Onko mielestäsi outoa, jos reippaasti aikuisella ihmisellä ei ole ajokorttia?
Onko ajokortti sellainen, mikä jokaisella aikuisella pitäisi olla? Jos ei ole, niin onko mielestäsi outo sellainen ihminen?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se outoa ole. Varsinkin aikaisemmin juuri nasiet jättivät ajokortin hankkimatta. Nyt sitten ovat joko leskeytyneitä tai eronneita ja aina kerjäämässä kyytejä meiltä autollisilta kanssasisariltaan.
Höpöhöpö,yleisillä pääsee ja jos ei niin taksit on keksitty!
Tiedän pari miestä, joilla ei ole korttia ja vaimo ajaa paljon. Toinen naapurista ja toinen miehen siskon mies, eli miehen sisko on heillä se autolija. Kumpikaan ei ole nuori enää.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo ainoastaan siitä että kyseistä ihmistä saisi olla aina kuskaamassa sinne minnä hän haluaa ja todennäköisesti ei suostu edes maksamaan kyydistä mitään
Kuule,vallan mainiosti osaan mennä bussilla junalla ja lentokoneella,en mä rupea kyselemään sun kapisen kyytis perään,menen milloin mulle sopii!
Ei ole outoa.
Siksi toisekseen, pari vuotta sitten jokin lehti teki kyselyn nuorten aikeista hankkia ajokortti. Pks:lla ainakin moni oli aikeissa jättää hankkimatta.
Mistäs kysymyksiäs keksit?
Ja aina aiheena se että yleistä jos et oo yleisessä niin oot outo, ja yleisen mittapuu tai tieto perustuu sinun näkemykseesi.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, on mielestäni kunnioitettavaa, ettei osallistu yksityisautoilun oksettavaan kulttuuriin.
Voihan sitä ajaa vaikka linja-autokortin.
Kyllä maaseudulla yksi itsenäistymisen meriiteistä on se että on ajokortti ja auto. Silloin on vapaa ja riippumaton kellon ajasta liikkumaan milloin haluaa ja minne haluaa. Ja etenkin landella erittäin tärkeä töiden takia. Pk-seudulla pääsee suht hyvin julkisillakin, ja halvalla, mutta aikaa menee enemmän kuin omalla autolla.
Ehkäpä hänellä on sitten Visa Electron.
No mistäs sellaisen olisin nuoruudessani hankkinut kun ei ollut rahaa voi pyhä yksinkertaisuus
En halua laittaa rahaa ajokorttiin tai autoon. Asun kävely- ja pyöräilymatkan päässä kaikesta tarvittavasta. Kauemmas pääsem julkisilla. Kumma että tämäkin voi olla jollekin ihmetyksen aihe, onkohan sulla liian vähän tekemistä?
Ei ja miksi pitäisi olla kun asuu Helsingissä ja pystyy liikkumaan enimmät matkat jalan tai fillarilla ja muuten julkinen liikenne toimii. Ei kantakaupungissa edes kannata omistaa autoa.
Oletko jostain Perä-Tölviältä, jossa julkinen liikenne tarkoittaa kylän retkipatjan, Mirkun kyytiin pääsemistä?
Ei ole outoa. Outoa on pikemminkin olla itsestään ja olemisestaan aikuisen ihmisen niin epävarma että pitää kysellä muilta että onko outoa jne.
Vanha ketju mutta tuleepa varsin ummehtunut lande vaikutelma mielikuvista että joku tölläilee ja käyttää energiaa muiden asioiden vahtaamiseen
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä se on hieman erikoista. Itselleni oli itsestäänselvyys hankkia ajokortti heti kuin mahdollista kuten myös melkein kaikille ikäisilleni.
Samoin. Vain helsingin ydinkeskustassa ei tarvi korttia. muualla tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Reippaasti aikuiset jaksaa kävellä ja pyöräillä.
Täällä kestää omalla autolla kauppaan kauemmin omalla autolla kuin yleisillä kulkuneuvoilla.
Olen outo ja minulla ei ole ajokorttia
Hommasin ajokortin vasta sitten kun sitä tarvitsin. Muuton Helsingin keskustasta "maalle" ja täällä ei julkiset kulje samalla tavalla. Olin 33v kun sain kortin.
Mitä sellaisella turhakkeella ! Itte oon 68 vee enkä ikinä tarvinnut. Hyvin on matkat taittunu ilmankin.
En pysty hankkimaan ajokorttia muutamaan vuoteen, koska jäin kiinni kannabiksen hallussapidosta. Olin tuolloin baarissa kaljalla, eikä siis tietenkään ollut tarkoitus ajaa sen jälkeen mutta kortti lähti joka tapauksessa.