annettu isommille. Nyt en keksi mitään joka kelpaisi. Kaksi nimeä on kyllä vielä jotka kävisi, mutta ne on jo lähisuvussa eli varattuja.
Tässä ne kauniit käytössä olevat/varatut nimet sekaisin, että tietäisitte minkä tyylistä ehdottaa:
Aleksi, Mikael, Sebastian, Daniel
Kommentit (227)
Taitaa olla vaan pettymys että tuli poika kun mikään nimi ei tunnu kelpaavan. Tyttöä varmaan toivottu.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 17:37"]Taitaa olla vaan pettymys että tuli poika kun mikään nimi ei tunnu kelpaavan. Tyttöä varmaan toivottu.
[/quote]
Jaxuhali!
Mielenkiintoista miten netissä luo mielikuvan ihmisistä nopeasti. Mulla on vahva mielikuva nyt, että ap:n mies on pikkusieluinen perhetyranni, ap on ilkeä ja pikkumainen ja kummallakaan ei ole sydäntä eikä huumorintajua. Kamaan, jos ihmisten lasten ihan tavalliset nimet naurattaa, niin ei huumorin tasoa voi kyllä kovin korkeana pitää...
Mielleyhtymistä. En tiedä muista ihmisistä, mutta mulla Samuelista ei tuu alkuunkaan mieleen heti Samuel L. Jackson, kun taas Edvinistä välittömästi Edvin Laine. Eikä mulla oo mitään Edvin Lainetta vastaan, päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 17:48"]
Mielenkiintoista miten netissä luo mielikuvan ihmisistä nopeasti. Mulla on vahva mielikuva nyt, että ap:n mies on pikkusieluinen perhetyranni, ap on ilkeä ja pikkumainen ja kummallakaan ei ole sydäntä eikä huumorintajua. Kamaan, jos ihmisten lasten ihan tavalliset nimet naurattaa, niin ei huumorin tasoa voi kyllä kovin korkeana pitää...
[/quote]
samaa mietin itsekin. Miten muutaman kirjoituksen perusteella luo heti mielikuvan ihmisestä... Ja anteeksi nyt vaan, tässä tapauksessa ei ehkä se kaikista miellyttävin mielikuva.
Adiel. Miehen nimi Raamatusta, suomessa Adiel-nimisiä miehiä on lähemmäs tuhat (en nyt muista tarkkoja lukuja enkä ehdi tarkistaa) ja naisia pari. Saattaa kuulostaa kieltämättä melko tyttömäiseltä, mutta on tosiaan siis pojan nimi. Adiel Paananen oli suomalainen hiihtäjä (http://fi.wikipedia.org/wiki/Adiel_Paananen). Olen tavannut pari Adiel-nimistä suomalaispoikaa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:03"]Mielleyhtymistä. En tiedä muista ihmisistä, mutta mulla Samuelista ei tuu alkuunkaan mieleen heti Samuel L. Jackson, kun taas Edvinistä välittömästi Edvin Laine. Eikä mulla oo mitään Edvin Lainetta vastaan, päinvastoin.
[/quote]
Mulle tulee kyl ennen Lainetta mieleen ab fab-Edwina :D
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 17:48"]
[/quote]
samaa mietin itsekin. Miten muutaman kirjoituksen perusteella luo heti mielikuvan ihmisestä... Ja anteeksi nyt vaan, tässä tapauksessa ei ehkä se kaikista miellyttävin mielikuva.
[/quote]
Sieluni silmin näen kun ap:n mies ilkkuu muka hauskana et meidän pojasta ei mikään homosamuli tule röhröhröh. Olisitte jättäneet lapsen hankkimatta kun kerran kaikki kauniit nimet on teiltä vietu nyyh. Tai sit vaan annatte saman nimen kun toisella pojalla ja kutsutte heitä mikael-ykkönen ja mikael-kakkonen. Tai pikku-mikael. Ei nimi miestä pahenna jos ei äiti nimeä vai miten se meni...
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 16:05"]
Miten jos katselisit ihan vaan tavallisia suomalaisia nimiä ja jättäisit nuo keekoilut pois.
Poika nimeltä Päivi
[/quote]Ei sovi 'rivistöön' mikään Jarkko Virtanen, jos veljet ovat Daniel ja Sebastian Virtanen...
Ap, onko miehesi sanonut yhtään nimeä, mikä hänelle kelpaisi?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:35"]Ap, onko miehesi sanonut yhtään nimeä, mikä hänelle kelpaisi?
[/quote]
No miehelle sopisi myöskin nuo,serkuilla olevat nimet :D sekä Sasha ja Jimi, itse en tykkää niistä yhtään...
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 16:05"]
Miten jos katselisit ihan vaan tavallisia suomalaisia nimiä ja jättäisit nuo keekoilut pois.
Poika nimeltä Päivi
[/quote]Ei sovi 'rivistöön' mikään Jarkko Virtanen, jos veljet ovat Daniel ja Sebastian Virtanen...
[/quote]
Näinpä :)
Aleksin ja Mikaelin jatkoksi Markus. Sebastianin ja Danielin pikkuveljeksi Joonatan.
Poikavauva on yhdyssana, hyvänen aika sentään. Opetelkaa suomen kieltä edes yhdyssanojen verran!!!
Kevin, Maximilian, Jerker, Alexander, Jaani , Jens tai Morgan?
Simeon, Rafael, Lionel, Teo, Noe, Nestor, Jonathan, Darius, Amos, Adrian...
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 16:09"]Nooa nimestä ei pidä meistä kumpikaan, minulle kelpaisi Joel, Joonatan, Edvin, Anton miehelle ei. Noel nimestä ei,pidetä myöskään, Aaron ei käy jos r-vika, eikä sitten Kristian. Samuel L. Jackson ei kiitos.. [/quote] Ihanko oikeasti luulet että Samuel tuo mukaan mielleyhtymän johonkin amerikkalaiseen näyttelijään
[/quote]
Kyllä vain. Paljon mieluisammat mielleyhtymät ovat aloituksen nimistä esim Aleksi Salin, Sebastian Vuorela, Daniel Ojala ja sukurina pohjalla Mikael Haapaniemi. Epäilen viimeisen olevan myös se sukunimi, jolla on varaa keekoilla <3
[/quote]
Varaa keekoilla? Mitä tämä tarkoittaa?