Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestäsi outoa, jos reippaasti aikuisella ihmisellä ei ole ajokorttia?

Vierailija
22.01.2022 |

Onko ajokortti sellainen, mikä jokaisella aikuisella pitäisi olla? Jos ei ole, niin onko mielestäsi outo sellainen ihminen?

Kommentit (43)

1/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään! Eihän mullakaan oo.

Vierailija
2/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ja ei tartte olla,en ole edes kaivannut sellaista,auton kulut on sikamaiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä se on hieman erikoista. Itselleni oli itsestäänselvyys hankkia ajokortti heti kuin mahdollista kuten myös melkein kaikille ikäisilleni.

Vierailija
4/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla pitää olla. Muuten ei tuu kesää

Vierailija
5/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se outoa ole. Varsinkin aikaisemmin juuri nasiet jättivät ajokortin hankkimatta. Nyt sitten ovat joko leskeytyneitä tai eronneita ja aina kerjäämässä kyytejä meiltä autollisilta kanssasisariltaan.

Vierailija
6/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, missä asuu. Jos on asunut koko ikänsä suurehkossa kaupungissa, ei ajokorttia ole välttämättä koskaan edes tarvinnut.

7/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla pitää olla. Muuten ei tuu kesää

Tulee tulee!! 😄 Riittää että on tarpeeksi autoja kimppakyydeille!

Vierailija
8/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmistössähän ne selkeesti aikuiset ovat, joilla ajokorttia ei ole, mutta en pidä outona. Ajokortin hankinta on kallista, miksi hankkia sellainen, jos sitä ei tarvitse?

Vierailija
9/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ajokorttia. Olen 50-vuotias nainen. Olen aina asunut pk-seudulla, missä on hyvä julkinen liikenne ja junalla tai linja-autolla pääsee ympäri Suomea kulkemaan. 

Jos ajokortti olisi jollain tavalla "pitää olla", niin silloin olettaisi että esim. kouluissa olisi autokoulu opetusta, Amerikan malliin. Mutta koska se ei ole, niin Suomessa he ajavat ajokortin jotka niin haluavat.

Vierailija
10/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa pk-seudulla, maakunnissa pitäisin outona.

Vierailija
11/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajoin kortin yli 50v eron jälkeen kohta 10v sitten. Hyvin huristelen edelleen.

Vierailija
12/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo ainoastaan siitä että kyseistä ihmistä saisi olla aina kuskaamassa sinne minnä hän haluaa ja todennäköisesti ei suostu edes maksamaan kyydistä mitään

Vierailija
13/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kortti, koska koen että kortillisena saa monipuolisemmin työpaikkoja. Muutenkin jos tulisi joku hätätilanne, missä pitäisi ajaa jonnekin äkkiä niin hyvä osata. Pyörääkin polkiessa on etuna tuntea autoilijoidenkin liikennesäännöt. Omaa autoa ei ole koskaan ollut, enkä aio hankkiakkaan ellen muuta maaseudulle joskus.

Vierailija
14/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan outoa. - Jos on asunut kaupunkialueella isommassa tai isohkossa kaupungissa, jossa on hyvä julkinen liikenne ja ai muuton lyhyet etäisyydet paikasta tosieen eikä erityistä tarvetta poistua tältä alueelta jonnekin muualle, kuten kesämökille niin aika vähän on tarvetta ajokortille ja vielä vähemmän omalle autolle.

Se vähän yksinkertaisempi mies

Vierailija
15/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Pitäisi silloin olla uraputki, että voi olla kortti tai auto. Ja ei estäviä perussairauksia tai tekijöitä, että voi ylipäänsä ajaa.

Vierailija
16/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti aikuiset jaksaa kävellä ja pyöräillä.

Vierailija
17/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se outoa ole. Varsinkin aikaisemmin juuri nasiet jättivät ajokortin hankkimatta. Nyt sitten ovat joko leskeytyneitä tai eronneita ja aina kerjäämässä kyytejä meiltä autollisilta kanssasisariltaan.

Minkä ikäinen olet? Olen kohta 70 ja kaikilla minun naispuolisilla ystävilläni ja tuttavillani on ajokortti. 95 vuotiaalla äidilläni.

Vierailija
18/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole ollut nuorena varaa tai muuten mahdollisuutta ajaa. Jotkut ajaa sitten myöhemmin, tai sitten jos eivät koe tarvetta, niin eivät aja ollenkaan.

Vierailija
19/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta oli juuri lehdessä juttu. Ajokortittomia aikuisia, ja vasta aikuisena kortin ajavia on paljon. Fakta on ettei kaikilla nuorilla ole varaa ajokorttiin, ja sitten myöhemmin kun olisi, koetaan että on liian myöhäistä eikä kehdata mennä nuorten kanssa autokouluun. Itse tunnen kolme- tai neljäkymppisinä kortin ajaneita.

Itsellä on se että nuorena ei ollut ketään joka olisi mulle maksanut kortin, ja nyöhemmin oli muita kiireitä. Ja vaikka mulla olisi ollut kortti niin ei olisi ollut varaa pitää autoa.

Lapseni saavat ajokortin heti kun on mahdollista.

Vierailija
20/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, on mielestäni kunnioitettavaa, ettei osallistu yksityisautoilun oksettavaan kulttuuriin.