Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytetäänkö minua hyväksi? Kokoajan lastenhoitoa..

Vierailija
23.05.2015 |

Veljeni on vuosien ajan tukeutunut minuun kun hän on tarvinnut apua lastenhoidossa ja olenkin aina auttanut kun voin ja välillä perunut omia menoja lasten takia. (Ovat minulle äärimmäisen rakkaita) Aiemmin opiskelijana ja hetkellisesti työttömänä pystyin hoitamaan lapsia paljonkin, mutta nyt minulla on vakituinen työ ja parisuhde ja silti minua pyydetään lähes viikoittain hoitamaan lapsia - töiden jälkeen tai vloppuisin.

Olen suoraansanottuna hieman loukkaantunut, että aina kun saan sieltä tekstaria asia liittyy lasten hoitoon. Joskus myös lasten oltua yökylässä kun vien heidät kotiin tulee tunnin kuluttua tekstari jossa kysytään pääsetkö silloin ja silloin..

Rakastan olla näiden lasten kanssa ja haluan olla läsnä heidän elämässään, mutta välillä tuntuu että minua käytetään hyväksi ilmaisena lastenlikkana. Kieltäytyessäni välillä saan vastaukseksi vain ok tai en mitään. Olen ollut liian nössö ja suostunut lähes aina ja nyt löydän itseni tästä tilanteesta, että miehenikin alkoi jo kommentoimaan asiaa.

Mitä ihmettä teen ja kuinka sanon veljelle asiasta ettei hän ymmärrä väärin?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas paska provo!

Vierailija
22/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:18"]Minulla on itselläni nykyisin kaksi lasta, ja olen muutaman kerran kysynyt että jos he voisivat tulla hetkeksi hoitoon niin voisimme käydä vaikka mieheni kanssa syömässä tms. Eipä ole koskaan käynyt.
[/quote]
Eipä niille hyväksikäyttäjille koskaan käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon niillä siskoilla ja veljillä on menoja kun noin usein pitää hoitaa? Vaikka meillä on 4 lasta niin tosi harvoin tarvitaan hoitajaa, varsinkaan iltaisin. Tosin emme käy juurikaan koskaan missään kahdestaan mutta muutenkin menot ovat sellaisia että toinen käy yksin tai sitten mennään koko perheellä. Meidän vauva kun on niin hankala tapaus että en jätä ulkopuolisille kuin pakon edessä. Itse olen vielä sellainen että en halua olla edes kiitollisuudenvelassa vaan aina pitää korvata tavalla tai toisella.

Kun itse asuin vielä lapsuuskodissa niin vanhempi veli ilmestyi usein lasten kanssa meille ja kuvitteli että minä hoidan lapsia kun vaimonsa oli jossain. Aika pian opin häipymään kun näin heidän tulevan. :)

Vierailija
24/24 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla lastenhoitoa kysytään? Onko veljesi silloin jo sopinut menoa ja sinun on "pakko" olla lasten kanssa vai ovatko he vasta miettimässä järjestelyjä? Minkälaisia menoja heillä on? Ovatko menot lähinnä viihteellisiä vai työhön liittyviä? Kuinka usein olet kieltäytynyt? Mitä siitä on tullut? Tuleeko hoidosta mitään kiitosta ihan kunnolla vai onko kiitos vain sellaista, että on itsestään selvää kun hoidat lapsia? Minkä ikäisiä lapset ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi